Page 3 of 4
Re: Curcus wegligging voor Race/Rally auto's Waalwijk - [ 6-maart-2013]
Posted: Sun Mar 03, 2013 11:10 am
by mrkeffo
heb er zin in

Re: Curcus wegligging voor Race/Rally auto's Waalwijk - [ 6-maart-2013]
Posted: Sun Mar 03, 2013 1:39 pm
by Jo&
Martin.O wrote:frans ik weet nog iemand die mee wil, gewoon geld overmaken?
en niet alles gebruiken voor je bruiloft hé want ik heb vrienden in de gazastrook
Jaa primaaaa
Re: Curcus wegligging voor Race/Rally auto's Waalwijk - [ 6-maart-2013]
Posted: Mon Mar 04, 2013 6:03 pm
by Katana
mrkeffo wrote:heb er zin in
Ik ook!
Re: Curcus wegligging voor Race/Rally auto's Waalwijk - [ 6-maart-2013]
Posted: Mon Mar 04, 2013 8:28 pm
by LaurenZ
Frans, Ik had mij reeds afgemeld. maar stond nog op de lijst. Heb mezelf hier even uit verwijderd.
Re: Curcus wegligging voor Race/Rally auto's Waalwijk - [ 6-maart-2013]
Posted: Mon Mar 04, 2013 9:28 pm
by XavCTR
Kan ik misschien met iemand meerijden woensdag? Liefst ergens vanaf een station op het Intercity-net van Noord-Holland, Zuid Holland of Brabant.
Re: Curcus wegligging voor Race/Rally auto's Waalwijk - [ 6-maart-2013]
Posted: Mon Mar 04, 2013 9:33 pm
by CTR-Asch
Kan ik iemand meenemen? Kan hij cash betalen of liever overmaken?
En Tim je kan met mij meerijden als je wil. Pik ik je wel op.
Posted: Tue Mar 05, 2013 10:37 am
by Jo&
Iemand meenemen mag. Neem maar cash mee want is beetje laat nu.
Re: Curcus wegligging voor Race/Rally auto's Waalwijk - [ 6-maart-2013]
Posted: Wed Mar 06, 2013 8:20 am
by Vtequila
Ik zie in de 1e post dat er geen *voldaan* achter mijn naam staat, ik heb toch echter op tijd betaald begin December. Heb ook het vermoeden dat dit bij meer personen in de lijst zo is.
Posted: Wed Mar 06, 2013 12:00 pm
by Jo&
Ik moet dat updaten maar ben weg geweest!
Re: Curcus wegligging voor Race/Rally auto's Waalwijk - [ 6-maart-2013]
Posted: Wed Mar 06, 2013 1:00 pm
by Rikky
Ik ben ook niet aanwezig, ik meende dat dit duidelijk was. Excuses hiervoor.
Re: Curcus wegligging voor Race/Rally auto's Waalwijk - [ 6-maart-2013]
Posted: Wed Mar 06, 2013 1:20 pm
by vmv
Jo& wrote:Ik moet dat updaten maar ben weg geweest!
Ik ben nog nieuw hier, dus zie deze thread eigenlijk nu pas.
Zou ik hier vanavond ook naartoe kunnen? Wil met alle plezier kontakt betalen hiervoor, moet ik alleen even weten aan wie ik dat dan moet overhandigen (en niet meteen allemaal Bij mij zeggen

)
Vanavond om 19:00 in Waalwijk begrijp ik dus?
Posted: Wed Mar 06, 2013 2:09 pm
by Type200R
Ik heb ook de geld overboeken in 12 November
Re: Curcus wegligging voor Race/Rally auto's Waalwijk - [ 6-maart-2013]
Posted: Wed Mar 06, 2013 3:43 pm
by Katana
vmv wrote:Ik ben nog nieuw hier, dus zie deze thread eigenlijk nu pas.
Zou ik hier vanavond ook naartoe kunnen? Wil met alle plezier kontakt betalen hiervoor, moet ik alleen even weten aan wie ik dat dan moet overhandigen (en niet meteen allemaal Bij mij zeggen

)
Vanavond om 19:00 in Waalwijk begrijp ik dus?
PB
Posted: Thu Mar 07, 2013 12:36 am
by Katana
Net thuis, was een gave avond.
Veel geleerd
Iedereen bedankt voor de gezellige avond
Posted: Thu Mar 07, 2013 12:38 am
by Lucas79
Zeer nuttig inderdaad! Moeten we vaker doen op verschillend onderwerpen, met instructeurs die onafhankelijk zijn en echt verstand van zaken hebben!
Getz.
Lucas
Sent from my iPhone, using Tapatalk.
Re: Curcus wegligging voor Race/Rally auto's Waalwijk - [ 6-maart-2013]
Posted: Thu Mar 07, 2013 7:52 am
by mrkeffo
Vond het een zeer geslaagde avond. Erg leerzaam om onze bolides nogmeer naar eigen rijstijl af te gaan stellen!
Re: Curcus wegligging voor Race/Rally auto's Waalwijk - [ 6-maart-2013]
Posted: Thu Mar 07, 2013 4:23 pm
by Martin.O
was leuk . en moet nu een paar uitlijn fouten herstellen (en nog veel meer)
Re: Curcus wegligging voor Race/Rally auto's Waalwijk - [ 6-maart-2013]
Posted: Thu Mar 07, 2013 5:26 pm
by Lucas79
Een van de punten die ik geleerd heb en voor velen van ons van toepassing zal zijn:
WHAT IS ROLL CENTER?
While a vehicle corners, the movement of suspension is focused on the intersection (instant center) of the lines extended from the upper and lower suspension arms.
The intersection between the line from where the wheel contacts the road to the instant center (Point P) and the vehicle body centerline is the roll center (Point B).
With the stock suspension, the appropriate roll center has already been set from the factory.
ROLL INCREASES AFTER LOWERING?
Simply lowering the car results in an increase in the distance between the center of mass (Point A) and roll center (Point B) of the vehicle, even though the center of mass has dropped. When the distance between Point A and B increases, roll stiffness decreases, causing an increase in the amount of roll. The amount of roll can be controlled with the use of stiffer springs, but ride quality etc. suffers as a result. Cornering speed does not increase like originally thought.
Re: Curcus wegligging voor Race/Rally auto's Waalwijk - [ 6-maart-2013]
Posted: Thu Mar 07, 2013 6:44 pm
by donkeykong
or get the buddyclub roll centre adjusters

Re: Curcus wegligging voor Race/Rally auto's Waalwijk - [ 6-maart-2013]
Posted: Thu Mar 07, 2013 8:13 pm
by mrkeffo
donkeykong wrote:or get the buddyclub roll centre adjusters
Volgends De cursus zou je geometrie dan nietmeer de orgineele waardes hebben en dan zou de auto over hobbels anders gaan sporen. Dus of dat helemaal een goed idee is?
Ben ik overigens wel benieuwd of dat daadwerkelijk zo is