Dat Honda hier maar eens een voorbeeld aan neemt.

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

price range: 45 tot 50k.
DH

Post by DH »

Wat kleine aanpassingen zoals de velgen en je hebt een mooie sportcoupe, Lijkt me wel apart als je denkt dat er een sub aankomt en dit aparaat ineens de hoek om komt zetten.. De pk gains bij boxers zijn niet mis en het gewicht ligt laag, hier zit potentie in als het de ondertuur NIET heeft van een Sub..

Opsteker!

Subaru komt ook met een Sportcoupe..
Image
Jo&

Post by Jo& »

Nice!
Roy

Post by Roy »

Zal ongetwijfeld veel rij plezier opleveren, maar 200 pk is niks tegenwoordig!

Tenzij je onder de 1000kg weegt. :lol:
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

ze geven al wat meer vermogen dan 200pk.

daarnaast, met krap 1200 kg doe je prima mee in het hedendaagse verkeer.

onderstuur zal geen issue zijn, beide platforms hebben RWD.

Hier alvast een voorbeeldje met wat ik bedoel, geen onderstuur :razz:
http://www.autoblog.nl/toyota-gt86-kan- ... ars-coffee
Jan Visser

Post by Jan Visser »

Snel rechtuit branden was ook niet het uitgangspunt van Toyota/Subaru bij het ontwikkelen en bouwen van deze auto's. De auto moet leuk zijn om te rijden en niet perse de snelste te zijn.... Net als vroeger met de AE86!!

Deze auto is driving-fun in pure vorm!

Niks is saaier dan een auto waarbij alles vanzelf gaat en je amper moeite voor hoeft te doen om een beetje snel voorruit te komen (Golf GTI)...

Vandaag bijvoorbeeld de nieuwe Swift Sport eens uitgelaten. De Swift heeft ook maar 136pk en is niet de snelste, maar zeker een van de leukste onder de kleine hot hatches! Auto moet je continue hoog in toeren houden om een beetje de gang er in te houden, maar dat geeft niet want de close ratio 6-bak maakt dat hoog in toeren houden tot een feest. Auto stuurt heerlijk direct en de auto is heerlijk met het gas te sturen in een bocht...... Beetje gas los in de bocht en de kont komt om..... Gewoon een super auto om mee te gooien en smijten in bochten.

Wou dat er meer auto waren die zo reden i.p.v. die saaie rechtuit branders.....

Hulde voor Toyota en Subaru dat ze zoiets op de markt brengen!!!
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Wou dat er meer auto waren die zo reden i.p.v. die saaie rechtuit branders.....

Helemaal waar! De auto's die er zijn komen gek genoeg alleen maar uit Japan. Toeval?
Hondablogger

Post by Hondablogger »

ok, honda moet ook met zoiets komen, absoluut eens... maar een boxer motor? daarnaast kan ik de 86 niet onderscheiden van de subaru....nee toch...maar wie weet heeft Honda iets in Detroit te vertellen... waarom nu komen met een NSX betekent meestal net zoiets als wat Lexus met z'n LFA doet voor de Toyota 86 en wat Alfa met z'n 8C competizione deed voor de Alfa Mito. Imagebuilding voor een auto voor de massa... laten we hopen dat het niet bij dat dat ook achterwielaangedreven, vederlicht en magisch snel is. Tot die tijd... ITR's rule forever!
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Hondablogger wrote:Tot die tijd... ITR's rule forever!

:thumbs:
DH

Post by DH »

ITR897 wrote:

Als ze met niks nieuws komen houd het snel een keer op..
Moonrock240

Post by Moonrock240 »

Er komt heus wel wat nieuws... Ik heb vertrouwen in m'n merk.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

ITR897 wrote:

:toost:
CWATR

Post by CWATR »

Ach, waar zit er winst in snelle auto's (type R's) voor Honda? Die paar die er verkocht worden. Toen ze dachten dat er flink geld kon worden verdient aan hybrides was het ineens één en al hybrides wat de klok sloeg. Toen was het opeens géén nieuwe NSX meer en geen fatsoenlijke Type R's meer (ja, misschien JDM maar niks fatsoenlijks voor EU).
De dealers zullen er geen traan om laten. Laatste keer dat ik bij de dealer was had de werkplaats het hardstikke druk en moest je een versnellingbakoliewissel voor twee weken later inplannen.

Honda heeft een complete verandering in strategie ondergaan. Ik vermoed dat er in de Board of Directors mensen zitten die helemaal niet meer zo'n warm hart hebben voor snel, technisch perfect spul als Sochira Honda dat vroeger had. Hij zich een paar jaar terug in z'n graf hebben omgekeerd als hij had gehoord dat toen de produktie van de nieuwe NSX werd uitgesteld. Of toen Honda zich uit F1 terugtrok.

Het Hondavan tegenwoordig heeft niks met mooi, snel spul dat alles achter zich laat en schijt had aan reputaties van Ferrari, Porsche e.d.

Nee, Honda is Honda niet meer.....
LCR

Post by LCR »

Honda MOET met de tijd mee, anders is er echt geen Honda meer....daarom
genesis

Post by genesis »

Ach daarom zijn er liefhebbers zoals wij, die de Honda waarderen en ook vaak verder verbeteren daar waar Honda gestopt is.

Maar vraag me wel af wat de Honda liefhebbers hier gaan doen met hun CTR & ITR's, want de vermogensverschillen met andere automerken worden alleen maar groter, is het voor de liefhebbers dan nog toereikend om hun Honda te behouden, want de auto's worden er ook niet jonger op.

bv de mijne(Civic Coupe) is van 1994 en mint conditie, wat zo zal blijven omdat ik alleen met droog weer rij en mijn vermogen van 350 pk zal me de komende jaren (hoop ik) ook wel gaande houden tegen al dat aanstormende geweld van nw snelle modellen van de andere merken.

genesis
ChristopheR

Post by ChristopheR »

Vermogen is ook niet alles hoor. En appelen met peren vergelijken gaat ook niet. Focus RS, Megane RS, ... zijn allemaal een categorie hoger. Er is eigenlijk maar 1 concurrent voor de fn2 en dat is de clio rs, tenzij ik nog een andere vergeet die ook atmosherisch is. De rest zijn allemaal auto's met turbo's.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

CWATR wrote:Ach, waar zit er winst in snelle auto's (type R's) voor Honda? Die paar die er verkocht worden. Toen ze dachten dat er flink geld kon worden verdient aan hybrides was het ineens één en al hybrides wat de klok sloeg. Toen was het opeens géén nieuwe NSX meer en geen fatsoenlijke Type R's meer (ja, misschien JDM maar niks fatsoenlijks voor EU).
De dealers zullen er geen traan om laten. Laatste keer dat ik bij de dealer was had de werkplaats het hardstikke druk en moest je een versnellingbakoliewissel voor twee weken later inplannen.

Honda heeft een complete verandering in strategie ondergaan. Ik vermoed dat er in de Board of Directors mensen zitten die helemaal niet meer zo'n warm hart hebben voor snel, technisch perfect spul als Sochira Honda dat vroeger had. Hij zich een paar jaar terug in z'n graf hebben omgekeerd als hij had gehoord dat toen de produktie van de nieuwe NSX werd uitgesteld. Of toen Honda zich uit F1 terugtrok.

Het Hondavan tegenwoordig heeft niks met mooi, snel spul dat alles achter zich laat en schijt had aan reputaties van Ferrari, Porsche e.d.

Nee, Honda is Honda niet meer.....

Nou, je hebt helemaal gelijk, maar dat ging alleen wel op voor de laatste paar jaar. Gelukkig staat er nu weer een ander aan het roer die heel wat meer benzine dan stroom door zn aderen heeft vloeien.
We houden hoop! Zo te zien gaat de NSX toch weer door. Daar heeft hij al voor gezorgd. De vorige CEO draaide de NSX juist de nek om.
Jo&

Post by Jo& »

ChristopheR wrote:Vermogen is ook niet alles hoor. En appelen met peren vergelijken gaat ook niet. Focus RS, Megane RS, ... zijn allemaal een categorie hoger. Er is eigenlijk maar 1 concurrent voor de fn2 en dat is de clio rs, tenzij ik nog een andere vergeet die ook atmosherisch is. De rest zijn allemaal auto's met turbo's.

Ben ik niet helemaal met je eens. Een Clio is beduidend kleiner dan een Civic.
genesis

Post by genesis »

ChristopheR wrote:Vermogen is ook niet alles hoor. En appelen met peren vergelijken gaat ook niet. Focus RS, Megane RS, ... zijn allemaal een categorie hoger. Er is eigenlijk maar 1 concurrent voor de fn2 en dat is de clio rs, tenzij ik nog een andere vergeet die ook atmosherisch is. De rest zijn allemaal auto's met turbo's.

Dat heeft er toch nix mee te maken?! :-? Het heeft met de voortgang te maken van de huidige uitgebrachte auto's en of de Honda gebruikers denken in hun hobby beleving hun huidige auto's en het bijbehorende vermogen te behouden, of dat er sprake komt van kentering en dat er gekozen word voor een recenter en dus ander type en merk?

Genesis
Hondablogger

Het rommelt...

Post by Hondablogger »

Het gaat vlgs mij helemaal niet zo goed met al die hybrides van Honda in Europa. De verkoopaantallen van een Nissan Qashqai in Europa zijn zelfs hoger dan alle Honda modellen bij elkaar. Misschien nog veel belangrijker voor het modellengamma zijn misschien wel de slechte prestaties in de VS van ACURA en Honda (heb het dus niet over kwaliteit maar over kwantiteit). Dat het roer om moet is duidelijk. Vandaag las ik een artikel dat de naam Accord in Europa zelfs gaat vervallen en Acura alsnog wordt geintroduceerd op de Europese markt.

How's that for a bombshell. Ik heb me altijd al geergerd waarom de Amerikanen kunnen kiezen tussen een Mercedes, BMW, Audi en Acura terwijl men toch best moet kunnen weten dat een Mercedes, BMW of Audi rijder echt zijn sleutels niet gaat ruilen voor een "Hondaaatje" (not my words). Ik zeg niet dat Lexus of Infiniti hier nou zo succesvol mee waren, maar er voor wegkijken voor een Lexus doet men niet.

Auto's als de Integra Type-R waren gewoon imagebuilders voor het merk. Niet meer niet minder. En daar plukken wij Type-R vrienden nu gewoon de vruchten van. Het schijnt zelfs zo te zijn dat in de laatste twee jaar dat de auto in de VS werd verkocht er op iedere auto keihard verlies werd gemaakt. Niet echt rendabel, de verkoopaantallen van de gewone Integra zullen dit wellicht wat dragelijker hebben gemaakt. Ik kan me overigens ook niet voorstellen dat een auto als de NSX ooit rendabel was om te bouwen. Maar qua marketingwaarde zijn die auto's onbetaalbaar geweest.

Voordat Honda en Acura een dusdanige voet aan de grond krijgen in Europa zal het roer ook echt fors om moeten en zal de marketing en modellen en dealer politiek echt op de schop moeten willen men het koperspubliek bereiken. Dat Europa daar barrieres voor op zal leggen lijkt mij duidelijk maar ook het wereldwijde succes van merken als Hyundai en Kia vreten aan het verkooppotentieel.

Laat Honda alsjeblieft een serie producten bouwen die de marketing van het merk bekrachtigen, in kleine aantallen, no-nonsense, innovatief, maar wel echte compromisloze maar wel gebruiksvriendelijke auto's. Deze auto's komen uiteindelijk bij ambassadeurs van het merk terecht.

Voorwaarde is wel dat er een familiair gezicht gaat komen en men misschien wel wat meer naar het verleden gaat kijken vwb designkenmerken. Mensen zoeken nou eenmaal herkenning in het product waarmee zij ervaring hebben en zoeken hetzelfde maar dan beter(ik niet anders had ik wel een golf gereden). Als je dan bijvoorbeeld ineens een nieuw model met 3 zittingen op de voorste rij gaat introduceren of een technologisch vooruitstrevende hybride met wielen die eruit als wieldoppen uit de jaren 80 heb je het volgens mij niet begrepen.

Nog 9 dagen en misschien luidt de nieuwe NSX wel een nieuw Honda tijdperk in. Wij ambassadeurs van het merk mogen het vertrouwen nooit verliezen.
Locked