Lijst van ontvangen boetes

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
SteefO

Post by SteefO »

L4urenZ wrote:Lekker bezig Steef !

Iemand nog een driewieler te leen...? :lol:
SteefO

Post by SteefO »

Image
Arno

Post by Arno »

Je smileyface op de hood kijkt ook niet zo blij :razz:
SteefO

Post by SteefO »

Arno wrote:Je smileyface op de hood kijkt ook niet zo blij :razz:

lol :lol:
donkeykong

Post by donkeykong »

zo van voren geflitst??
Jo&

Post by Jo& »

Tsja ik ben zeker geen voorbeeld bestuurder voor wat betreft snelheid...
Maar er zijn een paar dingen die ik pertinent niet doe. Door rood rijden en bumperkleven. Als iemand te lang links rijdt zet ik mn knipperlicht aan en geef groot licht enz.
Ik heb een hekel aan bumper klevers en nog erger aan een sterrenhemel op mn motorkap.

Kwa boetes kan ik zeggen dat ik een heel goed oplettend vermogen heb. Blijkt ook bij Rally's met nummers zoeken enz.

Boetehistorie:

Toen ik net mn Type-R had een keer in Duitsland binnen de bebouwde kom. Ik reed netjes 50, dacht ik. Mocht je er 30. Lasergun -> 47km/uur. Tsja ik moest met creditcard betalen maar die had ik niet. Met heel veel praten, handen en voeten uitgelegd dat het niet raar is om als 19jarige geen creditcard te hebben.

Uiteindelijk mocht het contant. Maar ze konden niet wisselen van €50 dus na een blik in mn portomonee moest ik mn kleingeld maar legen en een briefje van 20 geven wat ik had.
Kreeg nog een bonnetje ook haha!

Een keer voor parkeren. Was savonds in Scheveningen. Om iets van 11uur savonds geparkeerd. Best ver lopen in de kou en toen dacht ik opeens van misschien was het wel betaald parkeren. Maarja geen zin om terug te lopen, ik dacht na 11en zal het wel gratis zijn. Niet dus.

En een keer van 200 afgeremd naar 120 op de snelweg langs Lelystad. Veelste laat voor een afspraak, verkeerd gereden daar want als je de situatie kent dan weet je dat je alvast rechts moet houden, wist ik niet moet je helemaal doorrijden en dan terug.
Reed in de Legend. Keihard op de rem. En ma pa roept wat doe je nou! Dus ik beetje van de rem af want hij zat met zn tanden in het dashboard. Boete voor iets van €10,- haha. Goeie remmen die Legend!

Ohja en 1x om 2uur snachts in Eindhoven in de stad toen lag mn vriend te slapen naast me en ik reed onder een viaduct door en ik weet dat je daar hard door moet rijden dan haal je het volgende stoplicht. Diegene achter me bumperkleefde als een bij op honing. Dus ik reed door oranje. Bewuste keuze... Of oranje of een auto in mn achterbak. Om de bocht was alcoholcontrole en kreeg ik een boete voor door rood rijden. Tsja ik ga de discussie niet aan dan. Werd op kenteken bekeurd en niet op mijn rijbewijs gelukkig toen :)

Dat was het... Verder heel vaak geremd voor controles... Zoals ik al zei heb ik er een 6de zintuig voor.
SteefO

Post by SteefO »

donkeykong wrote:zo van voren geflitst??

Nee ik ging even een 180 draaien :lol:

maar inderdaad, zonder flits gewoon infrarood... :S
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

Infrarood mag idd van voren.

Alleen die echte ouwe flits kasten mogen niet van voren wegens tijdelijk blindheid door de flits.
Maar volgens mij zijn die nu zo dichtbij aan allemaal al wel vervangen.
mr. X

Post by mr. X »

En je reed nog met mistlampen aan ook! Dubbele boete. Stoutert :lol:
Tenck

Post by Tenck »

mr. X wrote:En je reed nog met mistlampen aan ook! Dubbele boete. Stoutert :lol:

Ik wou er niet over beginnen :D .
SteefO

Post by SteefO »

Volgens mij droeg ik ook geen riem...
Jo&

Post by Jo& »

Was je ook aan het bellen?
vtec vince

Post by vtec vince »

En een blik bier in de hand en een joint in de asbak liggen? lol
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
D_ToXx

Post by D_ToXx »

wat was je aan het vervoeren?? :shock:

geen wonder dat je te hard ging.... :D
Dimer

Post by Dimer »

ah boetes.... de laatste tijd (op door rood fietsen na) lang niks ontvangen *even afkloppen*. Ik rij gemiddeld overal waar het kan 10 tot 20km te hard.

In het verleden heb ik wel een aantal boetes mogen ontvangen van: te hard rijden (duurste in Belgie), bellen in de auto en geluidsoverlast.

Werd in de civic en S2000 wel eens aangehouden om te checken of ik wel in de auto mocht rijden, beide stonden op naam van m'n moeder.
SteefO

Post by SteefO »

Jo& wrote:Was je ook aan het bellen?

Zou goed kunnen :lol:
Tenck

Post by Tenck »

Dimer wrote:ah boetes.... de laatste tijd (op door rood fietsen na) lang niks ontvangen *even afkloppen*. Ik rij gemiddeld overal waar het kan 10 tot 20km te hard.

In het verleden heb ik wel een aantal boetes mogen ontvangen van: te hard rijden (duurste in Belgie), bellen in de auto en geluidsoverlast.

Werd in de civic en S2000 wel eens aangehouden om te checken of ik wel in de auto mocht rijden, beide stonden op naam van m'n moeder.

Dat heb ik een keer in de Ford Ka van mijn moeder gehad :D .
Dimer

Post by Dimer »

Haha dan zelfs! Bij de civic stonden ze wel raar te kijken, auto was helemaal gestript van binnen, zaten alleen nog twee recaro's in + vierpuntsgordel en dashboard. Ding was verlaagd zat een dikke uitlaat onder en ik heel rustig: "Dit is de auto van m'n moeder." :D

Een tijdje geleden hielp ik m'n vader met het opruimen van z'n kantoor en hij had al z'n boetes bewaard. We konden er een verhuisdoos mee vullen...
ChristopheR

Post by ChristopheR »

Ik ben nog niet zo lang geleden geflitst met de bus tegen 99 km/u terwijl die gegrensd zijn op 89 km/u. :-) Zo goed zijn de flitsen afgesteld. Toen die boete binnenkwam belde mijn personeelschef meteen naar de politie :"Ja, maar we hebben het op foto." was hun antwoord. Dus heb ik bezwaar aangetekend, de vragenlijst ingevuld die samen met de boete stak en een kopie van mijn tachograafschijf mee opgestuurd. Op de schijf is heel duidelijk te zien dat ik niet boven 89 uit kom. Ben nog ah wachten op antwoord.

Dan boetes met de fn2 nog maar 1 :-) van 50 euro was 79 waar 70 mocht. Gordel draai ik nu altijd want anders gaat dat alarmpje af.

En een paar jaar geleden in Maastricht 54 in bebouwde kom, kostte mij 16 euro, vond ik wel enorm belachelijk.
mr. X

Post by mr. X »

Dimer wrote:Haha dan zelfs! Bij de civic stonden ze wel raar te kijken, auto was helemaal gestript van binnen, zaten alleen nog twee recaro's in + vierpuntsgordel en dashboard. Ding was verlaagd zat een dikke uitlaat onder en ik heel rustig: "Dit is de auto van m'n moeder." :D

Een tijdje geleden hielp ik m'n vader met het opruimen van z'n kantoor en hij had al z'n boetes bewaard. We konden er een verhuisdoos mee vullen...

Die grap heb ik met de EJ9. Dat ding staat ook op naam van mijn moeder maar geen hond gelooft het :mrgreen:. Op dit moment is hij ook gestript van binnen met twee Recaro's een dash en deurpanelen. Super stug en maakt een aardig (beschaafd maar wel aanwezig) geluid. Blijft leuk. Rijdt je moeder hier ook in dan?

Toevallig afgelopen week twee (!!) boetes binnengekregen voor traject controle richting Rotterdam. Man als ik ergens een hekel aan heb zijn het traject controles!!!!! Die zijn echt nergens goed voor. Dat komt de doorstroom niet ten goede, dat komt de verkeersveiligheid niet ten goede, ze zijn waardeloos en compleet overbodig. Stelletje amateurs die het verzonnen hebben.
Locked