iVTEC-fab wrote:ChristopheR wrote:"iVTEC-fab":1etc1mo4 wrote:Nouuuwww..
tegen de nieuwste S3 2.0 TFSI leggen wij het sowieso af.
265 pk (0-100 in 5.7 sec) vs 201 pk (0-100 in 6.6 sec) .....
met spijt moet ik u zeggen dat onze 0-100 tijd eerder in de buurt van 7,2 sec komt dan 6,6, was eerder een optimistische meting van honda :roll:
Dat klopt, maar ik weet nu hoe dat dat komt ! en dus ook waarom Honda het wat optimistisch op papier heeft gezet.
'k heb hier is wat over gegoogled via forums en zelf daarna opgelet tijdens rijden.
het komt door de versnellings ratios van de FN2. als wij volgas vanuit stilstand optrekken moeten wij hoe dan ook 2x schakelen voor de 100km/h. in z'n 2 rij je namelijk 95 km/h als je tegen de rev limiter aanloopt, dus moet je schakelen naar z'n 3 om de 100 aan te tikken.
En daar zit de shit. die 2de keer schakelen geeft die 0,5 sec extra.
Echter worden drag racejes (van stoplicht naar stoplicht) niet tot de 100 gemeten, maar gewoon wie de snelste is. Dan is de FN2 wel snel...[/quote:1etc1mo4]
Dan begin je toch in zn 2? Dan hoef je maar 1x te schakelen... :silly:
Maar dat wat je benoemt heeft de EP3 ook. 0-60 miles/h! is namelijk geen 0-100km/u.
Alleen wij moeten niet bij 95 maar 90 schakelen denk ik. Ik weet het niet precies.
En de JDM EP3 draait net wat meer toeren/minuut.