Stefan - Civic Executive 2012

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
SteefO
Posts: 547
Joined: Mon Jan 11, 2010 10:50 am

Post by SteefO »

ChristopheR wrote:
iVTEC-fab wrote:Nouuuwww..

tegen de nieuwste S3 2.0 TFSI leggen wij het sowieso af.
265 pk (0-100 in 5.7 sec) vs 201 pk (0-100 in 6.6 sec) .....


met spijt moet ik u zeggen dat onze 0-100 tijd eerder in de buurt van 7,2 sec komt dan 6,6, was eerder een optimistische meting van honda :roll:


Dan is er denk ik iets met uw FN2, want die van mij gaat toch echt onder de 6,5 naar de 100 hoor ;) :lol:
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

ChristopheR wrote:
iVTEC-fab wrote:Nouuuwww..

tegen de nieuwste S3 2.0 TFSI leggen wij het sowieso af.
265 pk (0-100 in 5.7 sec) vs 201 pk (0-100 in 6.6 sec) .....


met spijt moet ik u zeggen dat onze 0-100 tijd eerder in de buurt van 7,2 sec komt dan 6,6, was eerder een optimistische meting van honda :roll:


Dat klopt, maar ik weet nu hoe dat dat komt ! en dus ook waarom Honda het wat optimistisch op papier heeft gezet.

'k heb hier is wat over gegoogled via forums en zelf daarna opgelet tijdens rijden.

het komt door de versnellings ratios van de FN2. als wij volgas vanuit stilstand optrekken moeten wij hoe dan ook 2x schakelen voor de 100km/h. in z'n 2 rij je namelijk 95 km/h als je tegen de rev limiter aanloopt, dus moet je schakelen naar z'n 3 om de 100 aan te tikken.

En daar zit de shit. die 2de keer schakelen geeft die 0,5 sec extra.

Echter worden drag racejes (van stoplicht naar stoplicht) niet tot de 100 gemeten, maar gewoon wie de snelste is. Dan is de FN2 wel snel...
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

iVTEC-fab wrote:
ChristopheR wrote:
"iVTEC-fab":1etc1mo4 wrote:Nouuuwww..

tegen de nieuwste S3 2.0 TFSI leggen wij het sowieso af.
265 pk (0-100 in 5.7 sec) vs 201 pk (0-100 in 6.6 sec) .....


met spijt moet ik u zeggen dat onze 0-100 tijd eerder in de buurt van 7,2 sec komt dan 6,6, was eerder een optimistische meting van honda :roll:


Dat klopt, maar ik weet nu hoe dat dat komt ! en dus ook waarom Honda het wat optimistisch op papier heeft gezet.

'k heb hier is wat over gegoogled via forums en zelf daarna opgelet tijdens rijden.

het komt door de versnellings ratios van de FN2. als wij volgas vanuit stilstand optrekken moeten wij hoe dan ook 2x schakelen voor de 100km/h. in z'n 2 rij je namelijk 95 km/h als je tegen de rev limiter aanloopt, dus moet je schakelen naar z'n 3 om de 100 aan te tikken.

En daar zit de shit. die 2de keer schakelen geeft die 0,5 sec extra.

Echter worden drag racejes (van stoplicht naar stoplicht) niet tot de 100 gemeten, maar gewoon wie de snelste is. Dan is de FN2 wel snel...[/quote:1etc1mo4]
Dan begin je toch in zn 2? Dan hoef je maar 1x te schakelen... :silly:

Maar dat wat je benoemt heeft de EP3 ook. 0-60 miles/h! is namelijk geen 0-100km/u.
Alleen wij moeten niet bij 95 maar 90 schakelen denk ik. Ik weet het niet precies.
En de JDM EP3 draait net wat meer toeren/minuut.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Ik red 100km/h in z'n 2.....uiteraard is de begrenzer hoger gezet.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Zelfde geldt voor de DC2. Daarom zeggen 0-100 tijden ook niet veel en kunnen we stiekem best veel grotere jongens aan.
Little Viper
Posts: 157
Joined: Thu Sep 17, 2009 3:04 pm
Contact:

Post by Little Viper »

Mooie wagen.

geniet van de hoge toeren 8)
User avatar
LaurenZ
Posts: 2858
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

Zeker een mooi ding...

Volgens mij liet je mij voor bij de spoorovergang in bloemendaal ( groene civic met herrie pijp )
'98 JDM Integra Type-R
SteefO
Posts: 547
Joined: Mon Jan 11, 2010 10:50 am

Post by SteefO »

L4urenZ wrote:Zeker een mooi ding...

Volgens mij liet je mij voor bij de spoorovergang in bloemendaal ( groene civic met herrie pijp )


Klopt, dat was ik. Jij hebt civicclubholland.nl op je kentekenplaathouder toch? :lol:
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Wow, nette FN2 kerel! En als je zo'n platen kan aan komen voor de ITR moet je het zeker laten weten :wink:

Verder nog bedankt voor dat banden zwart maak spul!
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
SteefO
Posts: 547
Joined: Mon Jan 11, 2010 10:50 am

Post by SteefO »

Rikky wrote:Wow, nette FN2 kerel! En als je zo'n platen kan aan komen voor de ITR moet je het zeker laten weten :wink:

Verder nog bedankt voor dat banden zwart maak spul!


Thanks jongen! Ik zal het gelijk op het forum zetten als ik het hoor.

Geen probleem, je moet elkaar een beetje helpen toch :D
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

SteefO wrote:
Rikky wrote:Wow, nette FN2 kerel! En als je zo'n platen kan aan komen voor de ITR moet je het zeker laten weten :wink:

Verder nog bedankt voor dat banden zwart maak spul!


Thanks jongen! Ik zal het gelijk op het forum zetten als ik het hoor.

Geen probleem, je moet elkaar een beetje helpen toch :D


Stuur maar even een pbtje dan :o ops:

Ja precies je staat daar toch samen en niet alleen...
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Ja ja, je auto stond er super netjes bij!
User avatar
LaurenZ
Posts: 2858
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

SteefO wrote:
L4urenZ wrote:Zeker een mooi ding...

Volgens mij liet je mij voor bij de spoorovergang in bloemendaal ( groene civic met herrie pijp )


Klopt, dat was ik. Jij hebt civicclubholland.nl op je kentekenplaathouder toch? :lol:


Incl Raceminded.com sticker en de franse "A" op het achterraam ^^

Erg mooie auto om te zien in mijn achteruitkijk spiegel
'98 JDM Integra Type-R
Little Viper
Posts: 157
Joined: Thu Sep 17, 2009 3:04 pm
Contact:

Post by Little Viper »

mr. X wrote:Zelfde geldt voor de DC2. Daarom zeggen 0-100 tijden ook niet veel en kunnen we stiekem best veel grotere jongens aan.


Klopt.

In principe kijkt men naar 0==> 400meter sprint
of
0==> 1000meter sprint.

i.v.m. sprint 0==> 100km/u:

Dit inderdaad bedriegelijk wegens het opscakelen naar 3de naar 100km/u :wink:
Ik had dit op mijn Fiesta ST ook.
De begrenzer lag op 98km/u.
Bij het remappen werden de begrenzers aangepast en kon ik 110km/U in 2de :twisted:

Bijgevolg gaf de g-tech plotseling 6,6 sec. aan bij O==>100km/u :wink:
Maar... de winst bij 0==> 1000meter was niet even extreem hé

Conclusie: de begrenzer in 2de kan mooiere "0==> 100km/u" sprinttijden geven, maar op lange sprints maakt het niets uit :razz:
Tenzij je vermogen hebt gewonnen met het "chiptunen" hé
Little Viper
Posts: 157
Joined: Thu Sep 17, 2009 3:04 pm
Contact:

Post by Little Viper »

mr. X wrote:Zelfde geldt voor de DC2. Daarom zeggen 0-100 tijden ook niet veel en kunnen we stiekem best veel grotere jongens aan.


Klopt.

In principe kijkt men naar 0==> 400meter sprint
of
0==> 1000meter sprint.

i.v.m. sprint 0==> 100km/u:

Dit inderdaad bedriegelijk wegens het opschakelen naar 3de naar 100km/u :wink:
Ik had dit op mijn Fiesta ST ook.
De begrenzer lag op 98km/u.
Bij het remappen werden de begrenzers aangepast en kon ik 110km/U in 2de :twisted:

Bijgevolg gaf de g-tech plotseling 6,6 sec. aan bij O==>100km/u :wink:
Maar... de winst bij 0==> 1000meter was niet even extreem hé

Conclusie: de begrenzer in 2de kan mooiere "0==> 100km/u" sprinttijden geven, maar op lange sprints maakt het niets uit :razz:
Tenzij je vermogen hebt gewonnen met het "chiptunen" hé
Little Viper
Posts: 157
Joined: Thu Sep 17, 2009 3:04 pm
Contact:

Post by Little Viper »

mr. X wrote:Zelfde geldt voor de DC2. Daarom zeggen 0-100 tijden ook niet veel en kunnen we stiekem best veel grotere jongens aan.


Klopt.

In principe kijkt men naar 0==> 400meter sprint
of
0==> 1000meter sprint.

i.v.m. sprint 0==> 100km/u:

Dit is inderdaad bedriegelijk wegens het opschakelen naar 3de bij 100km/u :wink:
Ik had dit op mijn Fiesta ST ook.
De begrenzer lag op 98km/u in 2de bij 7.200t/min
Bij het remappen werden de begrenzers aangepast en kon ik 110km/U in 2de :twisted:

Bijgevolg gaf de g-tech plotseling 6,6 sec. aan bij O==>100km/u :wink:
omdat ik niet meer diende opschakelen :idea:
Maar... de winst bij 0==> 1000meter was niet even extreem hé

Conclusie: de begrenzer in 2de kan mooiere "0==> 100km/u" sprinttijden geven, maar op lange sprints maakt het niets uit :razz:
Tenzij je vermogen hebt gewonnen met het "chiptunen" hé
Rey
Posts: 34
Joined: Tue Apr 06, 2010 4:24 pm

Post by Rey »

FN2 ... gave wagens :-)
ITR DC2
Posts: 1327
Joined: Thu Sep 06, 2007 7:46 am

Post by ITR DC2 »

Rey wrote:FN2 ... gave wagens :-)


hè Rey, we zijn ook wel benieuwd naar jou verhaal...
SteefO
Posts: 547
Joined: Mon Jan 11, 2010 10:50 am

Post by SteefO »

Eindelijk mijn nieuwe velgen!

Voor:
Image

Na:
Image

En?
Gianni
Posts: 219
Joined: Fri Aug 20, 2010 4:59 pm

Post by Gianni »

Netjes!
Locked