Honda komt met een FR NSX voor Super GT 2010!!

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Locked
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

Ben ff de sportauto kwijt, maar die heeft een v8 5L en draaid 8300 rpm.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

GT40?
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

mr. X wrote:
Dimer wrote:Wat heeft Allah hier trouwens allemaal mee te maken?


Inderdaad....


ik bedoelde dus 'a la' .... 'a la GT-R' komt ongeveer neer op 'zoals de GT-R'

ik typte het als allah, puur voor de lol, omdat de uitspraak hetzelfde is..
lijkt me niet zo .. problematisch?
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

iVTEC-fab wrote:
"mr. X":3lcxshs0 wrote:
Dimer wrote:Wat heeft Allah hier trouwens allemaal mee te maken?


Inderdaad....


ik bedoelde dus 'a la' .... 'a la GT-R' komt ongeveer neer op 'zoals de GT-R'

ik typte het als allah, puur voor de lol, omdat de uitspraak hetzelfde is..
lijkt me niet zo .. problematisch?[/quote:3lcxshs0]
Nee joh maakt niet uit!

Hmm maar ik dacht dat niet elke motor zomaar hoge toeren kan draaien. Vooral voor turbo gebouwde motoren. Don Vinken heeft me dat eens uitgelegd, maar ik kan het ff niet reproduceren.
Is hier iemand zo technisch dat die het kan uitleggen?
Had met de slag en nokkenashoogte te maken enz.
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

je hebt gelijk. Turbo motoren zijn gelimiteerd in RPM's.
alleen Atmosferisch kunnen naar de 8000+.

hoe hoger het toerental hoe hoger de uitlaatgas flow en dus hoe sneller de Turbo draait. Hoe sneller de Turbo draait, hoe hoger de inlaat druk en hoe heter de turbo wordt. (wordt echt een vuurbal)

Ik kan me inbeelden dat een te hoge inlaat druk weer gevolgen heeft op de kleppen en dus de nokkenassen. uiteraard ken ik de fijne details hier ook niet van.

*ik brabbel hier maar wat. (net wakker)
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

iVTEC-fab wrote:je hebt gelijk. Turbo motoren zijn gelimiteerd in RPM's.
alleen Atmosferisch kunnen naar de 8000+.

hoe hoger het toerental hoe hoger de uitlaatgas flow en dus hoe sneller de Turbo draait. Hoe sneller de Turbo draait, hoe hoger de inlaat druk en hoe heter de turbo wordt. (wordt echt een vuurbal)

Ik kan me inbeelden dat een te hoge inlaat druk weer gevolgen heeft op de kleppen en dus de nokkenassen. uiteraard ken ik de fijne details hier ook niet van.

Maar volgensmij ookal monteer je er geen turbo op dan is het nog niet echt goed om er 8000RPM+ mee te rijden.

Wist je dat bijv de M5 atmosferisch is?
Je zou verwachten dat ze die lekker opblazen met een turbo, maar nee...
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

het laatste model is een atmosferische V10 met 400 Pk.... tenzij je het sport knopje indrukt dan krijg je een max van 505 pk..

I live BMW :-)

overigens zal dit de laatste atmosferisch M zijn. de volgende M modellen worden V8's met twin turbo's. zelfde turbo set-up als de 35i, alleen dan op een V8 ipv een 6 inlijn.

a la X5 M en X6 M.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

iVTEC-fab wrote:het laatste model is een atmosferische V10 met 400 Pk.... tenzij je het sport knopje indrukt dan krijg je een max van 505 pk..

I live BMW :-)

overigens zal dit de laatste atmosferisch M zijn. de volgende M modellen worden V8's met twin turbo's. zelfde turbo set-up als de 35i, alleen dan op een V8 ipv een 6 inlijn.

a la X5 M en X6 M.

En dat is omdat turbo motoren zuiniger zijn is het niet?
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

ja precies, heeft alles met de nieuwe regelgevingen van uitstoot te maken.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Jammer, want er gaat niets boven een hoog toerige BMW motor :cry:

Dadelijk draaien ze 6k met meer vermogen. Waar is daar de fun? Ik vind het persoonlijk zo heerlijk rijden als je 1500 - 9000 toeren kan benutten. Dan heeft de motor voor elke gelegenheid een passend toerental :lol:
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

iVTEC-fab wrote:je hebt gelijk. Turbo motoren zijn gelimiteerd in RPM's.
alleen Atmosferisch kunnen naar de 8000+.

hoe hoger het toerental hoe hoger de uitlaatgas flow en dus hoe sneller de Turbo draait. Hoe sneller de Turbo draait, hoe hoger de inlaat druk en hoe heter de turbo wordt. (wordt echt een vuurbal)

Ik kan me inbeelden dat een te hoge inlaat druk weer gevolgen heeft op de kleppen en dus de nokkenassen. uiteraard ken ik de fijne details hier ook niet van.

*ik brabbel hier maar wat. (net wakker)


Er zijn een heleboel motoren met turbo die probleemloos ruim boven de 8000rpm draaien.
Sommige turbo's worden ook extra gekoeld dmv koelvloeistof.

ALs je een turbo op bv een K20 zet draai je toch ook 8000+rpm
Ik denk dat het meer een kwestie is van de juiste turbo kiezen die in dat toeren gebied ook nog efficient is.
Maar ik ben ook (nog) geen expert op dit gebied.....

De R34 bv. in dit filmpje draait moeiteloos 9000rpm

En als je een turbo op een motorfiets blok zet ga je ook richting de 13k-15k rpm
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

Ben ff de sportauto kwijt, maar die heeft een v8 5L en draaid 8300 rpm.


Nieuwe M5
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

En als je een turbo op een motorfiets blok zet ga je ook richting de 13k-15k rpm


Dat zijn wel hele kleine turbo's, aangezien een motorfiets rond de 1000cc zit.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Delta_lima wrote:
Ben ff de sportauto kwijt, maar die heeft een v8 5L en draaid 8300 rpm.


Nieuwe M5


Nieuwe M5 heeft een V10
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

slydawg wrote:
Delta_lima wrote:
Ben ff de sportauto kwijt, maar die heeft een v8 5L en draaid 8300 rpm.


Nieuwe M5


Nieuwe M5 heeft een V10

Yep.

Maar als je een turbo op een motorfiets blok zet draait hij toch niet meer toeren?
Robert Itr
Posts: 70
Joined: Tue Jun 02, 2009 9:27 pm

Post by Robert Itr »

He je hebt bijna op ieder topic het laatste antwoord :!: :lol:
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

Draaid niet meer toeren dan nee.

Motor loopt zowiezo al 10-13.000rpm :D
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Robert Itr wrote:He je hebt bijna op ieder topic het laatste antwoord :!: :lol:

Nu net bedoel je? Tsja kwam ff online en ff overal doorheen gelezen, dan krijg je dat...
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

ALs je een turbo op bv een K20 zet draai je toch ook 8000+rpm
Ik denk dat het meer een kwestie is van de juiste turbo kiezen die in dat toeren gebied ook nog efficient is.



Klopt!
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

gasten van Sneaky tuning bijvoorbeeld doen niet anders.

allemaal B16, B18C,k20 Turbo

en rijden gewoon dagelijks rond. :D
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Locked