Page 3 of 3
Posted: Mon Nov 16, 2009 8:09 pm
by Joostb
Posted: Tue Nov 17, 2009 9:57 am
by Dimer
MLM wrote:Dimer wrote:slydawg wrote:Je wou toch F1 geluid? Daarmee kan je ook niet verwachten dat je normaal over straat kan of zonder oordoppen naar Frankrijk.
Maar eerste filmpje klinkt de uitlaat idd een stuk beschaafder.
Ik heb in Amsterdam, bij Rembrandtplein, een keer naast een Minardi F1 gestaan toen ze 'm startte... daar kun je inderdaad niet normaal mee over straat of zonder oordoppen naar Frankrijk :lol:
Oooow jaaa, dat was een paar jaar geleden. Wat een geluid was dat hey
Edit: lees nu pas het topic door. Vind 3k voor een uitlaat wel erg veel. Als de auto wordt gebruikt voor races en 100ste secondes de doorslag geven, ok.
Maar zoals ben zegt]
+1
Ik kan begrijpen als je niet meer weet waar je het moet zoeken en je hebt alles al aangepakt dat je naar hem gaat. Want een uitlaat kan het knelpunt zijn. Maar voor een standaard auto is een goede (bewezen) aftermarket uitlaat ruim voldoende!
Posted: Tue Nov 17, 2009 1:20 pm
by mr. X
Een aftermarket uitlaat is voor 99% voldoende.
Er is altijd beter maar niet als je met zijn systeem rijdt.
Het liefste zou ik dit een keer zien op een standaard DC2 wat meneer de Vink eruit krijgt. Dan kunnen we het achter ons laten met harde cijfers.
Ik durf te beweren dat hij dik boven het vermogen zal zitten van alle aftermarket uitlaten. De vraag is niet of, maar hoeveel.
Een goede intake, zijn uitlaat systeem en verder een stock auto zou ik wel zien zitten. (ITB's een geblueprint blok en zijn uitlaat zie ik nog meer zitten maargoed :mrgreen: komen we weer terug op het 'er is altijd beter' verhaal)
Posted: Tue Nov 17, 2009 1:24 pm
by Jo&
Tsja het is maar wat je wilt.
Ik wil een uitlaat die lijkt op een originele. Een kat & vervanger die ik er 123 onderuitschroef en terugzet en lekker maar beschaafd geluid.
Als ik een generieke uilaat van voor tot achter van een ander merk koop, lees Spoon, Mugen, Toda... dan ben ik ook minimaal €3.000,- kwijt en dan ziet die er nog niet onder.
Posted: Tue Nov 17, 2009 3:39 pm
by MLM
Geef mij 2k, bezorg ik je de uitlaat en hou ik het wisselgeld

Posted: Tue Nov 17, 2009 4:00 pm
by Jo&
MLM wrote:Geef mij 2k, bezorg ik je de uitlaat en hou ik het wisselgeld
Een nieuw top kwaliteit, lees Mugen, Toda, Spoon etc. uitlaat systeem (dus van voor tot achter)?
Posted: Tue Nov 17, 2009 4:18 pm
by Dimer
Jo& wrote:MLM wrote:Geef mij 2k, bezorg ik je de uitlaat en hou ik het wisselgeld
Een nieuw top kwaliteit, lees Mugen, Toda, Spoon etc. uitlaat systeem (dus van voor tot achter)?
Voor de NSX zijn Mugen, Toda en Spoon niet echt je van het.
Ik heb goede contacten in Japan, ik kan wel voor je vragen wat een compleet uitlaat systeem van Taitec zou kosten. Ze hebben heel erg veel verschillende uitlaten. Van stil (en wat zwaarder) tot super licht en heel erg luid. Lees: Super GT geluid!
De prijzen vallen echt heel erg mee en dit is voor de NSX echt een topmerk. Je kunt het makkelijk vergelijken met Mugen, Toda en Spoon. Taitec werkt veel samen met Tracy. De naam ken je misschien niet, maar de auto's die ze bouwen ken je zeker!
De race NSX van Tracy rijdt ook met Taitec uitlaten.
De uitlaat ik liet horen in de filmpjes is deze:
Bij deze uitlaat kom je wel tegen de EUR 3.000,- inclusief headers. Maar het is wel echt een kunstwerk!
Als je voor OEM achtig wilt gaan, is deze erg mooi:
of deze
Die zijn ook goed betaalbaar. Die red je misschien wel voor 2k inclusief headers en performance wise is het zeker goed genoeg voor een standaard NSX.
Maar, dat is mijn nederige mening :wink:
Posted: Tue Nov 17, 2009 4:23 pm
by MLM
@dimer +1, we vullen elkaar wel aan he! komt door de prachtige omgeving waar we wonen denk ik.
Posted: Tue Nov 17, 2009 4:48 pm
by Jo&
Dan is de vraag wat beter is...
Customer vs. Taitec?
Posted: Tue Nov 17, 2009 4:51 pm
by Dimer
MLM wrote:@dimer +1, we vullen elkaar wel aan he! komt door de prachtige omgeving waar we wonen denk ik.
:lol:
Ik moet mezelf wel even rectiviseren, want Mugen, Toda en Spoon zijn wel degelijk je van het voor de NSX. Maar het is onbetaalbaar en/of ze leveren het gewoon niet aan ons.
Bijvoorbeeld, Toda:
Spoon:
En van de spullen die Mugen maakt voor de NSX kunnen wel echt alleen maar van dromen..

Posted: Tue Nov 17, 2009 4:54 pm
by Dimer
Jo& wrote:Dan is de vraag wat beter is...
Customer vs. Taitec?
Ik twijfel absoluut niet aan de kwaliteiten en het vakmanschap van de uitlaat koning!
Maar ik denk dat je jezelf moet afvragen of je het waard vindt om bij hem een uitlaat te laten maken. Wat wil je met die uitlaat?? Als je die antwoorden kunt vinden bij een aftermarket uitlaat die minder kostbaar is, waarom zou je daar niet voor gaan?
Ik ben uiteraard zeer benieuwd naar de resultaten van die custom pijp en ook hoe die eruit ziet. Uiteindelijk is het belangrijk dat jij blij bent met wat je koopt.
Posted: Tue Nov 17, 2009 5:07 pm
by Jo&
Wat ben je, bij benadering, kwijt voor een Mugen uitlaat systeem?
Posted: Tue Nov 17, 2009 5:17 pm
by slydawg
Ik zelf gok meer dan €2500 aangezien je voor alleen al de header voor en EP3 al €1300 kwijt bent, dan nog de cat back en je zit boven de 2K.
Posted: Tue Nov 17, 2009 5:51 pm
by Dimer
Mugen headers zijn zo 4 a 5.000.-. Ze hebben volgens mij geen uitlaat (meer) voor de NSX.
Posted: Tue Nov 17, 2009 5:56 pm
by slydawg
Dimer wrote:Mugen headers zijn zo 4 a 5.000.-. Ze hebben volgens mij geen uitlaat (meer) voor de NSX.
KA-CHING :!: :!:
Posted: Tue Nov 17, 2009 6:03 pm
by mr. X
Schud maar een emmer leeg..
Of twee..
Posted: Tue Nov 17, 2009 6:11 pm
by Jo&
mr. X wrote:Schud maar een emmer leeg..
Of twee..
In het kader van trek maar een portemonnee of twee...
Posted: Tue Nov 17, 2009 6:13 pm
by Dimer
Ja. Ik zou ook nooit Mugen headers kopen. Dan kun je beter naar vink gaan. Ik ken ook niemand die dat spul heeft. Er rijden er wel wat rond met gruppe m uitlaat systemen. Dat is ook onbetaalbaar. Wel goed trouwens! Gruppe M heeft ook veel met behulp van Mugen ontwikkeld.
Posted: Tue Nov 17, 2009 6:21 pm
by Jo&
Dimer wrote:Ja. Ik zou ook nooit Mugen headers kopen. Dan kun je beter naar vink gaan. Ik ken ook niemand die dat spul heeft. Er rijden er wel wat rond met gruppe m uitlaat systemen. Dat is ook onbetaalbaar. Wel goed trouwens! Gruppe M heeft ook veel met behulp van Mugen ontwikkeld.
Tsja moelijke keuzes.
Daarom denk ik dat ik naar Vink ga. Het prijs verschil tussen goedkope aftermarket en hem is relatief klein vind ik.
Verschil in kwaliteit van hem en super duur Mugen enz tsja ik denk dat Mr. Don Vink dan beter is :wink: