Ervaring met carwrapping?
- vtec vince
Ik moet nu ook een andere voorruit hebben voor m'n ATR, de vorige eigenaar heeft zitten slapen denk ik...rubber van de ruitenwisser was eraf, en dan toch nog de wisser aanzetten!
Ik zit er over te denken om de ruit op de sloop te halen en dan met een maat van mij zelf te monteren.
Dan heb ik tenminste een originele honda ruit.
Ik zit er over te denken om de ruit op de sloop te halen en dan met een maat van mij zelf te monteren.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
vtec vince wrote:Ik moet nu ook een andere voorruit hebben voor m'n ATR, de vorige eigenaar heeft zitten slapen denk ik...rubber van de ruitenwisser was eraf, en dan toch nog de wisser aanzetten!
Je kunt via Honda gewoon een originele ruit bestellen. Sommige Honda dealers zetten zelf ook ruiten, maar denk niet dat ze daar erg geoefend in zijn.
Je moet hem niet zelf niet zetten, dat gaat echt niet goed komen.
Ga naar autobedrijf Schenkels in Nuenen, die hebben echt hart en ziel voor auto's en in hun werk. (Mn vriend heeft daar vroeger lang gewerkt)
Ze leveren echt kwaliteit, enige nadeel is dat je er niet op kan wachten. Hun manier van werken is auto neerzetten en ze beginnen eraan als je aan de beurt bent.
mr. X wrote:Dat is iets wat me het meeste dwars zit van een auto compleet overspuiten, de voorruit (en alle andere ruiten), opnieuw laten plaatsen.
Juist dan vind ik het niet erg. Het eruit snijden van de oude, daar moet je bij uitkijken, ze snijden zo krassen in je lak die je straks niet meer ziet want dat zit onder de kit, maar gaat wel roesten!!!!!
Jo& wrote:"g-unit":1abp2arm wrote:slydawg wrote:Bij mij was de neus, motorkap voor een gedeelte, koplampen, zijschermen voor een gedeelte, de spiegels, sideskirts en achterbumper voor een gedeelte gedaan.
Kosten tegen de €900
Folie van zeer goede kwaliteit, merk 3M.
Kan het een ieder aanraden, het helpt echt tegen steenslag en krassen.
Voor 900 euro kan je ook al die onderdelen wat je hierboven noemt overnieuw laten spuiten :wink: .
Nou nee hoor!
En trouwens koplampen... hoe wil je die fixen als ze beschadigd zijn...[/quote:1abp2arm]
Ow, ja wel hoor!!!! (in dezelfde kleur), en koplampen hebben geeen last van vliegen die hechten er niet op (regelmatig en goed wassen :wink: )slydawg wrote:bij mijn spuiter is alleen het dak spuiten al €1000, achterbumper €450 dus ja
de hele auto nh0 spuiten €7000 en dan moet ik de auto zelf kaal maken.
De hele auto doen is onzin en geldverspilling imo
Waar spuit die mee GOUD! zelfs geen (FOCWA) spuiter durft zo duur voor te vragen.Jo& wrote:Je kunt via Honda gewoon een originele ruit bestellen. Sommige Honda dealers zetten zelf ook ruiten.
Inderdaad
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
vtec vince wrote:Ik moet nu ook een andere voorruit hebben voor m'n ATR, de vorige eigenaar heeft zitten slapen denk ik...rubber van de ruitenwisser was eraf, en dan toch nog de wisser aanzetten!
Er bestaan geen originele Honda ruiten. Honda maakt geen ruiten, geen enkele autofabrikant maakt ruiten.
Honda heeft volgens mij Pilkington ruiten met een Honda sticker erop.
Dus een ruit bij Autotaalglas is precies hetzelfde alleen zonder Honda stickertje.
En ik zou er niet aan beginnen om die ruit er zelf in te hangen als he geen ervaring hebt. Het is niet zo makkelijk als je denkt.
Nana korobi ya oki
RedSun wrote:Er bestaan geen originele Honda ruiten. Honda maakt geen ruiten, geen enkele autofabrikant maakt ruiten.
Dus een ruit bij Autotaalglas is precies hetzelfde alleen zonder Honda stickertje.
Nou, dat bedoelen wij ook slimmerd.
Honda maakt ook niet zelf zijn koplampen bijv. zijn ze dan niet meer origineel? :-? :?:
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
RedSun wrote:vtec vince wrote:Ik moet nu ook een andere voorruit hebben voor m'n ATR, de vorige eigenaar heeft zitten slapen denk ik...rubber van de ruitenwisser was eraf, en dan toch nog de wisser aanzetten!
Er bestaan geen originele Honda ruiten. Honda maakt geen ruiten, geen enkele autofabrikant maakt ruiten.
En ik zou er niet aan beginnen om die ruit er zelf in te hangen als he geen ervaring hebt. Het is niet zo makkelijk als je denkt.
Helemaal mee eens.
g-unit wrote:RedSun wrote:Er bestaan geen originele Honda ruiten. Honda maakt geen ruiten, geen enkele autofabrikant maakt ruiten.
Honda maakt ook niet zelf zijn koplampen bijv. zijn ze dan niet meer origineel? :-? :?:
Sorry? Beetje respect graag.
Hij zegt toch duidelijk dat hij dan weer een ORIGINELE hondaruit heeft of niet?
Nana korobi ya oki
RedSun wrote:g-unit wrote:RedSun wrote:Er bestaan geen originele Honda ruiten. Honda maakt geen ruiten, geen enkele autofabrikant maakt ruiten.
Sorry? Beetje respect graag.
Hij zegt toch duidelijk dat hij dan weer een ORIGINELE hondaruit heeft of niet?
Definitie van origineel in deze is lastig.
Van Dalen zegt ons:
1ori·gi·neel [ooriezjieneel] bn, bw 1 oorspronkelijk, onvervalst 2 uit iem zelf voortkomend, niet van iem anders afgekeken 3 met originele ideeën enz.: een -nele kerel
2ori·gi·neel [ooriezjieneel] het; o -nelen de oorspronkelijke versie
Mijns inziens is een ruit (die door een ander wordt gefabriceerd) maar door Honda wordt geleverd onder de merknaam Honda onvervalst een originele Honda ruit.
Het is niet origineel als het een kopie is.
Je zou kunnen zeggen dat een ruit geleverd door Autotaalglas hetzelfde fabrikaat is, maar dat maakt het nog geen originele Honda ruit. Aldus mijn mening.
Goed dit kan een lange discussie worden, maar ieder zijn eigen oordeel toch!
Beetje lief doen kan geen kwaad

- vtec vince
Ik ben het helemaal met jullie eens wat de definitie origineel betreft.
Het gaat mij erom dat er in ieder geval honda in de ruit staat.
Een vriend van mij is automonteur , en zegt dat hij wel een ruit kan vervangen.
Hij zal het niet dagelijks doen, maar idd ik laat het liever doen door iemand die er dagelijks mee bezig is.
Dus ik ga het laten uitbesteden :-)
Het gaat mij erom dat er in ieder geval honda in de ruit staat.
Een vriend van mij is automonteur , en zegt dat hij wel een ruit kan vervangen.
Hij zal het niet dagelijks doen, maar idd ik laat het liever doen door iemand die er dagelijks mee bezig is.
Dus ik ga het laten uitbesteden :-)
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
RedSun wrote:Er bestaan geen originele Honda ruiten. Honda maakt geen ruiten, geen enkele autofabrikant maakt ruiten.
Het gaat ook niet om de ruit, die zijn meestal (ook niet altijd want er zijn ook goedkopere kopieen) hetzelfde als de ruit die er origineel ook in zit (mijn definitie van origineel