Ik heb ook een Defi set voor olie temp en olie druk.
De sensoren zitten in een sandwichplate.
Bij normaal gebruik word de H22A7 100C. Tijdens een trackday na 20min 134C.
btw: Als je een olie koeler via een sandwich plate laat werken is hier ook een thermostaat voor te krijgen. Zou dus geen problemen mogen geven met opwarmen
Oil Temps
11 jaar last gehad van hoge olietemperatuur
grote moroso onder gedaan en de hele dag book-a-track onder de 130 graden
zelfs zonder racethermostaat en fanswitch maar wel met nieuwe radiateur
morosopan moet je wel een beetje in model slaan voordat hij goed past
temperatuur met daily drive is 80-90 graden
grote moroso onder gedaan en de hele dag book-a-track onder de 130 graden
zelfs zonder racethermostaat en fanswitch maar wel met nieuwe radiateur
morosopan moet je wel een beetje in model slaan voordat hij goed past
temperatuur met daily drive is 80-90 graden
Martin.O wrote:11 jaar last gehad van hoge olietemperatuur
grote moroso onder gedaan en de hele dag book-a-track onder de 130 graden
zelfs zonder racethermostaat en fanswitch maar wel met nieuwe radiateur
morosopan moet je wel een beetje in model slaan voordat hij goed past
temperatuur met daily drive is 80-90 graden
Hey...dat's goed info.
Moroso in model slaan is ook een goede en BETERE oplossing voor carroserie in model freezen.........(denk ik)
-
- Posts: 97
- Joined: Sun Mar 22, 2009 8:45 pm
Ik ga eerst een grotere radiator bestellen (Koyo of Fluidyne) en enkel die plaatsen. Daarna kijk ik welke temperturen ik haal (momenteel 140°C in de sandwichplate gemeten, op cicuit) en dan kan ik verder gaan met fan-switch, thermostaat, en eventeel de Moroso pan.
Ik ga het even stap voor stap proberen en de resultaten bekijken. Moest ik het gewenste resultaat (120-125°C) niet halen, ga ik voor de oliekoeler.
Ik post m'n bevindingen :wink:
Ik ga het even stap voor stap proberen en de resultaten bekijken. Moest ik het gewenste resultaat (120-125°C) niet halen, ga ik voor de oliekoeler.
Ik post m'n bevindingen :wink: