Page 3 of 3
Posted: Wed Apr 29, 2009 11:57 pm
by D_ToXx
ITR is sneller/beter als een CTR
@johan/jochem: als mijn koppeling werkt zoals ik wil ff teste :wink:
Posted: Thu Apr 30, 2009 8:25 am
by Sinister
Koppel gebied van EP3 is sterker ja, so what, een ITR is lichter en zijn versnellingen zijn vrij kort vind ik. Normaal zou hij even snel als een EP3 zijn. Ik heb dit al veel ondervonden op de weg.
Posted: Thu Apr 30, 2009 9:47 am
by Roy
Ik denk niet dat de ITR sneller is.
De ITR rijdt misschien ruiger en minder comfortabel waardoor je al snel het gevoel krijgt dat je echt hard gaat.
En je kan het niet vergelijken als je al lange tijd geen ITR heb gereden.
Je zou eigenlijk een paar rondjes met een ITR moeten rijden en daarna gelijk naar een EP3 overstapen.
Of gewoon naar een drag race, :lol: tijden zeggen meer dan gevoel.
Als ik vroeger in de EK4 een paar dagen had gereden voelde het geweldig snel aan. maar als ik s'avonds of in de weekend in de Ep3 stapte toen pas merkte ik dat de Ep3 veel sneller was.
Posted: Thu Apr 30, 2009 11:51 am
by frederik
ik denk dat een itr en een ep3 stndaard aardig aan mekaar gewaagd zijn, ik denk dat de chaufeurs het verschil maken :wink:
rond een circuit geef ik de itr het voordeel, door zijn iets lagere gewicht maar vooral lsd
Posted: Thu Apr 30, 2009 5:47 pm
by honza
blijkbaar ben ik niet alleen die vind dat de fn2 soms raar doet en stottert met het gasresponse. culasse op dit forum heeft er ook last van gehad met zijn fn2 en heeft nu veranderingen gedaan aan zijn wagen en is het een heel stuk beter. ik heb ook met een andere Fn2 eigenaar gesproken als ik gisteren in de Honda garage was en ook hij bevestigde mijn mening. dus ik denk dat ik geen spoken zie...er staan mij wat veranderingen te wachten op de fn2..
Posted: Thu Apr 30, 2009 6:13 pm
by wesjes
honza wrote:blijkbaar ben ik niet alleen die vind dat de fn2 soms raar doet en stottert met het gasresponse. culasse op dit forum heeft er ook last van gehad met zijn fn2 en heeft nu veranderingen gedaan aan zijn wagen en is het een heel stuk beter. ik heb ook met een andere Fn2 eigenaar gesproken als ik gisteren in de Honda garage was en ook hij bevestigde mijn mening. dus ik denk dat ik geen spoken zie...er staan mij wat veranderingen te wachten op de fn2..
Het is niet alleen de FN2, dit komt door Drive by wire.
Bij de FD2 heb ik er minder last van, maar ik merk wel dat response bijna gelijk is aan als ik gas geef.
bij FD3 ( hybrid ) en andere gevallen van honda die DBW hebben zit er een merkbare vertraging in.
Volgens mij heb je hier ook boosters voor.
Posted: Thu Apr 30, 2009 8:44 pm
by HONDA
g-unit wrote:Ik denk niet dat de ITR sneller is.
De ITR rijdt misschien ruiger en minder comfortabel waardoor je al snel het gevoel krijgt dat je echt hard gaat.
En je kan het niet vergelijken als je al lange tijd geen ITR heb gereden.
Je zou eigenlijk een paar rondjes met een ITR moeten rijden en daarna gelijk naar een EP3 overstapen.
Ik vergelijk het met de tijd dat ik ITR reed en alle EP3's erachter reden...
Maar whatever...ze rijden beide prettig en ze zijn snel zat.
Posted: Sat May 02, 2009 9:26 pm
by Lucas79
Hoi Honza,
1. Als de motor nog niet helemaal warm is, dan heb ik het ook, maar alleen als ik precies schakel op het moment dat de VTEC inschakeld.
2. Misschien een domme opmerking en heb je het allang geprobeerd, maar ik heb dat probleem bijna altijd als ik hard optrek en de VSA aanstaat. (vandaar dat mijn start procedure uit 2 knoppen bestaat. (Start en VSA uit)
Ik las ook ergens in de reacties dat de DC2 wat lekkerder in de bochten rijdt, maar dat komt omdat de DC2 standaard een LSD heeft en de FN2 niet. (ok en de FN2 mist de onafhankelijke achterwielophanging) advies: LSD plaatsen als je er ± € 800,00 voor overhebt. (+ 5,5 uur werkplaatstarief als je het zelf niet kan/wil, of geen garantiegeval kunt claimen met versnellingsbak of verkeerd vliegwiel)
Succes ermee.
Posted: Sat May 02, 2009 10:16 pm
by Sinister
VSA is stabiliteitscontrole ik zie niet in wat dit hiermee te maken kan hebben.
Posted: Sun May 03, 2009 10:44 pm
by Lucas79
VSA houdt het gas in op het moment dat VSA "denkt" dat er wielspin optreedt. Als je hard optrekt en (snel) schakeld van 1 naar 2 heb je genoeg vermogen om zelfs op droog asvalt net ff wielspin te creeren. VSA grijpt in door het gas dan even "los" te laten. Zwaar irritant!
Posted: Mon May 04, 2009 9:50 am
by Sinister
Afzetten die handel dan!
Posted: Mon May 04, 2009 11:23 am
by culasse
Dit klopt niet hoor. Bij snel optrekken kun je bij schakelen van 1 naar 2 dit probleem voorkomen door te flatshiften. VSA hoeft dan niet uitgeschakeld te worden. Zorg er wel voor dat je net niet in de toerenbegrenzer terecht komt.
Posted: Mon May 04, 2009 10:02 pm
by Lucas79
Dan klopt het toch wel?, maar dan is er ook een andere oplossing voor. :wink: Ik zie trouwens weinig reden om VSA aan te laten staan, anders dan bij extreem slecht weer.
Hoe dan ook, als Honza het nog niet geprobeerd heeft, zou dat wel het "probleem" wat hij ervaart kunnen zijn.
Posted: Mon May 04, 2009 11:02 pm
by honza
ik heb met de vsa uit gereden en heb nog altijd hetzelfde probleem.
deze voormiddag vertrok ik met mijn fn2 rustig weg om alles mooi te laten opwarmen. maar ik moest wachten omdat ik uit een zijstraat kwam op een hoofdweg,toen ik wou optrekken om op de hoofdweg te komen stotterde de motor 1keer en herpakte hij hem ommiddelijk. dan was alles ok. bv met mijn S2000 had ik daar nooit last van,zelfs niet in de opwarmperiode. het kan aan verschillende oorzaken liggen. dat word zoeken.. :-?
Posted: Tue May 05, 2009 11:31 am
by Sinister
Reset je ECU eens, en laat je motor is op ralentie draaien dat je ECU alles terug kan instellen.
fn
Posted: Tue May 05, 2009 2:50 pm
by VTEClover
tank eens 98 ron ??? of mag je met de fn2 op 95 rijden????
heb je je oliepeil al eens nagekeken want zo te horen heb je hem nog niet lang en in het begin kan een motor nogal eens olie verbruiken in de inrijperiode
groeten
Posted: Tue May 05, 2009 3:21 pm
by eteuben
culasse wrote:Zorg er wel voor dat je net niet in de toerenbegrenzer terecht komt.
Daar zorg ik juist altijd voor... Heerlijk af en toe :lol: (EP3 he)
(Ik weet ook wel dat het niet perse hoeft, omdat ie 200pk net bij 7400 zit... :razz: )
Re: fn
Posted: Tue May 05, 2009 5:27 pm
by honza
VTEClover wrote:tank eens 98 ron ??? of mag je met de fn2 op 95 rijden????
heb je je oliepeil al eens nagekeken want zo te horen heb je hem nog niet lang en in het begin kan een motor nogal eens olie verbruiken in de inrijperiode
groeten
ik tank de juiste benzine en mijn olie heb ik 500km geleden vervangen. ook de oliefilter.