fn2
Ik denk niet dat de ITR sneller is.
De ITR rijdt misschien ruiger en minder comfortabel waardoor je al snel het gevoel krijgt dat je echt hard gaat.
En je kan het niet vergelijken als je al lange tijd geen ITR heb gereden.
Je zou eigenlijk een paar rondjes met een ITR moeten rijden en daarna gelijk naar een EP3 overstapen.
Of gewoon naar een drag race, :lol: tijden zeggen meer dan gevoel.
Als ik vroeger in de EK4 een paar dagen had gereden voelde het geweldig snel aan. maar als ik s'avonds of in de weekend in de Ep3 stapte toen pas merkte ik dat de Ep3 veel sneller was.
De ITR rijdt misschien ruiger en minder comfortabel waardoor je al snel het gevoel krijgt dat je echt hard gaat.
En je kan het niet vergelijken als je al lange tijd geen ITR heb gereden.
Je zou eigenlijk een paar rondjes met een ITR moeten rijden en daarna gelijk naar een EP3 overstapen.
Of gewoon naar een drag race, :lol: tijden zeggen meer dan gevoel.
Als ik vroeger in de EK4 een paar dagen had gereden voelde het geweldig snel aan. maar als ik s'avonds of in de weekend in de Ep3 stapte toen pas merkte ik dat de Ep3 veel sneller was.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
blijkbaar ben ik niet alleen die vind dat de fn2 soms raar doet en stottert met het gasresponse. culasse op dit forum heeft er ook last van gehad met zijn fn2 en heeft nu veranderingen gedaan aan zijn wagen en is het een heel stuk beter. ik heb ook met een andere Fn2 eigenaar gesproken als ik gisteren in de Honda garage was en ook hij bevestigde mijn mening. dus ik denk dat ik geen spoken zie...er staan mij wat veranderingen te wachten op de fn2..
honza wrote:blijkbaar ben ik niet alleen die vind dat de fn2 soms raar doet en stottert met het gasresponse. culasse op dit forum heeft er ook last van gehad met zijn fn2 en heeft nu veranderingen gedaan aan zijn wagen en is het een heel stuk beter. ik heb ook met een andere Fn2 eigenaar gesproken als ik gisteren in de Honda garage was en ook hij bevestigde mijn mening. dus ik denk dat ik geen spoken zie...er staan mij wat veranderingen te wachten op de fn2..
Het is niet alleen de FN2, dit komt door Drive by wire.
Bij de FD2 heb ik er minder last van, maar ik merk wel dat response bijna gelijk is aan als ik gas geef.
bij FD3 ( hybrid ) en andere gevallen van honda die DBW hebben zit er een merkbare vertraging in.
Volgens mij heb je hier ook boosters voor.
g-unit wrote:Ik denk niet dat de ITR sneller is.
De ITR rijdt misschien ruiger en minder comfortabel waardoor je al snel het gevoel krijgt dat je echt hard gaat.
En je kan het niet vergelijken als je al lange tijd geen ITR heb gereden.
Je zou eigenlijk een paar rondjes met een ITR moeten rijden en daarna gelijk naar een EP3 overstapen.
Ik vergelijk het met de tijd dat ik ITR reed en alle EP3's erachter reden...

Maar whatever...ze rijden beide prettig en ze zijn snel zat.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Hoi Honza,
1. Als de motor nog niet helemaal warm is, dan heb ik het ook, maar alleen als ik precies schakel op het moment dat de VTEC inschakeld.
2. Misschien een domme opmerking en heb je het allang geprobeerd, maar ik heb dat probleem bijna altijd als ik hard optrek en de VSA aanstaat. (vandaar dat mijn start procedure uit 2 knoppen bestaat. (Start en VSA uit)
Ik las ook ergens in de reacties dat de DC2 wat lekkerder in de bochten rijdt, maar dat komt omdat de DC2 standaard een LSD heeft en de FN2 niet. (ok en de FN2 mist de onafhankelijke achterwielophanging) advies: LSD plaatsen als je er ± € 800,00 voor overhebt. (+ 5,5 uur werkplaatstarief als je het zelf niet kan/wil, of geen garantiegeval kunt claimen met versnellingsbak of verkeerd vliegwiel)
Succes ermee.
1. Als de motor nog niet helemaal warm is, dan heb ik het ook, maar alleen als ik precies schakel op het moment dat de VTEC inschakeld.
2. Misschien een domme opmerking en heb je het allang geprobeerd, maar ik heb dat probleem bijna altijd als ik hard optrek en de VSA aanstaat. (vandaar dat mijn start procedure uit 2 knoppen bestaat. (Start en VSA uit)
Ik las ook ergens in de reacties dat de DC2 wat lekkerder in de bochten rijdt, maar dat komt omdat de DC2 standaard een LSD heeft en de FN2 niet. (ok en de FN2 mist de onafhankelijke achterwielophanging) advies: LSD plaatsen als je er ± € 800,00 voor overhebt. (+ 5,5 uur werkplaatstarief als je het zelf niet kan/wil, of geen garantiegeval kunt claimen met versnellingsbak of verkeerd vliegwiel)
Succes ermee.
Deus Ex Machina!
ik heb met de vsa uit gereden en heb nog altijd hetzelfde probleem.
deze voormiddag vertrok ik met mijn fn2 rustig weg om alles mooi te laten opwarmen. maar ik moest wachten omdat ik uit een zijstraat kwam op een hoofdweg,toen ik wou optrekken om op de hoofdweg te komen stotterde de motor 1keer en herpakte hij hem ommiddelijk. dan was alles ok. bv met mijn S2000 had ik daar nooit last van,zelfs niet in de opwarmperiode. het kan aan verschillende oorzaken liggen. dat word zoeken.. :-?
deze voormiddag vertrok ik met mijn fn2 rustig weg om alles mooi te laten opwarmen. maar ik moest wachten omdat ik uit een zijstraat kwam op een hoofdweg,toen ik wou optrekken om op de hoofdweg te komen stotterde de motor 1keer en herpakte hij hem ommiddelijk. dan was alles ok. bv met mijn S2000 had ik daar nooit last van,zelfs niet in de opwarmperiode. het kan aan verschillende oorzaken liggen. dat word zoeken.. :-?
Re: fn
VTEClover wrote:tank eens 98 ron ??? of mag je met de fn2 op 95 rijden????
heb je je oliepeil al eens nagekeken want zo te horen heb je hem nog niet lang en in het begin kan een motor nogal eens olie verbruiken in de inrijperiode
groeten
ik tank de juiste benzine en mijn olie heb ik 500km geleden vervangen. ook de oliefilter.