Jap-Society.be : DC2 R-1075 SOLD -> CBR SC59

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
Js_raidon
Posts: 177
Joined: Tue Feb 03, 2009 4:39 pm

Post by Js_raidon »

mr. X wrote:Hij is dus eens overgespoten, waarom heb je dan gekozen voor grijs in het interieur?
Ziet er overigens erg strak uit van binnen. Geen PasswordJDM meer in de back?


Origineel is binnekant in grondverf grijs gespoten met 'nevelwit' er op.

Waarom ik geen wit heb genomen is gewoon voor de rede da als de zon erop schijnt je niet meer door je achterruit ziet en het binnen echt licht wordt :)

Zwart was dan ook weer geen optie en opvallende kleurtjes ben ik niet voor. En dit grijs von dik wel leuk.

De PaswordJDM x-bar heb ik zeker nog. Moet alles nog inbouwen deze week evenals de middeconsole enz. Ik zal wel foto's posten wanneer hij volledig in elkaar staat terug.

P.s. de kleur binnenin is gespoten in het het MAT RAL 7005.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Duidelijk, als je van plan bent geen interieur te plaatsen is het logisch.
Zelf heb ik hier een EG6 staan die (ooit) voor het circuit geprepareerd wordt en daarbij wilde ik het interieur mat zwart spuiten om dezelfde reden. Grijs staat overigens wel erg goed bij wit, zeker beter dan mat zwart. Veel rustiger. Echter, aangezien de EG6 zwart is staat mat zwart weer beter imo.
Js_raidon
Posts: 177
Joined: Tue Feb 03, 2009 4:39 pm

Post by Js_raidon »

mr. X wrote:Duidelijk, als je van plan bent geen interieur te plaatsen is het logisch.
Zelf heb ik hier een EG6 staan die (ooit) voor het circuit geprepareerd wordt en daarbij wilde ik het interieur mat zwart spuiten om dezelfde reden. Grijs staat overigens wel erg goed bij wit, zeker beter dan mat zwart. Veel rustiger. Echter, aangezien de EG6 zwart is staat mat zwart weer beter imo.


Daar heb je volkomen gelijk in ;)
Js_raidon
Posts: 177
Joined: Tue Feb 03, 2009 4:39 pm

Post by Js_raidon »

Vandaag terug wat ingebouwd. Is nu voor 80% in orde

Image

Image
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Mooi!

Komt weer een vraag hoor :wink:
Waarom heb je niet de complete EM set? Die schijnen erg goed te zijn. Je kan zelfs een heel web maken van je C bar naar je veerpoten en de balk die standaard al in de auto zit boven het reserve wiel.
Wel duur, dat dan weer wel...

Zoals dit dus:
Image
Image

Overigens ook erg fijn is trouwens het 'snap-off' principe.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Js_raidon wrote:
"mr. X":2zmga9ia wrote:Duidelijk, als je van plan bent geen interieur te plaatsen is het logisch.
Zelf heb ik hier een EG6 staan die (ooit) voor het circuit geprepareerd wordt en daarbij wilde ik het interieur mat zwart spuiten om dezelfde reden. Grijs staat overigens wel erg goed bij wit, zeker beter dan mat zwart. Veel rustiger. Echter, aangezien de EG6 zwart is staat mat zwart weer beter imo.


Daar heb je volkomen gelijk in ]

Zou je niet met een matdonkergrijs beter uit zijn?
Staat denk ik heel sjiek en is minder warm... Zwart houdt en straalt wel heel erg veel warmte af...
Js_raidon
Posts: 177
Joined: Tue Feb 03, 2009 4:39 pm

Post by Js_raidon »

mr. X wrote:Mooi!

Komt weer een vraag hoor :wink:
Waarom heb je niet de complete EM set? Die schijnen erg goed te zijn. Je kan zelfs een heel web maken van je C bar naar je veerpoten en de balk die standaard al in de auto zit boven het reserve wiel.
Wel duur, dat dan weer wel...

Overigens ook erg fijn is trouwens het 'snap-off' principe.


Heb er al over nagedacht :) Is mss iets voor de toekomst. Had die PW x-bar nu al :)

Thx voor de reacties :)

Update koffer: 'wat te zien is in de voorgaande foto's'

EM Racing C-pillar
RXB cross bar (achter de zetels)

UpComing parts:

Tri-Y header
Spoon N1 achterdemper
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

PasswordJDM bar zal denk ik zo verkocht zijn dus dat zal het probleem niet zijn.
Denk namelijk dat de complete EM kit een zeer goed alternatief is voor mensen die een complete kooi een stapje te ver vinden gaan. Uiteraard zal een kooi nog een stapje (of twee) de boel stugger maken.

Bart, zal ik de foto's die ik gepost heb even in een linkje zetten? Anders raken mensen misschien verward.

Er zijn overigens maar weinig mensen die zo'n Cross-bar achter de zetels hebben. Althans je hoort er niet vaak iets over. Merkte je na installatie een verschil? Kan begrijpen dat het chassis op dat punt namelijk al erg stevig/stug is.
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

mr. X wrote:PasswordJDM bar zal denk ik zo verkocht zijn dus dat zal het probleem niet zijn.
Denk namelijk dat de complete EM kit een zeer goed alternatief is voor mensen die een complete kooi een stapje te ver vinden gaan. Uiteraard zal een kooi nog een stapje (of twee) de boel stugger maken.

Bart, zal ik de foto's die ik gepost heb even in een linkje zetten? Anders raken mensen misschien verward.

Er zijn overigens maar weinig mensen die zo'n Cross-bar achter de zetels hebben. Althans je hoort er niet vaak iets over. Merkte je na installatie een verschil? Kan begrijpen dat het chassis op dat punt namelijk al erg stevig/stug is.


Lijkt me wel leuk om zo van die cross bar toestanden zelf inéén te knutselen. Moet ik zeker in gedachten houden als mijn ITR wordt afgewerkt.
Alleen moet ik er dan rekening mee houden dat het niet te onpraktisch wordt. Mijn ITR zal niet alleen voor de fun gebruikt worden.
Js_raidon
Posts: 177
Joined: Tue Feb 03, 2009 4:39 pm

Post by Js_raidon »

Vandaag men Password JDM floorplate geïnstaleerd. (foto's zijn snel genomen en heb de lens op het verkeerde laten focussen ma soit :D )

Image

Image
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

ITR897 wrote:
mr. X wrote:PasswordJDM bar zal denk ik zo verkocht zijn dus dat zal het probleem niet zijn.
Denk namelijk dat de complete EM kit een zeer goed alternatief is voor mensen die een complete kooi een stapje te ver vinden gaan. Uiteraard zal een kooi nog een stapje (of twee) de boel stugger maken.

Bart, zal ik de foto's die ik gepost heb even in een linkje zetten? Anders raken mensen misschien verward.

Er zijn overigens maar weinig mensen die zo'n Cross-bar achter de zetels hebben. Althans je hoort er niet vaak iets over. Merkte je na installatie een verschil? Kan begrijpen dat het chassis op dat punt namelijk al erg stevig/stug is.


Lijkt me wel leuk om zo van die cross bar toestanden zelf inéén te knutselen. Moet ik zeker in gedachten houden als mijn ITR wordt afgewerkt.
Alleen moet ik er dan rekening mee houden dat het niet te onpraktisch wordt. Mijn ITR zal niet alleen voor de fun gebruikt worden.


Is ook in mij opgekomen. Zo moeilijk kan dat niet zijn en hartstikke leuk ook nog! Workshop houden met de type-R club? :D
Als je iets zelf maakt kan je altijd het aan al je wensen laten voldoen. Daarom ben ik nu ook een konijnen hok aan het bouwen voor mijn vriendinnetje.. Kost ontzettend veel moeite, is vaak duurder dan er gewoon een kopen in de winkel maar de afwerking wordt zoveel beter 8) en je kan er dus een eigen 'draai' aan geven. Zo dus ook bij een cross-bar, sway bar, whatevah :wink:.
Js_raidon
Posts: 177
Joined: Tue Feb 03, 2009 4:39 pm

Post by Js_raidon »

Juist auto terug.

Image

Image
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

mooi
boikel
Posts: 865
Joined: Mon May 22, 2006 6:04 pm

Post by boikel »

Heel mooi!
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Mooi, maar waar ik me persoonlijk aan zou storen is het kleurverschil van de velgen met de auto.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

mr. X wrote:
ITR897 wrote:
"mr. X":msbi6pex wrote:PasswordJDM bar zal denk ik zo verkocht zijn dus dat zal het probleem niet zijn.
Denk namelijk dat de complete EM kit een zeer goed alternatief is voor mensen die een complete kooi een stapje te ver vinden gaan. Uiteraard zal een kooi nog een stapje (of twee) de boel stugger maken.

Bart, zal ik de foto's die ik gepost heb even in een linkje zetten? Anders raken mensen misschien verward.

Er zijn overigens maar weinig mensen die zo'n Cross-bar achter de zetels hebben. Althans je hoort er niet vaak iets over. Merkte je na installatie een verschil? Kan begrijpen dat het chassis op dat punt namelijk al erg stevig/stug is.


Lijkt me wel leuk om zo van die cross bar toestanden zelf inéén te knutselen. Moet ik zeker in gedachten houden als mijn ITR wordt afgewerkt.
Alleen moet ik er dan rekening mee houden dat het niet te onpraktisch wordt. Mijn ITR zal niet alleen voor de fun gebruikt worden.


Is ook in mij opgekomen. Zo moeilijk kan dat niet zijn en hartstikke leuk ook nog! Workshop houden met de type-R club? :D
Als je iets zelf maakt kan je altijd het aan al je wensen laten voldoen. Daarom ben ik nu ook een konijnen hok aan het bouwen voor mijn vriendinnetje.. Kost ontzettend veel moeite, is vaak duurder dan er gewoon een kopen in de winkel maar de afwerking wordt zoveel beter 8) en je kan er dus een eigen 'draai' aan geven. Zo dus ook bij een cross-bar, sway bar, whatevah :wink:.[/quote:msbi6pex]

Staal is wel te regelen :P
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Vast wel maar voor welke prijs? Staal is tegenwoordig niet meer goedkoop...
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

mr. X wrote:Vast wel maar voor welke prijs? Staal is tegenwoordig niet meer goedkoop...

Je weet echt niet wat je zegt.

Het is al jaaaren niet zo goedkoop geweest!
Proof:
http://staalprijzen.nl/images/stories/pdf/Prijsstatistieken082009/hea160.pdf
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Oh right, op het hoogte punt ben ik dan waarschijnlijk afgehaakt waardoor ik dit dacht! Uiteraard weet jij veel beter hoe en wat van staal en de prijzen.
My bad, inslaan maar jongens! :wink:
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Bij buizen is het een iets minder grote val, maar dan nog...
Mensen vergeten vaak dat 1 cent de kilo heel veel kan zijn als je een vrachtwagen vol koopt / verkoopt.
Maar als er iemand staal wilt kopen kan ik je aanraden contact met me op te nemen. Het is echt geen handel voor ons om iemand een paar meter te verkopen, maar ik kan je wel goed adviseren en ervoor zorgen dat je niet opgelicht wordt.
Locked