ITR1609

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
ITR1609
Posts: 129
Joined: Mon Oct 20, 2008 3:50 pm
Contact:

Re: ITR1609

Post by ITR1609 »

itr703 wrote:Wat een verhaal .... Nice !!!

Heb je trouwens de zwarte strip verwijderd waar de motorkap op rust ?


Heb hem inderdaad even weggehaald. Deze wil ik nog gaan schuren en spuiten. Want hij zag er niet meer uit.
ITR1609
Posts: 129
Joined: Mon Oct 20, 2008 3:50 pm
Contact:

Re: ITR1609

Post by ITR1609 »

Martin.O wrote:mooi. wil ik wel eens in rijden want zit er ook wel eens aan te denken


Ik zou zeggen. DOEN!!
Het is wel een prijzige mod om het zo maar te zeggen. Maar het is het zeker waard. Niet te vergelijken met de B18..
ITR1609
Posts: 129
Joined: Mon Oct 20, 2008 3:50 pm
Contact:

Re: ITR1609

Post by ITR1609 »

mrkeffo wrote:Wat een gaaf verhaal. Wat is het grootste merkbare verschil t.o.v de b18? :)


Hmm het grootste verschil. Dat is een moeilijke want er zijn aardig wat verschillen..

1. Zuiniger. Benzineverbruik van een K20 is gunstiger dan een B18.
2. Veel koppel onderin waardoor je gewoon erg rustig kan rijden en al menig snelle auto wegrijd zonder de VTEC te gebruiken.
3. Kortere terugval in toeren. Hierdoor krijg je dus een vloeiendere overgang met schakelen en een snellere acceleratie.
4. VTEC is in zijn geheel krachtiger
5. Vanaf 3e versnelling t/m 5e versnelling blijft de auto erg snel (alsof je nog in zijn 2e versnelling rijd) t.o.v. de b18 welke in zijn 4e versnelling echt super traag word..

Eigenlijk alleen maar voordelen. Enige nadeel is dat het een erg dure swap is maargoed, dat is dan ook het enige nadeel.
Auto is in hele toerenbereik gewoon veel sneller dan de B18.

Kan het iedereen zeker aanraden!
User avatar
Ray1990
Posts: 780
Joined: Sat Oct 20, 2012 4:38 pm

Re: ITR1609

Post by Ray1990 »

ITR1609 wrote:Hmm het grootste verschil. Dat is een moeilijke want er zijn aardig wat verschillen..

1. Zuiniger. Benzineverbruik van een K20 is gunstiger dan een B18.
2. Veel koppel onderin waardoor je gewoon erg rustig kan rijden en al menig snelle auto wegrijd zonder de VTEC te gebruiken.
3. Kortere terugval in toeren. Hierdoor krijg je dus een vloeiendere overgang met schakelen en een snellere acceleratie.
4. VTEC is in zijn geheel krachtiger
5. Vanaf 3e versnelling t/m 5e versnelling blijft de auto erg snel (alsof je nog in zijn 2e versnelling rijd) t.o.v. de b18 welke in zijn 4e versnelling echt super traag word..

Eigenlijk alleen maar voordelen. Enige nadeel is dat het een erg dure swap is maargoed, dat is dan ook het enige nadeel.
Auto is in hele toerenbereik gewoon veel sneller dan de B18.

Kan het iedereen zeker aanraden!


Ben ik blij dat ik een ep3 kocht ipv b18/b16 swap :P
ITR1609
Posts: 129
Joined: Mon Oct 20, 2008 3:50 pm
Contact:

Re: ITR1609

Post by ITR1609 »

Zow, afgelopen donderdag kreeg ik mijn Spoon Sports Street einddemper binnen aangezien ik de Spoon Sports N1 te luid vond voor mijn kleine van 7 maanden.
Bij deze dus de Spoon Sports N1 te koop (zie sale sectie)

Pasvorm van beide versies zijn erg goed. Heb even wat fotos gemaakt waarin je kan zien dat de N1 toch wel dikkere diameter piping heeft dan de Street versie.
Ben ook erg tevreden over de Street versie aangezien de ITR icm de K20A nu acceptabel geluid produceert voor mijn kleine meid.

Het was redelijk weer vanochtend dus meteen maar even gemonteerd :D

Hierbij de verschillen:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Re: ITR1609

Post by JDMTEG »

Ziet er goed uit.
Baz
Posts: 14
Joined: Mon Apr 02, 2012 2:34 pm

Re: ITR1609

Post by Baz »

Nice Yoram!

Heb je de CTR velgen nog?
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Re: ITR1609

Post by Benjdmin »

Goed dat je meteen voor een Japanse Dc5 swap hebt gekozen, de standaard K20a2 is niet 'sneller' dan een JDM 98spec B18c.
Locked