Posted: Wed Jan 21, 2009 1:32 am
trouwens voor iedereen die de oem itr elbow gebruikt, de samco intake arm is een exacte kopie qua formaat. Dus die kan je bijvoorbeeld perfect gebruiken op de Mugen box.
het voordeel van de samco in vergelijking met de oem arm:
- de binnenkant van de silicone slang is gladder dan van de itr en heeft niet het ruwe flexibele gedeelte bij het filter
- de samco slang heeft een net iets grotere binnendiameter dan de itr elbow
- en in theorie heeft silicone een betere isolatie/afscherming tegen warmte
Verder, hier nog een voorbeeld van hoe de eerder genoemde 3" short ram intake + velocity stack het doet, getest tegen een cold air intake op een stock b18c blok met i/h/e bolt-ons
Resultaat 14whp en 11 wielkoppel winst.
link: http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=2231492

het voordeel van de samco in vergelijking met de oem arm:
- de binnenkant van de silicone slang is gladder dan van de itr en heeft niet het ruwe flexibele gedeelte bij het filter
- de samco slang heeft een net iets grotere binnendiameter dan de itr elbow
- en in theorie heeft silicone een betere isolatie/afscherming tegen warmte
Verder, hier nog een voorbeeld van hoe de eerder genoemde 3" short ram intake + velocity stack het doet, getest tegen een cold air intake op een stock b18c blok met i/h/e bolt-ons
Resultaat 14whp en 11 wielkoppel winst.
This thread's purpose is to compile the information gathered in my 'research' (i.e. Dyno time), into a search friendly topic, pertaining to gains/variables of using the BPi velocity stack.
Initial modifications:
- TODA header
- Omnipower testpipe
- DC Sports 2.3/8" exhaust
- AEM CAI
- Stock ECU/No tuning
Base line:
169.83whp/121.28ftlbs
Numbers after adding my 'home grown' cut down AEM 3" CAI, to an SRI, with a BPi velocity stack, and K&N filter. The exhaust, and all other modifications remain the same, still no tuning.
174.88whp/128.71ftlbs
After installing new OEM spark plugs, and running it from operating temperature, 5 times each (i.e. Letting it cool down to the same level as prior testing variables). Both with the K&N filter installed on the stack, and without the filter on the stack. Still no tuning.
Red: BPi stack without K&N filter
Blue: BPi stack with K&N filter
183.70whp/132.98ftlbs - WITH FILTER
Over all, going from an initial 169.83whp/121.28ftlbs, to 183.70whp/132.98ftlbs, by adding a BPi velocity stack/K&N filter, with no tuning, is money well spent.
link: http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=2231492