Rare voor- en nadelen bezit Type-R! Vul aan...
-
- Posts: 76
- Joined: Sun Feb 11, 2007 1:41 pm
[/quote:1iwpl8yj]ee8 wrote:S.J. wrote:ee8 wrote:AllGo wrote:"S.J.":1iwpl8yj wrote:Nick wrote:De FN2 van mij is ook een leasebak en rij hem toch echt warm![]()
HeHe ja mar mijn pa's leasebak is een Frod Focoff.
Tja, dat is een auto met een uitmuntende wegligging en een geweldig motor (de 1.8tdci dan), dus je mag er best een beetje respect voor hebben.
Niet alleen Honda maakt geweldig sturende auto's hoor...
eens, ondanks the f-word stuurt zo'n frod geweldig.....
enne SJ: ik zou wat aan die grote mond van je doen, je hebt 0,0 ervaring op gebied van auto rijden dus je uitspraken zijn gebaseerd op een hoop lucht.
Ik zeg gewoon wat ik denk. Wil je een discussie voeren kun je me PMen dan hoeft dit topic niet verder vervuild te worden.
als jij je daartoe geroepen voelt mag je me best pm'en hoor, of een nieuw topic starten zodat de rest ook mee kan praten, wat jij wilt, ben de moeilijkste niet......
quote]
Dan houden we er nu over op.

autodre wrote:Maar om even terug te komen op roest. Hebben jullie daar met een CTR ook last van?
Mijn 2001'er is nog 100% roestvrij. Woon/werk je niet toevallig bij een of andere chemische fabriek in de buurt. Die versnellen meestal het roestproces met 2000%. Echt niet normaal als je ziet hoe dat spul eruit komt te zien..
S.J. Ik zal je niet afschieten wat betreft het feit dat je geen rijbewijs hebt, want dat is niet helemaal eerlijk en reeël, je kunt best een mening hebben.
De opmerking van: "Ik zie vaak genoeg dat mensen volgas met koude motor in hun ITR, ATR, CTR en of VTi gewoon volgas wegrijden met koude motor."
Geloof ik geen zak van. Misschien wat mensen met erg oude civics die je veel ziet rijden, omdat die mensen geen benul hebben, maar nog de meeste mensen die autorijden trappen zelde het gas onderin, zeker niet als ze net wegrijden, meeste mensen preferen comfort en rustig/relaxed rijden.
De opmerking van dan pak ik mijn vader zn leasebak wel is net zo erg als in een Type-R wegscheuren. Ok, van een Type-R is het misschien iets meer zonde, maar auto blijft auto en behoort niet mishandelt te worden. Zeker omdat het echt onnodig is.
Ik vind het juist makkelijker om met mijn Type-R eerst rustig te rijden en warm te rijden, ik ben er erg trots op en zeker zuinig. Ik rijd nu eerst binnendoor naar de snelweg ipv er gelijk op te gaan en rijd het eerste stuk op de snelweg 3000. Ik houd er veel meer rekening mee dan toen ik mijn 1.6 sport had.
Tevens ben ik van mening dat je beter met een Honda elke dag volgas weg kan scheuren dan met de meeste andere merken. Ik rechtvaardig het absoluut niet trouwens!!!
Het is niet goed om persé onder de 3000 toeren te blijven... Dus om 1000 toeren te gaan draaien want dan krijg je weer haast geen olie druk bovenin. Gewoon schakelen rond de 3000, met 3500 toeren maak je echt niets kapot. Gewoon tot 3500 toeren gaan. Vanwege bovenstaande: stationair warm laten draaien is erg!!! slecht. Klopt wat je zegt.
Hopelijk kan het nu weer over de voor- nadelen van de Type-R gaan!
De opmerking van: "Ik zie vaak genoeg dat mensen volgas met koude motor in hun ITR, ATR, CTR en of VTi gewoon volgas wegrijden met koude motor."
Geloof ik geen zak van. Misschien wat mensen met erg oude civics die je veel ziet rijden, omdat die mensen geen benul hebben, maar nog de meeste mensen die autorijden trappen zelde het gas onderin, zeker niet als ze net wegrijden, meeste mensen preferen comfort en rustig/relaxed rijden.
De opmerking van dan pak ik mijn vader zn leasebak wel is net zo erg als in een Type-R wegscheuren. Ok, van een Type-R is het misschien iets meer zonde, maar auto blijft auto en behoort niet mishandelt te worden. Zeker omdat het echt onnodig is.
Ik vind het juist makkelijker om met mijn Type-R eerst rustig te rijden en warm te rijden, ik ben er erg trots op en zeker zuinig. Ik rijd nu eerst binnendoor naar de snelweg ipv er gelijk op te gaan en rijd het eerste stuk op de snelweg 3000. Ik houd er veel meer rekening mee dan toen ik mijn 1.6 sport had.
Tevens ben ik van mening dat je beter met een Honda elke dag volgas weg kan scheuren dan met de meeste andere merken. Ik rechtvaardig het absoluut niet trouwens!!!
Het is niet goed om persé onder de 3000 toeren te blijven... Dus om 1000 toeren te gaan draaien want dan krijg je weer haast geen olie druk bovenin. Gewoon schakelen rond de 3000, met 3500 toeren maak je echt niets kapot. Gewoon tot 3500 toeren gaan. Vanwege bovenstaande: stationair warm laten draaien is erg!!! slecht. Klopt wat je zegt.
Hopelijk kan het nu weer over de voor- nadelen van de Type-R gaan!
Ik heb ook een '94 Coupe met orginele lak... wel roest.
Helaas...
Helaas...

Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
ee8 wrote:genesis wrote:AllGo wrote:Als je geen roest hebt gevonden, heb je niet hard genoeg gezocht :d
Wedje doen! 100% zeker dat jij verliest!
Genesis
voor een 3-pack Desperado's :wink:
de roest zit op plekken waar jij niet kijken kan.......
trust me.....
Ik heb er ooit 1 ondekt, onder het rubber van mijn schuifkanteldak, klein plekje, (komt door het vele wassen 8) is uiteraard al weer verholpen. Voor de rest staat de auto altijd in een verwarmde garage en ik rij alleen met droog weer (is mijn 2de auto), dus wat mij betreft staat de weddenschap nog steeds!
Durf jij hem aan! :twisted:
Genesis
genesis wrote:ee8 wrote:genesis wrote:AllGo wrote:Als je geen roest hebt gevonden, heb je niet hard genoeg gezocht :d
Wedje doen! 100% zeker dat jij verliest!
Genesis
voor een 3-pack Desperado's :wink:
de roest zit op plekken waar jij niet kijken kan.......
trust me.....
Ik heb er ooit 1 ondekt, onder het rubber van mijn schuifkanteldak, klein plekje, (komt door het vele wassen 8) is uiteraard al weer verholpen. Voor de rest staat de auto altijd in een verwarmde garage en ik rij alleen met droog weer (is mijn 2de auto), dus wat mij betreft staat de weddenschap nog steeds!
Durf jij hem aan! :twisted:
Genesis
En hoe gaan jullie alles bewijzen? Auto's uitéén draaien en alles kontroleren? Want alleen zo kom je het toch te weten.
Dan wil ik wel komen kijken. :lol: