Onhebbelijkheden van de CTR 2007 (FN2)
Het lijstje voor mijn dealer:
1.) 3de versnelling (soms extra weerstand met gevolg uit versnelling springen)
2.) Startknop (start soms niet ! (oplossing contact uit/aan en weer opnieuw proberen)
2.) Brandstofklepje openend vaak niet in één keer (meerdere malen trekken alvorens deze open springt)
3.) Ruitenwissers en/of motor maakt soms vervelende brom/geluid
4.) Handrem (kan er blijkbaar vanaf schieten!)
en verder
a.) Gordelpiep moet gewoon uitgezet kunnen worden.
b.) Zitting van de achterbank moet gewoon omhoog blijven staan wanneer de beugel naar beneden wordt geplaatst (zoals ook in het 5 deurs model het geval is). (waarom ontbreken de afwerkplaatjes aan de onderkant van de zitting?)
c.) Zichtbare slijtage (Nu al !) van de bovenste rand van de bestuurdersstoel (doordat de veiligheidsgordel na gebruik erlangs glijd).
d.) Afwatering in de portieren raakt snel verstopt (waarom zitten er eigenlijk rubberen dopjes met een klepje in?) en zorgt voor geklots na een regenbui
e.) "Rammelende" bijrijdersstoel (als er niemand inzit)
Een beetje teleurgestelde eigenaar
1.) 3de versnelling (soms extra weerstand met gevolg uit versnelling springen)
2.) Startknop (start soms niet ! (oplossing contact uit/aan en weer opnieuw proberen)
2.) Brandstofklepje openend vaak niet in één keer (meerdere malen trekken alvorens deze open springt)
3.) Ruitenwissers en/of motor maakt soms vervelende brom/geluid
4.) Handrem (kan er blijkbaar vanaf schieten!)
en verder
a.) Gordelpiep moet gewoon uitgezet kunnen worden.
b.) Zitting van de achterbank moet gewoon omhoog blijven staan wanneer de beugel naar beneden wordt geplaatst (zoals ook in het 5 deurs model het geval is). (waarom ontbreken de afwerkplaatjes aan de onderkant van de zitting?)
c.) Zichtbare slijtage (Nu al !) van de bovenste rand van de bestuurdersstoel (doordat de veiligheidsgordel na gebruik erlangs glijd).
d.) Afwatering in de portieren raakt snel verstopt (waarom zitten er eigenlijk rubberen dopjes met een klepje in?) en zorgt voor geklots na een regenbui
e.) "Rammelende" bijrijdersstoel (als er niemand inzit)
Een beetje teleurgestelde eigenaar
Mijn 2008 FN2 heeft er nu zo'n 3400 km opzitten.
Er zijn me inmiddels een paar dingen opgevallen:
Zijruitontwaseming aan de bestuurderskant is voor verbetering vatbaar, zonder aanjager beslaat de ruit na verloop van tijd bij vochtig weer.
Toerenteller en snelheidsmeter laten nogal flinke afwijkingen zien.
Het ontbreken van een olietemperatuurmeter stoort me nogal.
De bestuurdersstoel geeft me lage rugpijn na een lange rit. Bovendien kan de stoel niet laag genoeg gezet worden i.v.m. de brandstoftank die eronder zit.
Bij snelheden van boven de 210 km/uur is de rechtuitstabiliteit niet geweldig, vooral bij zeer flauwe bochten op de Duitse Autobahn is het te merken dat de achterkant van de wagen licht en zoekerig wordt.
Ik heb gemerkt dat eventuele waterdruppels van een regenbui gewoon op de achterspoiler en achterruit blijven zitten. En dat zelfs na een snelheid boven de 210 km/uur. Dit betekent dat de luchtstroom bij de achterruit loskomt van de carrosserie en er geen downforce is op de spoiler. In mijn spiegels kan ik zien dat de druppels gewoon op de ruit en spoiler blijven zitten. Het cosmetische aspect was hier blijkbaar actueler dan de functionaliteit. De EP3 Honda zat wat dat betreft stukken beter in elkaar, die heeft een zeer goede rechtuitstabiliteit.
Bij de achterrranden aan de binnenkant van de spatschermen aan de achterkant zit slechts een dun laagje verf op het metaal. Grote kans op corrosie binnen afzienbare tijd. Een dikke laag Hammerite zal wat dat betreft wel helpen. De wielmoeren gaan gebukt onder hetzelfde probleem, zo gauw er een sleutel op wordt gezet zal er corrosie optreden door de krasjes op de moeren. Ik plak daarom altijd wat plakband aan de binnenkant van de wielsleutel om de moeren te beschermen.
3de versnelling is bij mij al vanaf het begin een probleem. Ik heb contact gehad met de dealer en ik moet de wagen eens langs brengen als ik tijd heb, dan willen ze de synchronisatie in de versnellingsbak vervangen.
Er zijn me inmiddels een paar dingen opgevallen:
Zijruitontwaseming aan de bestuurderskant is voor verbetering vatbaar, zonder aanjager beslaat de ruit na verloop van tijd bij vochtig weer.
Toerenteller en snelheidsmeter laten nogal flinke afwijkingen zien.
Het ontbreken van een olietemperatuurmeter stoort me nogal.
De bestuurdersstoel geeft me lage rugpijn na een lange rit. Bovendien kan de stoel niet laag genoeg gezet worden i.v.m. de brandstoftank die eronder zit.
Bij snelheden van boven de 210 km/uur is de rechtuitstabiliteit niet geweldig, vooral bij zeer flauwe bochten op de Duitse Autobahn is het te merken dat de achterkant van de wagen licht en zoekerig wordt.
Ik heb gemerkt dat eventuele waterdruppels van een regenbui gewoon op de achterspoiler en achterruit blijven zitten. En dat zelfs na een snelheid boven de 210 km/uur. Dit betekent dat de luchtstroom bij de achterruit loskomt van de carrosserie en er geen downforce is op de spoiler. In mijn spiegels kan ik zien dat de druppels gewoon op de ruit en spoiler blijven zitten. Het cosmetische aspect was hier blijkbaar actueler dan de functionaliteit. De EP3 Honda zat wat dat betreft stukken beter in elkaar, die heeft een zeer goede rechtuitstabiliteit.
Bij de achterrranden aan de binnenkant van de spatschermen aan de achterkant zit slechts een dun laagje verf op het metaal. Grote kans op corrosie binnen afzienbare tijd. Een dikke laag Hammerite zal wat dat betreft wel helpen. De wielmoeren gaan gebukt onder hetzelfde probleem, zo gauw er een sleutel op wordt gezet zal er corrosie optreden door de krasjes op de moeren. Ik plak daarom altijd wat plakband aan de binnenkant van de wielsleutel om de moeren te beschermen.
3de versnelling is bij mij al vanaf het begin een probleem. Ik heb contact gehad met de dealer en ik moet de wagen eens langs brengen als ik tijd heb, dan willen ze de synchronisatie in de versnellingsbak vervangen.
juggie wrote:Het lijstje voor mijn dealer:
1.) 3de versnelling (soms extra weerstand met gevolg uit versnelling springen)
2.) Startknop (start soms niet ! (oplossing contact uit/aan en weer opnieuw proberen)
2.) Brandstofklepje openend vaak niet in één keer (meerdere malen trekken alvorens deze open springt)
3.) Ruitenwissers en/of motor maakt soms vervelende brom/geluid
4.) Handrem (kan er blijkbaar vanaf schieten!)
en verder
a.) Gordelpiep moet gewoon uitgezet kunnen worden.
b.) Zitting van de achterbank moet gewoon omhoog blijven staan wanneer de beugel naar beneden wordt geplaatst (zoals ook in het 5 deurs model het geval is). (waarom ontbreken de afwerkplaatjes aan de onderkant van de zitting?)
c.) Zichtbare slijtage (Nu al !) van de bovenste rand van de bestuurdersstoel (doordat de veiligheidsgordel na gebruik erlangs glijd).
d.) Afwatering in de portieren raakt snel verstopt (waarom zitten er eigenlijk rubberen dopjes met een klepje in?) en zorgt voor geklots na een regenbui
e.) "Rammelende" bijrijdersstoel (als er niemand inzit)
Een beetje teleurgestelde eigenaar

Alle problemen opgelost!! (op de zichtbare slijtage van de bestuurdersstoel na dan iemand een idee?)
De derde versnelling problemen zijn verdwenen door andere olie.
Ik kan weer verder genieten

bartman wrote:is uw versnellingsbak nu PERFECT ? gewoon daar andere olie? is dit mtf 3 olie?
Ze hebben bij mij ook eerst andere olie en iets andere afstelling geprobeert. Ging een paar dagen goed, daarna weer zelfde problemen. Daarna hebben ze de Synchromesh ringen vervangen van de 3de versnelling, sindsdien is het probleem echt opgelost.
Deus Ex Machina!
unicorn wrote:bartman wrote:is uw versnellingsbak nu PERFECT ? gewoon daar andere olie? is dit mtf 3 olie?
Ze hebben bij mij ook eerst andere olie en iets andere afstelling geprobeert. Ging een paar dagen goed, daarna weer zelfde problemen. Daarna hebben ze de Synchromesh ringen vervangen van de 3de versnelling, sindsdien is het probleem echt opgelost.
Sterker nog... ik heb de dealer na de onderhoudsbeurt gelijk er op aan gesproken dat het probleem niet verholpen was.
Reeds een afspraak gemaakt voor vervanging.
Maar na een aantal dagen was het weg, ik zal eens na vragen welke olie ze nu gebruikt hebben.
Het is duidelijk dat Honda hier steken laat vallen, ik heb dit eerder gezien met andere (Japanse) merken met fabrieken in de UK.
Voordeel is wel dat ik met regelmaat word gevraagd om controles (exterieur) mbt de Honda standaard uit te voeren.
4 punts is zeker een optie maar dan zit je nog met die k..piep.
Welke je bij mijn Toyota gewoon uit kan zetten :roll:
-
- Posts: 39
- Joined: Sat Dec 25, 2004 2:22 pm
CIVICsport wrote:http://www.civinfo.com/forum/how/5228-stop-seatbelt-beeper.html :wink:
was/is bekend maar rond rijden met een losse connector is toch ook geen fijn idee ..... en er bestaat de kans dat ik de (Honda) terminal af rij zonder gordel en dat is dus ook niet de bedoeling.
Ik heb een techneut van HUM welke ik eerdaags ff een mailtje stuur wellicht valt er wat te "customizen" (wel lampje geen PIEP).