Juggie "stelt zich voor"

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
JDMTEG

Post by JDMTEG »

johnny1911 wrote:
Nou post je wat in het 'even voorstellen' gedeelte.
Maar waarom doe je het zelf niet even????

Dat omdat ik zelf nog geen Honda heb. Ben wel een ontzettend groot fan van de Type-R modellen. Dus ik kijk vaak hier op het forum naar de schitterende Type-R's. Maar aangezien het ' even voorstellen' gedeelte over 'you & your Honda' gaat, heb ik me daar nog niet voorgesteld.

Daarnaast vond ik het wel even leuk om te reageren op juggie's Type-R die ik toendertijd bij Honda van Loon had zien staan.

Ik denk dat er hier nog zijn op het forum die geen Honda hebben. Dus kan het geen kwaad als je je toch even voorstelt.
mr. X

Post by mr. X »

Onze Eteuben heeft er een +- een jaar over gedaan voor deze eindelijk zijn R had, maar is die tijd wel actief geweest op ons forum.

Een jaar is erg lang om tegen iemand te praten zonder bijv. een naam te weten.
eteuben

Post by eteuben »

mr. X wrote: maar is die tijd wel actief geweest op ons forum.

Alweer 2 jaar trouwens, zit hier alweer sinds juni 2005 :razz: . En heb mei 2007 een R aan kunnen schaffen. Maar heb me tot die tijd hier goed vermaakt en voorbereidt! :lol:
Theo

Post by Theo »

He hallo Juggie

Ook erg mooi die zilveren Type R!
Zoals je hebt gelezen, heb ik sinds vorig weekend mijn rode Civic Type-R opgehaald. Heb er nu dus inmiddels een week mee gereden!!
Voorlopig nog een beetje rustig aan inrijden...... :wink:
juggie

Post by juggie »

@Johnny1911

Leuk/thanks die foto's van mijn Type R (nog in de luiers :wink: )
Ik had zelf ook foto's gemaakt maar geheugenkaart liet het afweten :evil: heb er maar een 2 1/2 kunnen redden.

Duitsland was geweldig wat een power heeft die CTR.
Lekker achter een 911 carrera S gehangen (154 pk meer maar het verschil in acceleratie is echt minimaal :D )
Tot 190 km/u trekttie als een lier, hierboven (naar z'n 6 de versnelling trekttie nog steeds lekker door naar z'n top 230 echte km's ! (238 op de teller) De wegligging en het sturen is zo strak bij deze snelheden dat ik de neiging kreeg om mijn stuur maar los te laten !

Jammer dat het te druk was om lange afstanden hard te kunnen rijden.
Verbruik (sorry kan het toch niet laten) over de hele rit (900km waarvan 300km ruim boven de 180 km/u) gemiddeld rond de 10 L/100km
In NL zelfs 7.5 L/100km. Trouwens die regensensor werkt perfect geen omkijken naar :idea: (staat op de automaat met de knop naar beneden gedraaid). Wat worden die (vooral achter) velgen zwart zeg na zo'n ritje.

Wat een heerlijke auto :D :D :D :D

@ Theo succes met het inrijden ik weet wat je doormaakt :wink:
Katana

Post by Katana »

juggie wrote:@Johnny1911

Leuk/thanks die foto's van mijn Type R (nog in de luiers :wink: )
Ik had zelf ook foto's gemaakt maar geheugenkaart liet het afweten :evil: heb er maar een 2 1/2 kunnen redden.

Duitsland was geweldig wat een power heeft die CTR.
Lekker achter een 911 carrera S gehangen (154 pk meer maar het verschil in acceleratie is echt minimaal :D )
Tot 190 km/u trekttie als een lier, hierboven (naar z'n 6 de versnelling trekttie nog steeds lekker door naar z'n top 230 echte km's ! (238 op de teller) De weglegging en het sturen is zo strak bij deze snelheden dat ik de neiging kreeg om mijn stuur maar los te laten !

Jammer dat het te druk was om lange afstanden hard te kunnen rijden.
Verbruik (sorry kan het toch niet laten) over de hele rit (900km waarvan 300km ruim boven de 180 km/u) gemiddeld rond de 10 L/100km
In NL zelfs 7.5 L/100km. Trouwens die regensensor werkt perfect geen omkijken naar :idea: (staat op de automaat met de knop naar beneden gedraaid). Wat worden die (vooral achter) velgen zwart zeg na zo'n ritje.

Wat een heerlijke auto :D :D :D :D

@ Theo succes met het inrijden ik weet wat je doormaakt :wink:

Klinkt goed Juggie, nou wil ik je niet ongerust maken maar als je achterste wiel zwarter worden dan de voor velgen is dat voor mij verrassend. Bij mij worden de voor velgen van mijn ATR zwarter van de remstof. Omdat hier het hardste geremt word. Misschien een idee om een even op een rembank te gaan staan, just to be sure :wink:
juggie

Post by juggie »

Katana wrote:
Klinkt goed Juggie, nou wil ik je niet ongerust maken maar als je achterste wiel zwarter worden dan de voor velgen is dat voor mij verrassend. Bij mij worden de voor velgen van mijn ATR zwarter van de remstof. Omdat hier het hardste geremt word. Misschien een idee om een even op een rembank te gaan staan, just to be sure :wink:

Ben gelijk ff bij de dealer langs gereden, die kennen dit verschijnsel reeds van de Accord en heeft te maken met het VSA systeem die (icm veel bochtenwerk) er voor zorgt dat de achterremmen extra worden aangesproken om de boel stabiel te houden. Geadviseerd werd om de tempertuur van de schijven/velgen in de gaten te houden voor wellicht een aanlopende rem. Aldus de dealer. Rembank heeft in dit geval geen zin (volgens de dealer) daar je alleen de remdruk meet en niet of een rem aanloopt...

We houden het in het snotje... :wink:
Katana

Post by Katana »

Ik zou niet afgaan op "een gevoel"van de garage meeten is weten.

Voor remmen is fucking belangrijk.
juggie

Post by juggie »

Katana wrote:Ik zou niet afgaan op "een gevoel"van de garage meeten is weten.

Voor remmen is bliksem belangrijk.

Wat denk jij dat er loos is?
Katana

Post by Katana »

juggie wrote:
Katana wrote:Ik zou niet afgaan op "een gevoel"van de garage meeten is weten.

Voor remmen is bliksem belangrijk.

Wat denk jij dat er loos is?

Als de achter remmen meer remstof produceren dan voor zou ik de voor remmen controleren op de rembank.

Meer remstof achter betekent vaak dat er voor minder gebeurd.

Een eerste diagnose vergelijken met een soortgelijk systeem is goed, remkracht voor en achter appart controleren is beter.

Ik heb bij auto's met een minder systeem als de FN2 fading voor gezien waardoor de achter remmen veel heter werden. Ze namen immers veel meer op zich.

Just to sure :wink:
Theo

Post by Theo »

juggie schreef:
Ben gelijk ff bij de dealer langs gereden, die kennen dit verschijnsel reeds van de Accord en heeft te maken met het VSA systeem die (icm veel bochtenwerk) er voor zorgt dat de achterremmen extra worden aangesproken om de boel stabiel te houden. Geadviseerd werd om de tempertuur van de schijven/velgen in de gaten te houden voor wellicht een aanlopende rem. Aldus de dealer. Rembank heeft in dit geval geen zin (volgens de dealer) daar je alleen de remdruk meet en niet of een rem aanloopt...

He Juggie,

Ik denk dat je je niet al te veel zorgen hoeft te maken. Ik rij nu anderhalve week in mijn 2007 Type-R en ik heb ook gemerkt dat de achtervelgen eerder zwart worden van de remstof dan de voorvelgen.
Hoe dit komt weet ik niet precies. Het heeft misschien ook iets te maken met de soort metalen discs die om de remschijven heen zitten. Deze zijn voor iets groter dan achter en ook anders van vorm. Mijn broer (Johnny1911) vertelde mij al eens dat die discs dienen om de remstof op de velgen te beperken. Geen idee of dat de oorzaak is. Ik zal het in de gaten houden en ook eens informeren bij mijn dealer.
juggie

3de versnelling niet lekker in te leggen

Post by juggie »

Ik dacht dat het aan mij lag maar het is dus een bekend probleem.
een enkele keer per week laat de 3de versnelling zich niet soepel in schakelen.
Ik kwam dit "probleem" reeds tegen bij andere eigenaren (in de UK).

Word vervolgd..
Theo

Post by Theo »

een enkele keer per week laat de 3de versnelling zich niet soepel in schakelen.
Ik kwam dit "probleem" reeds tegen bij andere eigenaren (in de UK).

Dat komt mij ook al heel bekend voor! Ik heb nu bijna 2000km gereden met m'n Type-R en af en toe schakelt de bak inderdaad niet soepel in z'n derde versnelling. Zowel bij het op- als terugschakelen.
Ik ben inmiddels daarvoor al bij mijn garage geweest. Ze hebben met m'n auto gereden, maar toen viel het wel mee. Er werd mij verteld dat dit waarschijnlijk nog de nieuwheid van de bak was en op termijn zou het minder moeten worden......
Ben benieuwd hoe zich dit ontwikkeld. Zeker omdat het "probleem" bij meerdere eigenaren voorkomt.
Ik hoor het graag als je meer hierover te weten komt!
juggie

Post by juggie »

De 2007 CTR is niet zo zuinig als een Prius :wink: maar 5,6 L/100km (1 op 17,9 km) is haalbaar :!: :D
Dit verbruik krijg je door op de rechterstrook van de snelweg te blijven rijden (met een gangetje van circa 90~100 km/u.
mr. X

Post by mr. X »

juggie wrote:Dit verbruik krijg je door op de rechterstrook van de snelweg te blijven rijden (met een gangetje van circa 90~100 km/u.

Wijf.......

:lol:
Katana

Post by Katana »

Hm, kijk jij eens naar dat incoontje onder je avatar X :lol:

@Juggie: Dat zijn nog eens cijfers :shock:
RedSun

Post by RedSun »

Na alle snelheids en sprint records hebben we nu ook een zuinigheidsrecord!!

Erg knap dat je je kan inhouden met een CTR, blokje onder het gaspedaal of stond je gewoon in de file? :lol:
Nana korobi ya oki
mr. X

Post by mr. X »

Katana wrote:Hm, kijk jij eens naar dat incoontje onder je avatar X :lol:

WTF! :shock:

Hoe lang loop ik dáár al mee rond :lol:
Nog nooit gezien eigenlijk :D
Katana

Post by Katana »

mr. X wrote:
WTF! :shock:

Hoe lang loop ik dáár al mee rond :lol:
Nog nooit gezien eigenlijk :D

Uh, 24-5-2005? :lol:
juggie

Post by juggie »

RedSun wrote:Na alle snelheids en sprint records hebben we nu ook een zuinigheidsrecord!!

Erg knap dat je je kan inhouden met een CTR, blokje onder het gaspedaal of stond je gewoon in de file? :lol:

Ja dat vond ik zelf ook wel. Maar de cruisecontrol maakt het makkelijk :wink: File rijden kost juist meer brandstof (tenzij je een start/stop systeem of Hybride auto rijd).

Ik was van plan om een tankbeurt lang dit vol te houden (om gelijk een record neer te zetten op één tank) maar na zo'n 70 km hield ik het voor gezien.
In de Prius heb ik het wel ±1260 km! volgehouden, maar ja dat is een heeeeelee andere auto.
De 2007 CTR draait ongeveer 1.600rpm bij ±80km in zijn 6 dus...
Langzamer rijden heeft overigens geen zin, verbruikt hetzelfde of zelfs meer!

Altijd leuk dit soort testjes.
Locked