Nare ervaring...

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

mr. X wrote:Ik ben nog altijd fan van Mercedes alleen je leest niet. Ik heb gezegt dat de BMW op dit moment het best bij mij past. Ik ben toch gek als ik, alleen omdat ik Mercedes fan ben, Persé een Mercedes wil?!? Dat is toch kortzichtigheid??

Vind ik niet echt kortzichtig, leer mij de die-hard Mercedes en BMW-liefhebbers kennen.
Daarnaast wil ik niet veel zeggen maar in de periode dat jij een ITR hebt gehad heb je erg vaak overwogen om 'em in te ruilen op een S2000 omdat je niet gecharmeerd bent van FWD. Vervolgens geef je kapitalen uit aan onderdelen voor je ITR (niet alleen maar om 'em te onderouden maar ook om 'em te tunen) en had je zelfs de wildste plannen om 'em eens flink op te voeren. Je springt nogal van het één op het ander en dat komt nogal onrustig en ongeduldig over.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Jij vind het dus niet kortzichtig dat ik geen mercedes wil omdat deze minder bij mij past... tsja

En die-hard Mercedes of BMW liefhebbers zijn er echt wel.

Tsja, ik heb ook de keus. Voor sommige is de overstap overduidelijk. Die beginnen met een civic zijn daar tevreden over, gaan sparen voor een VTI zijn gecharmeerd van de snelheid en kopen voor nog wat meer geld een ITR.

Ik begin met een ITR dus de keus is reuze wat ik daarna kan aanschaffen.
Ik hou van snelheid. Ik leef voor snelheid. Dus dan is een s2k leuk als auto erna maar een M5 leuker.
Maar door mijn nog onzekere toekomst weet ik het niet. Jij hebt lekker een baan, weet wat je verdienen blijft en kunt daar keuzes bij maken. Ik moet nog maar afwachten hoe en wat.

Tsja en ik ben zeker ongeduldig. Wil veel dingen hebben en wil ze snel hebben. Sommige noemen het ongeduldig, sommige noemen het verwend.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Ik ben het wel met Ard eens. Je had de ITR nog maar net of je wilde alweer een S2K. In de twee jaar dat je hier bent spring je vaak van de hak op de tak qua plannen.

Daar is niets mis mee en het is jouw zaak maar het geeft je inderdaad wel een ongeduldige of, zoals je zelf zegt, een verwende indruk.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Ik ben benieuwd wat nu het probleem is/was en hoop dat je de ITR goed kwijt kunt om je volgende auto te financieren.
BMW Mercedes lada of Skoda, rij wat je wil rijden en waar je je happy in voelt. Ik snap dat dergelijk gezeik je je keel uithangt.
Nana korobi ya oki
Beekie
Posts: 125
Joined: Wed Feb 14, 2007 7:39 pm

Post by Beekie »

VtecBob wrote:
Beekie wrote:Grappig :lol:

RJ is trouwens specialist op Hondatuningsgebied, thats it eigenlijk.


Dat hij die kennis heeft weten we allemaal, maar in afwikkeling van zaken moet die nog aardig wat leren :wink:

Dat is mijn ervaring tenminste met Robert-jan / Tcc


Ben ik gelijk met je eens :thumbs:.
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

mr. X wrote:Dit jaar zouden we weer met de ITR gaan. Echter trapte ik een week voor we zouden gaan door mijn ACT sport koppeling heen. Dat was op een Zaterdag.
Dit moest dus snel gemaakt worden aangezien we over een week weg gingen. Heb dus gelijk TCC gebelt waar hij altijd in onderhoud is geweest.
Als we nog konden zorgen dat hij er die dag was zou hij hem op woensdag klaar hebben. Ze zijn dan tot 10 uur open en anders kon ik hem niet ophalen ivm werk.
Na wat geregel en gebel dus kunnen regelen dat de auto daarheen gebracht werd.


TCC helpt je met een probleem waardoor ze andere klanten moeten laten wachten (want jouw probleem was niet bij hun ingepland). Maar dat jij vervolgens moet wachten kan niet?

De Honda dealer waar de auto nu staat kan misschien nu, nadat jij vele honderden (?) kilometers ermee hebt doorgereden, in 1 keer vertellen wat er mogelijk aan de hand IS (let op: niet WAS). En RJ moest het doen met veel minder tijd (want het had haast) en mogelijk minder zichtbare indicatoren.

Om jou snel verder te helpen gebruikt RJ een (waarschijnlijk op voorraad liggend) onderdeel i.p.v. een nieuwe, duurdere te bestellen. Maar als later blijkt dat er toch iets anders aan de hand is en het gaat weer stuk, dan is het niet goed dat hij jou snel wilde helpen?

Afspraak is afspraak, maar als jij een echte (niet last-minute tussendoor)afspraak had moeten maken met RJ om jouw probleem op te lossen, had hij het waarschijnlijk weldegelijk goed kunnen oplossen, maar dan was je misschien met ander vervooer naar wintersport geweest, omdat je waarschijnlijk veel later dan je wenste bij hem terecht zou kunnen.

Als je later groot wordt zal je overigens dingen als arbowetten en pauzes vanzelf tegenkomen, daar ben ik niet bang voor. Jouw wintersport is heilig voor jou (heiliger zelfs dan jouw auto), zo hebben anderen hun heiligdommen. :idea:
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

mr. X wrote:Maar door mijn nog onzekere toekomst weet ik het niet. Jij hebt lekker een baan, weet wat je verdienen blijft en kunt daar keuzes bij maken.
Veel mensen met een goede baan hebben het ook niet al te breed tegenwoordig, persoonlijk hou ik elk jaar steeds meer maand over aan het eind van mijn salaris (gelukkig komt daar dit jaar verandering in). Ik heb afgelopen jaar regelmatig in spanning gezeten of ik de ATR wel kon houden en toen deden we al erg zuinig aan.
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

IvoG wrote:verhaal Ivo


boks!
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Mag ik iedereen nog even op de volgende opmerking wijzen...

Ik ben van mening dat een forum niet alleen maar postieve geluiden mag laten horen maar ook (gefundeerde) negatieve geluiden. Ik laat dit topic dus open maar ik vraag iedereen wel het topic netjes te houden en meningen te onderbouwen. Dus geen zinloos moddergooien!

Tegenover elk negatief verhaal staan immers ook legio positieve verhalen...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Denk maar zeker niet dat je bij BMW geen gezijk gaat meemaken, en zeker bij topmodellen zoals de M reeks ga je juist meer problemen krijgen. Mijn vader heeft een BMW en die heeft ook al genoeg gezijk gehad van dat de auto meermaals niet startte en interieur dat langs alle kanten rammelt. En dit dan zogezegd bij een topmerk. Nee ieder merk heeft wel eens problemen. Er bestaat niet zoiets als een merk zonder problemen.
VtecBob
Posts: 109
Joined: Sun Mar 04, 2007 1:57 pm

Post by VtecBob »

Sinister wrote:Denk maar zeker niet dat je bij BMW geen gezijk gaat meemaken, en zeker bij topmodellen zoals de M reeks ga je juist meer problemen krijgen. Mijn vader heeft een BMW en die heeft ook al genoeg gezijk gehad van dat de auto meermaals niet startte en interieur dat langs alle kanten rammelt. En dit dan zogezegd bij een topmerk. Nee ieder merk heeft wel eens problemen. Er bestaat niet zoiets als een merk zonder problemen.


Beter lezen :wink:

Hij geeft duidelijk aan dat bmw op dit moment beter aan zijn wensen voldoet, hoor hem nergens verklaren dat bmw beter is of probleemlozer is als welk ander merk dan ook!

Dat maarten af en toe van ideeen/plannen veranderd moet die zelf weten, de een deelt die op het forum de ander houd het voor zich zelf of deelt het gewoon met vrienden.

Punt hier is gewoon de manier van werken bij tcc op dit moment.
Er word niet gezegd dat RJ niet de kennis heeft, nee er word gezegd dat de afwikkeling van zaken de laatste tijd niet vlekkeloos verloopt.
Dat die afwikkeling bij sommige mensen wel altijd goed is, wil niet zeggen dat,dat dan altijd zo is!
Maar om hier weer diep op in te gaan, zie ik niet zitten nu.

Nogmaals iedereen heeft toch een andere ervaring/mening over tcc.
Zoals al werd aangegeven zou er eigenlijk een 2de monteur bij moeten komen. Want alonso werkt er wel, maar beschikt ook nog niet over de volledige kennis, dit kost ook tijd voor RJ. Dus met een 2de monteur zou het echt al meer als 50 % een verbetering zijn.
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

@X

Vergeet het leeftijdsverschil ook even niet, jij hebt nog de luxe om thuis te wonen en geld over te hebben terwijl andere mensen hele gezinnen moeten onderhouden.

Jij moet nog afwachten hoe of wat met salaris maar je zit wel in een luxepositie.
Nana korobi ya oki
Beekie
Posts: 125
Joined: Wed Feb 14, 2007 7:39 pm

Post by Beekie »

Die zaken gaan trouwens niet ''de laatste tijd'' niet vlekkeloos, dit is al een aantal jaar aan de gang, maar dit is aan hem om dat te veranderen of de mensen die dat te ver vinden gaan moeten lekker een andere ''Tuner'' zoeken. Het probleem is gewoon simpel op te lossen om als er iets aan de auto moet gebeuren hem s'morgens neer te zetten en dan de afspraak met RJ te maken hem voor de avond weer op te halen, heb ik zelf ook zo gedaan en dan is er geen probleem meer.

Jeroen.
blue prelude
Posts: 18
Joined: Mon Feb 12, 2007 2:55 pm

Post by blue prelude »

mr. X wrote: Jij hebt lekker een baan, weet wat je verdienen blijft en kunt daar keuzes bij maken. Ik moet nog maar afwachten hoe en wat.


sorry hoor maar ik heb een gezin te onderhouden en een huis af te betalen net zoals zovelen hier ... en ik heb ook 2 jaar met een itr gereden
(pas verkocht omdat ik meer plek nodig had ) maar van zodra ik niet zeker zou zijn dat ik de itr kon betalen dan ging hij toch wel mooi de deur uit (net zoals bij de accord nu) ... en als ik niet zeker was van mijn verdienste dan zou ik al helemaal niet over een BMW M5 duurven spreken. :roll:
Vtec kicks ass !!!
Goelette
Posts: 118
Joined: Mon Aug 21, 2006 7:29 pm

Post by Goelette »

wat was nou het probleem met de koppeling?
crx303
Posts: 221
Joined: Sun Jan 16, 2005 11:59 am
Contact:

Post by crx303 »

crx303 wrote:Zit die Dirk (oprichter TCC) eigenlijk nog in die zaak of is die toko overgenomen door RJ?


Iemand hier nog een antwoord op?

Lees altijd RJ dit en dat maar hij is als monteur begonnen bij Dirk in z'n schuur, die ff verderop het TCC winkeltje had.

Het is gewoon nieuwsgierigheid.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Dirk is er helemaal uit.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
itr703
Posts: 401
Joined: Thu Jan 15, 2004 11:26 pm
Contact:

Post by itr703 »

crx303 wrote:
crx303 wrote:Zit die Dirk (oprichter TCC) eigenlijk nog in die zaak of is die toko overgenomen door RJ?


Iemand hier nog een antwoord op?

Lees altijd RJ dit en dat maar hij is als monteur begonnen bij Dirk in z'n schuur, die ff verderop het TCC winkeltje had.

Het is gewoon nieuwsgierigheid.


http://www.totalcarconcept.nl/cms/content/view/25/35/
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Positieve dingen moeten we ook melden, bus bij deze.

Ik kreeg vanavond een telefoontje van RJ over mijn “incidentjeâ€￾ een tijdje geleden bij hun. Ik kon mijn verhaaltje doen en hij die van hem. Hij heeft mij heel goed begrepen en ik hem ook. Hij heeft zelf aangeboden om de 2 uurtjes terug te boeken of als tegoed achter houden, voor wanneer ik daar iets koop of laat doen. Ik vind dit heel netjes van hem en moet ook zeggen dat ik me stuk beter voel.
Ik begrijp het “langâ€￾ wachten ook, heb persoonlijk niet echt moeite hiermee. Mensen verdienen hun pauzes. Bij mijn werk, als ik geen pauze heb of krijg, functioneer ik minder goed, dat is gewoon een feit. Het is gewoon menselijk dat we tijd nodig hebben om bij te komen en op te laden.

Thumbs up!!!!
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Is dat naar aanleiding van dit topic Urvin?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Locked