Denk dat ze er eindelijk achter zijn dat je bewegwijzeringsbordjes VOOR een kruising/afslag horen te staan ipv erna.
Of misschien gaan ze nu eindelijk al die kapotte pin automaten repareren
5 euro voor bijv. een dagje vind dan te doen. Mocht je er vaker komen, gewoon de 60e neerleggen.
tsja geld betalen blijft altijd lastig voor de gierige Nederlanders :wink:
En liever België met zijn slechte wegen, dan die goede wegen in Nederland die toch alleen maar vast staan :lol:
Ons land is VERRE van perfect dus ga niet een ander bekritiseren op hun land en hun regelgeving...
België vindt Nederlands protest tegen wegenvignet bizar
Uitgegeven: 12 januari 2007 19:38 Laatst gewijzigd: 12 januari 2007 21:49
RIJSWIJK - Kathleen van Brempt, de Vlaamse minister van Mobiliteit, is vast van plan het Belgische wegenvignet januari 2008 in te voeren. Van Brempt was vrijdag verbaasd over de storm van kritiek uit Nederland. "Het is bizar dat ze zo hard reageren. Maar het gaat over hun portemonnee en dan kennen we de Nederlanders", aldus Van Brempt, verwijzend naar de in België vermaarde Nederlandse zuinigheid.
Alle automobilisten moeten het vignet in 2008 kopen. Belgen krijgen het bedrag vergoed via de wegenbelasting, Nederlanders en alle andere niet-Belgen die bijvoorbeeld op weg naar de camping in Frankrijk via België rijden, krijgen het niet vergoed. De Vlaamse regering wil met het geld de wegen opknappen en het openbaar vervoer verbeteren.
Overigens is de 60 euro die het vignet gaat kosten alleen voor een jaarvignet. Er komen ook goedkopere versies voor bijvoorbeeld tien dagen, zei Van Brempt.
Uitzonderingen
De Vlaamse minister wil wel nadenken over de situatie in Baarle-Nassau en Zeeuws-Vlaanderen. De inwoners daarvan zijn daar omringd door België en worden dus gedwongen om het vignet aan te schaffen.
Gelukkig komen er ook vignetten voor kortere tijd. Pas als er ook dagvignetten komen voor een redelijke prijs ben ik tevreden.
btw Zeeuws Vlaanderen is echt niet omringd door belgie, ze mochten willen dat ze de Westerschelde hadden. :twisted:
Het is niet zo dat de belgen dat vignet terugbetaald krijgen.
Als wij onze verkeersbelasting moeten betalen zal die 60 euro van het vignet er af gehouden worden. We zullen niks meer of minder betalen per jaar. Het vignet zit verrekend in onze wegenbelasting.
Ze willen gewoon dat de buitenlanders ook hun duit in het zakje doen omdat 40% op de snelwegen buitenlanders zouden zijn. Dit had ik gehoord maar ben hier niet zeker van :wink:
Volgens mij is verrekenen hetzelfde als terugbetalen hoor.....
En als de belgen niet meer gaan betalen, dan draaien de buitenlanders er dus voor de volle 100% voor op.
Euh .... net trug van griekenland maar wil me dus al snel even bemoeien !
Ten eerste kan je een vignet kopen voor bv 1 dag of 1 week enz ...
Ten tweede ok onze wegen zijn niet allemaal goed , maar wij kunnen wel lekker scheuren over onze snelwegen want bij ons staan ze niet achter (ik zal het int nederlands zeggen) kliko's te flitsen ...
@ Vteccie : ben nu 2 dagen heel dicht in je buurt geweest ... belgie derde wereldland ... heb 2 dagen toch ook dingen gezien ze :wink:
roblom wrote:Volgens mij is verrekenen hetzelfde als terugbetalen hoor..... En als de belgen niet meer gaan betalen, dan draaien de buitenlanders er dus voor de volle 100% voor op.
Terugbetalen kan je het niet noemen. Wij betalen onze verkeersbelasting al, het zou mooi zijn als we dat vignet er nog bij op zouden moeten kopen :roll:
Als ik normaal 400 euro belasting betaal zou dat nu 340 worden, ter compensatie van dat vignet..
Is dit niet gewoon een voorstel voorlopig?
De uiteindelijke uitvoering zal wel anders zijn.
Het is net zoals toen ze met tuningkeuring begonnen. Sommigen hebben 6 euro per tuningonderdeel betaald terwijl het maar 6 euro voor het hele rapport moest zijn.
En dan staan er nog standaard items op zoals kofferspoiler, recaro's enz.
Wij Belgen kennen dit soort fratsen al lang :-)
Trouwens als je toch tegen het vignet bent dan moet je niet zijken en gewoon ergens anders gaan shoppen met je vriendjes.
Er is niemand die u verplicht in Belgie te komen.
Hoe minder kezen hoe beter we wezen