Type-R Dynodag-III 18 nov 2006
@Dimer: Jammer man, kom je volgende keer zingen?
-Edit- De monteur van de CAI group-buy is ook uitgenodigd voor een run.
Patrick is geen onbekende en als tegenprestatie voor zijn hulp bij het inbouwen van de CAI's heb ik hem uitgenodigd om met zijn verse S2K ook de Dyno op te gaan. Als uitsmijter 8)
-Edit- De monteur van de CAI group-buy is ook uitgenodigd voor een run.
Patrick is geen onbekende en als tegenprestatie voor zijn hulp bij het inbouwen van de CAI's heb ik hem uitgenodigd om met zijn verse S2K ook de Dyno op te gaan. Als uitsmijter 8)
Leuke dag gehad. Lekker weertje en mooie auto's, wat wil je nog meer
Ook een aantal nieuwe gezichten gezien.
Zogauw ik mijn scanner weer aan het werk heb zal ik is kijken of ik mijn testuitslag in kan scannen en hier neerzetten.
Frans, dank je wel voor de organisatie en verder iedereen bedankt voor een leuke dag

Ook een aantal nieuwe gezichten gezien.
Zogauw ik mijn scanner weer aan het werk heb zal ik is kijken of ik mijn testuitslag in kan scannen en hier neerzetten.
Frans, dank je wel voor de organisatie en verder iedereen bedankt voor een leuke dag

CTR #16636
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Leuke dag!
Voor sommige een leuke verrassing, voor sommige teleurstelling. Maarja, dat zal je altijd houden!
Ik ben er ook achter gekomen dat ik zo'n 10pk kwijt geraakt ben door de gezondheid van mn blokkie, gemonteerde race cat etc...
Maar mn dag werd weer goed gemaakt door het dik overschrijden van het vermogen van een standaard S2000!
Verder hebben we de verhalen over de kwaliteiten van de huidige rollenbank van Rica de das omgedaan!
Gemeten motorvermogens bij 2 auto's in 2 verschillende versnellingen kwamen tot op de pk presies op de zelfde waarden uit!!
Dus 2 keer auto X op de bank, 1 keer in zn 4, en 1 keer in zn 5. In beide gevallen natuurlijk een ander wielvermogen, en een ander gemeten verlies. In beide gevallen echter kwam uiteindelijk het zelfde motorvermogen als uitkomst.
Hulde voor de bank!
Plus dat een volledig standaard splinternieuwe CTR EP3 presies het fabrieks opgegeven motor vermogen haalde.
Mooie resultaten!
Ken, hou je kop!

Voor sommige een leuke verrassing, voor sommige teleurstelling. Maarja, dat zal je altijd houden!
Ik ben er ook achter gekomen dat ik zo'n 10pk kwijt geraakt ben door de gezondheid van mn blokkie, gemonteerde race cat etc...
Maar mn dag werd weer goed gemaakt door het dik overschrijden van het vermogen van een standaard S2000!
Verder hebben we de verhalen over de kwaliteiten van de huidige rollenbank van Rica de das omgedaan!
Gemeten motorvermogens bij 2 auto's in 2 verschillende versnellingen kwamen tot op de pk presies op de zelfde waarden uit!!
Dus 2 keer auto X op de bank, 1 keer in zn 4, en 1 keer in zn 5. In beide gevallen natuurlijk een ander wielvermogen, en een ander gemeten verlies. In beide gevallen echter kwam uiteindelijk het zelfde motorvermogen als uitkomst.
Hulde voor de bank!
Plus dat een volledig standaard splinternieuwe CTR EP3 presies het fabrieks opgegeven motor vermogen haalde.
Mooie resultaten!
Ken, hou je kop!

- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
- CTR-Voorburg
- Posts: 692
- Joined: Fri Jul 21, 2006 9:35 pm
Leuk om nu te weten wat mijn standaard CTR doet..... mooie koppel en let wel "198 PK(tjes)" Frank bedankt voor de goede begeleiding en het mooie Formule 1 Boek!
Hier nog voor Voodoo (sorry ik ben je echte naam kwijt) de link naar het model CTR's schaal 1:32 http://search.ebay.nl/honda-civic-type R
Verkoper heet Blossomkitty en het model staat nu op pagina 15 voor 2,94 eurie's Succes ermee!
Hier nog voor Voodoo (sorry ik ben je echte naam kwijt) de link naar het model CTR's schaal 1:32 http://search.ebay.nl/honda-civic-type R
Verkoper heet Blossomkitty en het model staat nu op pagina 15 voor 2,94 eurie's Succes ermee!
CTR-Voorburg wrote:Leuk om nu te weten wat mijn standaard CTR doet..... mooie koppel en let wel "198 PK(tjes)" Frank bedankt voor de goede begeleiding en het mooie Formule 1 Boek!
Hier nog voor Voodoo (sorry ik ben je echte naam kwijt) de link naar het model CTR's schaal 1:32 http://search.ebay.nl/honda-civic-type R
Verkoper heet Blossomkitty en het model staat nu op pagina 15 voor 2,94 eurie's Succes ermee!
Hi Wim, dank je wel voor de link...en mijn naam is Kar-ming

Frans bedankt voor het organizeren!
Volgende keer ZONDER winterbanden en kijken of er meer dan 196 pk uit mijn standaard CTR gehaald kan worden :wink:
Helaas is die man vergeten om mn fuel gebruik te meten dus nxt time ben ik er weer bij
Moest helaas wel snel weer weg die dag, had nog 1 verjaardag, 1 concert & 1 buurtfeest en eigenlijk nog een bezoek aan een vriend die DJ is... hahahaa kheb het wel druk... hahaha
Volgende keer ZONDER winterbanden en kijken of er meer dan 196 pk uit mijn standaard CTR gehaald kan worden :wink:
Helaas is die man vergeten om mn fuel gebruik te meten dus nxt time ben ik er weer bij

Moest helaas wel snel weer weg die dag, had nog 1 verjaardag, 1 concert & 1 buurtfeest en eigenlijk nog een bezoek aan een vriend die DJ is... hahahaa kheb het wel druk... hahaha
Was weer een geslaagde dag, iedereen bedankt :thumbs:
Rica weer bedankt voor de gastvrijheid.
Het is een CTR meeting geworden met hier en daar een ATR en ITR, goede zaak!
Zelf had ik deze zomer 211,4 pk helemaal OEM.
Zaterdag dezelfde run in 4 en 5 gedaan en kwam op 213 pk, dat viel even tegen. Maar meten is weten :wink:
Ik zal even moeten uitzoeken hoe het mogelijk is dat ik standaard 211,4 pk heb en met CAI op 213 PK kom..
Rica weer bedankt voor de gastvrijheid.
Het is een CTR meeting geworden met hier en daar een ATR en ITR, goede zaak!
Zelf had ik deze zomer 211,4 pk helemaal OEM.
Zaterdag dezelfde run in 4 en 5 gedaan en kwam op 213 pk, dat viel even tegen. Maar meten is weten :wink:
Ik zal even moeten uitzoeken hoe het mogelijk is dat ik standaard 211,4 pk heb en met CAI op 213 PK kom..
AIYOKU wrote:Was weer een geslaagde dag, iedereen bedankt :thumbs:
Rica weer bedankt voor de gastvrijheid.
Het is een CTR meeting geworden met hier en daar een ATR en ITR, goede zaak!
Zelf had ik deze zomer 211,4 pk helemaal OEM.
Zaterdag dezelfde run in 4 en 5 gedaan en kwam op 213 pk, dat viel even tegen. Maar meten is weten :wink:
Ik zal even moeten uitzoeken hoe het mogelijk is dat ik standaard 211,4 pk heb en met CAI op 213 PK kom..
Leg de cijfers-grafieken eens naast elkaar. Misschien is je piekvermogen niet veel gestegen maar heb je mid toeren wel meer koppel en vermogen...