Page 3 of 4

Posted: Mon Jan 08, 2007 8:35 pm
by Intey
vtecmoon wrote:oude topic weer omhoog... nu dan wel specifiek over Xenon...

Heb dus net een Xenon kitje gehaald (merk = Pearl, kleur = 10.000k).
Net even een erin gedaan, maar het lijkt alsof ie geeler is dan ik had verwacht. Net zoals gewoon halogeen licht (ik heb het hier niet over lichtopbrengst, maar de kleur ervan) Ik had met deze "kelvin" waarde toch echt wel wit tot wit/blauw licht verwacht, aangezien die van Slydawg ook zo mooi blauw wit was. Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?

ik begrijp best dat merken onderling verschillen, maar als er 10.000k op staat, neem ik toch echt aan dat de "kelvin" waarde dicht bij de kleur moet komen? of is dit een verkeerde waarneming.


Hij zou paarsachtig moeten zijn. Ik heb een fabrieks xenon er in zitten, zou niet weten welk graad. Van een afstand is hij licht paars blauachtig, en van dichtbij is hij wit.
Ik denk van elk merk is verschillend qua kleur. Maar de kleur is niet van belang dat zie je toch niet als je in de auto zit. Het gaat er om wat je buiten je auto ziet en wat voor licht opbrengst die je hebt.

Posted: Mon Jan 08, 2007 8:48 pm
by Intey
vtecmoon wrote:oude topic weer omhoog... nu dan wel specifiek over Xenon...

Heb dus net een Xenon kitje gehaald (merk = Pearl, kleur = 10.000k).
Net even een erin gedaan, maar het lijkt alsof ie geeler is dan ik had verwacht. Net zoals gewoon halogeen licht (ik heb het hier niet over lichtopbrengst, maar de kleur ervan) Ik had met deze "kelvin" waarde toch echt wel wit tot wit/blauw licht verwacht, aangezien die van Slydawg ook zo mooi blauw wit was. Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?

ik begrijp best dat merken onderling verschillen, maar als er 10.000k op staat, neem ik toch echt aan dat de "kelvin" waarde dicht bij de kleur moet komen? of is dit een verkeerde waarneming.


Hij zou paarsachtig moeten zijn. Ik heb een fabrieksxenon er in zitten, zou niet weten welk graad. Van een afstand is hij licht paars blauachtig, en van dichtbij is hij wit.
Ik denk van elk merk is verschillend qua kleur. Maar de kleur is niet van belang dat zie je toch niet als je in de auto zit. Het gaat er om wat je buiten je auto ziet en wat voor licht opbrengst die je hebt.

Posted: Mon Jan 08, 2007 9:50 pm
by vtecmoon
Intey wrote:Hij zou paarsachtig moeten zijn. Ik heb een fabrieksxenon er in zitten, zou niet weten welk graad. Van een afstand is hij licht paars blauachtig, en van dichtbij is hij wit.
Ik denk van elk merk is verschillend qua kleur. Maar de kleur is niet van belang dat zie je toch niet als je in de auto zit. Het gaat er om wat je buiten je auto ziet en wat voor licht opbrengst die je hebt.


kleur is zeker van belang! Ik heb de Xenon gekocht omdat het 1. mooi was en 2. meer lichtopbrengst gaf.
Elke keer als ik een tegenligger met Xenon zie, kwijl ik weer over de kleur. Als ie geel is vindt ik het erg jammer en ben ik genept. Dus terug die handel.

Heb de verkoper nog gesproken, die beweerdt dat ik de +/- draadjes moet omgezetten. De rode/zwarte draadjes van de stadslicht op de dimlicht en vice versa plaatsen, dan zou ie de correcte kleur moeten aangeven...we gaan morgen testen met Slydawg. Hopen op goed resultaat.

Posted: Tue Jan 09, 2007 8:27 am
by RedSun
Ben het met je eens Moon, kleur moet gewoon dik zijn.
anders ben je net zo'n jaren 80 Citroen met geel licht, staat echt niet!

Hopelijk komt het goed!

Posted: Tue Jan 09, 2007 4:31 pm
by mr. X
Geel licht is dik 8) Maar niet op een nieuwe civic, op een oude staat dat wel stoer

Posted: Tue Jan 09, 2007 4:54 pm
by HONDA
Rond de 4000/5000K is wit, alles erboven wordt steeds paarser.

Al die kleur is bling want de meeste lichtopbrengst heb je rond de 4000/5000K en dat is dus zo goed als wit.

Posted: Tue Jan 09, 2007 8:45 pm
by Intey
vtecmoon wrote:
Intey wrote:Hij zou paarsachtig moeten zijn. Ik heb een fabrieksxenon er in zitten, zou niet weten welk graad. Van een afstand is hij licht paars blauachtig, en van dichtbij is hij wit.
Ik denk van elk merk is verschillend qua kleur. Maar de kleur is niet van belang dat zie je toch niet als je in de auto zit. Het gaat er om wat je buiten je auto ziet en wat voor licht opbrengst die je hebt.


kleur is zeker van belang! Ik heb de Xenon gekocht omdat het 1. mooi was en 2. meer lichtopbrengst gaf.
Elke keer als ik een tegenligger met Xenon zie, kwijl ik weer over de kleur. Als ie geel is vindt ik het erg jammer en ben ik genept. Dus terug die handel.

Heb de verkoper nog gesproken, die beweerdt dat ik de +/- draadjes moet omgezetten. De rode/zwarte draadjes van de stadslicht op de dimlicht en vice versa plaatsen, dan zou ie de correcte kleur moeten aangeven...we gaan morgen testen met Slydawg. Hopen op goed resultaat.


Met niet van belang van kleur bedoel ik dat hij wit, paars of blau is.
Als je in de auto zit, zie je toch niet dat je blauw, paars of wit licht hebt? Je kan wel paars kleur hebben, maar als je niks ziet of niet meer dan met een halogeen dan heb je ook niet zo veel aan. Ik denk als je xenon koopt dan gaat meer om de lichtopbrengst. Maar geel lijkt me ook geen xenon te zijn.

Posted: Tue Jan 09, 2007 10:03 pm
by vtecmoon
ok, alles is goedgekomen dankzij Slydawg.
De 2 rode en zwarte plugs moesten worden omgezet.
Alles werkt naar behoren! Ik ben zeer tevreden.

Wat betreft kleur, ik zie wel degelijk verschil als je in het licht kijkt vs licht dat op het wegdek schijnt.
Mijn is meer wit dan blauw in beiden gevallen. Die van slydawg geeft blauw licht af, maar is wit op het wegdek = megamooi!!

Posted: Tue Jan 09, 2007 10:26 pm
by slydawg
Ja ziet er heel mooi uit!
Vooral bij het aanzetten, gaat ie van blauw naar paars en dan wit/blauw achtig.
Is in ieder geval veel meer licht dan OEM.

PS: Hou je ff je accu in de gaten? De indicator moet weer groen worden anders zal je binnenkort met een totaal dode accu staan.

Posted: Wed Jan 10, 2007 12:06 am
by vtecmoon
slydawg wrote:Ja ziet er heel mooi uit!
Vooral bij het aanzetten, gaat ie van blauw naar paars en dan wit/blauw achtig.
Is in ieder geval veel meer licht dan OEM.

PS: Hou je ff je accu in de gaten? De indicator moet weer groen worden anders zal je binnenkort met een totaal dode accu staan.


zal ik doen! nogmaals bedankt heh!! 8)

Posted: Wed Jan 10, 2007 6:42 am
by Intey
Eind goed al goed! :-)

Posted: Wed Jan 24, 2007 5:59 pm
by vtecmoon
Weet er trouwens iemand welke lampen in de face lift HID koplampen gaan van de CTR?

Deze bedoel ik
Image

Posted: Wed Jan 24, 2007 8:30 pm
by Intey
:D

Posted: Wed Jan 24, 2007 9:08 pm
by slydawg
Als ik me niet vergis H1.

Posted: Thu Jan 25, 2007 12:11 am
by vtecmoon
slydawg wrote:Als ik me niet vergis H1.

Als dat zo is dan moet ik vrees ik een h1 xenon conversie kit weer aanschaffen??? :roll:

Posted: Thu Jan 25, 2007 6:52 am
by slydawg
Die wat je nu hebt is het zeker niet.

Posted: Thu Jan 25, 2007 5:17 pm
by slydawg
vtecmoon wrote:
slydawg wrote:Als ik me niet vergis H1.

Als dat zo is dan moet ik vrees ik een h1 xenon conversie kit weer aanschaffen??? :roll:


Misschien is het mogelijk alleen de H1 lampen aan te schaffen en die aan te sluiten op de bestaande trafo. Weet niet als dat kan.

Zo niet hou ik me aanbevolen voor je huidige set mocht je die weg doen :wink:

Posted: Thu Jan 25, 2007 9:21 pm
by roblom
Meestal is het idd een kwestie van andere lampen kopen.
Wat voor set heb je nu dan?

Posted: Thu Jan 25, 2007 9:33 pm
by vtecmoon
slydawg wrote:Zo niet hou ik me aanbevolen voor je huidige set mocht je die weg doen

hou ik in gedachte!

roblom wrote:Meestal is het idd een kwestie van andere lampen kopen.
Wat voor set heb je nu dan?

Set die ik nu heb is van "pilot" met H4 lampen

Posted: Mon Jan 29, 2007 5:00 pm
by vtecmoon
Nog een vraag over rechtsgestuurd vs linksgestuurde auto's en de opzet van de koplampen...

Mijn units komen van een UK CTR. Dat betekent dus dat het licht dat normaliter naar rechts uitwijkt, nu dus naar links uitwijkt = tegenliggers.
Wat zou nou een goede oplossing kunnen zijn om dit APK-goedkeur te krijgen? Dit kan je toch niet zo makkelijk afstellen, of toch wel?