Mr. X.. Nieuwe onderdelen pagina 18
Thanks iedereen.
De Z4 kan ik wel thuis laten staan bij mijn ouders maar als ik op kamers ga verwacht ik niet dat ik ieder weekend naar huis kom. Het is zonde die auto thuis te laten staan en er niet in te rijden. Daarom ga ik hem verkopen.
Mijn laatste idee was, aangezien ik 5 September 21 word, mijn groot motor rijbewijs te halen en een redelijk snelle fiets te kopen als 'speeltje'. Dat rijbewijs komt er sowieso gelijk als ik 21 word, fiets moet ik nog even bekijken of het wel zin heeft.
Als de Z4 verkocht is zal ik dus een klein beetje van dat geld gebruiken om iets met de EG te gaan doen en eventueel een mooie (Honda) fiets erbij te kopen en de rest gaat naar een spaar rekening waar ik het vast zet 8). Dan kan ik er niet meer aankomen, dus niet op maken aan domme dingen. Na mijn studie zal ik waarschijnlijk wel iets heel moois terug kopen maargoed zover in de toekomst kan ik nog niet kijken.
De Z4 kan ik wel thuis laten staan bij mijn ouders maar als ik op kamers ga verwacht ik niet dat ik ieder weekend naar huis kom. Het is zonde die auto thuis te laten staan en er niet in te rijden. Daarom ga ik hem verkopen.
Mijn laatste idee was, aangezien ik 5 September 21 word, mijn groot motor rijbewijs te halen en een redelijk snelle fiets te kopen als 'speeltje'. Dat rijbewijs komt er sowieso gelijk als ik 21 word, fiets moet ik nog even bekijken of het wel zin heeft.
Als de Z4 verkocht is zal ik dus een klein beetje van dat geld gebruiken om iets met de EG te gaan doen en eventueel een mooie (Honda) fiets erbij te kopen en de rest gaat naar een spaar rekening waar ik het vast zet 8). Dan kan ik er niet meer aankomen, dus niet op maken aan domme dingen. Na mijn studie zal ik waarschijnlijk wel iets heel moois terug kopen maargoed zover in de toekomst kan ik nog niet kijken.
VTECRTY wrote:Als je in de toekomst ooit wil swappen naar een injectie-blok(deze heeft een carburateur) zou ik even informeren hoeveel werk het is om er een andere tank onder te zetten + andere brandstofleidingen plaatsen,en nog wat aanpassingen met de ecu geloof ik. Misschien is een 1.5 i wat makkelijker???
Klopt, heb ik me laten vertellen.
Uitdaging is er dus niet minder op. Geloof zelf dat het niet veel moeilijker kan zijn om een extra benzine retour leiding te leggen. Is het dat wel heb ik er toch een behoorlijke ervaring bij. Ervaring schaadt nooit!
Voorkant van de auto ligt er al helemaal af, interieur is er dus al totaal uit. Morgen hoop ik de totale onderkant kaal te maken. Eventueel kijken wat we tegenkomen. Auto is totaal schade vrij op de rijders kant na. Daar heeft hij een keer een (kleine) tik gehad. Er zijn namelijk laspunten aan de binnenkant van het zijscherm te zien wat erop wijst dat ze hem naar buiten hebben getrokken. Gelukkig zie je duidelijk dat hij hooguit 2 cm naarbinnen is gebogen.
Helaas heb ik dit weekend weinig tijd maar de volgende stap is de motor eruit trekken. Voorruit heeft een scheur en deze gaat er waarschijnlijk dit weekend ook uit. Zit er toch over te denken hem gelijk te laten spuiten... Kleur keuze is nog lastig zit te twijfelen tussen geel en rood. Liefst hou ik hem origineel, dus rood. Ahoewel geel toch exclusiever is aangezien de stap toch wordt genomen hem totaal over te spuiten.
Het klopt dat ik moet uitkijken om niet aan de 5 (ofzo?) auto's per jaar kom en in de categorie auto handelaar val :razz:
mr. X wrote:VTECRTY wrote:Als je in de toekomst ooit wil swappen naar een injectie-blok(deze heeft een carburateur) zou ik even informeren hoeveel werk het is om er een andere tank onder te zetten + andere brandstofleidingen plaatsen,en nog wat aanpassingen met de ecu geloof ik. Misschien is een 1.5 i wat makkelijker???
Klopt, heb ik me laten vertellen.
Uitdaging is er dus niet minder op. Geloof zelf dat het niet veel moeilijker kan zijn om een extra benzine retour leiding te leggen. Is het dat wel heb ik er toch een behoorlijke ervaring bij. Ervaring schaadt nooit!
Voorkant van de auto ligt er al helemaal af, interieur is er dus al totaal uit. Morgen hoop ik de totale onderkant kaal te maken. Eventueel kijken wat we tegenkomen. Auto is totaal schade vrij op de rijders kant na. Daar heeft hij een keer een (kleine) tik gehad. Er zijn namelijk laspunten aan de binnenkant van het zijscherm te zien wat erop wijst dat ze hem naar buiten hebben getrokken. Gelukkig zie je duidelijk dat hij hooguit 2 cm naarbinnen is gebogen.
Helaas heb ik dit weekend weinig tijd maar de volgende stap is de motor eruit trekken. Voorruit heeft een scheur en deze gaat er waarschijnlijk dit weekend ook uit. Zit er toch over te denken hem gelijk te laten spuiten... Kleur keuze is nog lastig zit te twijfelen tussen geel en rood. Liefst hou ik hem origineel, dus rood. Ahoewel geel toch exclusiever is aangezien de stap toch wordt genomen hem totaal over te spuiten.
Het klopt dat ik moet uitkijken om niet aan de 5 (ofzo?) auto's per jaar kom en in de categorie auto handelaar val :razz:
Had al een beetje op dit antwoord gerekent :-)
Big update.
De EG die te zien is op de foto's van pagina 17 ligt compleet uit elkaar. Al het denkbare is eraf. De ophanging achter, tank en wat fuel en brake lines zitten er nog op. Foto's hiervan heb ik niet, dit zijn de twee beste die ik heb.
Kabelboom is eruit, inmiddels de helft van de teermatten eruit.
Toch, gezien de roest, is het misschien verstandiger een ander chassis te zoeken. Dat weet ik nog niet zeker.
Het budget idee is van de baan en ook de tijd doet er niet veel meer toe.
Nu moet het mooi en snel.
Inmiddels wat goodies spul op de kop getikt.
- Origineel zwart EG6 dashbord in nagenoeg perfecte conditie,
- Oil temp guage,
- A-pillar 3 guage pod,
- 2 EK9 velgen,
- 2 Roestvrije deuren en achterklep,
- Complete EG5 erbij gekocht (daardoor een hoop onderdelen verkregen)
- Injectie swap (waar sommige hun vragen bij hadden),
- Compleet remsysteem,
- Getinte zijraampjes achter,
- ESI interieur (wordt waarschijnlijk verkocht),
- Véél spare onderdelen zoals clipjes rubbertjes etc,
- D16z6 motor,
- 4 DC2 velgen met Potenza perfecte RE-010 banden,
- Extended lugnuts (merk nog even onbekend, niet de tijd gehad alles te bekijken)
- EK9 5 lug conversion met PU rubbers, schijven en klauwen,
- Original Foglights,
- VTI voorbumper lip,
- Schroefset (merk moet ik ook nog even nakijken).
Volgens mij was dit het.
Toekomst plannen zijn een rolkooi, CF Spoon spoiler, CF hood, CF tailgate, window visors, 2 kuipstoeltjes, 4 punts gordels, snellere motor, gevlochten remleidingen, oil cooler, nieuwe paint job en waarschijnlijk nog wel wat dingen die ik nu ben vergeten.
Sneek previeuw hoe de auto's er nu bij staan:
Jammer van de gereedschapskist die midden in beeld staat maar je krijgt een idee :wink:.
De EG die te zien is op de foto's van pagina 17 ligt compleet uit elkaar. Al het denkbare is eraf. De ophanging achter, tank en wat fuel en brake lines zitten er nog op. Foto's hiervan heb ik niet, dit zijn de twee beste die ik heb.


Kabelboom is eruit, inmiddels de helft van de teermatten eruit.
Toch, gezien de roest, is het misschien verstandiger een ander chassis te zoeken. Dat weet ik nog niet zeker.
Het budget idee is van de baan en ook de tijd doet er niet veel meer toe.
Nu moet het mooi en snel.
Inmiddels wat goodies spul op de kop getikt.
- Origineel zwart EG6 dashbord in nagenoeg perfecte conditie,
- Oil temp guage,
- A-pillar 3 guage pod,
- 2 EK9 velgen,
- 2 Roestvrije deuren en achterklep,
- Complete EG5 erbij gekocht (daardoor een hoop onderdelen verkregen)
- Injectie swap (waar sommige hun vragen bij hadden),
- Compleet remsysteem,
- Getinte zijraampjes achter,
- ESI interieur (wordt waarschijnlijk verkocht),
- Véél spare onderdelen zoals clipjes rubbertjes etc,
- D16z6 motor,
- 4 DC2 velgen met Potenza perfecte RE-010 banden,
- Extended lugnuts (merk nog even onbekend, niet de tijd gehad alles te bekijken)
- EK9 5 lug conversion met PU rubbers, schijven en klauwen,
- Original Foglights,
- VTI voorbumper lip,
- Schroefset (merk moet ik ook nog even nakijken).
Volgens mij was dit het.
Toekomst plannen zijn een rolkooi, CF Spoon spoiler, CF hood, CF tailgate, window visors, 2 kuipstoeltjes, 4 punts gordels, snellere motor, gevlochten remleidingen, oil cooler, nieuwe paint job en waarschijnlijk nog wel wat dingen die ik nu ben vergeten.
Sneek previeuw hoe de auto's er nu bij staan:

Jammer van de gereedschapskist die midden in beeld staat maar je krijgt een idee :wink:.