Mr. X.. Nieuwe onderdelen pagina 18

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

He succes met je studie!
HvA, goeie keus. Heb daar ook gezeten (Amstelstation) en qua ov was het top. Veel metro's en uitstappen voor de deur... 8)
Heb 3 plezierige jaren gehad (ja, 3 ipv 4. Had versneld gedaan en kon een jaartje eerder afstuderen 8)
vtecmoon
Posts: 1188
Joined: Thu Mar 09, 2006 10:53 pm

Post by vtecmoon »

wat gaat er gebeuren met de z4?
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

vtecmoon wrote:wat gaat er gebeuren met de z4?


Weer als tuinornament gebruiken? 8)
Sincx
Posts: 893
Joined: Wed Feb 13, 2008 12:04 am

Post by Sincx »

Leuke aanwinst X, ben benieuwd naar updates.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Thanks iedereen.

De Z4 kan ik wel thuis laten staan bij mijn ouders maar als ik op kamers ga verwacht ik niet dat ik ieder weekend naar huis kom. Het is zonde die auto thuis te laten staan en er niet in te rijden. Daarom ga ik hem verkopen.
Mijn laatste idee was, aangezien ik 5 September 21 word, mijn groot motor rijbewijs te halen en een redelijk snelle fiets te kopen als 'speeltje'. Dat rijbewijs komt er sowieso gelijk als ik 21 word, fiets moet ik nog even bekijken of het wel zin heeft.

Als de Z4 verkocht is zal ik dus een klein beetje van dat geld gebruiken om iets met de EG te gaan doen en eventueel een mooie (Honda) fiets erbij te kopen en de rest gaat naar een spaar rekening waar ik het vast zet 8). Dan kan ik er niet meer aankomen, dus niet op maken aan domme dingen. Na mijn studie zal ik waarschijnlijk wel iets heel moois terug kopen maargoed zover in de toekomst kan ik nog niet kijken.
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Nice man! Great news! 8)

'Pretends he didnt know anything about this...'
boikel
Posts: 865
Joined: Mon May 22, 2006 6:04 pm

Post by boikel »

Toch nog een keuze kunnen maken voor een nieuwe studie. Veel succes ermee. :thumbs:
VTECRTY
Posts: 188
Joined: Sat Jul 22, 2006 3:28 pm

Post by VTECRTY »

Pas maar op voor de belastingsdienst,straks zien ze je nog als autohandelaar :idea:
VTECRTY
Posts: 188
Joined: Sat Jul 22, 2006 3:28 pm

Post by VTECRTY »

Als je in de toekomst ooit wil swappen naar een injectie-blok(deze heeft een carburateur) zou ik even informeren hoeveel werk het is om er een andere tank onder te zetten + andere brandstofleidingen plaatsen,en nog wat aanpassingen met de ecu geloof ik. Misschien is een 1.5 i wat makkelijker???
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Succes met je studie Maarten! 8)
Sinan
Posts: 433
Joined: Sat Apr 14, 2007 6:55 pm

Post by Sinan »

kheb idd ook gehoord dat 1.3 moeilijk is om te swappen
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Post by Lucas79 »

Suc6 met de studie klinkt als iets leuks! en uiteraard gefeliciteerd en suc6 met de Civic.
Deus Ex Machina!
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

VTECRTY wrote:Als je in de toekomst ooit wil swappen naar een injectie-blok(deze heeft een carburateur) zou ik even informeren hoeveel werk het is om er een andere tank onder te zetten + andere brandstofleidingen plaatsen,en nog wat aanpassingen met de ecu geloof ik. Misschien is een 1.5 i wat makkelijker???


Klopt, heb ik me laten vertellen.
Uitdaging is er dus niet minder op. Geloof zelf dat het niet veel moeilijker kan zijn om een extra benzine retour leiding te leggen. Is het dat wel heb ik er toch een behoorlijke ervaring bij. Ervaring schaadt nooit!

Voorkant van de auto ligt er al helemaal af, interieur is er dus al totaal uit. Morgen hoop ik de totale onderkant kaal te maken. Eventueel kijken wat we tegenkomen. Auto is totaal schade vrij op de rijders kant na. Daar heeft hij een keer een (kleine) tik gehad. Er zijn namelijk laspunten aan de binnenkant van het zijscherm te zien wat erop wijst dat ze hem naar buiten hebben getrokken. Gelukkig zie je duidelijk dat hij hooguit 2 cm naarbinnen is gebogen.

Helaas heb ik dit weekend weinig tijd maar de volgende stap is de motor eruit trekken. Voorruit heeft een scheur en deze gaat er waarschijnlijk dit weekend ook uit. Zit er toch over te denken hem gelijk te laten spuiten... Kleur keuze is nog lastig zit te twijfelen tussen geel en rood. Liefst hou ik hem origineel, dus rood. Ahoewel geel toch exclusiever is aangezien de stap toch wordt genomen hem totaal over te spuiten.

Het klopt dat ik moet uitkijken om niet aan de 5 (ofzo?) auto's per jaar kom en in de categorie auto handelaar val :razz:
MLM
Posts: 549
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:32 pm

Post by MLM »

Hahaha, ach met goedkope autos maakt het niet eens zoveel uit joh. Heb ook al een aantal auto's gehad dit jaar.
Sincx
Posts: 893
Joined: Wed Feb 13, 2008 12:04 am

Post by Sincx »

I vote white !
VTECRTY
Posts: 188
Joined: Sat Jul 22, 2006 3:28 pm

Post by VTECRTY »

mr. X wrote:
VTECRTY wrote:Als je in de toekomst ooit wil swappen naar een injectie-blok(deze heeft een carburateur) zou ik even informeren hoeveel werk het is om er een andere tank onder te zetten + andere brandstofleidingen plaatsen,en nog wat aanpassingen met de ecu geloof ik. Misschien is een 1.5 i wat makkelijker???


Klopt, heb ik me laten vertellen.
Uitdaging is er dus niet minder op. Geloof zelf dat het niet veel moeilijker kan zijn om een extra benzine retour leiding te leggen. Is het dat wel heb ik er toch een behoorlijke ervaring bij. Ervaring schaadt nooit!

Voorkant van de auto ligt er al helemaal af, interieur is er dus al totaal uit. Morgen hoop ik de totale onderkant kaal te maken. Eventueel kijken wat we tegenkomen. Auto is totaal schade vrij op de rijders kant na. Daar heeft hij een keer een (kleine) tik gehad. Er zijn namelijk laspunten aan de binnenkant van het zijscherm te zien wat erop wijst dat ze hem naar buiten hebben getrokken. Gelukkig zie je duidelijk dat hij hooguit 2 cm naarbinnen is gebogen.

Helaas heb ik dit weekend weinig tijd maar de volgende stap is de motor eruit trekken. Voorruit heeft een scheur en deze gaat er waarschijnlijk dit weekend ook uit. Zit er toch over te denken hem gelijk te laten spuiten... Kleur keuze is nog lastig zit te twijfelen tussen geel en rood. Liefst hou ik hem origineel, dus rood. Ahoewel geel toch exclusiever is aangezien de stap toch wordt genomen hem totaal over te spuiten.

Het klopt dat ik moet uitkijken om niet aan de 5 (ofzo?) auto's per jaar kom en in de categorie auto handelaar val :razz:


Had al een beetje op dit antwoord gerekent :-)
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

belangrijkste motorswap probleem is het hebben van 2 fuellines ipv 3 ;)

daar komt Maarten wel uit denk ik
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Big update.

De EG die te zien is op de foto's van pagina 17 ligt compleet uit elkaar. Al het denkbare is eraf. De ophanging achter, tank en wat fuel en brake lines zitten er nog op. Foto's hiervan heb ik niet, dit zijn de twee beste die ik heb.

Image

Image

Kabelboom is eruit, inmiddels de helft van de teermatten eruit.
Toch, gezien de roest, is het misschien verstandiger een ander chassis te zoeken. Dat weet ik nog niet zeker.
Het budget idee is van de baan en ook de tijd doet er niet veel meer toe.
Nu moet het mooi en snel.

Inmiddels wat goodies spul op de kop getikt.

- Origineel zwart EG6 dashbord in nagenoeg perfecte conditie,
- Oil temp guage,
- A-pillar 3 guage pod,
- 2 EK9 velgen,
- 2 Roestvrije deuren en achterklep,
- Complete EG5 erbij gekocht (daardoor een hoop onderdelen verkregen)
- Injectie swap (waar sommige hun vragen bij hadden),
- Compleet remsysteem,
- Getinte zijraampjes achter,
- ESI interieur (wordt waarschijnlijk verkocht),
- Véél spare onderdelen zoals clipjes rubbertjes etc,
- D16z6 motor,
- 4 DC2 velgen met Potenza perfecte RE-010 banden,
- Extended lugnuts (merk nog even onbekend, niet de tijd gehad alles te bekijken)
- EK9 5 lug conversion met PU rubbers, schijven en klauwen,
- Original Foglights,
- VTI voorbumper lip,
- Schroefset (merk moet ik ook nog even nakijken).

Volgens mij was dit het.

Toekomst plannen zijn een rolkooi, CF Spoon spoiler, CF hood, CF tailgate, window visors, 2 kuipstoeltjes, 4 punts gordels, snellere motor, gevlochten remleidingen, oil cooler, nieuwe paint job en waarschijnlijk nog wel wat dingen die ik nu ben vergeten.

Sneek previeuw hoe de auto's er nu bij staan:
Image
Jammer van de gereedschapskist die midden in beeld staat maar je krijgt een idee :wink:.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Zo lekker bezig Maarten
D_ToXx²
Posts: 559
Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm

Post by D_ToXx² »

knutseluhh! :thumbs:

machtig dude!
Locked