Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
ToyZ
Posts: 299
Joined: Fri Dec 15, 2006 7:56 pm

Post by ToyZ »

Knite Force wrote:
BZRKbb2 wrote:Of voetbalplaatjes... kan ook leuk zijn
Da's zo....................



ehm....


Makkelijk? :D

@ Toyz: jij had zeker ook wat teveel vrije tijd? :p


Ik dacht ik help je even op weg, haha.
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Hehehe, voorlopig heb ik mijn handen vol!
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

De foto's:

Overzichtsfoto:
Image
By Knite_Force

Nog een overzichtsfoto:
Image
By Knite_Force

Achterkant:
Image
By Knite_Force

Kale bende:
Image
By Knite_Force

Nieuw gaatje plus losse draadjes:
Image
By Knite_Force

Andere kant:
Image
By Knite_Force

Interieur: no dash...
Image
By Knite_Force

VT tank met OEM pomp:
Image
By Knite_Force

Broer Eric die de Walbro aan het installeren is:
Image
By Knite_Force

OEM pomp met 19 jaar oud filter:
Image
By Knite_Force

Hij had er zin in!! :D
Image
By Knite_Force

Uitgang draadjes bestuurderszijde vooraan:
Image
By Knite_Force

Verder met de draadjes. Over en weer bijdehandte opmerkingen, ik ben af en toe maar ff weggelopen hahahaha!
Image
By Knite_Force

Ro in actie: overlengteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Image
By Knite_Force

Ro in de auto aan het frotten:
Image
By Knite_Force

Meezingen broertje??????? :twisted:
Image
By Knite_Force

En daar waar Ro overal overlengte heeft, kwam Broer Eric overal lengte tekort. Resultaat: ik heb dus nog een complete kabelboom staan strippen zodat ze lekker door konden solderen.
Image
By Knite_Force

Oog voor detail:
Image
By Knite_Force

Het begint ergens op te lijken:
Image
By Knite_Force

Ook hier vordert het gestaag:
Image
By Knite_Force

Ook aan de binnenkant werd progressie geboekt:
Image
By Knite_Force

Zelfs de ruitenwissermotor werd niet met rust gelaten:
Image
By Knite_Force

Nota bene door mezelf! ;)
Image
By Knite_Force

Broer Eric in vol ornaat:
Image
By Knite_Force

Kijk dat fanatieke bekkie maar eens! 8)
Image
By Knite_Force

De 3 mooiste foto's van de dag:
Image
By Knite_Force

=D> =D> :shock: :shock: =D> =D>
Image
By Knite_Force

Duidelijk gevalletje van fucking mooi!!!!
Image
By Knite_Force


Het is echt een waanzinnige hoeveelheid werk, maar het resultaat is ernaar. Langzaam maar zeker gaan we steeds verder vooruit, dat is ook goed voor de (mijn) motivatie. Heel erg bedankt heren, en de Griek was super! :)
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Good stuff man, if you ever need a hand let me know!

I need to figure out which brake set-up I want to go with for the Eg6, how do you like the Alcon's?

Its either Spoon, Alcon or AP I want to go with and they have to clear 15" Mugen M7 wheels...

Do you have a lot of options for pads on the Alcon's?
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

leuke foto's, gaaf project. succes ermee. !
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Goed bezig daar!

"broer Eric".....heheheheee :wink:
Snob
Posts: 29
Joined: Mon Jul 06, 2009 7:19 pm

Post by Snob »

Ah hier is je grote project dus wel te volgen.
Dacht dat je geen camera had? :D
Lekker bezig zo.. nooit gedacht dat die EE9 nog netter kon :razz:
ToyZ
Posts: 299
Joined: Fri Dec 15, 2006 7:56 pm

Post by ToyZ »

Wat een immens project zeg!
Ik kom graag eens kijken of ik nog wat bijgeschoold kan worden, haha.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Perfectionistisch!
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

ToyZ wrote:Wat een immens project zeg!
Ik kom graag eens kijken of ik nog wat bijgeschoold kan worden, haha.
Je bent van harte welkom! Maar dan wel met de EP3, wil die K20 power nou weleens meemaken! ]IK HEB ZIN IN ZONDAGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG!!!!!!!!!!!!!!!![/b]
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Gisteren was een dag met gemengde gevoelens: we hebben een aantal vorderingen gemaakt, maar ook wat echte tegenslagen gehad.

Waar zal ik mee beginnen, met de vorderingen, de tegenslagen of de foto's? Oh we hebben geen foto's dus dat gaat niet lukken :p

Vorderingen: wederom verder gegaan met de wiretuck, en ook een beetje van plan gewijzigd. Robin heeft zich weer bewezen als draadjesking, het gaat echt de goede kant op! Ook de gecoate schakelstangen weer in elkaar gezet, met de nieuwe BMS shortshifter en de PU-rubbers. Achterste subframe (ook nieuw gecoat) weer in elkaar gezet en gemonteerd, en de Fullrace tractionbar gemonteerd.

Tegenslagen: de PU motorsteuninserts passen niet in mijn motorsteunen. We snappen er geen reet van waarom niet, maar ze passen niet. Dus op zoek naar en alternatief maar dat leek gisteravond al gevonden. Andere tegenslag: de RC injectoren passen niet in het Edelbrock inlaatspruitstuk. Ze zijn onderaan simpelweg te dik. Maar heb vanmiddag met een kenner gesproken en die vertelde me dat ik er gewoon een sukje vanaf kon draaien... Het wordt dit, of andere injectoren.

To be continued....
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Quote van mijn Broertje Erik:
No Hands wrote:Ja, dat van dat gaatje zei ik ook al maar dat leek meneer Knite niks.



Marcel's grote trots, zelf inelkaar gezet, kortschakelaar:

Image

Nadat hij eerst overlegd had welke ringetjes waar hoorde:

Image

Vers gepoedercoate rommeltjes:

Image

Door mij inelkaar gezette rommeltjes:

Image

Lunch:

Image

De meester aan het werk, foto's gemaakt met Robins wiebelhand..

Image

Image

Image

Al met al een aardig dagje, we waren natuurlijk van plan veeeel meer te doen, maar door ontbrekende delen, niet passende muk, tegenslagen en nogzowat is er niet zoveel gebeurd als we gewild hadden. Gelukkig komen er nog meer zondagen.
De avond na het sleutelen was bijzonder vermakelijk, Grieks eten, genoeg anijsdrankjes om half Griekenland dronken te krijgen en daarna slecht slapen..
Marcel, tot volgende keer!
Erick
Posts: 271
Joined: Thu Nov 20, 2003 2:35 pm

Post by Erick »

Ik dacht dat Eric alleen iets had met een S13 200SX.
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Nee hoor, er begint steeds meer Honda bloed door zijn aderen te stromen, naast de Ouzo ;)
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Foto's van je header

Zo kreeg ik hem,
Image

Deels gepolijst,
Image
Image

Dit is wat ik ervan heb gemaakt, maar kan nog veel verder gaan als je wilt.
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Groetjes,
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
R-civic
Posts: 30
Joined: Mon Jul 27, 2009 3:21 pm

Post by R-civic »

"The most famous" EE9 in NL...

project ziet er strak uit man....header is blinging!
Ben echt benieuwd hoe de bay eruit gaat zien als die blok erin zit.

Ding gaat ook zeker af straks!!!

wat is de status nu?
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Ongeveer zoals de laatste foto's lieten zien. Beide koplampen (eigenlijk alle draadjes naar de voorzijde) zijn klaar. Het wachten is nu op een (40?)-polige stekker die we tussen de motorkabelboom plaatsen. Dit zodat we met 1 handeling de complete kabelboom los kunnen halen, makkelijk als het blok er ooit weer uit moet (om welke reden dan ook).

Kreeg afgelopen week mijn ontbrekende tank-slang binnen: tank kan er nu dus weer onder, net als de schakelstangen en de uitlaat. Nu alleen nog tijd zien te vinden om dat eens te doen hahaha!

LOL @ "the most famous EE9 in NL" :lol:
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

als je hulp nodig heb al is het maar voor een kut klusje, dan hoor ik het wel.
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Als je hulp nodig hebt met een leuk klusje dan hoor ik het wel :slaan:.
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Update: Het zit enorm tegen met de swap.

Motor naar een vriend van me gebracht om de klepseals, veren en schotels te vervangen/upgraden: na het verwijderen van het kleppendeksel sloeg de schrik me om het hart: nokkenassen + tuimelaars ingesleten. Blok heeft pas 30k gelopen, de nokkenassen (Buddyclub Spec IV) hadden slechts 3 tot 5k gedraaid. Nu nog moed verzamelen om de kleppen en de rest van de motor te onderzoeken, en hopen dat ik iets kan regelen met de verkopende partij.

2 van de bevestigingsbouten van de FullRace tractionbar passen niet. Wesley (Hardcore-Wez) is afgelopen week bij me geweest en we hebben wat metingen verricht. Wes gaat samen met z'n pa de bouten regelen en anders zelf maken.

Wegens grote drukte van mijn kant is er ook al langere tijd niets meer gebeurd (het slechte nieuws heeft ook zeker niet bijgedragen aan mijn motivatie), ik hoop dat we binnenkort weer een dagje aan de gang gaan.

Heb nog wel een DD gekocht:

Image

Image

Image

2001, 160k gelopen, 150pk, 4wd, 6 bak, full options. Ding loopt als een tijger!
Locked