Motor topic (Post 1= forum rijders)
Mooie mods voor je bike :thumbs:
Ik mag zelf niet rijden maar heb hier thuis wel een mooie bike staan... Een Honda CB550F uit '78, in zeer goede staat.
Er is wel een probleempje mee en dat is dat je vaak de masterzekering moet vervangen. Wanneer de motor goed warm is en je toetert dan wil deze er wel eens uitklappen. Schijnt zo te zijn dat er waarschijnlijk een kabeltje in de boom te warm wordt, zet uit en er ontstaat dan sluiting (kabelboom onder de tank)....... Maar goed, verder een prachtbike. Zal even kijken of ik een foto kan posten hier.....
Ik mag zelf niet rijden maar heb hier thuis wel een mooie bike staan... Een Honda CB550F uit '78, in zeer goede staat.
Er is wel een probleempje mee en dat is dat je vaak de masterzekering moet vervangen. Wanneer de motor goed warm is en je toetert dan wil deze er wel eens uitklappen. Schijnt zo te zijn dat er waarschijnlijk een kabeltje in de boom te warm wordt, zet uit en er ontstaat dan sluiting (kabelboom onder de tank)....... Maar goed, verder een prachtbike. Zal even kijken of ik een foto kan posten hier.....
Ik heb vandaag de brommer in de huiskamer gezet zodat ik wat kon klussen met de kachel op 21°C.

Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
-
Heeft iemand hier wel eens van grasbaanracen gehoord? Het is vergelijkbaar met speedway, maar de snelheden liggen aanzienlijk hoger.
Het staat bekend als de oudste vorm van motorsport. Toendertijd heette het reliability run, bedoeld om de betrouwbaarheid van motoren aan te tonen, men deed dat op een veldje, de meesten hadden hun zondagse pak aan en reden met een sukkeldrafje van ongeveer 10 km/uur hun rondjes. Al gauw probeerde de één sneller te zijn dan de ander en zo werd grasbaanracen geboren. Op den duur kwamen speciaal hiervoor gebouwde machines aan de start, de zogenaamde "specials", gestookt op methanol.
Het is altijd een beetje een folkloristische sport gebleven, maar ik bewaar er sinds mijn jeugd mooie herinneringen aan, temeer omdat één van mijn ooms vroeger op zo`n special reed.
Hier wat foto`s:
Deze opname is van mijn oom, deze foto moet al wel 30 jaar oud zijn.
Het staat bekend als de oudste vorm van motorsport. Toendertijd heette het reliability run, bedoeld om de betrouwbaarheid van motoren aan te tonen, men deed dat op een veldje, de meesten hadden hun zondagse pak aan en reden met een sukkeldrafje van ongeveer 10 km/uur hun rondjes. Al gauw probeerde de één sneller te zijn dan de ander en zo werd grasbaanracen geboren. Op den duur kwamen speciaal hiervoor gebouwde machines aan de start, de zogenaamde "specials", gestookt op methanol.
Het is altijd een beetje een folkloristische sport gebleven, maar ik bewaar er sinds mijn jeugd mooie herinneringen aan, temeer omdat één van mijn ooms vroeger op zo`n special reed.
Hier wat foto`s:

Deze opname is van mijn oom, deze foto moet al wel 30 jaar oud zijn.
zelf heb ik wel eens op zoon ding gereden m'n vroegere buurman deed aan grasbaan en speedway.
wel leuk om alleen op die baan rond te rijden alleen om met meerderen naast elkaar een bocht in te duiken moet je wel een beetje levens moe zijn
waar bij bij het speedway nog bij komt dat je geen remmen hebt.
dit is een nog eens een snelle dame :wink:

wel leuk om alleen op die baan rond te rijden alleen om met meerderen naast elkaar een bocht in te duiken moet je wel een beetje levens moe zijn

dit is een nog eens een snelle dame :wink:

-
-
Zo dan ff stof afblazen!
Ben bezig om mijn kawasaki ninja 2000 om te bouwen naar 2003,
andere kont erop en andere kleurstelling.
Alles is gemonteerd en eergister de opgeladen accu gemonteerd en starten maar
meteen even een rondje gereden, het eerste in 2009!
Was wel koud en erg glad, maar dat mocht de pret niet drukken,
van het weekeinde gaat hij uit elkaar, en gaat de topkuip, zijkappen en velgen naar de spuiter voor een ander kleurtje!
Ben bezig om mijn kawasaki ninja 2000 om te bouwen naar 2003,
andere kont erop en andere kleurstelling.
Alles is gemonteerd en eergister de opgeladen accu gemonteerd en starten maar

Was wel koud en erg glad, maar dat mocht de pret niet drukken,
van het weekeinde gaat hij uit elkaar, en gaat de topkuip, zijkappen en velgen naar de spuiter voor een ander kleurtje!
-
-
-