Gangaran's VBP EP3 Type-R

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
Angelus

Post by Angelus »

Inderdaad grappig dat ik gelukkig niet de enige gek ben die zo denkt, ben erg benieuwd naar het filmpje, ook al had ik het idee om bijpassende handoekjes te kopen voor op het zitvlak.
Jo&

Post by Jo& »

Angelus wrote:Inderdaad grappig dat ik gelukkig niet de enige gek ben die zo denkt, ben erg benieuwd naar het filmpje, ook al had ik het idee om bijpassende handoekjes te kopen voor op het zitvlak.

Je kunt stoelhoezen kopen, maar dan vraag ik mezelf weer af waar je die mooie stoelen voor hebt... Je kunt antwoorden: voor het comfort.
Maar dan vind ik dat je een beetje doorslaat.

Ik heb wel zo een plastic stoel hoes in de auto liggen voor het geval dat ik perongelijk vieze kleren krijg als ik ergens ben ofzo. Heb er al een keer profijt van gehad!
mr. X

Post by mr. X »

Als ik me niet vergis had Wilco eens van die hippe stoelhoezen. Speciaal van/voor Recaro's in dezelfde kleur rood (of geel) dacht ik. Was meer van plastic leek op de foto's.

Zelf heb ik universele stoel hoezen atm. Zeker fijn om te hebben en gebruik ze vaak.
Jo&

Post by Jo& »

mr. X wrote:Als ik me niet vergis had Wilco eens van die hippe stoelhoezen. Speciaal van/voor Recaro's in dezelfde kleur rood (of geel) dacht ik. Was meer van plastic leek op de foto's.

Zelf heb ik universele stoel hoezen atm. Zeker fijn om te hebben en gebruik ze vaak.

Er is hier (jaren terug :wink :) een keer een group buy geweest van originele stoelhoezen. Die waren van een soort stevig tentzeil.
Stond ook Recaro op.
HONDA

Post by HONDA »

Dat is leuk tegen slijtage maar niet tegen het permanent indeuken van het schuim.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Jo&

Post by Jo& »

HONDA wrote:Dat is leuk tegen slijtage maar niet tegen het permanent indeuken van het schuim.

Klopt!

Indrukken van schuim heb ik (nog) geen last van.
Maar slijtage daar doe je heel weinig aan... Je zal toch moeten zitten...
HONDA

Post by HONDA »

Zorgen dat je geen dikke benen krijgt. Een vriend van mij is 150+ kg en die zat altijd als een worst ingeklemt tussen de Recaro wangen. Hij blij dat de ITR weg was, kopen we een CTR... :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Gangaran

Post by Gangaran »

Oh ja, ik heb ook nieuwe stoelschuimen gekocht. Zit stuk strakker. De stoelschuimen zijn iets betaalbaarder dan de bekleding.
Jo&

Post by Jo& »

HONDA wrote:Zorgen dat je geen dikke benen krijgt. Een vriend van mij is 150+ kg en die zat altijd als een worst ingeklemt tussen de Recaro wangen. Hij blij dat de ITR weg was, kopen we een CTR... :D

Zit je iig strak. Ik zit niet echt vast in de Recaro's.
HONDA

Post by HONDA »

iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

haha zalig..

en nu er terug in ?!? :P
Knite Force

Post by Knite Force »

Hahahaha! Nog meer van die "unieke" filmpjes Sander? ;)
HONDA

Post by HONDA »

Voor jou wel... KLIK
Mathy M

Post by Mathy M »

Tip: Je buitenste been naar buiten zetten is niet persé nodig. Gewoon gelijk met je arm leunen op de dorpel en dan het lichaam naar buiten draaien is voldoende. Althans, dat vind ik. Scheelt weer een draai op het zitvlak van je stoel.
mr. X

Post by mr. X »

Jo& wrote:
"mr. X":3qrg0qia wrote:Als ik me niet vergis had Wilco eens van die hippe stoelhoezen. Speciaal van/voor Recaro's in dezelfde kleur rood (of geel) dacht ik. Was meer van plastic leek op de foto's.

Er is hier (jaren terug :wink :) een keer een group buy geweest van originele stoelhoezen. Die waren van een soort stevig tentzeil.
Stond ook Recaro op.[/quote:3qrg0qia]

Ja joh nu je het zegt! Er begint me iets van te dagen!

HONDA wrote:Dat is leuk tegen slijtage maar niet tegen het permanent indeuken van het schuim.

Ach, dat schuim ben ik niet zo bang voor. Dat is iets wat je niet tegen kan gaan, zoals gezegd zitten moet je toch. De slijtage op de stof is een groter probleem. Dat schuim kan je over 20 jaar nog wel ergens laten maken, maar een identiek alcantara stofje vinden en/of laten maken lijkt me lastiger.

HONDA wrote:Zorgen dat je geen dikke benen krijgt. Een vriend van mij is 150+ kg en die zat altijd als een worst ingeklemt tussen de Recaro wangen. Hij blij dat de ITR weg was, kopen we een CTR... :D

Mijn vader is ook niet modelletje anorexia. Laatst moest hij, noodgedwongen, in de EG5 (met EK9 stoelen) stappen. Ten eerste is dat niet leuk want die man komt er haast niet in. Ten tweede is dat verre van goed voor mijn stoel want toen hij er (na veel pijn en moeite) ook weer uit was zag je nog duidelijk een afdruk staan. Een soort kreukel. En inderdaad hij zit zo klem als een knakworst. Nu moet ik zeggen dat de EP3 stoelen vele malen beter geschikt zijn voor een breder publiek.
Om even over de EP3 stoelen door te gaan, die waren vreselijk vergeleken bij de DC2 stoelen. Ik miste de steun in mijn onderrug verschikkelijk. Kreeg ook altijd last van mijn rug in die auto. De JDM stoelen die Benjamin een tijd geleden heeft gehad, hadden dat juist weer niet (of beter gezegd die hadden de steun in de onderrug juist wel).

Weet er iemand overigens of de EK9 Recaro's verschillen met de DC2 Recaro's?
Jo&

Post by Jo& »

HONDA wrote:Voor jou wel... KLIK

Dit werkt dus niet voor iedereen!

Mathy M wrote:Tip: Je buitenste been naar buiten zetten is niet persé nodig. Gewoon gelijk met je arm leunen op de dorpel en dan het lichaam naar buiten draaien is voldoende. Althans, dat vind ik. Scheelt weer een draai op het zitvlak van je stoel.

Juist, zo bedoel ik het!

Het is namelijk zo dat als je op Sander zn manier uitstapt en je benen zijn niet lang genoeg je juist de wang onwijs in deukt.
Dit zal voor veel mensen zijn, want voor mij is dit dus ook geen optie en ik heb best lange benen.

Je kunt ook je voet op de dorpel zetten ipv meteen buiten of je hand, maar als je het met je voet doet denk ik dat dat niet goed is omdat dat veel meer gewicht draagt.
Jo&

Post by Jo& »

Jo& wrote:
Angelus wrote:Echt mooi gedaan hoor, zit dagelijks in deze uitvoering stoelen en went behoorlijk snel.
Toch als je dit zo ziet is het weer iets bijzonders, dan snap je pas weer wat mensen bedoelen als ze even met je mee rijden 8)

Zijn hier nog meer Type-R gebruikers die zo moeilijk mogelijk instappen om te vermijden dat het alcantara-stof opruwt? :p Het ziet er natuurlijk gruwelijk mooi uit, maar slijtvast is het jammer genoeg echt niet.

In stappen:
Zet je stoel geheel naar achter (of dat staat hij al van het uitstappen)
Je handen op het stuur voor balans. (Let op, niet aan het stuur hangen dat is heel slecht voor je stuurhuis!)
Je zet je rechtervoet in de auto.
Met billen boven je stoel hangen.
Linkervoet 'afzetten' en over de sideskirt, dorpel tillen.
En u kan gaan zitten.

Uitstappen:
Zet je stoel geheel naar achter.
Zet je linkerhand op de plastic dorpel.
Je rechterhand op het stuur. (Let op, niet aan het stuur hangen dat is heel slecht voor je stuurhuis!)
Til je billen op door op je linkerhand te steunen.
Val over de wang heen.
Ik denk dat ik dan met me rechtervoet eerst buiten sta, maar zal dit nog ff checken.
Linker voet staat eerst buiten. Als ik daarop sta dan zet ik mn rechtervoet erbij.
Jo& wrote:Bovenstaande handelingen moeten natuurlijk wel vloeiend gebeuren.
Dit is wel erg ongeschikt voor mensen die wat meer massa hebben, niet flexibel zijn of boven de 65 zijn ofzo haha.

Ik vind het wel grappig hoe soms mensen staan te kijken hoe ik in en vooral hoe ik uitstap.

Het is bij bovenstaande handelingen wel noodzaak om je deur geheel te openen. Maar dat is voor mij geen probleem, ik parkeer toch niet naast andere autos.
mr. X

Post by mr. X »

Wat ik er nog bij mis is jezelf eerst omhoog drukken van de stoel alvorens te draaien. Als je draait op de stoel zal dit de bekleding niet ten goede komen. Ik zorg er daarom ook altijd voor dat mijn derrière van de zitting is voordat ik naar buiten draai. Is een kleinigheidje maar toch...

Dus eerst omhoog, dan draaien + voet eruit en dan uitstappen :wink:.

Nu zullen we Urvin zijn voorstel topic maar niet verder vervuilen :wink:.
Gangaran

Post by Gangaran »

Mijn dyno, uitdraai.

Image

Vermogen(blok) -- 232,5pk (Bij 8561rpm)
Vermogen(wielen) -- 192,5pk
Trekkracht -- 212,6nm (Bij 6598rpm)

Vtec bij 4800 rpm.
Knite Force

Post by Knite Force »

Mister U, nu je de wijze beslissing genomen hebt op de EP3 te houden ben ik wel erg nieuwsgierig naar je toekomstige mods zoals je zelf al liet vallen...

;)
Locked