Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9
- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
Het begin van de hart-transplantatie is in werking gezet:
Gisteren met Wesley en Niels de A1 swap uit de EE9 gehaald. Was in een uurtje of 2 gepiept. Verder nog heel wat kleine dingetjes gedaan, en ontzettend veel geouwehoerd en gelachen.
Nu de zijschermen en de deuren nog demonteren, en dan kan het grote schoonmaken en wire-tucken beginnen. En dan heel langzaam alles terug gaan bouwen, waarvan uiteraard de nodige foto's gemaakt gaan worden; deze zal ik dan ook hier posten.
Gisteren met Wesley en Niels de A1 swap uit de EE9 gehaald. Was in een uurtje of 2 gepiept. Verder nog heel wat kleine dingetjes gedaan, en ontzettend veel geouwehoerd en gelachen.
Nu de zijschermen en de deuren nog demonteren, en dan kan het grote schoonmaken en wire-tucken beginnen. En dan heel langzaam alles terug gaan bouwen, waarvan uiteraard de nodige foto's gemaakt gaan worden; deze zal ik dan ook hier posten.
- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
hardcore-wez wrote:We zijn wel een paar rare dingen tegengekomen ja, dingen die ALTIJD ubervast zitten, kwam mooi los. En bouten die normaliter los komen, daar was nu een hoop geweld voor nodig....strange.... :doze:
Maar goed, hier wat foto's:
Zoals we de dag begonnen, Marcell had al het nodige van de EE9 afgesloopt (foto geschoten na de squirt van Marcell, dat lijkt mij duidelijk):
Niels going for it:
Weer wat spul losgehaald:
Nu kwam toch wel het moment om de motorsteunen te gaan lossen:
Weg auspuff:
Brrrrrrrrrrrrr......kraan:
Hier lacht hij nog:
Hier dus niet meer, altijd serieus:
Marcell ging er ook nog ff diep in:
Leeg:
Om nooit meer gestart te worden (als het goed is tenminste...)
Ook de dorpels vielen niet tegen:
Er is nog een hoop te doen, en het word alleen maar mooier.
Hey gozer,
Heb een net verwijzing gekregen naar de cardioloog, maar zo te zien is de EE9 mij al voor geweest, haha.
Je kan trouwens wel zien tot waar mijn poetshandjes ongeveer gereikt hebben.
Probeer trouwens eens een keer de velgen (Zender Turbo's ?)van die Corrado op je EE9 te zetten.
Die zijn mooi man !
Spreek je later.
Mzzl.
Heb een net verwijzing gekregen naar de cardioloog, maar zo te zien is de EE9 mij al voor geweest, haha.
Je kan trouwens wel zien tot waar mijn poetshandjes ongeveer gereikt hebben.
Probeer trouwens eens een keer de velgen (Zender Turbo's ?)van die Corrado op je EE9 te zetten.
Die zijn mooi man !
Spreek je later.
Mzzl.
- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
In Beers, klein dorpje in Noord-Brabant. Kom je toch ff een keertje je brommer showen? Kun je misschien met Wes meekomen, die had het er ook al over. ]Hey gozer,HONDA wrote:Goed bezig, waar staat ze Marcell?
Heb een net verwijzing gekregen naar de cardioloog, maar zo te zien is de EE9 mij al voor geweest, haha.
Je kan trouwens wel zien tot waar mijn poetshandjes ongeveer gereikt hebben.
Probeer trouwens eens een keer de velgen (Zender Turbo's ?)van die Corrado op je EE9 te zetten.
Die zijn mooi man !
Spreek je later.
Mzzl.[/quote]
Hey man,
Ja, ik had het nu al zolang geplanned: het moest maar eens gebeuren. De Ronal Turbo's gaan niet over mijn voorste remmen heen passen

Een klein gaatje in de carosserie gevonden, onder de linker skirt achteraan. Niks dramatisch, verder was alles kei- en keihard.
Ik houd u allen op den hoogte.
Ik heb op dit moment geen velgen onder de brommer maar zodra ze terug zijn kom ik langs.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
Vandaag (voor zover als mogelijk) de laatste (OEM) parts besteld:
- nog meer boutjes & moertjes hahahaha
- 4 OEM ashoezen. De complete aandrijfassen worden door Randall opgefrist
- B&M shortshifter
- Rywire OBD0-->OBD1 conversieharnas
- AEM V2 CAI
- oliefilter
- MTF3
- OEM koppelingskabel
- vliegwielbouten
- centrale wielmoeren
- zwikkie splitpennen
- brandstoffilter
- carterpanpakking
- battery relocation kit
Eerder deze week al een Professional Products 65mm gasklep, een Edelbrock Performer-X inlaatspruitstuk, TODA camgears en een AEM widebandlambdameter gekocht.
Komende zondag komt Robin langs voor de draadjes, en Wesley komt me helpen met een heleboel kleine meuk die allemaal gedaan moet worden. Ook zijn er vanavond mensen langsgeweest die het blok en de bak gaan voorbewerken en spuiten: heb er alle vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen!!!
- nog meer boutjes & moertjes hahahaha
- 4 OEM ashoezen. De complete aandrijfassen worden door Randall opgefrist
- B&M shortshifter
- Rywire OBD0-->OBD1 conversieharnas
- AEM V2 CAI
- oliefilter
- MTF3
- OEM koppelingskabel
- vliegwielbouten
- centrale wielmoeren
- zwikkie splitpennen
- brandstoffilter
- carterpanpakking
- battery relocation kit
Eerder deze week al een Professional Products 65mm gasklep, een Edelbrock Performer-X inlaatspruitstuk, TODA camgears en een AEM widebandlambdameter gekocht.
Komende zondag komt Robin langs voor de draadjes, en Wesley komt me helpen met een heleboel kleine meuk die allemaal gedaan moet worden. Ook zijn er vanavond mensen langsgeweest die het blok en de bak gaan voorbewerken en spuiten: heb er alle vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen!!!

- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
vandaag met een of andere machine-reiniger de motorruimte ontvet... die is nu weer Barca groen! Wonderspul!!! Met een kwastje dat spul erop smeren, beetje kwasten en dan naspoelen. I like it. Een perfecte manier om een giftige kater te verwerken
Nog steeds heel veel voorbereidend werk, er is een eerste begin gemaakt met de wire-tuck, we gaan toch de remleidingen nu ook meteen verleggen, de bak zit bijna in elkaar dus langzaam maar zeker gaan we weer vooruit.

Nog steeds heel veel voorbereidend werk, er is een eerste begin gemaakt met de wire-tuck, we gaan toch de remleidingen nu ook meteen verleggen, de bak zit bijna in elkaar dus langzaam maar zeker gaan we weer vooruit.
- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
We zijn er weer!
Gisteren na lange tijd weer eens iets gedaan aan de Civic. Robin was om negen uur bij de MAC, hebben daar tot iets na tienen aan de koffie gezeten tot ook mijn "Broer" Eric er was. Nog maar een bakkie gedaan en toen naar de loods.
Ro en Eric hebben op hun gemakje NOG meer spullen van de Civic verwijderd (o.a. stuurkolom, nog meer meuk van het dashboard en het gehele oude remsysteem (alle remleidingen en de remdrukverdeler) zijn van de auto af.
Vervolgens zijn er wat extra gaten (aiiiiiiiiiiiiiiii) in het chassis geboord voor de bedrading en zijn ze begonnen met het trekken van de bedrading!!! We zijn nu dus daadwerkelijk aan het opbouwen geslagen!!!!
En ik? Wat ik de hele dag gedaan heb? Beetje gestressed rondgelopen, wat opgeruimd en veel herrie gemaakt met het verwijderen van nog meer bitumen matten.
Bottom-line: Bastogne roeleert, stukjes bitumen-mat die om je oren vliegen minder, de koffie en thee bij de Mac weer wel, Black van Pearl Jam op standje keihard ook, en opbouwen is ultiem!
Thanks mannen, ik heb er weer echt vertrouwen/zin in!!!
Gisteren na lange tijd weer eens iets gedaan aan de Civic. Robin was om negen uur bij de MAC, hebben daar tot iets na tienen aan de koffie gezeten tot ook mijn "Broer" Eric er was. Nog maar een bakkie gedaan en toen naar de loods.
Ro en Eric hebben op hun gemakje NOG meer spullen van de Civic verwijderd (o.a. stuurkolom, nog meer meuk van het dashboard en het gehele oude remsysteem (alle remleidingen en de remdrukverdeler) zijn van de auto af.
Vervolgens zijn er wat extra gaten (aiiiiiiiiiiiiiiii) in het chassis geboord voor de bedrading en zijn ze begonnen met het trekken van de bedrading!!! We zijn nu dus daadwerkelijk aan het opbouwen geslagen!!!!



En ik? Wat ik de hele dag gedaan heb? Beetje gestressed rondgelopen, wat opgeruimd en veel herrie gemaakt met het verwijderen van nog meer bitumen matten.
Bottom-line: Bastogne roeleert, stukjes bitumen-mat die om je oren vliegen minder, de koffie en thee bij de Mac weer wel, Black van Pearl Jam op standje keihard ook, en opbouwen is ultiem!
Thanks mannen, ik heb er weer echt vertrouwen/zin in!!!

- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
Zoals sommigen van jullie wellicht wisten was ik al geruime tijd op zoek naar de kenteken-voorganger van mijn EE9, na een tip van een forum gebruiker heb ik direct toegeslagen en afgelopen maandag heb ik de auto opgehaald. Het betreft hier dus de EE8 met kenteken ZH-92-VN.
Ding is momenteel in een erbarmelijke staat, lelijke bodykit (er zaten 34 metertjes en houders voor vanalles en nog wat in/op/aangeplakt), blok overleden en waarschijnlijk nog een aantal nare verassingen. De achterbumper hing letterlijk met een tie-wrap aan het chassis vast!
Pluspunten: NL chassis, wat voor zover nu te zien aan de voorkant schadevrij is! Geen rare lasnaden, en zelfs beide voorschermen zitten nog op de originele punten vastgekit!!! Hoe raar ook, maar het achterbankje en de hoedenplank zijn nog in nieuwstaat, en ook het kachelpaneeltje is nog niet gescheurd.
Nadat we het ding op de stallings-locatie neergezet hebben zijn we erin/erop gedoken en hebben binnen 5 minuten een aantal stickers eraf getrokken, ik heb die ultra-lelijke 1-armige ruitenwisser eraf gehaald, en we hebben ALLE overbodige meters en andere meuk werkelijk eraf gerukt en in de kofferbak gegooid. Heel de auto was ook beplakt met een soort Autostyle chroom-look plak-strips, ook dit MOEST er zoveel mogelijk vanaf. We konden het NIET over ons hart verkrijgen dat CRX-je nog langer ZO toegetakeld te laten lijden! Zie foto's :-)
Het plan? Op termijn (lees jaren dus!!!) het ding he-le-maal uit elkaar trekken, restaureren/herstellen/verbeteren daar waar nodig en een mooi torretje onder de kap. OEM kleur, OEM bumpers terug en de rest zie ik nog wel. Momenteel ben ik dus (rustig) op zoek naar: OEM zijskirts, een OEM voor- en achterbumper en een OEM achterklep. Alle gevraagde delen moeten in extreem nette staat zijn, zonder enige schade en niets mag meegespoten oid zijn.
Foto's:
EE8 net op de trailer gezet:
By Knite_Force
achterkant:
By Knite_Force
motorruimte (RIP B16):
By Knite_Force
bumper R.A. hing dus vast met een tie-wrap!! :shock:
By Knite_Force
Als ik voor elke sticker 2pk zou winnen....
By Knite_Force
By Knite_Force
By Knite_Force
Een spoiler op een spoiler:
By Knite_Force
En zo zit deze bevestigd (echt waar!!!):
By Knite_Force
Guardian Angel?
By Knite_Force
En dan nu... het interieur!!!!!
By Knite_Force
No comment:
By Knite_Force
No comment:
By Knite_Force
No comment:
By Knite_Force
NO comment!
By Knite_Force
I said: NO COMMENT!!!!
By Knite_Force
Zelfs de bijrijder wordt niet vergeten in dit feest...
By Knite_Force
Na 2 minuten "de-ricen":
By Knite_Force
Heerlijk!!!
By Knite_Force
Een lust voor het oog...
By Knite_Force
HET bewijs:
By Knite_Force
Thanks for watching!
Greets Marcell
Ding is momenteel in een erbarmelijke staat, lelijke bodykit (er zaten 34 metertjes en houders voor vanalles en nog wat in/op/aangeplakt), blok overleden en waarschijnlijk nog een aantal nare verassingen. De achterbumper hing letterlijk met een tie-wrap aan het chassis vast!
Pluspunten: NL chassis, wat voor zover nu te zien aan de voorkant schadevrij is! Geen rare lasnaden, en zelfs beide voorschermen zitten nog op de originele punten vastgekit!!! Hoe raar ook, maar het achterbankje en de hoedenplank zijn nog in nieuwstaat, en ook het kachelpaneeltje is nog niet gescheurd.
Nadat we het ding op de stallings-locatie neergezet hebben zijn we erin/erop gedoken en hebben binnen 5 minuten een aantal stickers eraf getrokken, ik heb die ultra-lelijke 1-armige ruitenwisser eraf gehaald, en we hebben ALLE overbodige meters en andere meuk werkelijk eraf gerukt en in de kofferbak gegooid. Heel de auto was ook beplakt met een soort Autostyle chroom-look plak-strips, ook dit MOEST er zoveel mogelijk vanaf. We konden het NIET over ons hart verkrijgen dat CRX-je nog langer ZO toegetakeld te laten lijden! Zie foto's :-)
Het plan? Op termijn (lees jaren dus!!!) het ding he-le-maal uit elkaar trekken, restaureren/herstellen/verbeteren daar waar nodig en een mooi torretje onder de kap. OEM kleur, OEM bumpers terug en de rest zie ik nog wel. Momenteel ben ik dus (rustig) op zoek naar: OEM zijskirts, een OEM voor- en achterbumper en een OEM achterklep. Alle gevraagde delen moeten in extreem nette staat zijn, zonder enige schade en niets mag meegespoten oid zijn.
Foto's:
EE8 net op de trailer gezet:

By Knite_Force
achterkant:

By Knite_Force
motorruimte (RIP B16):

By Knite_Force
bumper R.A. hing dus vast met een tie-wrap!! :shock:

By Knite_Force
Als ik voor elke sticker 2pk zou winnen....

By Knite_Force

By Knite_Force

By Knite_Force
Een spoiler op een spoiler:

By Knite_Force
En zo zit deze bevestigd (echt waar!!!):

By Knite_Force
Guardian Angel?

By Knite_Force
En dan nu... het interieur!!!!!

By Knite_Force
No comment:

By Knite_Force
No comment:

By Knite_Force
No comment:

By Knite_Force
NO comment!

By Knite_Force
I said: NO COMMENT!!!!

By Knite_Force
Zelfs de bijrijder wordt niet vergeten in dit feest...

By Knite_Force
Na 2 minuten "de-ricen":

By Knite_Force
Heerlijk!!!

By Knite_Force
Een lust voor het oog...

By Knite_Force
HET bewijs:

By Knite_Force
Thanks for watching!

Greets Marcell