Gangaran's VBP EP3 Type-R
over het onderwerp chiptuning zomaar een vraag;
tussen 200 pk en 220 pk, merk je daar nou echt zo'n flink verschil van (in dezelfde auto) dat het €500,- waard is ?
wordt de auto dan van 0-100km/h 0,1 sec sneller of win je dan bijv. 0,6 sec. ?
de reden waarom ik dit vraag is omdat ik het niet kan uitstaan dat op papier de Leon Cupra (240pk) net 0,2 sec sneller is dan de nieuwe CTR.
Golf GTI, Clio Sport, Focus ST leggen het al af tegen standaard CTR. :P
tussen 200 pk en 220 pk, merk je daar nou echt zo'n flink verschil van (in dezelfde auto) dat het €500,- waard is ?
wordt de auto dan van 0-100km/h 0,1 sec sneller of win je dan bijv. 0,6 sec. ?
de reden waarom ik dit vraag is omdat ik het niet kan uitstaan dat op papier de Leon Cupra (240pk) net 0,2 sec sneller is dan de nieuwe CTR.
Golf GTI, Clio Sport, Focus ST leggen het al af tegen standaard CTR. :P
Het gaat niet alleen om de piekvermogen. Met Kpro heb ik als ik me niet vergis tegen de 40pk bij het middengebied gewonnen. Daar gaat het eigenlijk om. Oh ja en ook genoeg koppel. Antwoord op jou vraag, ja zeker de moeite waard. Ik moet een keertje mijn dyno uitdraai hier plaatsen.
Oh ja met Kpro heb je de Launch control optie. Hierdoor heb je aanzienlijk minder wielspin bij het optrekken.
Oh ja met Kpro heb je de Launch control optie. Hierdoor heb je aanzienlijk minder wielspin bij het optrekken.
Echt mooi gedaan hoor, zit dagelijks in deze uitvoering stoelen en went behoorlijk snel.
Toch als je dit zo ziet is het weer iets bijzonders, dan snap je pas weer wat mensen bedoelen als ze even met je mee rijden 8)
Zijn hier nog meer Type-R gebruikers die zo moeilijk mogelijk instappen om te vermijden dat het alcantara-stof opruwt?
Het ziet er natuurlijk gruwelijk mooi uit, maar slijtvast is het jammer genoeg echt niet.
Toch als je dit zo ziet is het weer iets bijzonders, dan snap je pas weer wat mensen bedoelen als ze even met je mee rijden 8)
Zijn hier nog meer Type-R gebruikers die zo moeilijk mogelijk instappen om te vermijden dat het alcantara-stof opruwt?

Angelus wrote:Echt mooi gedaan hoor, zit dagelijks in deze uitvoering stoelen en went behoorlijk snel.
Toch als je dit zo ziet is het weer iets bijzonders, dan snap je pas weer wat mensen bedoelen als ze even met je mee rijden 8)
Zijn hier nog meer Type-R gebruikers die zo moeilijk mogelijk instappen om te vermijden dat het alcantara-stof opruwt?Het ziet er natuurlijk gruwelijk mooi uit, maar slijtvast is het jammer genoeg echt niet.
Hier is een speciale "Sander"techniek voor. Er in schuiven of rollen is uit den boze :mrgreen:
Angelus wrote:Echt mooi gedaan hoor, zit dagelijks in deze uitvoering stoelen en went behoorlijk snel.
Toch als je dit zo ziet is het weer iets bijzonders, dan snap je pas weer wat mensen bedoelen als ze even met je mee rijden 8)
Zijn hier nog meer Type-R gebruikers die zo moeilijk mogelijk instappen om te vermijden dat het alcantara-stof opruwt?Het ziet er natuurlijk gruwelijk mooi uit, maar slijtvast is het jammer genoeg echt niet.
In stappen:
Zet je stoel geheel naar achter (of dat staat hij al van het uitstappen)
Je handen op het stuur voor balans. (Let op, niet aan het stuur hangen dat is heel slecht voor je stuurhuis!)
Je zet je rechtervoet in de auto.
Met billen boven je stoel hangen.
Linkervoet 'afzetten' en over de sideskirt, dorpel tillen.
En u kan gaan zitten.
Uitstappen:
Zet je stoel geheel naar achter.
Zet je linkerhand op de plastic dorpel.
Je rechterhand op het stuur. (Let op, niet aan het stuur hangen dat is heel slecht voor je stuurhuis!)
Til je billen op door op je linkerhand te steunen.
Val over de wang heen.
Ik denk dat ik dan met me rechtervoet eerst buiten sta, maar zal dit nog ff checken.
Bovenstaande handelingen moeten natuurlijk wel vloeiend gebeuren.
Dit is wel erg ongeschikt voor mensen die wat meer massa hebben, niet flexibel zijn of boven de 65 zijn ofzo haha.
Ik vind het wel grappig hoe soms mensen staan te kijken hoe ik in en vooral hoe ik uitstap.
Hehe ik zal het filmpje vanavond online gooien. Wel fijn om te lezen dat mensen nog steeds zuinig met hun stoelen zijn. 

Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Ik heb meegereden in de Carbagerun met een EG en daarin heb ik EK9 recaro's gezet. 5000 km in 5 dagen zonder een teken van rugpijn terwijl ik een erg slechte rug heb. Ook al was het een sloop rit elke keer weer ontzettend zuinig geweest met in en uit stappen.
Vriend van me was helaas minder zuinig met de stoelen en is een keer op de wang gaan zitten/staan omdat hij uit het zonnedakje foto's ging maken. Toen hebben we wel even ruzie gehad en heeft hij wat corrigerende tikken gekregen!
Vriend van me was helaas minder zuinig met de stoelen en is een keer op de wang gaan zitten/staan omdat hij uit het zonnedakje foto's ging maken. Toen hebben we wel even ruzie gehad en heeft hij wat corrigerende tikken gekregen!
HONDA wrote:Hehe ik zal het filmpje vanavond online gooien. Wel fijn om te lezen dat mensen nog steeds zuinig met hun stoelen zijn.![]()
Tsja... Ik ben zuinig op heel mn auto eigenlijk...
Toch zie je wel lichtjes dat er gewoon in gezeten wordt. Aan de binnenkanten van de wangen van mn Recaros voel je wel dat de stof ruwer is dan bijv ergens boven aan de stoel.
Maarja daar kom je niet onderuit... Dan moet je niet zitten en dat is ook weer niet de bedoeling.