Gangaran's VBP EP3 Type-R

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Ja, ik heb wideband. Om eerlijk te zijn, de auto heb ik nog niet echt uitgetest. Ik ben nog steeds met een aantal dingen bezig. Ik zal morgen wat foto's maken met wat uitleg erbij.

To be continued....
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Gangaran wrote:Ja, ik heb wideband. Om eerlijk te zijn, de auto heb ik nog niet echt uitgetest. Ik ben nog steeds met een aantal dingen bezig. Ik zal morgen wat foto's maken met wat uitleg erbij.

To be continued....


De auto zou "armer"moeten gaan lopen
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

over het onderwerp chiptuning zomaar een vraag;

tussen 200 pk en 220 pk, merk je daar nou echt zo'n flink verschil van (in dezelfde auto) dat het €500,- waard is ?

wordt de auto dan van 0-100km/h 0,1 sec sneller of win je dan bijv. 0,6 sec. ?

de reden waarom ik dit vraag is omdat ik het niet kan uitstaan dat op papier de Leon Cupra (240pk) net 0,2 sec sneller is dan de nieuwe CTR.

Golf GTI, Clio Sport, Focus ST leggen het al af tegen standaard CTR. :P
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Het gaat niet alleen om de piekvermogen. Met Kpro heb ik als ik me niet vergis tegen de 40pk bij het middengebied gewonnen. Daar gaat het eigenlijk om. Oh ja en ook genoeg koppel. Antwoord op jou vraag, ja zeker de moeite waard. Ik moet een keertje mijn dyno uitdraai hier plaatsen.

Oh ja met Kpro heb je de Launch control optie. Hierdoor heb je aanzienlijk minder wielspin bij het optrekken.
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

kijk, goede info ! thanks

zodra ik over dit onderwerp meer wil weten tegen die tijd geef ik een gil ;)
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Kpro rules! 8)
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Nieuwe bekleding voor mijn R.
Bij de dealer kosten deze dingen een vermogen, heb
ze voor een nette prijs gekocht.

Image

Ik dacht, ik ga ze zelf monteren. Uiteindelijk toch naar een gespecialiseerd bedrijf gebracht. Resultaat mag er wel zijn :twisted:
(Ik heb een pre-facelift model)

Image

Image
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Nice! En die oude?
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

slydawg wrote:Nice! En die oude?

Die staan te koop in het te koop gedeelte.
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

8) Thanks Jo.
ToyZ
Posts: 299
Joined: Fri Dec 15, 2006 7:56 pm

Post by ToyZ »

Ongelooflijk, kosten nog moeite worden bij jou bespaard.
Alles gaat gewoon goed of wordt gewoon niet uitgevoerd.
Angelus
Posts: 88
Joined: Mon Mar 30, 2009 9:02 pm

Post by Angelus »

Echt mooi gedaan hoor, zit dagelijks in deze uitvoering stoelen en went behoorlijk snel.
Toch als je dit zo ziet is het weer iets bijzonders, dan snap je pas weer wat mensen bedoelen als ze even met je mee rijden 8)

Zijn hier nog meer Type-R gebruikers die zo moeilijk mogelijk instappen om te vermijden dat het alcantara-stof opruwt? :p Het ziet er natuurlijk gruwelijk mooi uit, maar slijtvast is het jammer genoeg echt niet.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Angelus wrote:Echt mooi gedaan hoor, zit dagelijks in deze uitvoering stoelen en went behoorlijk snel.
Toch als je dit zo ziet is het weer iets bijzonders, dan snap je pas weer wat mensen bedoelen als ze even met je mee rijden 8)

Zijn hier nog meer Type-R gebruikers die zo moeilijk mogelijk instappen om te vermijden dat het alcantara-stof opruwt? :p Het ziet er natuurlijk gruwelijk mooi uit, maar slijtvast is het jammer genoeg echt niet.


Hier is een speciale "Sander"techniek voor. Er in schuiven of rollen is uit den boze :mrgreen:
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Er was ooit een filpmje hierover geweest. Sander's methode pas ik nog steeds toe.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Angelus wrote:Echt mooi gedaan hoor, zit dagelijks in deze uitvoering stoelen en went behoorlijk snel.
Toch als je dit zo ziet is het weer iets bijzonders, dan snap je pas weer wat mensen bedoelen als ze even met je mee rijden 8)

Zijn hier nog meer Type-R gebruikers die zo moeilijk mogelijk instappen om te vermijden dat het alcantara-stof opruwt? :p Het ziet er natuurlijk gruwelijk mooi uit, maar slijtvast is het jammer genoeg echt niet.


In stappen:
Zet je stoel geheel naar achter (of dat staat hij al van het uitstappen)
Je handen op het stuur voor balans. (Let op, niet aan het stuur hangen dat is heel slecht voor je stuurhuis!)
Je zet je rechtervoet in de auto.
Met billen boven je stoel hangen.
Linkervoet 'afzetten' en over de sideskirt, dorpel tillen.
En u kan gaan zitten.

Uitstappen:
Zet je stoel geheel naar achter.
Zet je linkerhand op de plastic dorpel.
Je rechterhand op het stuur. (Let op, niet aan het stuur hangen dat is heel slecht voor je stuurhuis!)
Til je billen op door op je linkerhand te steunen.
Val over de wang heen.
Ik denk dat ik dan met me rechtervoet eerst buiten sta, maar zal dit nog ff checken.

Bovenstaande handelingen moeten natuurlijk wel vloeiend gebeuren.
Dit is wel erg ongeschikt voor mensen die wat meer massa hebben, niet flexibel zijn of boven de 65 zijn ofzo haha.

Ik vind het wel grappig hoe soms mensen staan te kijken hoe ik in en vooral hoe ik uitstap.
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

heeft iemand hier al eens patent op aangevraagd?

Patentenregister:
'instap methode' eigendom van 'Type-R Club Benelux' :D
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Hehe ik zal het filmpje vanavond online gooien. Wel fijn om te lezen dat mensen nog steeds zuinig met hun stoelen zijn. :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ik heb meegereden in de Carbagerun met een EG en daarin heb ik EK9 recaro's gezet. 5000 km in 5 dagen zonder een teken van rugpijn terwijl ik een erg slechte rug heb. Ook al was het een sloop rit elke keer weer ontzettend zuinig geweest met in en uit stappen.
Vriend van me was helaas minder zuinig met de stoelen en is een keer op de wang gaan zitten/staan omdat hij uit het zonnedakje foto's ging maken. Toen hebben we wel even ruzie gehad en heeft hij wat corrigerende tikken gekregen!
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

HONDA wrote:Hehe ik zal het filmpje vanavond online gooien. Wel fijn om te lezen dat mensen nog steeds zuinig met hun stoelen zijn. :D


Tsja... Ik ben zuinig op heel mn auto eigenlijk...

Toch zie je wel lichtjes dat er gewoon in gezeten wordt. Aan de binnenkanten van de wangen van mn Recaros voel je wel dat de stof ruwer is dan bijv ergens boven aan de stoel.
Maarja daar kom je niet onderuit... Dan moet je niet zitten en dat is ook weer niet de bedoeling.
Locked