Page 14 of 16

Posted: Mon Aug 09, 2010 10:53 am
by Jo&
Martin.O wrote:help dat nou in bochten naar rechts dat de achterkant minder snel "uitbreekt" met de uitlaat naar links Miquel ??????

:clap

Posted: Mon Aug 09, 2010 11:57 am
by slydawg
Jo& wrote:
"Martin.O":1jtrengq wrote:help dat nou in bochten naar rechts dat de achterkant minder snel "uitbreekt" met de uitlaat naar links Miquel ??????

:clap[/quote:1jtrengq]

Hey!!
Functionality above looks....
Als het dan ook had gewerkt..........

Posted: Mon Aug 09, 2010 1:08 pm
by LaurenZ
Ik zal vanavond mijn foto's ook even van de Camera afhalen.

Posted: Mon Aug 09, 2010 3:37 pm
by Sincx
wesjes wrote:leuk de foto's van BAT alleen zijn duur.. 30 pond voor een picture pack


Dunno zit ook al te wachten, heb ze vooraf besteld. Zal ze is mailtje sturen. Vorig jaar had ik ze op usb dit keer moet ik ze downloaden.
Wou ze meenmen op eigen usb stick maar die was ik donderdag vergeten natuurlijk ....duh !

Posted: Mon Aug 09, 2010 9:13 pm
by Marsnel
2.07 met een B16!?

Nette tijd Frank!

Wat voor merk/type voorbanden rij je? Wel semi's?

Posted: Mon Aug 09, 2010 9:20 pm
by wesjes
Marsnel wrote:2.07 met een B16!?

Nette tijd Frank!

Wat voor merk/type voorbanden rij je? Wel semi's?


Zo zie je maar Power isn't everything!
Ik kan nog veel van je leren Frank :p vooral met dat driften! :twisted:

Posted: Mon Aug 09, 2010 9:35 pm
by Gaskleppie
wesjes wrote:
Marsnel wrote:2.07 met een B16!?

Nette tijd Frank!

Wat voor merk/type voorbanden rij je? Wel semi's?


Zo zie je maar Power isn't everything!
Ik kan nog veel van je leren Frank :p vooral met dat driften! :twisted:


Driften? Doe ik dat dan wel eens? :o ops: Met deze wielsetup kan je idd aardig over 4 wielen de hoek om glijden zonder dat hij gekke fratsen uithaalt.

Ik rij nu dus op 16" 225 R888 voor en 15" 205 R888 achter. Geweldige setup hoewel de voorbanden eigenlijk een maatje te groot zijn qua omtrek.
Daardoor is Hugenholtz en audi-S nu een stukje beter te doen, maar bv Scheivlak en marlboro weer minder en daar is toch best veel te halen als die beter zouden doorlopen.

De kleine B16 is eigenlijk opgebouwd voor de turbo die er nog op moet komen dus eigenlijk niet echt geschikt. De uitlaat is nu ook veel te groot waardoor hij pas boven de 8000rpm echt begon te lopen. Vandaar ook mn problemen in de bochten waar de 3 te hoog was en de 4 te laag.
Die 2:07 kon nog zeker harder alleen kon ik niet meer dan 3 rondjes vol op het gas ivm een catch can probleem, waardoor er elke keer na 3 rondjes 1 liter olie in mn catchcan zat en mn olie druk in elkaar begon te zakken in Bosuit. Schoot nog niet echt op dus...
Als power nothing without control is is die Tein RE circuit set zo gek nog niet ;)

Posted: Mon Aug 09, 2010 10:12 pm
by Hatchman
Hatchman wrote:
Ondanks de kleine B16 onder de kap toch een nette 2:07 gereden. Ben ik blij mee. De speciale wiel setup lijkt te werken.

Super tijd, het rijden zonder stuurbekrachtiging nog bevallen?


nogmaals een poging, is het een blijvertje het doorgelust stuurhuis?

Leuk ook om te lezen dat je wielsetup bevalt, je rijdt nu met 225/45-16?

Posted: Tue Aug 10, 2010 5:56 am
by Gaskleppie
nogmaals een poging, is het een blijvertje het doorgelust stuurhuis?

Leuk ook om te lezen dat je wielsetup bevalt, je rijdt nu met 225/45-16?

Sorry, ik had je vraag idd nog niet beantwoord. Maar de stuurbekrachtiging blijft weg! Op straat moet je soms 10 keer steken, maar dat maakt circuit rijden weer helemaal goed. Het gevoel is toch wel een stuk beter.
Qua band zou ik even moeten kijken. Volgens mij is het een 45 band en zou het een 40 moeten zijn maar die had Toyo niet.

Posted: Tue Aug 10, 2010 7:56 pm
by Marsnel
Wel interessante setup met de brede sloffen voor. Ik kan me herinneren dat een paar van de Golfjes 1 (iig de oranje) die meededen aan time-attack ook met brede banden voorop rijden. Zijn zeker een paar bochten waar je tijdwinst kan halen.

Heb je geen last met remmen dat de achterkant nu sneller blokkeert? Of heeft het bij remmen niet zoveel invloed? Vooral bij aanremmen tarzan wil het hobbeltje weleens voor een zoekerig kontje zorgen.

Ben hevig benieuwd naar de resultaten met de turbo erop! Wat verwacht je zelf? Lage 2.00? Of wil je eronder duiken?

Posted: Tue Aug 10, 2010 9:15 pm
by Gaskleppie
Aan remmen voor Tarzan is het probleem niet. Daar hebben we een perfect werkend ABS voor! haha, Ik stamp hem gewoon in 1 keer naar de bodem en hoor dan idd wel af en toe de ABS op de achterwielen werken, maar zelf kan ik gewoon mn poot naar beneden houden.
Aan remmen voor scheivlak en de bocht zonder naam is wat spannender. Dan slaat hij aardig met zn kont heen en weer. Maargoed, dat is ITR eigen en heeft hij altijd al gedaan. Beetje tegensturen als het nodig is en verder blijft hij dan wel het pad volgen wat je hem opdraagt.

Tijden met turbo? 7 seconde goed maken alleen met vermogen is op zandvoort wel erg veel. Ik hoop wel ergens in de buurt van de 2 minuten te komen.
Als het goed is komt er nog een swaybar set aan die het overhellen nog wat moet beperken. Ik rij nu nog met stock ITR swaybars. Als dat nog wat extra vertrouwen en snelheid geeft en ik met deze motor bv een 2:05 kan rijden dan zie ik die 2 rond met turbo nog wel voor me. Maar anders ga ik die net niet halen ben ik bang.

Posted: Wed Aug 11, 2010 8:38 am
by redlude94vtec
Marsnel wrote:Wel interessante setup met de brede sloffen voor.


Reed met bredere sloffen drie jaar geleden al. Werd toen ook al afgevraagd waar ik mee bezig was. En toch is de theorie heel logisch. Als de gewichtsverdeling van de auto zwaarder aan de voorkant is, heb je een betere verdeling van gewicht per oppervlakte van de band wat contact heeft met de baan. Dit resulteert over het algemeen in een gelijkmatige verdeling van de grip over de voor en achterbanden per oppervlak en hiermee maximale grip. Bij het aanremmen komt alle gewicht op de voorbanden, dus komt een grotere oppervlak alleen maar ten goede. Auto wel zoveel mogelijk recht houden bij het aanremmen. Je kunt het ook overdrijven, door te brede banden, want dan neemt de druk per vierkante cm weer af. Hangt dus ook af van het type band en de grip van de compound. Het is echt zoeken naar de juiste maat voor elke band voor elke auto.

Theoretisch verlies je grip bij voorwiel aangedrevenauto's bij het optrekken met bredere banden, maar als de auto eenmaal op snelheid is, is wheelspin helemaal niet van toepassing. Je levert hierbij in bij het wegsprinten, en winst in bochtenwerk en aanremmen. Voglens mij is het resultaat dan nog steeds winst.

Posted: Wed Aug 11, 2010 2:40 pm
by Voodoo
Heb voor ook een iets bredere maat dan de achterkant namelijk 205 ipv 195. Moet zeggen dat het me bevalt, ik zou de volgende keer wel met semi-slicks gaan rijden ipv met straatbanden.

Posted: Wed Aug 11, 2010 4:47 pm
by integra
Doe dan eerst wel even wat aan je remmen hè. :lol:

Posted: Wed Aug 11, 2010 7:41 pm
by Voodoo
integra wrote:Doe dan eerst wel even wat aan je remmen hè. :lol:


Hoe dan, als ik 1 dag van te voren kreeg te horen dat ik kon rijden. En wat dacht je van de inslijtperiode van de blokken, heb jij een tijdmachine? :wink:

Posted: Wed Aug 11, 2010 7:51 pm
by Katana
:lol:

Dat zou helemaal handig zijn!

Posted: Wed Aug 11, 2010 7:54 pm
by Voodoo
Katana wrote::lol:

Dat zou helemaal handig zijn!


Heb je toevallig ook semi's in je garage staan?

Posted: Wed Aug 11, 2010 9:22 pm
by vtecbrains
Kwam deze foto tegen. Genomen aan het einde rechte stuk... 195 op de teller?
Bertijn weet m vast nog wel....
Image


:lol: :shock: :lol:

Posted: Wed Aug 11, 2010 9:44 pm
by Katana
Voodoo wrote:
Katana wrote::lol:

Dat zou helemaal handig zijn!


Heb je toevallig ook semi's in je garage staan?


Yep

Posted: Wed Aug 11, 2010 10:05 pm
by Gaskleppie
Lekker handig van BAT.
krijg je je btw terug dus 33pond, denk je, leuk daar koop ik de foto's van, kan dat niet. Alleen te gebruiken voor trackdays...
En dan staat er bij het afrekenen onder als betalings keuze gewoon BAT credits. Ik vraag je...