RedSun wrote:Ze kunnen je niet weigeren. Voorwaarden centraal beheer:
Artikel 15 | Aanvullende uitsluitingen 15.1 Niet verzekerd is: a. Wedstrijden en snelheidsproeven Schade ontstaan tijdens het deelnemen aan wedstrijden en snelheidsproeven, tenzij het gaat om puzzelritten waarbij het snelheidselement niet overweegt, met inbegrip van alle daaruit voortvloeiende schade.
Ze mogen je alleen uit de verzekering knikkeren als je Fraude pleegt. Maar als jij op het circuit wil rijden mag dat je moet alleen niet proberen schade te claimen die op het circuit ontstaan is. Daarom "controleren" ze al vindt ik dat erg moeilijk om te geloven.
Stel: je remt op straat voor iemand die ineens opduikt of op zijn rem gaat staan. Je haalt het niet en ramt de andere. De verzekering ontdekt dat je op het circuit bent geweest, en laat naar bijv. je blokken, schijven, of bandenprofiel kijken. Als daar het minste geringste twijfel bij kan bestaan dat het allemaal in orde is kunnen ze zeggen: "Dit ongeluk is een gevolg / vloeit voort uit die circuitdag die je hebt gedaan, wij betalen niet."
Als een verzekering onder het uitkeren van een vergoeding uit kan zullen ze er alles aan doen om dat voor elkaar te krijgen. Daarom moet je dus gewoon geen risico's nemen denk ik. Plakbandje is zo gedaan en kan alleen maar voordeel hebben.
Dan moet je APK afkeur hebben en dan nog moeten ze aantonen dan jij niet tijdig tot stilstand kon komen door gebreken aan je remsysteem t.g.v. te weinig onderhoud.
Er rijden meer leaserijders met ijzer op ijzer rond dan circuitrijders.
Of je nu op het circuit of op straat veel "scheurt" je remmen moeten altijd goed zijn anders is het APK afkeur. En zelfs met afgekeurde APK worden claims niet afgewezen.
**EDIT**
@rob, tuurlijk daar heb je ook gelijk in maar dat is nu niet het discussiepunt. En een verzekeraar kan niet zomaar onder een uitkering uit. Dat moeten ze aantonen.
Hey tussen al de discuties door, ik denk niet dat verzekerings agenten speciaal van Nederland naar Belgie zouden komen om dit te controleren veronderstel ik.
Maar als je twijfelt is wat tape idd de gemakkelijkste oplossing.
Greetz Kimbo
Denk je dat ze Youtube af gaan struinen op zoek naar filmpjes waar mogelijk een kenteken in staat die heel misschien wel bij hun verzekerd is? Beetje zonde van de tijd...
RedSun wrote:Denk je dat ze Youtube af gaan struinen op zoek naar filmpjes waar mogelijk een kenteken in staat die heel misschien wel bij hun verzekerd is? Beetje zonde van de tijd...
Nee, ze gaan gewoon naar een auto-forum van het merk in kwestie en vinden daar vanzelf de filmpjes :idea:
Hey tussen de 10.000 voertuigen die we verzekeren zit een Honda, ff kijken aha een type-r, ok ff googlen type-r forum ok mooi gevonden. ff kijken multimedia ah filmpjes, tering dat zijn er wat maar ok, aha ik zie een kenteken...kut verkeerde die hebben we niet, ah nog een, ja verdomd dat is em, ok nog 10 min ff kijken of hij crasht....ja! hij crasht ff kijken linker voorschade..kut hij claimt links achter. hmm
Hey mannen moest iemand zen tijden niet hebben kunnen meenemen, hier is nog een interessante link :
(Ondertussen wel gemerkt dat iedereen er niet opstaat)
IvoG wrote:Als foto mooi maar zelfs als toeschouwer was dit ultrasaai, laat staan als je in de auto's zat. Maar dat was al eerder beschreven volgens mij.
Ik zat in de 3rd gen die je daar ziet uiteindelijk klapte ik de stoel naar beneden en ging pitten.
Harko wrote:Het was de bedoeling dat de pace cars het tempo gingen opschroeven maar er waren veel mensen bij die met een gangetje van 30 zelfs naast de baan kwamen..
Ook was er een probleem dat er TEveel auto's waren omdat die rottige peug's er ook op moesten, en die reden ook niet netjes.. 1 zo'n belg hing er bijna uit om te filmen.. Dus daar reden ze ook niet verantwoordelijk..