Performance parts voor de FN2

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Post by ChristopheR »

chintok wrote:ik heb 1070€ betaalt bij CPL,en ja zonder cat...uw motorstoringlampke gaat dan branden maar ik heb de flashpro ook en dan heb je dat niet.


:D dat is valsspelen, raak je zo door de keuring qua uitstoot?
Wordt dat ook geregeld met de flashpro?
chintok
Posts: 26
Joined: Fri May 23, 2008 10:08 pm

Post by chintok »

ChristopheR wrote:
chintok wrote:ik heb 1070€ betaalt bij CPL,en ja zonder cat...uw motorstoringlampke gaat dan branden maar ik heb de flashpro ook en dan heb je dat niet.


:D dat is valsspelen, raak je zo door de keuring qua uitstoot?
Wordt dat ook geregeld met de flashpro?


Ik reed vroeger met een opel zonder cat,zonder problemen door op de keuring...volgend jaar moet ik naar de keuring met de fn2.
Ik ga het toch proberen met de CPL header,want het is 10 uren werk voor op en af te doen :(
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Post by ChristopheR »

chintok wrote:Ik reed vroeger met een opel zonder cat,zonder problemen door op de keuring...volgend jaar moet ik naar de keuring met de fn2.
Ik ga het toch proberen met de CPL header,want het is 10 uren werk voor op en af te doen :(


ik heb nog 3j tijd voor ik naar de keuring moet, ik hoop dat je zo er door raakt dan
Type R CW
Posts: 261
Joined: Sun Feb 15, 2009 8:35 pm

Post by Type R CW »

zeg jij betaald 170 euro minder voor de cpl header, + benzine dat je hebt opgereden + eurotunnel. Waarom heb je de toda header niet gekocht, is dan toch goedkoper?
chintok
Posts: 26
Joined: Fri May 23, 2008 10:08 pm

Post by chintok »

Type R CW wrote:zeg jij betaald 170 euro minder voor de cpl header, + benzine dat je hebt opgereden + eurotunnel. Waarom heb je de toda header niet gekocht, is dan toch goedkoper?


Ik heb op 2 plaatsen prijs gevraagd en het was +1500€...dus heb ik maar bij CPL geweest :wink:
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Post by ChristopheR »

even een vraagje?

ik ben zo een beetje ah rondkijken voor een exhaust manifold, toda en cpl steken er zo een beetje boven uit bij mij

nu past de rrc intake manifold van de fd2 op onze fn2, past de rrc exhaust manifold ook op onze fn2??

zo ja is deze beter dan die van ons? beter dan toda of cpl?

alvast bedankt voor het delen van jullie wijsheid!!
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

De Toda en CPL ken ik niet, maar de RRC manifold past niet op de FN2 vanwege de collectorflens.

Je zou als alternatief voor een Piper racespruitstuk kunnen kiezen. Is leverbaar met en zonder 200 celkatalysator.
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Post by ChristopheR »

ik zal s kijken
Type R CW
Posts: 261
Joined: Sun Feb 15, 2009 8:35 pm

Post by Type R CW »

RRC manifold is een perfect fit op de fn2, ik ga half juni naar cpl racing en die gaan hem instaleren. In engeland rijden de meeste met de RRC manifold van de FD2.
check civinfo maar is!
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Post by ChristopheR »

Type R CW wrote:RRC manifold is een perfect fit op de fn2, ik ga half juni naar cpl racing en die gaan hem instaleren. In engeland rijden de meeste met de RRC manifold van de FD2.
check civinfo maar is!


daar had ik het ook gelezen :D

ik ga s informeren bij mijn garage, ik geloof wel dat je nog 2 gaskets moet nemen en andere enginecover
Type R CW
Posts: 261
Joined: Sun Feb 15, 2009 8:35 pm

Post by Type R CW »

Ja klopt:
- RRC cover = 140 pound (heb je infeite niet nodig)
- hondata geaskit = 40 pound.
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Euh.. Waar hebben jullie het precies over? Ik dacht dat de discussie ging over het RRC uitlaatspruitstuk. Dat past niet op de FN2.
Het RRC inlaatspruitstuk past wel.
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Voor wie het interesseert trouwens is hier een link naar OEM Honda parts:

http://www.hondaoriginalparts.com/
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Post by ChristopheR »

Type R CW wrote:Ja klopt:
- RRC cover = 140 pound (heb je infeite niet nodig)
- hondata geaskit = 40 pound.


ik geloof zelf dat de fd2 gaskets dezelfde zijn die van de fn2

@ culasse, het gaat nu over een RCC inlaatspruitstuk

ben zo net bij mijn honda gararage Permantier in tienen geweest, hij ging proberen te bestellen, gelukkig stond het onderdeel-nr op civicinfo

"en met welke bedoeling is dat?" vroeg Hans :D
Type R CW
Posts: 261
Joined: Sun Feb 15, 2009 8:35 pm

Post by Type R CW »

de RRC cover kun je bij honda zelf niet bestellen in belgie, heb er al achter gehoord.
Spijtige zaak.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ik reed vroeger met een opel zonder cat,zonder problemen door op de keuring...volgend jaar moet ik naar de keuring met de fn2.
Ik ga het toch proberen met de CPL header,want het is 10 uren werk voor op en af te doen Verdrietig/Sad


En, is het gelukt?
chintok
Posts: 26
Joined: Fri May 23, 2008 10:08 pm

Post by chintok »

Gaskleppie wrote:
Ik reed vroeger met een opel zonder cat,zonder problemen door op de keuring...volgend jaar moet ik naar de keuring met de fn2.
Ik ga het toch proberen met de CPL header,want het is 10 uren werk voor op en af te doen Verdrietig/Sad


En, is het gelukt?


wat??
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Nou, of de keuring nog gelukt is zonder cat.
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Post by ChristopheR »

Gaskleppie wrote:Nou, of de keuring nog gelukt is zonder cat.


ik denk dat hij volgend jaar pas moet gaan, maar ik ben ook benieuwd naar het antwoord :idea:
chintok
Posts: 26
Joined: Fri May 23, 2008 10:08 pm

Post by chintok »

Gaskleppie wrote:Nou, of de keuring nog gelukt is zonder cat.


ik moet maar in juni 2011 naar de keuring met mijn fn2.
Locked