Boikel. Spa Francorchamps

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
LCR

Post by LCR »

Damn mooi gladjes man!
Is er geen slipgevaar bij natheid :D
boikel

Post by boikel »

@Roy Geloof me, ik heb al veel geprobeert om grip te vinden op een nat circuit.
Re010=waardeloos
Re050a=niet veel beter
Uniroyal Rainsport 2= meer grip maar te zachte wangen = eng.

Het hangt niet alleen af van het profiel van de band maar ook de compound, ook een straatband moet warm worden voordat hij lekker gript. Ik hoop dat de Federals met hun erg zachte compound dit kunnen.

Begrijp mij ook niet verkeerd, ik rijd niet bij een moesson, daarbij heb je inderdaad echte regenbanden ($$$) nodig.

Op de openbare weg zal ik ze niet gebruiken, enkel om naar het circuit te rijden, verder gebruik ik liever mijn TE37's met Bridgestones.
boikel

Post by boikel »

LCR wrote:Damn mooi gladjes man!
Is er geen slipgevaar bij natheid :D

Nope, antislip. :D
boikel

Post by boikel »

Afgelopn zaterdag naar Spa geweest. Hieronder een foto impressie,

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Image
Image

Ook al rijd je zelf niet, er is genoeg te zien. :D
Image
Image
Image

Helaas toch nog wat onvoorziene kosten.
Image

Volgende keer zelf rijden Vtec Vince? :D
vtec vince

Post by vtec vince »

Het is erg gaaf ja...
Alleen geen vette friet meer tussendoor eten dan :wink:
Ik ga zeker een trackday doen! :D

Zonde van je brake disc.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
boikel

Post by boikel »

vtec vince wrote:Alleen geen vette friet meer tussendoor eten dan :wink:

Heb je daar nog last van gehad dan... :D

Ja, die remschijf, weet niet wat ik daar nu mee wil, wou volgend jaar een mooi nieuw setje halen. Wilwood of AP, dit komt even niet lekker uit.
vtec vince

Post by vtec vince »

boikel wrote:
vtec vince wrote:Alleen geen vette friet meer tussendoor eten dan :wink:

Heb je daar nog last van gehad dan... :D

Stiekum wel een klein beetje ja :o ops: :lol:
Voodoo

Post by Voodoo »

Ziet er zeer vermakelijk uit!
donkeykong

Post by donkeykong »

damn wat is er met je remschijf gebeurt??
welke merk was dat??

hele mooi baan man spa, en wat een bakken daar zeg...millionairs club
vtec vince

Post by vtec vince »

Vooruit , ik zal en nog 1 toevoegen die voor mij wel de dagprijs won qua geluid en schoonheid...

Image
Image
mr. X

Post by mr. X »

Michiel, mocht je remschijven zoeken of ze tijdelijk willen lenen heb ik nog wel een paar setjes OEM schijven liggen. Kan je zo gebruiken mocht je dat willen. Overnemen behoort ook tot de mogelijkheden :-)

Just let me know!
Foto's zien er heeel gaaf uit, zeker met de McLaren.. Damn..
sandro_db8

Post by sandro_db8 »

mooie actie foto's van een mooie dc2 :D
Machiel.

Post by Machiel. »

Mooie foto's 8) Wel balen van je remschijf...

Ik zie dat je uit Breskens komt? Is aardig in de buurt, ik kom uit Hulst ;)
MFrame Autosport
boikel

Post by boikel »

@donkeykong. De schijven zijn van het merk powerstop, is me eerder geadviseerd als betere schijf dan OEM. Heb er in totaal 20k km mee gereden, waaronder 5 trackdays.

Alle ferrari's werden door een vrachtwagen geleverd en rijklaar gemaakt door een heel team monteurs. Pas later in de ochtend kwamen de eigenaars aan, reden een paar uur en verdwenen weer. Als je maar genoeg geld hebt kan alles.

@Machiel. Hulst is inderdaad niet ver weg. Misschien eens meeten?
Voodoo

Post by Voodoo »

boikel wrote:
mr. X wrote:Ben benieuwd hoe je die SPC Camber/caster armen voor vindt. Daar had ik ook mijn oog op laten vallen want andere setjes zien er niet zo degelijk uit.

Vloer ziet er ook rete strak uit. Mag ik vragen wie dat heeft gedaan voor je en wat zoiets kost? Mag per PB :wink:. Wil zoiets ook in onze schuur doen maar er zijn meer mogelijkheden dan alleen kunststof.
Hardrace bushings zien er ook netjes uit. De mijne begint, ondanks de lage km stand, ook al uit de rubbers te scheuren dus vervangen lijkt me een goede keus!

Ben ook benieuwd naar die SPC camber arms, kwaliteit schijnt het beste te zijn wat er te koop is. Als je er nog wilt zou ik maar snel zijn, ze zijn inmiddels uit productie en erg moeilijk te vinden.

De vloercoating heb ik online bij http://www.coatingshop.nl/ gekocht en samen met een maat zelf gelegd. Het kost een paar dagen werk: Primer, egaliseervloer, primer en dan 2 lagen coating. Steeds met een droogtijd van 18 tot 24 uur tussen de lagen. Voor mijn vloer 60m3 was ik €750 kwijt. €300 was voor de egaliseervloer, als jouw vloer mooi glad is heb je dat dus niet nodig. Dit is wel professioneel spul, geen gamma kwaliteit.

Voor de Hardrace rubbers ga ik denk ik nog een werkplaatspers aanschaffen, zal een stuk makkelijker werken dan dat geklooi met een bankschroef.

Ik ben benieuwd welke waardes je gaat gebruiken of heb je de SPC spulletjes nog niet gemonteerd?
Roy

Post by Roy »

Richting eau rouge met een Dikke Porche in z'n kont!
:lol:

Mooie foto's man, ziet er uit als een geslaagde dag buiten de gescheurde schijf om.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
boikel

Post by boikel »

Omdat ik toch steeds vaker ook op het circuit te vinden ben wil ik begin volgend jaar nieuwe veren/ dempers aanschaffen. Maar voordat ik die monteer wil ik dat eerst de basis goed is. Nieuwe rubbers van Hardrace en camber en toe sets van SPC en Hardrace. Dus mijn wegliggings projectje is geboren. :D

Wou eerst een soort how to in elkaar knutselen, maar tijdens het demonteren vergat ik vaak foto's te maken, hier dus een kleinere foto impressie tot hoever ik nu gekomen ben.

Eerst de centrale moer losgedraaid, wielmoeren los en de voorkant op pootjes gezet.

Image

Klauwen, brackets en schijven eraf.
Image

Remleiding en ABS kabel los. En dan mijn nieuwe speeltje proberen.
Image

Fusee, veerpoot en andere gedeeltes van de ophanging los.
Image

Onderste draagarm eraf en eerste oude rubber vervangen voor hardrace spul.
Image

Nu het toch allemaal los ligt kan de oude tectyl laag wel eens vernieuwd worden.

Image

Image

Rubbers persen.
Image

Draagarmen zijn erg roestig, vond op een ander forum een roestvreter die ik ook wel eens wou proberen.

Voor.
Image
Image

Rust eater at work. nom nom nom.
Image

24 uur later, direct uit het bad, moet de draagarmen nog met een staalborstel bewerken.
Image

Helaas geen foto van na het borstelen. Er zat echter geen roest meer op. Superspulletje. 8)

Daarna een grondlaag aangebracht. Gebruik ik het was rek ook eens. :D
Image

Meisje boos omdat het wasrek krom is, dus moest iets anders bedenken voor de lak laag.
Image

Remklauwen in de verfstripper.
Image

Zwart is het nieuwe rood. :D
Image

Oude schijf is aan vervanging toe.
Image

Eindelijk weer wat monteren.
Image

Image

Tegelijkertijd bezig geweest aan de achterkant. Ging in het begin vrij makkelijk, wel veel meer roest.

Image
Image
Image

Uurtje werk en rechts achter lag los.
Image

Links achter was een ander verhaal, 2 bouten braken af vlak bij de kop. Na een hoop gekloot met een ijzerzaagje de draagarmen toch los weten te krijgen. Daarna een hoop gedoe met het uitpersen van de onderste draagarm rubbers, had niet het geduld om op een special tool te wachten en heb geprobeerd de rubbers op een alternatieve manier er uit te krijgen. Dat ging prima, totdat ik erachter kwam dat deze rubbers licht conisch zijn en ik ze natuurlijk de verkeerde kant had geperst. Draagarm f*cked. :evil: :o ops:

Gelukkig na veel hulp van mensen op dit forum (thanks Maarten, Martin, Keung en Machiel) had ik supersnel andere draagarmen en speciaal gereedschap thuis liggen. 8)

"Nieuwe" draagarmen in de verfstripper.
Image

Veel roest onder de lak.
Image

Persen was met Martin's special tools een fluitje van een cent. 8)
Image

Na een nachtje in de roestvreter zag het er al beter uit.
Image

Hardrace levert geen rubber voor de achterste schokdemper in hun kit en ik was eigenlijk toch niet van plan deze te vervangen omdat er andere dempers komen. Helaas was een rubber beschadigd door het doorzagen van de afgebroken bout. Dus toch maar nieuwe rubbers in de dempers.
Image

Auto had aan de achterkant te veel roest naar mijn zin.
Image

Dit heb ik vandaag opgeknapt en de achterste draagarmen zijn gespoten.

Foto's daarvan volgen. :D
mr. X

Post by mr. X »

Ik wist dat je bezig was maar damn! Dat is meer dan ik had gedacht. Netjes aangepakt. Kan ze er weer een paar jaar tegenaan!
vtec vince

Post by vtec vince »

Lekker bezig kerel, ziet er allemaal zeer netjes uit weer! :thumbs:
boikel

Post by boikel »

Nog 2 foto's dan van het werk van vandaag.

De vers gespoten draagarmen en remmen.
Image

Onderkant opgeknapt.

Image

Zie nu op de foto nog meer roest dat me eerder niet is opgevallen, vanavond nog even hobbieen.

@voodoo: Ga waarschijnlijk de uitlijn waardes gebruiken die Bas van R-Developments me heeft gegeven, weet niet of hij het op prijs stelt dat ik die zomaar openbaar maak. Stuur hem een PB zou ik zeggen.
Locked