Omdat ik toch steeds vaker ook op het circuit te vinden ben wil ik begin volgend jaar nieuwe veren/ dempers aanschaffen. Maar voordat ik die monteer wil ik dat eerst de basis goed is. Nieuwe rubbers van Hardrace en camber en toe sets van SPC en Hardrace. Dus mijn wegliggings projectje is geboren.
Wou eerst een soort how to in elkaar knutselen, maar tijdens het demonteren vergat ik vaak foto's te maken, hier dus een kleinere foto impressie tot hoever ik nu gekomen ben.
Eerst de centrale moer losgedraaid, wielmoeren los en de voorkant op pootjes gezet.
Klauwen, brackets en schijven eraf.
Remleiding en ABS kabel los. En dan mijn nieuwe speeltje proberen.
Fusee, veerpoot en andere gedeeltes van de ophanging los.
Onderste draagarm eraf en eerste oude rubber vervangen voor hardrace spul.
Nu het toch allemaal los ligt kan de oude tectyl laag wel eens vernieuwd worden.
Rubbers persen.
Draagarmen zijn erg roestig, vond op een ander forum een roestvreter die ik ook wel eens wou proberen.
Voor.
Rust eater at work. nom nom nom.
24 uur later, direct uit het bad, moet de draagarmen nog met een staalborstel bewerken.
Helaas geen foto van na het borstelen. Er zat echter geen roest meer op. Superspulletje. 8)
Daarna een grondlaag aangebracht. Gebruik ik het was rek ook eens.
Meisje boos omdat het wasrek krom is, dus moest iets anders bedenken voor de lak laag.
Remklauwen in de verfstripper.
Zwart is het nieuwe rood.
Oude schijf is aan vervanging toe.
Eindelijk weer wat monteren.
Tegelijkertijd bezig geweest aan de achterkant. Ging in het begin vrij makkelijk, wel veel meer roest.
Uurtje werk en rechts achter lag los.
Links achter was een ander verhaal, 2 bouten braken af vlak bij de kop. Na een hoop gekloot met een ijzerzaagje de draagarmen toch los weten te krijgen. Daarna een hoop gedoe met het uitpersen van de onderste draagarm rubbers, had niet het geduld om op een special tool te wachten en heb geprobeerd de rubbers op een alternatieve manier er uit te krijgen. Dat ging prima, totdat ik erachter kwam dat deze rubbers licht conisch zijn en ik ze natuurlijk de verkeerde kant had geperst. Draagarm f*cked. :evil:

ops:
Gelukkig na veel hulp van mensen op dit forum (thanks Maarten, Martin, Keung en Machiel) had ik supersnel andere draagarmen en speciaal gereedschap thuis liggen. 8)
"Nieuwe" draagarmen in de verfstripper.
Veel roest onder de lak.
Persen was met Martin's special tools een fluitje van een cent. 8)
Na een nachtje in de roestvreter zag het er al beter uit.
Hardrace levert geen rubber voor de achterste schokdemper in hun kit en ik was eigenlijk toch niet van plan deze te vervangen omdat er andere dempers komen. Helaas was een rubber beschadigd door het doorzagen van de afgebroken bout. Dus toch maar nieuwe rubbers in de dempers.
Auto had aan de achterkant te veel roest naar mijn zin.
Dit heb ik vandaag opgeknapt en de achterste draagarmen zijn gespoten.
Foto's daarvan volgen.