L4urenZ - JDM 98' Integra Type-R
Uitleg van de spiegels...
Je haalt de spiegels van je auto.
Dit doe je door dat driehoekige afschermkapje in de hoek van je ruit eruit gehalen het makkerlijkste gaat dat door de ruit te openen, dan kan je jou vingers erachter zetten en dan kan je hem eraf trekken (hij zit met een stalen klemmetje vast)
dan heb je 3 moertjes deze moet je los draaien en het strekkertje los maken.
Dan kan je voorzichtig met een platteschroevendraaier je stekker door je deur heen duwen zodat de haakjes van de stekker niet ombuigen.
Dan heb je de spiegel los liggen,
Nu ga je de kappen demonteren dit doe je eerst door de spiegel zelf eraf te halen (zodat deze niet meer kan beschadigen). Je zet je vingers aan de binnen kant van de kap (bij de schanierkant kan je de minste schade maken) en trek je voorzichtig met veel geweld de spiegel los... Nu denk je als eerste dat je iets kapot hebt gemaakt maar nu is je spiegel los gekomen uit zijn bevestigingen. (helaas geen foto van)
nu zie je een hoop schroefjes... Als eerste ga je met een naald in je stekker vroeten om de kabels eruit te halen zodat je niet hoeft te knippen. (zelf even kijken hoe je dit moet doen). (schrijf op waar de kabels zitten en geef een tekentje op de stekker aan wat boven of onder moet zijn)
Als je dit hebt gedaan kan je alle schroefjes los maken en kan je de adaptor van de spiegel eraf halen. Nu kan je de de 2 delen van de spiegel kap ook los schroeven waardoor je het meganisme los hebt liggen.
nu kan het meerdere dingen zijn...
-Je hebt er een nokje met gelijders in zitten (lijkt me sterk dat dit het probleem is)
-De E clip van de veer kan los zijn geschoten, of je veer kan gebroken zijn.
Nu is het eerste makkelijk op te lossen het 2de is vervelend aangezien je deze niet los kan aankomen.
Verder heb je weinig andere opties...
Je kan en mag natuurlijk altijd even aan komen zodat ik met je mee kan kijken/helpen + schoonmaken smeren enzovoort...
Succes!
Groetjes,
Rikky.
Ps. wat foto's
Het meganisme, de zwarte kap kan je er voorzichtig afhalen door de lipjes omhoog te doen en eraan te trekken (en de kabels kunnen ook wat tegen werken)
De E clip + de veer + de rest (denk er wel aan dat jij veel van dit niet hebt aangezien bij mij er nog een motor boven op zit voor de powerfolding mirrors
Zijkant van de Veer + de voet + de rest
[
Onderkant van de voet + de geleider waar het nokje in geleid.

Je haalt de spiegels van je auto.
Dit doe je door dat driehoekige afschermkapje in de hoek van je ruit eruit gehalen het makkerlijkste gaat dat door de ruit te openen, dan kan je jou vingers erachter zetten en dan kan je hem eraf trekken (hij zit met een stalen klemmetje vast)
dan heb je 3 moertjes deze moet je los draaien en het strekkertje los maken.
Dan kan je voorzichtig met een platteschroevendraaier je stekker door je deur heen duwen zodat de haakjes van de stekker niet ombuigen.
Dan heb je de spiegel los liggen,
Nu ga je de kappen demonteren dit doe je eerst door de spiegel zelf eraf te halen (zodat deze niet meer kan beschadigen). Je zet je vingers aan de binnen kant van de kap (bij de schanierkant kan je de minste schade maken) en trek je voorzichtig met veel geweld de spiegel los... Nu denk je als eerste dat je iets kapot hebt gemaakt maar nu is je spiegel los gekomen uit zijn bevestigingen. (helaas geen foto van)
nu zie je een hoop schroefjes... Als eerste ga je met een naald in je stekker vroeten om de kabels eruit te halen zodat je niet hoeft te knippen. (zelf even kijken hoe je dit moet doen). (schrijf op waar de kabels zitten en geef een tekentje op de stekker aan wat boven of onder moet zijn)
Als je dit hebt gedaan kan je alle schroefjes los maken en kan je de adaptor van de spiegel eraf halen. Nu kan je de de 2 delen van de spiegel kap ook los schroeven waardoor je het meganisme los hebt liggen.
nu kan het meerdere dingen zijn...
-Je hebt er een nokje met gelijders in zitten (lijkt me sterk dat dit het probleem is)
-De E clip van de veer kan los zijn geschoten, of je veer kan gebroken zijn.
Nu is het eerste makkelijk op te lossen het 2de is vervelend aangezien je deze niet los kan aankomen.
Verder heb je weinig andere opties...
Je kan en mag natuurlijk altijd even aan komen zodat ik met je mee kan kijken/helpen + schoonmaken smeren enzovoort...
Succes!
Groetjes,
Rikky.
Ps. wat foto's
Het meganisme, de zwarte kap kan je er voorzichtig afhalen door de lipjes omhoog te doen en eraan te trekken (en de kabels kunnen ook wat tegen werken)

De E clip + de veer + de rest (denk er wel aan dat jij veel van dit niet hebt aangezien bij mij er nog een motor boven op zit voor de powerfolding mirrors

Zijkant van de Veer + de voet + de rest
[

Onderkant van de voet + de geleider waar het nokje in geleid.

The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Gister is er tijdens het verlaten van zandvoort in de File iemand achterin de Integra gedoken.
Helaas zat ik niet zelf in de auto, maar mijn auto stond stil en de civic hybrid had dat niet helemaal door en ging er met een gangetje van 20 km/h in.
Alle formulieren zijn geregeld en dat gaat wel goed komen, maar het blijft kut.
Bumper is aan de linkerkant ontzet vanaf het chassis, heeft een scheur en een flink aantal krassen. De kentekenplaat is ook aan gort. Mn twinloop heeft wel de bumper geperforeerd van de Hybrid maar lijkt nog intact...
Vanmiddag dus naar een schade bedrijf in A'dam om eens te laten kijken of er nog meer aan de hand is.
Wordt vervolgt...
Helaas zat ik niet zelf in de auto, maar mijn auto stond stil en de civic hybrid had dat niet helemaal door en ging er met een gangetje van 20 km/h in.
Alle formulieren zijn geregeld en dat gaat wel goed komen, maar het blijft kut.
Bumper is aan de linkerkant ontzet vanaf het chassis, heeft een scheur en een flink aantal krassen. De kentekenplaat is ook aan gort. Mn twinloop heeft wel de bumper geperforeerd van de Hybrid maar lijkt nog intact...
Vanmiddag dus naar een schade bedrijf in A'dam om eens te laten kijken of er nog meer aan de hand is.
Wordt vervolgt...
'98 JDM Integra Type-R
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
Gister middag langs een schadebedrijf gereden, krijg vanmiddag te horen wat het ongeveer gaat kosten...
That can't be done, the way he hit me, didn't touch that part. Only the bumper. Luckly i can get the parts i need from Sven his old car ( license plate holder)
De rest zie ik allemaal wel :roll:
Benjdmin wrote:Weak!
Make sure you tell them that weave in the rear quarter was not there before, then you can get that fixed as well.
Oh and 98spec bumper FTW!
That can't be done, the way he hit me, didn't touch that part. Only the bumper. Luckly i can get the parts i need from Sven his old car ( license plate holder)
De rest zie ik allemaal wel :roll:
'98 JDM Integra Type-R