Motor topic (Post 1= forum rijders)

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
Leemanske

Post by Leemanske »

Nee deze is verlaagd en achteraan baanbanden opgestoken
Vooraan zitten er scooterbanden op...
En grotere intake, volledige dubbele uitlaat uit Amerika en Power commander...
Gaat enorm goed
En zou ook enkel voor op de baan te rijden zijn

Driften, wheelie's, stoppie's noem maar op
Allemaal gene probleem
Is een beetje zoals de KTM maar op 4 wielen dan
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Knappe quad.
DC2

Post by DC2 »

VTECCIE wrote:Wat nieuw speelgoed gekocht:

Image

Image

Image

Image

Mooi speelgoed! 8)
mr. X

Post by mr. X »

Zelf had ik ook een Yamaha Raptor 660cc (is er überhoupt wel een 700?)
De quad had geen kenteken, daarom niet road legal. Toch enkele keren mee op de weg gescheurd, 150 met kleine vertanding geen probleem. Grotere verdanding was 200+ mogelijk.
Beest van een apparaat, niet kapot te krijgen. Menig cross motor had het er moeilijk mee. Natuurlijk, de echte profs reden jou zoek maar over het algemeen kon je aardig meekomen.

Ben nooit zo'n fan geweest van de wegbanden. Héérlijk geluid geven de nopbanden op pekweg 8).
Leemanske

Post by Leemanske »

Ja de 700 is de opvolger van de 660
Met injectie en volledig programmeerbaar !!
Maar 150 km/u klopt niet hoor
Is zelfs niet te halen met vertanding voor op de weg...
Mijne maat heeft een 660 en kan zelfs niet mee met de 700
En zeker niet met crossbanden
Zeker dat uw teller goed stond ?
mr. X

Post by mr. X »

Teller had ik niet. Gemeten op autoteller die erachter reed :wink:

Kan zijn dat er geen originele vertanding op zat toen ik hem kocht. Heb hem namelijk jong gebruikt gekocht. De keus was een nieuwe Banshee of Warrior of jong 2e handse Raptor. Voor mij was die keus snel gemaakt :wink:

Ben wel benieuwd hoe de nieuwe nu rijdt. Ik kon namelijk aardig gekke dingen met die quad 8)
MHG

Post by MHG »

DC2 wrote:
VTECCIE wrote:................

Mooi speelgoed! 8)

Inderdaad, heel mooi spul.
MHG

Post by MHG »

Leemanske wrote:En dan uiteindelijk deze gekocht
zo had ik toch nog een speeltje
Yamaha Raptor 700 r

Image
Image

Gaat niet zo snel
En is wat beter voor de boetes

Wat is nou de top van zo'n ding? Ik ben me de laatste tijd aan het bedenken om mijn GSX-R de deur uit te doen en in plaats van een racer een quad te kopen. Nu ga ik regelmatig met wat vrienden toeren in de Eiffel, maar dat wordt natuurlijk een stuk moeilijker op een quad, denk ik.
Leemanske

Post by Leemanske »

ik heb een top van een werkelijke 135 km/u...
Ik ga geregeld mee met mensen met de moto
Snelheid van 125 km/u haal je enorm snel
Gelijkwaardig zoals een supermotard
Bochten zijn ook geen enkel probleem
om aan een serieuse snelheid te nemen
als hij verlaagd is en baanbandjes heeft...
Ik heb mijn GSX-R ook weg gedaan
puur omdat het soms een beetje te snel ging
En zeker hier in België met de boetes en flitspalen
En als verkoper kan ik niet zonder mijn rijbewijs
Ik haal juist dezelfde toeren uit met de Quad als met de moto
+ als je met een paar quad's kan gaan rijden
Is het ook wel nog heel leuk
En op een quad 130 km/u rijden is te vergelijken op mijn GSX-r aan 250 km/u
mr. X

Post by mr. X »

Mijn quad heb ik gekocht bij Ton Maessen. Site ziet er niet professioneel uit, maar het is een goede zaak met behoorlijk veel ervaring en een grote naam in dat wereldje.
Je zou ze eens moeten bellen.
Ze racen namelijk zelf ook met hun quads en snelheiden van 180km/h waren geen probleem.

De techniek zal vandaag de dag wel een stuk hoger liggen dan toen ik dat ding kocht dus waarschijnlijk zullen ze ook een tikkeltje harder gaan.
Met 130 moet je toch écht een kleine vertanding hebben.
Ik had 2 kennissen en die hadden beide een 660 met grotere vertanding en hebben meerdere malen tegen de 200 km/h aan gezeten. Zelf was ik er niet bij dus harde bewijzen zijn het niet.

@ Ivo
Je zou een paar uur op zo'n ding moeten rijden. Dat went zo ongelofelijk snel en je kunt er zo bizar veel mee. Gooien en smijten. Het is natuurlijk niet te vergelijken met een motor. Zelf denk ik dat je zeker meer plezier hebt van een quad dan van een motor. (legaal plezier dan)
Leemanske

Post by Leemanske »

Ik heb de meest ideale vertanding voor op de weg te rijden...
Kijk maar eens op het Amerikaanse raptor forum over de topsnelheden
Daar spreken ze over topsnelheden van 75 tot 90 mph
En dit is dan al stage 2...
eerst stond mijn teller verkeerd ingesteld en reed ik 155 km/u
En daar moest iedereen al mee lachen toen ik dit zei...
Na teller juist te zetten
Kom ik aan een werkelijke snelheid van 135 km/u...

http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... eid+raptor

En nog iets van op het raptor forum:
90 mph is just about bullsh$t on a raptor unless they are seriously modded or running downhill, downwind on asphalt. I just ran 82 (via gps) on a dry lake bed in Baja a couple of weeks ago, and I have the big three. I am not saying that 90 is impossible, just improbable.
mr. X

Post by mr. X »

Leemanske wrote:http://www.quadforumbenelux.com/viewtopic.php?t=21284&highlight=topsnelheid+raptor

Ik wil niet lullig doen maar in jou link zie ik alleen maar verhalen die mijn verhaal bekrachtigen.

Jij rijdt waarschijnlijk met standaard kleine vertanding, ik heb waarschijnlijk al een iets grotere vertanding erop gehad.
Dat de jouwe 130 rijdt kan goed, dat de mijne met iets grotere vertanding 150 haalt kan ook goed kloppen en harder dan dat met een nóg grotere vertanding lijkt mij niet uit te sluiten.
Verder hoef je niet naar die Amerikanen te luisteren. Letterlijk een wereld van verschil :wink:
Leemanske

Post by Leemanske »

Ik heb vooraan 16 en achteraan 36
Wat dus de meest ideale vertanding is voor op de weg
Want trekkracht heeft hij genoeg de 700
En daar haal ik 135 km/u mee...

Ik ga er ook niet verder op ingaan
Kan alleen maar zeggen dat mijne maat met zijn 660
Met andere uitlaten en dynojet kit en ook de vertanding voor op de weg heeft
Gewoon weg achterlaat met de 700...

En in mijn link staat wel degelijk standaard 125 km/u met de nodige aanpassingen van tandwielen en Stage I (uitlaat - computer - intake ) is 140 km/u te halen

+140 km/u is te doen maar dan Big bore kit, nokkenas, andere psiton en dragpipes...
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Vorige week werd ik tegen gehouden bij een routine politie controle langs de baan. Ze pikten er maar weinig uit maar natuurlijk die van mij wel :dunno: .
Die agent zag er niet al te makkelijk uit en begon echt te zoeken of hij mij ook maar iets kon aansmeren. toen het met de auto niet lukte heeft hij mij maar waarschuwing gegeven wegens serieus verouderde foto op mijn rijbewijs. Was ook ééntje van 20 jaar terug.
Dus ik eergisteren een nieuw rijbewijs gaan halen en nu blijkt dat ik bij één van de laatsten was die met zijn autorijbewijs te halen ook met de motor mag rijden zonder daarvoor een apart examen af te leggen.
Dus lucky me. :lol: Aan de andere kant, mag ik al 20 jaar met de motor rijden zonder dat ik het wist. :cry:
Misschien gaan motoren mij nu toch nog interesseren. :wink:
HONDA

Post by HONDA »

Ik zou maar eerst gaan lessen. Het is leuk dat je zomaar motor mag rijden maar je bent (met alle respect) waarschijnlijk een gevaar op de weg.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
RedSun

Post by RedSun »

En voor jezelf en evt. je gezin......
Nana korobi ya oki
JDMTEG

Post by JDMTEG »

HONDA wrote:Ik zou maar eerst gaan lessen. Het is leuk dat je zomaar motor mag rijden maar je bent (met alle respect) waarschijnlijk een gevaar op de weg.

Weet ik wel. Was ook meer als grap bedoelt.
Maar eigenlijk toch wel bizar om te weten dat iedereen die voor mij zijn rijbewijs heeft gehaald en nooit met een motor heeft gereden er zo maar legaal mee mag vertrekken.
JDMTEG

Post by JDMTEG »

RedSun wrote:En voor jezelf en evt. je gezin......

Ja gezin, vrouw en 3 kids. Misschien een supergrote side car kopen.
Ik zie me al rondrijden met mijn kroost. :lol:
HONDA

Post by HONDA »

ITR897 wrote:
HONDA wrote:Ik zou maar eerst gaan lessen. Het is leuk dat je zomaar motor mag rijden maar je bent (met alle respect) waarschijnlijk een gevaar op de weg.

Weet ik wel. Was ook meer als grap bedoelt.

Verstandig, was iedereen maar zo wijs. :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
MHG

Post by MHG »

Heb verhalen gehoord over motor rijbewijs halen in belgië, daar word je bang van. Mensen die na een handje vol lessen gewoon op welke motor dan ook mogen rijden. Hoezo verenigd europa?
Locked