Wat the F*ck is er met Honda F1 aan de hand???
Gaskleppie wrote:Krijg nou wat!Het was de laatste tijd angstvallig stil rondom Honda. De Japanse fabrikant had 31 januari als deadline gesteld voor de verkoop van de renstal, maar op die dag viel er geen nieuws te melden. Nu blijkt er toch genoeg geld te zijn om de renstal de eerste vier Grands Prix van het seizoen te kunnen laten rijden.
Geld
De Britse krant The Guardian beroep zich op bronnen dichtbij de Honda-fabriek in Brackley. Een groep Braziliaanse sponsoren heeft ongeveer dertig miljoen dollar op tafel gelegd zodat Bruno Senna en Jenson Button van start kunnen gaan in Australië, Maleisië, China en Bahrein. Mercedes-Benz levert motoren aan het team.
Voorbereiden
Teambaas Ross Brawn zou volgens The Guardian het Honda-personeel een e-mail hebben gestuurd, waarin staat dat iedereen moet beginnen met de voorbereidingen op de Australische Grand Prix.
Ze gaan gewoon rijden!
hier snap ik niks van... dus, team Honda met Mercedes motoren of hoe moet ik dit opvatten?
-
- Posts: 386
- Joined: Fri Feb 06, 2009 1:08 pm
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Even goed lezen. Een groep brazilianen heeft dat geld bij elkaar geschraapt om Senna te kunnen laten rijden. Ik vrees dat Honda alleen toestemming heeft gegeven om het team te gebruiken, meer niet. Geen fabrieks steun, alleen het team wat daar in engeland werkt is actief. En dan zouden ze elke motor kunnen nemen die beschikbaar is.
Hier alvast een voorproefje van hoe de wagens er het komende seizoen uit kunnen zien:
http://www.8thcivic.com/forums/garage/1 ... eason.html
http://www.8thcivic.com/forums/garage/1 ... eason.html
culasse wrote:Hier alvast een voorproefje van hoe de wagens er het komende seizoen uit kunnen zien:
http://www.8thcivic.com/forums/garage/1 ... eason.html
Is dat echt zo?
Lijkt me (hoop) dat het hiermee spannender wordt!
Door het opruimen van al die aerodynamische "hulpmiddelen"aan de wagen hoopt de FIA dat inhaalacties beter mogelijk worden zodat er spannender races voorgeschoteld kunnen worden.
Het liefst had ik gezien dat de spoilers en vleugels voor en achter compleet zouden verdwijnen, en daarvoor in de plaats het "grondeffect"principe uit begin jaren 80 terug kwam.
Met deze configuratie waren spoilers eigenlijk niet meer nodig, het vacuüm onder de auto was zo sterk, dat waanzinnige bochtsnelheden mogelijk waren. Bovendien kon een achterligger zelfs in snelle bochten vlak achter de voorganger aansluiten om in te halen, met de huidige setup met spoilers en vleugels zou dat onmogelijk zijn geweest. Met dit grondeffect waren er legio inhaalacties mogelijk en dat zorgde voor spannende races. Nadeel was wel dat het materiaal in die tijd niet echt opgewassen was tegen de centrifugaalkrachten, gebroken veren, wielophangingen, wielen waren schering en inslag en er gebeurden een paar ernstige ongelukken, met dodelijke afloop.
Het liefst had ik gezien dat de spoilers en vleugels voor en achter compleet zouden verdwijnen, en daarvoor in de plaats het "grondeffect"principe uit begin jaren 80 terug kwam.
Met deze configuratie waren spoilers eigenlijk niet meer nodig, het vacuüm onder de auto was zo sterk, dat waanzinnige bochtsnelheden mogelijk waren. Bovendien kon een achterligger zelfs in snelle bochten vlak achter de voorganger aansluiten om in te halen, met de huidige setup met spoilers en vleugels zou dat onmogelijk zijn geweest. Met dit grondeffect waren er legio inhaalacties mogelijk en dat zorgde voor spannende races. Nadeel was wel dat het materiaal in die tijd niet echt opgewassen was tegen de centrifugaalkrachten, gebroken veren, wielophangingen, wielen waren schering en inslag en er gebeurden een paar ernstige ongelukken, met dodelijke afloop.
culasse wrote:Door het opruimen van al die aerodynamische "hulpmiddelen"aan de wagen hoopt de FIA dat inhaalacties beter mogelijk worden zodat er spannender races voorgeschoteld kunnen worden.
Het liefst had ik gezien dat de spoilers en vleugels voor en achter compleet zouden verdwijnen, en daarvoor in de plaats het "grondeffect"principe uit begin jaren 80 terug kwam.
Met deze configuratie waren spoilers eigenlijk niet meer nodig, het vacuüm onder de auto was zo sterk, dat waanzinnige bochtsnelheden mogelijk waren. Bovendien kon een achterligger zelfs in snelle bochten vlak achter de voorganger aansluiten om in te halen, met de huidige setup met spoilers en vleugels zou dat onmogelijk zijn geweest. Met dit grondeffect waren er legio inhaalacties mogelijk en dat zorgde voor spannende races. Nadeel was wel dat het materiaal in die tijd niet echt opgewassen was tegen de centrifugaalkrachten, gebroken veren, wielophangingen, wielen waren schering en inslag en er gebeurden een paar ernstige ongelukken, met dodelijke afloop.
Het probleem met dat systeem was dat wanneer dat 'grondeffect' werd verbroken, autos gingen 'vliegen'.
Dit kwam niet alleen doordat het materiaal er niet tegen opgewassen was, maar door dingen als een hoge curbstone mee pakken in combinatie met een heeele hogebochtsnelheid waardoor de auto 'lifte'. Of door een tikje waardoor de auto werd opgelicht etc.
"Honda is gered"
Fri 27-02 2009
Honda F1 lijkt vrijwel zeker van de ondergang gered, inmiddels meldden diversen bronnen dat het Honda akkoord is gegaan met een management buy-out geleidt door Ross Brawn en Nick Fry.
Brawn en Fry hebben Honda ervan overtuigd dat het beter is het team overeind te houden dan het te sluiten. Volgens ingewijden was er ondanks vele gesprekken geen enkele serieuze koper voor het team. Honda had dus de keus om het team te sluiten of in handen te geven van Brawn en Fry.
Brawn en Fry moeten het wel met een sterk geslonken budget doen. Dit zal zijn invloed gaan hebben, naar verluidt zullen 300 van de 700 personeelsleden van het voormalige Honda F1 worden ontslagen.
Jeson Button lijkt vrijwel zeker één van de racecoureurs te worden, volgens Britse media is de Engelsman akkoord gegaan met een halvering van zijn salaris.
Overigens lijkt niet iedereen blij te zijn met een op handen zijnde doorstart van Honda F1. Velen die nu hun baan verliezen zullen niet zo rijkelijk gecompenseerd worden als Honda haar Formule 1 - team helemaal had opgedoekt.
http://www.f1news.nl/news/5988-%22Honda ... ed%22.html
Fri 27-02 2009
Honda F1 lijkt vrijwel zeker van de ondergang gered, inmiddels meldden diversen bronnen dat het Honda akkoord is gegaan met een management buy-out geleidt door Ross Brawn en Nick Fry.
Brawn en Fry hebben Honda ervan overtuigd dat het beter is het team overeind te houden dan het te sluiten. Volgens ingewijden was er ondanks vele gesprekken geen enkele serieuze koper voor het team. Honda had dus de keus om het team te sluiten of in handen te geven van Brawn en Fry.
Brawn en Fry moeten het wel met een sterk geslonken budget doen. Dit zal zijn invloed gaan hebben, naar verluidt zullen 300 van de 700 personeelsleden van het voormalige Honda F1 worden ontslagen.
Jeson Button lijkt vrijwel zeker één van de racecoureurs te worden, volgens Britse media is de Engelsman akkoord gegaan met een halvering van zijn salaris.
Overigens lijkt niet iedereen blij te zijn met een op handen zijnde doorstart van Honda F1. Velen die nu hun baan verliezen zullen niet zo rijkelijk gecompenseerd worden als Honda haar Formule 1 - team helemaal had opgedoekt.
http://www.f1news.nl/news/5988-%22Honda ... ed%22.html
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Brawn GP neemt Honda F1 over
06 maart 2009
Honda Motor Company Limited heeft op vrijdagochtend bekend gemaakt dat het team is overgenomen door team baas Ross Brawn. Het team zal per direct over gaan in de handen van de Brit en onder de naam ´Brawn GP´ aan de start verschijnen in Melbourne met Mercedes-Benz motoren.
Het nieuwe team Brawn GP maakte direct haar rijders voor het komende seizoen bekend. Wat eigelijk eerder deze week al uitgelekt was werd direct bevestigd; Jenson Button zal samen met Rubens Barrichello komend jaar voor Brawn GP gaan racen. Beide heren zullen voor het vierde achtereenvolgende jaar een duo vormen voor het team uit Brackley, Engeland.
Brawn GP team baas en eigenaar Ross Brawn was uiteraard erg blij met het nieuws: "Het waren de afgelopen maanden erg drukke tijden maar ik ben blij dat we vandaag eindelijk duidelijkheid kunnen geven en dat we de toekomst van het team hebben kunnen garanderen."
"Het is bijzonder jammer dat we niet langer met Honda verder kunnen gaan maar ik zou toch gelijk van de gelegenheid gebruik willen maken om Honda te bedanken voor de fantastische samenwerking de afgelopen tijd en dan met name het bestuur van Honda tijdens de overname periode. We konden altijd op de steun rekenen en gaven mij en het team alle vertrouwen om de toekomst van het team te garanderen."
Die zag ik ook al aankomen. Dat hij met Mercedes motoren gaat rijden niet. Zal de komende jaren wel weer Mugen in komen te hangen als Mugen/Honda happy is met de regels over ontwikkelen. Hoe het vorig jaar gegaan is was de nagel op de doodskist
http://www.brawngp.com/pr.php
http://www.brawngp.com/pr.php
-
- Posts: 48
- Joined: Wed Feb 27, 2008 4:37 pm
- Contact: