Sander stelt zich opnieuw voor. [TODA Spruitstuk]
-
Wel heel erg leuk om je belevenissen te lezen. En ik vind het erg bijdehand van je om met je eigen auto de cursus te volgen. Ik neem aan dat je komend jaar genoeg track days zult gaan doen, dan kun je je lekker uitleven in een auto die je prima onder controle hebt.
Je hebt wel mazzel gehad dat je niet de vangrail aangetikt hebt bij het uitkomen van de mastersbocht. Veel succes nog, en helemaal met je examen de 15e.
Je hebt wel mazzel gehad dat je niet de vangrail aangetikt hebt bij het uitkomen van de mastersbocht. Veel succes nog, en helemaal met je examen de 15e.

HaRdCoRe-WeZ wrote:Wel heel erg leuk om je belevenissen te lezen. En ik vind het erg bijdehand van je om met je eigen auto de cursus te volgen. Ik neem aan dat je komend jaar genoeg track days zult gaan doen, dan kun je je lekker uitleven in een auto die je prima onder controle hebt.
Dankje! De mastersbocht is erg ruim hoor. En heel veel gras. Ik stond nog niet eens halverwege het gras. Ik heb meer geluk met de hugenholtz, daar is niet echt ruimte voor een foutje, gelukkig ligt de snelheid daar ook een stuk lager.
Ik ben inderdaad van plan om aan flink wat trackdays mee te doen, misschien zelfs een avondcompetitie. Ben momenteel een beetje aan het kijken naar een leuk autotje speciaal daarvoor, maar dat houd ik nog een beetje geheim :wink:
Filmpje: http://www.xs4all.nl/~teiconbv/video/ctrz/
Hopelijk doet ie het, beetje aan het klooien geweest om hem online te krijgen.
Versleten band (dit was een RE050A :-))
Auto heeft nu 2 nieuwe bandjes gekregen en weer een olieverversing gehad. Weer helemaal klaar voor zaterdag!
Ow trouwens... mijn Autoradio heeft het circuit rijden geloof ik niet overleeft. Ik heb zo'n pioneer met bluetooth handsfree erin zitten en ik kan er nu alleen nog maar mee bellen. In de radio, cd of ipod modus geeft ie aan MUTE. Dat terwijl er niet gebeld wordt.. Radio is helaas ook alweer 2+ jaar oud, dus geen garantie.
Hopelijk doet ie het, beetje aan het klooien geweest om hem online te krijgen.
Versleten band (dit was een RE050A :-))

Auto heeft nu 2 nieuwe bandjes gekregen en weer een olieverversing gehad. Weer helemaal klaar voor zaterdag!
Ow trouwens... mijn Autoradio heeft het circuit rijden geloof ik niet overleeft. Ik heb zo'n pioneer met bluetooth handsfree erin zitten en ik kan er nu alleen nog maar mee bellen. In de radio, cd of ipod modus geeft ie aan MUTE. Dat terwijl er niet gebeld wordt.. Radio is helaas ook alweer 2+ jaar oud, dus geen garantie.
Haha so de bandjes zien eruit!
Ik heb een foto van mijn banden op internet na een circuit dag, maar mn computer doet zo raar dat hij helemaal geen java of dingen opend.. En aangezien ik een computer a-technicus ben..
Die van jou zijn nog een tandje harder misbruikt dan die van mij toen :lol:
Hoeveel mm profiel begon je mee?
Ik heb een foto van mijn banden op internet na een circuit dag, maar mn computer doet zo raar dat hij helemaal geen java of dingen opend.. En aangezien ik een computer a-technicus ben..
mr. X wrote:Haha so de bandjes zien eruit!
Hoogstens 5mm ofzo, verwachte ook al dat ze de cursus niet zouden overleven :-)
mr. X wrote:Als je profiel minder diep word, vermindert de grip dan ook bij een droge baan zonder vieze troep (wat dan ook, water zand etc) op de baan?
Dat de gleuven erin zitten voor afvoer van troep snap ik, maar zit er in 8 mm of 5 mm profiel diepte verschil in grip bij normale omstandigheden?
Ik had het gevoel dat naarmate de banden versleten, ik meer grip van voor kreeg. Dus misschien toch een beetje een slick werking. Maarja kan ook te maken heben dat mijn lijnen beter werden in ik daardoor met minder onderstuur de bocht instuurde... Ik weet het niet :-)
Sander wrote:slydawg wrote:Dat van je radio kan een slechte massa zijn, al vaker meegemaakt.
Advies: Ik zou na elke circuit sessie de olie verversen, als je dat nog niet doet.
Wat voor olie gebruik je trouwens?
Bandjes zien er goed uit!
Ververs na elke keer idd. Castrol 5w40 zit erin.
:thumbs:
Filmpje net ff gekeken...die handrem heeft het zwaar te verduren gehad :wink:
slydawg wrote:Sander wrote:slydawg wrote:Dat van je radio kan een slechte massa zijn, al vaker meegemaakt.
Advies: Ik zou na elke circuit sessie de olie verversen, als je dat nog niet doet.
Wat voor olie gebruik je trouwens?
Bandjes zien er goed uit!
Ververs na elke keer idd. Castrol 5w40 zit erin.
:thumbs:
Filmpje net ff gekeken...die handrem heeft het zwaar te verduren gehad :wink:
Lol niet alleen de handrem... ik was echt compleet gesloopt. :wink:
Ja ik weet het.. moet weereens gaan sporten.... :lol:
DC2TYPER wrote:Het filmpje werkt hier niet meer !
Bij mij doet hij het nu in iedergeval wel weer.
Ik kreeg weer het programma doorgemaild van aanstaande zaterdag. Bleek er vorige week een instructeur te zijn aangereden. Daar heb ik echt helemaal niets van meegekregen.
Beste deelnemers,
Het zal jullie niet ontgaan zijn dat onze instructeur Kevin Abbring vorige
week op de paddock door een Dacia is aangereden.
Hij stond in een risico volle zone, direct bij een bocht.
Kevin heeft helaas beide voeten in het gips, rechts een gebroken botje,
links een scheur in een bot.
Kevin is echter zeer enthousiast en laat zich door wat gips niet
tegenhouden.
Kortom, het zou ons niet verbazen als hij er zaterdag al weer is om jullie
te ondersteunen...
Wij wensen Kevin in ieder geval een zeer voorspoedig herstel!
Zaterdag staat er voor jullie op het menu:
* 12.00 THEORIE (door ondergetekende)
* 13.00 VRIJ RIJDEN (inhalen = toegestaan)
* 13.45 PROEFSTARTJES / DOUBLE CLUTCHEN / GROTE SLALOM / REMPROEF (op droog
wegdek)
* 16.00 FORMATIE RIJDEN (+ briefing op de grid)
* 16.20 OEFENWEDSTRIJDEN (start in 3 delen / scheiding met de GELE vlag)
* 16.50 EINDE praktijk (want dan is het donker!!)
* 17.30 UITSLAG PROEFEXAMEN
Voor volgende week hebben we trouwens ook al een heel gaaf programma klaar!
Maar eerst mogen jullie uitkijken naar cursus dag 4!
Tot dan!
Met sportieve groet,
Frank Kerseboom
Rensportschool Zandvoort
-
HaRdCoRe-WeZ wrote:Vet hoor. Niet van die aanrijding dan, maar wel een leuk programma.
Wat is dat formatierijden eigenlijk? Naast elkaar oid?
Ik denk weer in kleine groepjes achter elkaar rijden. waarbij de instructeur meerijd in de voorste auto, na 3 rondjes sluit de voorste auto achteraan en stapt de instructeur in bij de volgende auto.
Dat denk ik althans.. we zullen zien :-)