Boikel. Spa Francorchamps

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
Rikky

Post by Rikky »

Goed bezig jonge! Goed bezig! :D
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
LaurenZ

Post by LaurenZ »

boikel wrote:
Nieuwe semi's, Federal RS-R, hoorde dat deze op een natte baan beter presteren dan r888. Ze zijn ook stukken goedkoper dan de Toyo's.
Image

Waar heb je die vandaan ?
'98 JDM Integra Type-R
LCR

Post by LCR »

Supergave garage man... :thumbs:
Die Federal hebben verdomd veel groeven ivm de R888...lijkt haast op een normale band.
vtec vince

Post by vtec vince »

Ziet er allemaal puik uit!

Volgende week spa zeg je??
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
boikel

Post by boikel »

L4urenZ wrote:
boikel wrote:
Nieuwe semi's, Federal RS-R, hoorde dat deze op een natte baan beter presteren dan r888. Ze zijn ook stukken goedkoper dan de Toyo's.
Image

Waar heb je die vandaan ?

Het was even zoeken, maar heb ze uiteindelijk op ebay.de gevonden. Slechts €80 per stuk.

@LCR Thanks. :D
Met droog weer zijn ze naar zeggen ook niet zo goed als de R888. Met een natte baan schijnen ze echt geweldig te zijn. Rij zelf graag op Spa en daar heb ik het nog nooit droog meegemaakt, vandaar de keuze eerst goede regenbanden te kopen.

@Vince. Ja, 26 maart met BaT, helaas wel uitverkocht. Op 27 maart zijn er nog een paar plekken vrij.
vtec vince

Post by vtec vince »

kijken is ook leuk !! :-)
boikel

Post by boikel »

Zeker, neem je helm mee. :D
vtec vince

Post by vtec vince »

Hmmm, die ik heb helaas niet.
Misschien dat ik er links of rechts nog ergens een kan lenen.
Rikky

Post by Rikky »

Je kan er van mij wel een lenen... maar dan moet je me wel mee nemen :lol:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
mr. X

Post by mr. X »

Ben benieuwd hoe je die SPC Camber/caster armen voor vindt. Daar had ik ook mijn oog op laten vallen want andere setjes zien er niet zo degelijk uit.

Vloer ziet er ook rete strak uit. Mag ik vragen wie dat heeft gedaan voor je en wat zoiets kost? Mag per PB :wink:. Wil zoiets ook in onze schuur doen maar er zijn meer mogelijkheden dan alleen kunststof.
Hardrace bushings zien er ook netjes uit. De mijne begint, ondanks de lage km stand, ook al uit de rubbers te scheuren dus vervangen lijkt me een goede keus!
LaurenZ

Post by LaurenZ »

mr. X wrote:De mijne begint, ondanks de lage km stand, ook al uit de rubbers te scheuren dus vervangen lijkt me een goede keus!

Denk ook dat het eerder aan leeftijd dan aan aantal KMs ligt :wink:
'98 JDM Integra Type-R
boikel

Post by boikel »

mr. X wrote:Ben benieuwd hoe je die SPC Camber/caster armen voor vindt. Daar had ik ook mijn oog op laten vallen want andere setjes zien er niet zo degelijk uit.

Vloer ziet er ook rete strak uit. Mag ik vragen wie dat heeft gedaan voor je en wat zoiets kost? Mag per PB :wink:. Wil zoiets ook in onze schuur doen maar er zijn meer mogelijkheden dan alleen kunststof.
Hardrace bushings zien er ook netjes uit. De mijne begint, ondanks de lage km stand, ook al uit de rubbers te scheuren dus vervangen lijkt me een goede keus!

Ben ook benieuwd naar die SPC camber arms, kwaliteit schijnt het beste te zijn wat er te koop is. Als je er nog wilt zou ik maar snel zijn, ze zijn inmiddels uit productie en erg moeilijk te vinden.

De vloercoating heb ik online bij http://www.coatingshop.nl/ gekocht en samen met een maat zelf gelegd. Het kost een paar dagen werk: Primer, egaliseervloer, primer en dan 2 lagen coating. Steeds met een droogtijd van 18 tot 24 uur tussen de lagen. Voor mijn vloer 60m3 was ik €750 kwijt. €300 was voor de egaliseervloer, als jouw vloer mooi glad is heb je dat dus niet nodig. Dit is wel professioneel spul, geen gamma kwaliteit.

Voor de Hardrace rubbers ga ik denk ik nog een werkplaatspers aanschaffen, zal een stuk makkelijker werken dan dat geklooi met een bankschroef.
integra

Post by integra »

Niet op lassen he boikel. Want dat komt niet goed.
Je hebt bijna de zelfde kleur als ik. Ziet er goed uit.
boikel

Post by boikel »

Thanks. Bij het lassen leg ik er eerst een rubber mat op.
Roy

Post by Roy »

HMm,
JE KOOPT TOCH GEEN SEMI'S VOOR EEN NATTE BAAN?

Hoedan ook goed bezig!
Jij bent van de zomer klaar voor een trackday.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
boikel

Post by boikel »

WAT KOOP JIJ DAN BIJ EEN NATTE BAAN? Straatbanden? Full wet banden? of ga jij met regen het circuit niet op?
mr. X

Post by mr. X »

Hoe veel werk was het om alles netjes te krijgen met die vloer Michiel?
Hoe heb je dat bijvoorbeeld gedaan bij de randen/muren? Je brengt het aan met een roller las ik, trekt de vloer dan zo mooi glad bij?
Hoe grof was jouw ondergrond? Wij hebben een beste betonvloer die verre van gelijk is dus een egaliseervloer zal bij ons ook nodig zijn.

Heb even snel een rekensommetje gemaakt en onze hele schuur zou neer komen op +- € 2500,-
Dat is nog wel te overzien voor zo'n mooie vloer maar als je het verpest door het zelf te doen is het opeens wel een hoop geld voor niks :D Dat hoop ik eigenlijk te voorkomen. Heb ook al een mailtje uit staan naar een bedrijf dat vloeren met een diamant schijf slijpt.
Ik twijfel nog tussen deze twee opties. Wilde dit eigenlijk ook over een paar maanden doen.
integra

Post by integra »

@ Maarten. Boikel zijn vloer en mijn vloer waren beide nieuw. Je kan beter ook even vragen hoe het zit met de hechting in verband met Olie en vuiligheid op een bestaande vloer. Het zou zonde zijn als hij na een half jaar los springt. Hij kan worden aangebracht met een prikroller of een spaan.
Het is zeer dun en vloeit heel mooi uit. Maar alle gaatjes moet ook dicht zijn anders loopt het zo ergens heen waar het niet hoort.
Roy

Post by Roy »

boikel wrote:WAT KOOP JIJ DAN BIJ EEN NATTE BAAN? Straatbanden? Full wet banden? of ga jij met regen het circuit niet op?

het laatste vrees ik :lol:

begrijp me niet verkeerd. Maar normaal ga je niet met Semi's in de regen rijden, dan neem je inderdaad regenbanden of gewone straatbanden op zijn minst.
Tenzij je ze ook gewoon op straat ermee gaat rijden, dan kan ik het begrijpen waarom je die overweging meenam om jou keuze te bepalen tusen de twee semi's.

Want bij regen, vooraal in NL is het koud.
Waardoor je banden niet snel genoeg op temperatuur krijgt, en behalve dat hebben ze al minder grip in regen.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
boikel

Post by boikel »

Mijn vloer was na storten niet gevlinderd ofzo. Best een ruw oppervlak, veel putjes en bobbeltjes. Ik heb zelf met een komdiamantschijf heel de vloer vlak gemaakt. (lees bobbeltjes weg) Dit was echt een pokkewerk maar wel noodzakelijk anders was er te veel egaliseer nodig om alles vlak te krijgen. Het lijkt me dat dit bij jou niet nodig is.

Deze foto's zijn van na het wegslijpen van de bobbeltjes.

Image
Image

Wat integra (ben je naam even kwijt :o ops: ) zegt over het opvullen van kieren en gaatjes moet je inderdaad doen, spul is best prijzig en het is zonde dat het weg loopt.
Wat ik erg moeilijk vond is om te bepalen hoeveel egaliseer je nodig hebt om een perfect strakke vloer te krijgen. Ik ben dus met emmers water aan het hobbieen geweest om te kijken hoeveel liter ik ongeveer nodig heb voor een perfect dekkende egaliseerlaag. Dat bleek nog vies tegen te vallen, nl. 150 liter. Heb voor de zekerheid een zak (25kg)extra gekocht en deze is ook opgegaan.

Het aanbrengen van de coatings is net schilderen, als jij het goed aanbrengt dekt het ook mooi. Muren plak je af met tape, denk ook niet dat je een laag van een paar centimeter aanbrengt. Totale dikte is 3 tot 4 mm denk ik.

Op zich valt het de tijd die je per laag bezig bent best mee, voor de egaliseerlaag waren wij met 2 man in 1.5 uur klaar. Elke andere laag zat er binnen een uur op. Het is gewoon een kwestie van goed plannen en zorgen dat al het benodigde gereedschap en materiaal bij de hand ligt. Houd er ook rekening mee dat je een minimum en maximum tijd hebt om de volgende laag aan te brengen. Dit is temperatuurafhankelijk, doe dit werk dus niet midden in de zomer. Je hebt dus bijna een week lang elke dag een paar uurtjes werk. Daarom is dit ook zo duur als je het uitbesteed, die mannen moeten elke dag bij jou langs komen om even te werken.

Nog even een paar dingen die bij mij niet vlekkeloos gingen:
Ik dacht dat zo'n spike roller niet nodig was om de luchtbelletjes te verwijderen, niet op bezuinigen en gewoon kopen. Ben zelf een dag bezig geweest met plamuur om alle kleine pokkegaatjes op te vullen.

De droogtijd is best kort, koop een paar extra rollers. Steeds aan het eind van de klus was mijn roller keihard en werkte het niet meer lekker.

Heb voor een vloer gekozen met antislip, blijf tijdens het aanbrengen van de coating goed doorroeren om het uitzakken van het antislipmiddel te voorkomen. Anders wordt het niet homogeen op je vloer aangebracht.

Probeer zo veel mogelijk ongedierte te voorkomen. Ik had ook last van spinnen met klompvoetjes.

Image

Helaas heb ik weinig foto's verder, deze is nog van het eindresultaat.

Image

Als je meer specifieke dingen wilt weten roep je maar Maarten.
Locked