Benzine
:shock: 90 voor een volle tank??!
Sinds ik de ATR heb gekocht heb ik maar 2 keer mogen tanken. Het banzinelampje brandde de eerste keer en gevuld met BP ultimate> 69 euro. Heeft de ATR een reservetank van 15 liters ofzo?
P.S. iemand hier ervaring met de superbenzine van Makro? naam ben ik even kwijt...iets met euro......
Sinds ik de ATR heb gekocht heb ik maar 2 keer mogen tanken. Het banzinelampje brandde de eerste keer en gevuld met BP ultimate> 69 euro. Heeft de ATR een reservetank van 15 liters ofzo?
P.S. iemand hier ervaring met de superbenzine van Makro? naam ben ik even kwijt...iets met euro......
Als je de tank van de ATR helemaal leegrijd kan er inderdaad 65 liter in, 65 maal 1,52 en je slaat inderdaad steil achterover. Maar of het zo gezond is om een tank kurkdroog te rijden? Het meeste wat ik ooit in één keer getankt heb was 62,86 liter. En benzine van de Makro heb ik 2x in de auto gehad. Geen rare dingen meegemaakt daarna.
Benzineprijs door 1,50 euro grens
Uitgegeven: 2 mei 2007 11:23
Laatst gewijzigd: 2 mei 2007 11:23
AMSTERDAM - De benzineprijs is dinsdag door de 1,50 grens heen gebroken en staat nu op 1,515 euro. Op 1 januari van dit jaar was de benzineprijs nog 1,366 euro. Dat meldt consumentencollectief United Consumers.
Dit betekent dat de benzineprijs in de eerste vier maanden van 2007 gestaag met 15 cent is gestegen. De Gemiddeld Landelijke Adviesprijs (GLA) van de oliemaatschappijen voor benzine is nog maar drie cent verwijderd van de recordprijs van 1,549 in 2005 (5 september).
Overheid
Als deze prijsstijging aanhoudt, kost dat de automobilist op jaarbasis 150 euro extra aan benzinekosten. Honderd euro daarvan gaat naar de overheid in de vorm van belastingen en accijnzen.
Nana korobi ya oki
AccordTypeaRd wrote:Waaróm gaan de prijzen eigenlijk weer omhoog? Er is toch nergens een tekort of wat dan ook?
Grappige is, elke keer als Iran zijn mond open doet, of wanneer er een aanslag de prijzen omhoog gaan. Is het weer 'over' dan gaan de prijzen haast nooit weer naar het originele niveau...Stelletje floepers
mr. X wrote::lol:
Maar ik weet zeker, dat je MEER plezier hebt gehad, dan van veel tanken hier voor :wink:
Was het nog gelukt met de temperatuur meter/stripjes Frans?
:mrgreen: Big smile !
Ik heb wel mijn Mugen brake line's erop gezet, maar geen goede temperatuur meter op tijd te pakken gekregen.
Volgende keer probeer ik deze rakkers:

of deze:

Ho, niet gezien dat je hier op had gereageerd. Grappige stripjes, hoe zou dat toch werken.
Even on topic. Heb alle 11 pagina's nogmaals doorgelezen, doordat ik nog twijfel welke benzine ik wil gaan tanken met de CTR.
Denk dat het maar weer BP word? Ook met het oog op het niet dichtslippen van de motor.
Vroeg het aan de Dealer (de HerVen, waar gisteren de meeting was). Sinds kort werkt daar een nieuwe kerel, en die was zelf 'erg te spreken over Shell'
Maar toch zint het me niet om met zo'n hoogtoerige motor 95 te tanken.
Niemand hier ooit getest of 98 merk benzine meer vermogen geeft op de K20 dan een 95 van bijv. Shell?
Wil dat anders zelf wel graag doen. Paar tanken 95 shell benzine rijden (of v-power) en dan op de testbank.
Daarna een paar tanken BP rijden en nog een keer op de testbank.
Dus niet ECU resetten, of juist wel...
Even on topic. Heb alle 11 pagina's nogmaals doorgelezen, doordat ik nog twijfel welke benzine ik wil gaan tanken met de CTR.
Denk dat het maar weer BP word? Ook met het oog op het niet dichtslippen van de motor.
Vroeg het aan de Dealer (de HerVen, waar gisteren de meeting was). Sinds kort werkt daar een nieuwe kerel, en die was zelf 'erg te spreken over Shell'
Maar toch zint het me niet om met zo'n hoogtoerige motor 95 te tanken.
Niemand hier ooit getest of 98 merk benzine meer vermogen geeft op de K20 dan een 95 van bijv. Shell?
Wil dat anders zelf wel graag doen. Paar tanken 95 shell benzine rijden (of v-power) en dan op de testbank.
Daarna een paar tanken BP rijden en nog een keer op de testbank.
Dus niet ECU resetten, of juist wel...
-
hardcorehonda wrote:ik merkte met de turbo 1.5 dat ik met de vpower rond de 5800 toeren begon te detoneren op 6psi..
met de BP ultemate nergens last van.....
nu is een motor met een turbo niet te vergelijken met een k20 maar het heeft mij toenertijd veel vertrouwen gegeven in de BP ult.
Dit zelfde geintje was toen ook het geval met de Subaru afstellen , op V-power begon hij te pingelen.
Waardoor het afstellen uitgesteld moets worden en reed met een safe-map.Na de tank hebben leeggereden en voldoende keren Ultimate te hebben getankt ging het aftellen goed.
Ik gebruik de Shell hier alleen omde auto even snel af te spuiten maar voor mij geen V-power(loos)