Maquette 'Accu-Catchcan' gemaakt (schaal 1 op 1), zoals die moet worden, identiek op de maten van de huidige accu. In de 'base-plate' waar de accu op komt te staan worden 2 gaten geboord om de olie die op het laagste punt in catchtank komen door te kunnen voeren retour naar het blok.
Ga kijken of zo 100% word afgevangen, zoniet gaan de 2 aflopen naar een externe catchcan waar een (benzine) pomp in komt (die heb ik al), waar dmv van een levelschakelaar de pomp aan/uit geschakeld word op 'hoog/laag' niveau en dus zo terug naar het blok word gepompt. Tevens komt er dan een lampje op het dashboard die brand als de pomp loopt. Zodat ik zicht hou op de frequentie van inschakelen en of de pomp het kan bijhouden op die manier.
In 'gesloten'postitie.
'onder aanzicht'met sloped bodemplaat en op laagste punt de 'opvangbak' waarbij in de hoeken 2 slangenwartels gemonteerd gaan worden.
'binnen zijde' van de sloped bodemplaat en 'opvangbak'.
'binnen aanzicht' van de splash plate waaronder de wartels geplaatst zullen worden voor de ingaande gassen stroom, waarbij de splash plate de olie druppels zullen moeten vangen en door de hogere massa zullen die dan neerslaan op de sloped bodemplaat naar de opvangbak. Door het grote volume zal de gassen stroom aan snelheid verliezen waardoor de retentie zich zal moeten verlengen. Tevens is de splashplate geplaatst om de lengte van de af te leggen afstand van de gassenstroom te verlengen.
In geheel gesloten vorm.
Deksel en Splasplate zullen met inbusbouten gemonteerd gaan worden, de overige delen zullen gesoldeed worden. Het materiaal word aluminium met een wandikte van 6 mm. 8)
Genesis