Genesis Coupe Type RS (Turbo wederomgereed up-and-running!)
Zo kunnen we de conditie van de zuigers en kleppen bekijken. Omdat ik rij met een turbo waarvan de druk regelmatig de 1.2 Barg aantikt en er geen detonatie en temp controle van de ECU opzit, is het voor mij belangrijk om te kunnen zien of er geen vreemde patronen c.q. schade is waar te nemen.
Mochten zich op de zuiger schadepatronen voordoen waardoor er steeds minder materiaal op de zuiger bevind, dan kan je erop wachten dat er een keer in gat in komt met alle mechanische schade vandien.
Dus zo kan je preventief voorkomen dat dat gebeurd door de zuigers b.v. te vervangen en de boost waardes aan te passen waardoor ik dan aan de 'safe side' kom te zitten. Uiteraard alleen als dit zo mocht zijn. Zie ik nix bijzonders dan denk ik aan te nemen dat deze setup een redelijk plezierig leven tegemoet gaat.
Genesis
Mochten zich op de zuiger schadepatronen voordoen waardoor er steeds minder materiaal op de zuiger bevind, dan kan je erop wachten dat er een keer in gat in komt met alle mechanische schade vandien.
Dus zo kan je preventief voorkomen dat dat gebeurd door de zuigers b.v. te vervangen en de boost waardes aan te passen waardoor ik dan aan de 'safe side' kom te zitten. Uiteraard alleen als dit zo mocht zijn. Zie ik nix bijzonders dan denk ik aan te nemen dat deze setup een redelijk plezierig leven tegemoet gaat.
Genesis
-
- Posts: 294
- Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
- Contact:
mr. X wrote:Heel tof ding om te hebben. Staat ook nog hoog op mijn verlang lijstje. Heb alleen geen enkel idee hoeveel knaken zo'n ding is, ik denk alleen dat ze niet goedkoop zijn.
Ze lopen van 29 euro tot 700 euro...
Dit is er ééntje van 45 euro.
Als je naar CONRAD.nl gaat en endoscoop en/of boroscoop intikt krijg je een lijst met verschillende modellen.
Je moet wel goed de diameter van de kop in de gaten houden.
-
- Posts: 294
- Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
- Contact:
Martin.O wrote:rob dat is zeker geen geld voor zo'n apparaat, wij hebben ze voor ons werk om in de spauw te kijken voor asbest, maar mijn vraag is kan je hiermee ook op de zuiger EN 90 graden de cilinderwanden bekijken
Ik heb momenteel de scoop hier liggen...
Rob is hard aan het werk de komende tijd.
Bij mijn eerste test bleek al snel dat je niet de draai kunt maken naar de zuigerwanden..
De bovenkant van de zuiger zelf is goed te bekijken (het blijft natuurlijk een donker gat)
Er zitten bij de kit een aantal hulpstukjes waaronder een 90gr spiegeltje.
Deze hoop ik met enige modificatie te kunnen plaatsen zodat je de cilinderwanden rondom wel kunt bekijken.
De vraag is nu alleen ofdat het spiegeltje klein genoeg is om door het bougie gat te passen.
Vandaag de Ultra Racing voorpootbrug uit 1 stuk geplaatst en dus een stuk strakker in de respons en de Summit kofferbak strut, is een mooi passend geheel geworden en vooral de Summit is formidabel, weg 'zwabberende' kont, sterker nog de Honda voelt aan als een hatchbak, zonder het nadeel van de 'drag' wegens onderdruk op hoge snelheden. :wink:
Zelfs mijn sub paste er precies tussen enne neehee het is niet voor wat jullie denken, maar al het extra gewicht in de kont is wenselijk, want de Coupe is nogal licht van achteren dus alle extra gewicht is welkom. :wink:
Genesis
Zelfs mijn sub paste er precies tussen enne neehee het is niet voor wat jullie denken, maar al het extra gewicht in de kont is wenselijk, want de Coupe is nogal licht van achteren dus alle extra gewicht is welkom. :wink:
Genesis
-
- Posts: 294
- Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
- Contact:
Maquette 'Accu-Catchcan' gemaakt (schaal 1 op 1), zoals die moet worden, identiek op de maten van de huidige accu. In de 'base-plate' waar de accu op komt te staan worden 2 gaten geboord om de olie die op het laagste punt in catchtank komen door te kunnen voeren retour naar het blok.
Ga kijken of zo 100% word afgevangen, zoniet gaan de 2 aflopen naar een externe catchcan waar een (benzine) pomp in komt (die heb ik al), waar dmv van een levelschakelaar de pomp aan/uit geschakeld word op 'hoog/laag' niveau en dus zo terug naar het blok word gepompt. Tevens komt er dan een lampje op het dashboard die brand als de pomp loopt. Zodat ik zicht hou op de frequentie van inschakelen en of de pomp het kan bijhouden op die manier.
In 'gesloten'postitie.
'onder aanzicht'met sloped bodemplaat en op laagste punt de 'opvangbak' waarbij in de hoeken 2 slangenwartels gemonteerd gaan worden.
'binnen zijde' van de sloped bodemplaat en 'opvangbak'.
'binnen aanzicht' van de splash plate waaronder de wartels geplaatst zullen worden voor de ingaande gassen stroom, waarbij de splash plate de olie druppels zullen moeten vangen en door de hogere massa zullen die dan neerslaan op de sloped bodemplaat naar de opvangbak. Door het grote volume zal de gassen stroom aan snelheid verliezen waardoor de retentie zich zal moeten verlengen. Tevens is de splashplate geplaatst om de lengte van de af te leggen afstand van de gassenstroom te verlengen.
In geheel gesloten vorm.
Deksel en Splasplate zullen met inbusbouten gemonteerd gaan worden, de overige delen zullen gesoldeed worden. Het materiaal word aluminium met een wandikte van 6 mm. 8)
Genesis
Ga kijken of zo 100% word afgevangen, zoniet gaan de 2 aflopen naar een externe catchcan waar een (benzine) pomp in komt (die heb ik al), waar dmv van een levelschakelaar de pomp aan/uit geschakeld word op 'hoog/laag' niveau en dus zo terug naar het blok word gepompt. Tevens komt er dan een lampje op het dashboard die brand als de pomp loopt. Zodat ik zicht hou op de frequentie van inschakelen en of de pomp het kan bijhouden op die manier.
In 'gesloten'postitie.
'onder aanzicht'met sloped bodemplaat en op laagste punt de 'opvangbak' waarbij in de hoeken 2 slangenwartels gemonteerd gaan worden.
'binnen zijde' van de sloped bodemplaat en 'opvangbak'.
'binnen aanzicht' van de splash plate waaronder de wartels geplaatst zullen worden voor de ingaande gassen stroom, waarbij de splash plate de olie druppels zullen moeten vangen en door de hogere massa zullen die dan neerslaan op de sloped bodemplaat naar de opvangbak. Door het grote volume zal de gassen stroom aan snelheid verliezen waardoor de retentie zich zal moeten verlengen. Tevens is de splashplate geplaatst om de lengte van de af te leggen afstand van de gassenstroom te verlengen.
In geheel gesloten vorm.
Deksel en Splasplate zullen met inbusbouten gemonteerd gaan worden, de overige delen zullen gesoldeed worden. Het materiaal word aluminium met een wandikte van 6 mm. 8)
Genesis