Type-R Club meets TeamZeroSpeed Dynodag-2008 [31-05-2008]

Alles van voor 2016 zal hier gearchiveerd worden.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Dat zou kunnen maar Randy is net nog terug gereden naar die plek waar ik over stapte en niets gevonden terwijl die vrij afgelegen was. Mja ik ga morgen rica nog ff bellen en dan als dat niet helpt opzoek naar een nieuw goedkoop telefoontje.

Je bent toch ook nog even bij Eric ingestapt? Ligt hij niet in zijn auto onder de stoel?
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Ik denk dat bij deze 2 er iets mis gegaan is bij de lambda meting.
Zo stijl omhoog en naar beneden kan namelijk niet.
Zo rijk als lambda 0,7 zou een dikke rook moeten geven en dat deden beide volgens mij niet.
Ik vrees dat het stukje wat richtig de 0,9 zit het kloppende stukje is en dat stuk op de 0,7 een mis meting is. Rot maar naar mijn idee waar. Bij de FN2 weet ik dat de uitlaat vrij ver in de bumper zat waardoor ik hem er een beetje voor moest zetten ipv erin. Misschien dat dat een mis meting gegeven heeft.
Bij de ander weet ik niet wat het kan zijn. Kloppen doet het niet in ieder geval.
Ga er maar van uit dat die sprong van of naar 0,7 niet klopt.

Bij wesley klopt het dus wel. Die loopt langzaam weg en het vermogen zie je ook afbouwen.

Image

Image
jack

Post by jack »

Benjdmin wrote:Was weer leuk gisteren, heel veel leuke autos en fanatics!

Voor mij was dit het leukste meeting van dit jaar...

De resultaten vielen voor sommige mensen tegen, maar ik betwijfel of dit iets met de bank te maken heeft.

Er waren ook nog enige met bijna spot-on resultaten bij voorbeeld de mooie EK4!

Anderen hebben weer heel wat geleerd voor de volgende keer, ik trouwens ook.

Looking forward to next time! :wink:

:thumbs: :clap :thumbs:
nooit verwacht dat je zo'm niveau NED kan schrijven ... jij altijd engels haha. COOL.
jack

Post by jack »

Katana wrote:
Nick wrote:Frans post jij nog een hele lijst met de resultaten??

Nee, als iemand zijn of haar resultaat wil posten kan men dat zelf doen.

Wel zo netjes

heb geen scannen thuis liggen dus... kan helaas geen resultaat posten.
mr. X

Post by mr. X »

@ Benjamin

Wow great, first time I think I have ever seen you write something in Dutch on the forum. Feels like something is missing though :|

Was een erg gezellige meeting.
Je moet niet vergeten, dat bijvoorbeeld bij Nick, de auto niet compleet stock is afgezien van de uitlaat. Hij heeft er andere velgen onder wat de vermogens toename eventueel in de weg zou kunnen zitten.
Juggie haalt bijvoorbeeld wel netjes zijn vermogen, zelfs op ron 95 (ahoewel ik niet snap dat je geen 98 tankt, als je het bijvoorbeeld hebt over een burn-out in een Prius :lol: )

@ Wes en Michiel
Thanks nogmaals, beide. Jullie weten zelf wel waarom.

@ Ries, toevallig nog help nodig bij het swappen van de airbox? :D
Sorry nog voor die ene kleine beschadeging op de AEM pijp.
De oplossing met dat slang stukje in het OEM slangetje houdt het nog steeds? (Daar is geen twijfel over van mijn kant, toch vraag ik het maar even :-))

@ G-unit
Zo gek is dat verlies niet. Hij zuigt nu puur warme lucht aan.
Een CAI daarintegen zou juist wel een vermogens toename hebben laten zien. Helaas dat dit bij de EP3 zo'n 'hassle' is.

@ Maskertje
Nais gains!
Is je huidige OEM box afkomstig van de EJ9?
Leuke gains om naartoe te werken met de Civic die ik thuis heb staan. Kun je nu wel de 5e versnelling fatsoenlijk benutten? Daar stoor ik me behoorlijk aan dat je practisch nul vermogen hebt in zijn 5.

Zeker een dagje dat voor herhaling vatbaar is 8)
ITR DC2

Post by ITR DC2 »

jack wrote:
Katana wrote:
Nick wrote:Frans post jij nog een hele lijst met de resultaten??

Nee, als iemand zijn of haar resultaat wil posten kan men dat zelf doen.

Wel zo netjes

heb geen scannen thuis liggen dus... kan helaas geen resultaat posten.

natekenen? :razz:

Vond het een erg geslaagde dag mensen!
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Foto maken van de uitdraai en posten! Doe ik ook altijd.
Sincx

Post by Sincx »

Ok hier zijn mijn uitdraaien, als iemand die voor mij kan analyseren graag.
Beschreven per uitdraai.

===================
De Stock Run ergens in April toen het iets koeler was.
Toen reed de auto nog maar net op BP Ultimate en Silkolen Pro S 5w40.

Image

===================
Hier de run met alleen de Legalis R Catback.
Hier had ik toch echt meer van verwacht. Wellicht dat de auto erg warm was omdat deze lang stationair gedraaid heeft plus dat de temperatuur hoger was afgelopen weekend. Misschien dat deze zijn nut pas echt gaat bewijzen met een andere header en een goede CAI/KPro tune. Voor mijn gevoel geeft de auto wel meer trekkracht over het hele bereik however.

Image

===================
Hier mijn eerste Stock run vergeleken met de run met alleen de Legalis R Catback.

Image

===================
En hier is mijn Stock run vergeleken met de Stock run van Benjamin.
Die haalt standaard aanzienlijk hogere waarden. En toch is mijn koppel goed.

Image

===================
En als laatste....een run met de AEM V2 toegevoegd. Cijfers spreken voor zich en tevens de ervaring gisteren(zondag) toen ik hem nog wat ging testen en filmen. Ding wordt mega warm en je voelt echt duidelijk verlies...veel meer dan die 8 pk dan de cijfers hier laten zien. Is al verkocht trouwens CAI onderweg :o ops: :o ops: :lol: :lol: :lol: :lol:

Image

Bedankt
Austin

Post by Austin »

[quote="Katana"]Iedereen weer bedankt voor de leuke dag. Prachtig weer en een leuk gezelschap met twee Leden uit Belgium, nieuwe leden en natuurlijk de TZS members. Ik ben later nog even naar Rotterdam geweest met TZS en heb het voor mij nieuwste evenement mee gemaakt]

Verder wil ik names TZS iedereen bedanken, die aanwezig was op deze meet. Gelukkig zat het weer mee, veel nieuwe gezichten, mooie wagens, heel veel SPOON, stoeptuning om de hoek en heel veel uitlaatgassen geinhaleerd.

Het was FUN, voor ieder een leer en een hele lange dag. TZS ging hierna nog bowlen in scheveningen en sushi eten in rotterdam. Frans leuk dat je meegekomen bent. (weer een ervaring rijker) :lol:

Ikzelf veel foto's geschoten. Ik zal het laten weten als het op de website staat.

Zie jullie bij Time Attack!
Nick

Post by Nick »

Oke heb van die van mij even een foto getrokken.

Hondata + CAI

Image

Dit is mijn vorige run met alleen een kat vervanger.

Image
AllGo

Post by AllGo »

boikel wrote:Dit is mijn uitdraaitje.

Image

De Hytech uitlaatlijn is het enige wat aan mijn auto veranderd is. Ze is nog niet afgesteld ofzo.
Dit is de eerste keer dat ik een dyno laat doen dus ik weet ook niet wat ze origineel presteerde. Toch valt 196.2 pk me een beetje tegen.

Misschien kan Frank nog eens uitleggen hoe het kan dat mijn Lambda waarde zo raar verloopt. Het was iets met mijn intake maar weet niet meer precies wat je zei.

Jouw maximaal aantal toeren volgens de dynosheet is 8590 (ik ga er voor het gemak even van uit dat hij wel de begrenzer in is geknald tijdens het rollen). Dat betekent dat de dynosheet eigenlijk zo'n 300 toeren verschoven is.

Gaan we er van uit dat je koppel bij 8590 (wat dus eigenlijk 8900 toeren zou moeten zijn) op de sheet ongeveer 162Nm is, dan berekenen we het vermogen bij een echte 8900rpm:

We laten google het werk doen :) Beter? :)

Zo zie je ook hoe makkelijk het zou zijn om een dynorun te manipuleren de andere kant op..
HondaFan

Post by HondaFan »

vtecmoon wrote:
Gaskleppie wrote:Erg gezellig!

We weten nu gelijk waarom Team Zero speed die naam gekozen heeft!

Geintje jongens...... ]

Nou nou, d'r zaten wel een paar snelle bij.
Maar goed, voor diegenen die minder PKs hadden dan verwacht, meten is weten...it's a learning process...
TZS is nog een jong team...kennis groeit met de jaren...en diverse dingen uitproberen maakt het juist interessant.

315pk is geen Zero Speed toch?? :lol: Ook ik had pk's verlies. Ergens is dus toch niet goed gegaan.....een teleurstelling. Ik vroeg me trouwens af in welk versnelling ze dat hadden gemeten. Versnelling 3????
Nick

Post by Nick »

Volgens mij hebben ze elke auto in de 5 gerolt..
mr. X

Post by mr. X »

Volgens mij rollen ze een auto met 5 versnellingen in zijn 4, auto's met 6 versnelling kunnen ze wel eens in 5 rollen. Ik geloof niet dat ze ooit in zijn hoogste versnelling een dyno draai maken.
HondaFan

Post by HondaFan »

Nick wrote:Volgens mij hebben ze elke auto in de 5 gerolt..

In zn 5 sowieso niet. Want ze hebben tot de begrenzer getrapt. En aan jouw uitdraai te zien: Max attained : RPM 8425 rpm/ 213,8 km/h

In zn 5 was je snelheid anders veel hoger.......
Nick

Post by Nick »

Bij mij hebben ze in zijn 5 gereden dat weet ik zeker... red krap aan 170 in zijn 4 namelijk.
Maskertje

Post by Maskertje »

mr. X wrote:Volgens mij rollen ze een auto met 5 versnellingen in zijn 4, auto's met 6 versnelling kunnen ze wel eens in 5 rollen. Ik geloof niet dat ze ooit in zijn hoogste versnelling een dyno draai maken.

Klopt.
slydawg

Post by slydawg »

HondaFan wrote:
Nick wrote:Volgens mij hebben ze elke auto in de 5 gerolt..

In zn 5 sowieso niet. Want ze hebben tot de begrenzer getrapt. En aan jouw uitdraai te zien: Max attained : RPM 8425 rpm/ 213,8 km/h

In zn 5 was je snelheid anders veel hoger.......

Als je een 5 bak hebt ja.
Een 6 bak zoals bij de ep3 zit je in 5 tegen de 220km/h op de teller.
Roy

Post by Roy »

wesjes wrote:Ik vond het ook wel vreemd dat ik opeens verlies had van zo'n ruim 18~19PK, alleen omdat ik dit keer een andere intake heb gebruikt.. terwijl het optrekken nu veel vlotter lijkt dan hiervoor..

Die lambda ging ook opeens keihard naar beneden toen de VTEC aanging.

H! dat gaat ie zeker. vond het tof van je dat ik ff mocht mee rijden.

ik ga binnenkort ook terug voor een run en dan met en zonder AEM V2
kijken of het echt zo is dat je pk's verliest.

Als dat het geval is dan kan er een goede mail naar AEM worden gestuurd.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
juggie

Post by juggie »

wesjes wrote:
juggie wrote:En hier is mijn run van mijn OEM FN2 op Euro 95 (schijnt nogal rijk afgesteld te staan)

Ik ben vergeten te vragen of de LambdA wel klopte (een stuk armer bij 7200 rpm).

dat doet pijn, waarom rij je met je beestje op 95? :(

Hij rijd er super... op , weet nog steeds niet hoeveel PK's het uitmaakt.

Gaan we uitzoeken.
Locked