Lekker vergelijk is dat, ALs je een beetje research doet heeft de AP1 s2k ( 99-03 ) een kleine handicap, namelijk te smalle achterbanden waardoor hij ontzettend snel uitbreekt, vooral bij nat weer.
zoals te zien in het filmpje krijgt hij ook totaal geen grip in de bochten, resulterend in continue "kontje spelen" Niet dat ik de ctr rijders wil bashen o.i.d maar honda heeft de nieuwere AP2 s2k voorzien van 245 stock achterbanden i.p.v 225 en die maken een wereld van verschil uit! ( geen uitbrekende kont meer ) En dan op een droge baan maakt die ctr geen kans meer... Maar goed, het zijn ten slote 2 geweldige wagens dat staat vast!
Laat een onervaren rijder zowel in de Ctr & S2K rijden, je zult zien dat hij met de ctr een stuk sneller het circuit rond gaat als met de s2000.
Laat een ervaren rijder (the Stig ofzo) in beide wat rondjes over het circuit heen knallen en je zult het potentieel van de S2K zien!
Wat ik hier mee wil zeggen, alleen ervaren rijders kunnen uit een auto halen wat er in zit, En zo'n filpmje met 2 verschillende rijders is niet echt objectief.
Geen rondje is hetzelfde dus wat dat betreft is het nooit eerlijk vergelijken.
En ik denk dat de s2k wel sneller zal zijn op het circuit onder betere omstandigheden.
Tim wrote:er zit ook helaas geen R op een s2000 :-) , de lol van een s2000 is gewoon met dakkie eraf maar geef mij maar gewoon waar voor me geld
Uberhaupt eens gekeken wat de s2k voor een wielophanging eronder heeft hangen? das wel andere koek als de civic, vooral aan de achterkant. Niet dat ik nu wil gaan flamen ofzo want heb zelf itr gereden :P
Bijzonder mooi detail van wielophanging is de achterdemper.
Hier heeft men een om de lengte te beperken een expansie vaatje aande zijkant zitten, net als bij verschillende motoren!