S2000 vs. Civic Type-R

Voor alle filmpjes, auto gerelateerde foto's en meeting verslagen
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Johan wrote:v-power is gewoon 95. Wordt zelfs afgeraden voor auto's die echt minimaal 98 moeten hebben.


v-power is 97 :wink:
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Neeeee niet de vpower discussie weer... er is al een groot vpower topic, gebruik die maar.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

VTECCIE wrote:Neeeee niet de vpower discussie weer... er is al een groot vpower topic, gebruik die maar.


:lol: We've been there, done that......... :wink:
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

en ik help niet echt mee met mn nieuwe topic :-)
Nyther
Posts: 698
Joined: Wed Nov 12, 2003 5:09 pm

Post by Nyther »

Lekker vergelijk is dat, ALs je een beetje research doet heeft de AP1 s2k ( 99-03 ) een kleine handicap, namelijk te smalle achterbanden waardoor hij ontzettend snel uitbreekt, vooral bij nat weer.

zoals te zien in het filmpje krijgt hij ook totaal geen grip in de bochten, resulterend in continue "kontje spelen" Niet dat ik de ctr rijders wil bashen o.i.d maar honda heeft de nieuwere AP2 s2k voorzien van 245 stock achterbanden i.p.v 225 en die maken een wereld van verschil uit! ( geen uitbrekende kont meer ) En dan op een droge baan maakt die ctr geen kans meer... Maar goed, het zijn ten slote 2 geweldige wagens dat staat vast!
SnoopDogg
Posts: 106
Joined: Fri Feb 17, 2006 5:03 pm

Post by SnoopDogg »

Om een lang verhaal even heel kort te maken:

Laat een onervaren rijder zowel in de Ctr & S2K rijden, je zult zien dat hij met de ctr een stuk sneller het circuit rond gaat als met de s2000.


Laat een ervaren rijder (the Stig ofzo) in beide wat rondjes over het circuit heen knallen en je zult het potentieel van de S2K zien!


Wat ik hier mee wil zeggen, alleen ervaren rijders kunnen uit een auto halen wat er in zit, En zo'n filpmje met 2 verschillende rijders is niet echt objectief.
Image
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Geen rondje is hetzelfde dus wat dat betreft is het nooit eerlijk vergelijken.
En ik denk dat de s2k wel sneller zal zijn op het circuit onder betere omstandigheden.
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

Is dit ook niet een oude CTR zonder LSD?...

LSD had je zeker nodig gehad in deze omstandigheden...
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Dus dan was de CTR, ondanks de overwinning die hij gehaald heeft nog een beetje in het nadeel ook.
Tim
Posts: 87
Joined: Tue Aug 16, 2005 9:11 am

Post by Tim »

er zit ook helaas geen R op een s2000 :-) , de lol van een s2000 is gewoon met dakkie eraf maar geef mij maar gewoon waar voor me geld
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Lijkt me wel gaaf een S2000 Type R.........!
Hebben ze met de NSX ook gedaan..!
Wie weet...!
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

BugsM wrote:Is dit ook niet een oude CTR zonder LSD?...

LSD had je zeker nodig gehad in deze omstandigheden...


Zit op geen enkele EU CTR standaard helaas. Alleen JDM CTR's hebben het standaard.
hupscher
Posts: 2
Joined: Sun Sep 03, 2006 8:30 pm

Re: S2000 vs. Civic Type-R

Post by hupscher »

Wodka wrote:[url]http://www.youtube.com/watch?v=OZhTfSWfMCE&sear

ch=type%20r[/url]



cool filmpje
Nyther
Posts: 698
Joined: Wed Nov 12, 2003 5:09 pm

Post by Nyther »

Tim wrote:er zit ook helaas geen R op een s2000 :-) , de lol van een s2000 is gewoon met dakkie eraf maar geef mij maar gewoon waar voor me geld


Uberhaupt eens gekeken wat de s2k voor een wielophanging eronder heeft hangen? das wel andere koek als de civic, vooral aan de achterkant. Niet dat ik nu wil gaan flamen ofzo want heb zelf itr gereden :P


Image


http://www.s2000.com/s2k_chassis.php
S2KJan
Posts: 184
Joined: Sat Feb 19, 2005 3:55 pm

Post by S2KJan »

Tim wrote:er zit ook helaas geen R op een s2000 :-) , de lol van een s2000 is gewoon met dakkie eraf maar geef mij maar gewoon waar voor me geld


De S2000 is van zichzelf al "R" genoeg. 8)

En zeker waar voor zijn geld. Ik ken niets wat in de buurt komt. (Tenzij je bereid bent 15.000 euro meer neer te leggen.)
Nurburgring blauwe S2000 2005
Alfa rosso 155Q4 wb 1995
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Nyther wrote:
Tim wrote:

Image




Bijzonder mooi detail van wielophanging is de achterdemper.
Hier heeft men een om de lengte te beperken een expansie vaatje aande zijkant zitten, net als bij verschillende motoren! :D

Prachtig stukje techniek :thumbs:
Mathy M
Posts: 318
Joined: Wed Oct 27, 2004 11:06 am

Post by Mathy M »

Hmm, bij 1.36 wordt er gezegd dat de s2000 "twenty horsepower" meer heeft dan de CTR.

Andere specs in de UK???
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

JDM CTR heeft 220pk, en dan heeft een S2000 20pk extra. EDM CTR heeft 200pk, maar de EDM en JDM CTR werden allebei in de UK gemaakt.
Nyther
Posts: 698
Joined: Wed Nov 12, 2003 5:09 pm

Post by Nyther »

Nog wat leuke fotos:
Image

Image

Image

Image

Image

Hele mooie site, staat bijna alles op van een s2k! :

http://www.s2000.com/s2k.php



Ook stoer is de S2000 Type-V...

http://world.honda.com/news/2000/4000707.html

Denkd at de meesten die niet kennen maar de type-v heeft een heel speciale stuurinrichting.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Die een na onderste staat ook in een van mijn IVA boeken :-) heel stoer zo in kleur..

Onderste foto is héél stoer
Locked