CAI intake en bypass valve

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
slydawg

Post by slydawg »

De Mugen ook.
Het is dus wat je wil en wat je je kan veroorloven.
Als je nog een beetje de standaard look wil behouden dan is de Comptech (icebox) degene die je wil.
Is het verschil tussen de Mugen en Comptech al eerder besproken?
De mugen pakt z'n lucht van voren, de scoop zit achter de voor grille.
De Comptech pakt de lucht van onder de auto, gaat een kunstof scoop naar beneden.
ITR1689

Post by ITR1689 »

Waarom denken mensen hier dat je veel extra PK kan halen uit een aftermarket inlaat? Weten mensen wel waarom een bepaald type inlaat echt werkt of juist niet?
Waarom betalen mensen 300 - 1000euro's voor -3 tot +3 pk minder of extra, dat snap ik niet....
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Waarom denken mensen hier dat je veel extra PK kan halen uit een aftermarket uitlaat?

Omdat dat vaak genoeg bewezen is?
IvoG

Post by IvoG »

Waarom überhaupt tunen? :dunno:
ITR1689

Post by ITR1689 »

Gaskleppie wrote:
Waarom denken mensen hier dat je veel extra PK kan halen uit een aftermarket uitlaat?

Dat wil ik wel zien. Ik heb nl. ook dynoplots gezien waar een gemodificeerde stock intake met stock filter meer pk haalde dan een CAI. Het zat allemaal wel binnen enkele PK's. En dat beschouw ik als de foutmarge. Dat heb ik dus bij HT gezien. De verschillen waren zo klein dat het allemaal binnen de meetonnauwkeurigheid zit.
En dan heb ik het steeds over een stock motor.

En dynoplots van fabrikanten vertrouw ik niet.

Ik zou zeggen, laten we een dynotestdag houden met verschillende inlaten op 1 auto (alleen I/H/E).
ITR1689

Post by ITR1689 »

IvoG wrote:Waarom überhaupt tunen? :dunno:

Hangt ervanaf wat je onder tunen verstaat. Als het alleen maar meer extra pk's uit de motor halen inhoudt, dan vind ik dat idd zonde van je geld. Maar ieder z'n hobby natuurlijk.
Gewicht van de auto reduceren vind ik ook tunen. Onder tunen versta ik het fijnslijpen van de techniek.
autodre

Post by autodre »

ITR1689 wrote:Waarom denken mensen hier dat je veel extra PK kan halen uit een aftermarket uitlaat? Weten mensen wel waarom een bepaald type inlaat echt werkt of juist niet?
Waarom betalen mensen 300 - 1000euro's voor -3 tot +3 pk minder of extra, dat snap ik niet....

Ten eerste gaat het hier niet om een uitlaat. Ten tweede gaat het me ook om het GELUID...
ITR1689

Post by ITR1689 »

autodre wrote:
ITR1689 wrote:Waarom denken mensen hier dat je veel extra PK kan halen uit een aftermarket uitlaat? Weten mensen wel waarom een bepaald type inlaat echt werkt of juist niet?

Ten eerste gaat het hier niet om een uitlaat. Ten tweede gaat het me ook om het GELUID...

Ja, ik bedoelde inlaat. foutje.
Als je max. geluid wil via je inlaat, probeer een open filter met short ram. Dat kan ook met de stock inlaat, gewoon deksel eraf halen. Dat maakt het meeste herrie, ietsjes meer dan een CAI met langere buis. En als je koude lucht erbij wil, doe een slang eronder om rijwind naar je filter te sturen.
Ik heb een keer een race ITR gezien met een soort koekblik met een K&N filter erin. Aan de voorkant zit een groot gat met een slang naar de voorbumper. Als dat al goed werkt, waarom nog een paar honderd euro's besteden aan een glimmende buis?
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Quote:

Dat wil ik wel zien. Ik heb nl. ook dynoplots gezien waar een gemodificeerde stock intake

Wie heeft het hier over een intake?

En toevallig heeft de ITR al een hele goede intake waar weinig meer uit te halen valt.
Alle andere type-r broertjes halen echter wel grote winsten door de intake ana te passen.
ITR1689

Post by ITR1689 »

Gaskleppie wrote:Wie heeft het hier over een intake?

En toevallig heeft de ITR al een hele goede intake waar weinig meer uit te halen valt.
Alle andere type-r broertjes halen echter wel grote winsten door de intake ana te passen.

We hebben het hier over een CAI intake. Sorry, tikfoutje van mij....

Volgens mij ben je met mij eens. Bij een ITR en bij een CTR hoef je de intake echt niet te vervangen, maar gewoon aanpassen. Bij een S2000 hetzelfde verhaal.
ITR1689

Post by ITR1689 »

Beste inlaat ooit gemaakt voor de ITR.
http://honda-tech.com/zerothread/1671489
:D
Mathy M

Post by Mathy M »

Hehehehe :lol:
autodre

Post by autodre »

bump:-)

Ik heb een mailtje gestuurd naar meerdere tuners, en een bedrijf reageerde dat ze een 'custom' iets hebben...

quote:

Hierbij zit onder andere de carbonnen airbox, ITG foam luchtfilter, scoop voor in de bumper, slang, klein materiaal, montage en een carterontluchtingsfiltertje, die gaat niet meer de luchtinlaat in dan.

De box komt in de plaats van de originele intake, met een foam filter erin. vanuit de box gaan we dmv een slang naar een scoop/luchthappertje in de bumper waardoor de motor altijd koude buiten (rijwind) lucht aanzuigt en dus vermogen en koppel wint.

Foto op http://www.webnrg.nl/airbox.jpg

Ziet er mooi uit, en heb(ook al heb ik nog geen ervaring met dit bedrijf) een 'goed' gevoel...

ECHTER de prijs is 900 euro(inc montage) Is een comptech dan niet veel goedkoper voor dezelfde prestatie/geluid? ZO ja, waar zou ik die dan aan kunnen schaffen?

Alvast bedankt...

edit: Denk dat ik maar eens langs dit bedrijf ga. De tuner zelf rijdt ook een Type R, en dat geeft toch vertrouwen :-) En ze melden verder dat ze nog meer mogelijkheden hebben....

Andre
eteuben

Post by eteuben »

Oei wat een prijs. Dat schrikt af zeg. Ik dacht dat ze toch minimaal de helft goedkoper waren.
autodre

Post by autodre »

eteuben wrote:Oei wat een prijs. Dat schrikt af zeg. Ik dacht dat ze toch minimaal de helft goedkoper waren.

Ja dat hoopte ik ook....
jap_speed

Post by jap_speed »

Bypass voor de CAI is ook ontwikkeld in Californië. Daar regent het zelden, maar als het regent...komt alles tegelijk naar beneden :-?
Daarom zijn de "stoepranden" ook soms 30cm hoog :lol:
Ken ook niemand die hier water heeft opgezogen met CAI.
Aan de andere kant.... voor CTR is de Mugen airbox echt wel de meest renderende investering (682,5 Euro)... tss de 14 en 22 pk vermogenwinst hebben we gemeten (zonder andere aanpassingen!) en dit op verschillend CTR's.
kijk zelf maar.
Image
Simplicity is the characteristic of the real thing!
autodre

Post by autodre »

Okee, kijk daar heb ik wat aan :-)
Haalt de standaard Type R nooit 200PK?
Maskertje

Post by Maskertje »

jap_speed wrote:Bypass voor de CAI is ook ontwikkeld in Californië. Daar regent het zelden, maar als het regent...komt alles tegelijk naar beneden :-?
Daarom zijn de "stoepranden" ook soms 30cm hoog :lol:
Ken ook niemand die hier water heeft opgezogen met CAI.
Aan de andere kant.... voor CTR is de Mugen airbox echt wel de meest renderende investering (682,5 Euro)... tss de 14 en 22 pk vermogenwinst hebben we gemeten (zonder andere aanpassingen!) en dit op verschillend CTR's.
kijk zelf maar.
Image

wel rare datum , maar ziet er goed uit zo op het plaatje
jap_speed

Post by jap_speed »

autodre wrote:Haalt de standaard Type R nooit 200PK?

nope!
jap_speed

Post by jap_speed »

Maskertje wrote:
wel rare datum , maar ziet er goed uit zo op het plaatje

Superflow is een amerikaans bedrijf.... -> 30/06/06 schrijven zij als 06/30/06 :wink:
Locked