Boikel. Spa Francorchamps
Eindelijk heb ik ook een update te melden.
Vorige week heb ik nieuwe ds2500 achterremblokken gemonteerd. De voorremmen had ik vorig jaar al gedaan.
De remsetup die ik nu dus heb is:
Schijven voor van Powerstop, achter is OEM.
Rondom DS2500 remblokken en stalen remleidingen van Goodridge.
De banden op de foto zijn inmiddels vervangen door Bridgestone Re010.
OMG :shock: Wat rijdt dat beter als die Barum Bravuris meuk dat er eerst op zat. Auto geeft veel meer vertrouwen in bochten.
Ik dacht trouwens dat die Re010's zo duur zouden zijn, maar heb ze kunnen krijgen voor 91 euro per stuk.
Ik zat er eerst aan te denken om Toyo Proxes R888 te gaan gebruiken maar ik denk dat ze iets te extreem zijn voor normaal straatgebruik.
Nu de remmen en banden goed zijn ga ik binnenkort eens voorzichtig beginnen om er wat vermogen bij te krijgen. :twisted:
Vorige week heb ik nieuwe ds2500 achterremblokken gemonteerd. De voorremmen had ik vorig jaar al gedaan.
De remsetup die ik nu dus heb is:
Schijven voor van Powerstop, achter is OEM.
Rondom DS2500 remblokken en stalen remleidingen van Goodridge.
De banden op de foto zijn inmiddels vervangen door Bridgestone Re010.
OMG :shock: Wat rijdt dat beter als die Barum Bravuris meuk dat er eerst op zat. Auto geeft veel meer vertrouwen in bochten.
Ik dacht trouwens dat die Re010's zo duur zouden zijn, maar heb ze kunnen krijgen voor 91 euro per stuk.
Ik zat er eerst aan te denken om Toyo Proxes R888 te gaan gebruiken maar ik denk dat ze iets te extreem zijn voor normaal straatgebruik.
Nu de remmen en banden goed zijn ga ik binnenkort eens voorzichtig beginnen om er wat vermogen bij te krijgen. :twisted:
mr. X wrote:Je hebt het om het te gebruiken, althans dat mag ik hopen.
En anders had je ook niet hoeven upgraden
Maak je niet ongerust. Dat komt wel goed
Heb het spul niet voor niks 1 week voor Assen erop gezet. Zou trouwens niet eens met mijn oude banden op het circuit durven. Kreeg pas geleden een flinke waarschuwing van mijn auto toen de achterkant in een bocht onverwacht uitbrak. Volgde een BWM richting Time Attack en kon hem niet goed bijhouden in de bochten, dan wordt het toch hoog tijd voor nieuwe banden!
Na lang wachten heb ik afgelopen vrijdag mijn Hytech uitlaat kunnen halen.
Vandaag druk bezig geweest om mijn header in elkaar te zetten. Simpel klusje, maar net 3 uur mee bezig geweest. :lol:
Ook maar meteen nieuwe boutjes/moertjes, rubbers en pakking besteld bij de dealer. Als het goed is heb ik zaterdag een brug beschikbaar om alles te monteren.
Vandaag druk bezig geweest om mijn header in elkaar te zetten. Simpel klusje, maar net 3 uur mee bezig geweest. :lol:
Ook maar meteen nieuwe boutjes/moertjes, rubbers en pakking besteld bij de dealer. Als het goed is heb ik zaterdag een brug beschikbaar om alles te monteren.
Vorig weekend was er na een week wachten eindelijk een brug beschikbaar om een beetje te knutselen.
Oude uitlaatlijn was er al na een uurtje af dus de dag begon goed, even het oude naast het nieuwe gelegd voor de foto.
Daarna begon het echte leuke werk, na wat schoonmaakwerk kon de header gemonteerd worden. Maar na een uurtje passen en meten en steeds meer gevloek kreeg ik het nog steeds niet voor elkaar om de spruit goed te laten aansluiten op de kop. :-?
Header maar weer uit elkaar gehaald en nog eens passen. Nu zag ik pas goed dat dit niet ging lukken. 1 van de buizen zat tegen een steun van de versnellingsbak aan. :cry:
Na wat telefoontjes en mailtjes bleek dat dit normaal is bij Hy-tech headers. Er moest alleen maar een stukje uit de transmission brace geslepen worden. :shock:
Maandag begonnen met slijpen en het is een echt kunststukje geworden, helaas heb ik daar geen foto's van. :roll:
Daarna was het makkelijk, alles viel precies op zijn plek.
De bodemvrijheid is geweldig, de catalysator is het laagste punt.
Tijd om te rijden.
Het geluid is super! Niet te hard, bijna zacht zelfs. Het is in iig niet zo hard dat ik me eraan ga irriteren bij een lange rit.
De vermogenswinst is echt goed voelbaar, van af 4000 toeren tot vtec trekt hij een stuk vlotter door en in vtec is nu echt helemaal geweldig.
Het wordt tijd voor een dynodag. 8)
Frank bedankt voor je advies.
Frans bedankt voor alles. :thumbs:
Oude uitlaatlijn was er al na een uurtje af dus de dag begon goed, even het oude naast het nieuwe gelegd voor de foto.
Daarna begon het echte leuke werk, na wat schoonmaakwerk kon de header gemonteerd worden. Maar na een uurtje passen en meten en steeds meer gevloek kreeg ik het nog steeds niet voor elkaar om de spruit goed te laten aansluiten op de kop. :-?
Header maar weer uit elkaar gehaald en nog eens passen. Nu zag ik pas goed dat dit niet ging lukken. 1 van de buizen zat tegen een steun van de versnellingsbak aan. :cry:
Na wat telefoontjes en mailtjes bleek dat dit normaal is bij Hy-tech headers. Er moest alleen maar een stukje uit de transmission brace geslepen worden. :shock:
Maandag begonnen met slijpen en het is een echt kunststukje geworden, helaas heb ik daar geen foto's van. :roll:
Daarna was het makkelijk, alles viel precies op zijn plek.
De bodemvrijheid is geweldig, de catalysator is het laagste punt.
Tijd om te rijden.
Het geluid is super! Niet te hard, bijna zacht zelfs. Het is in iig niet zo hard dat ik me eraan ga irriteren bij een lange rit.
De vermogenswinst is echt goed voelbaar, van af 4000 toeren tot vtec trekt hij een stuk vlotter door en in vtec is nu echt helemaal geweldig.
Het wordt tijd voor een dynodag. 8)
Frank bedankt voor je advies.
Frans bedankt voor alles. :thumbs: