Probleempje versnellingsbak of drukgroep?

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Neem die exody plaat nou maar. Als je nog wel eens het circut op wil ga je een orginele echt nog een keer slopen. Dat het bij de twee aanraders hierboven niet kapot gaat komt omdat ze maar heel weinig rijden. Drukgroep OEM is wel goed, dus die kan je laten zitten.

Straterkrans moet je idd verhitten, vliegwiel in de vriezer. Met een beetje geduld valt hij er zo omheen zonder problemen.
Martin.O

Post by Martin.O »

doet tcc dat niet voor je
wilco

Post by wilco »

OEM koppelingset was al binnen gekomen bij de dealer , ben net terug van TCC met me nieuwe vliegwiel.
Morgen word als het goed is alles gemonteerd en dan heb ik mijn ITR weer terug in het weekend , alleen wel €900 extra lichter ...... :(

Geld was eigenlijk voor remmen/meters/veren......balen dus, maar ja ik ben voorlopig wel even klaar en nu weer opnieuw sparen.......
mr. X

Post by mr. X »

Gaskleppie wrote:4.3 kilo is hij dan.

Als je dit nooit meer wilt hebben adviseer in een andere koppeling. bv de ACT is erg fijn in de omgang en is bere sterk.
Maar alleen een ander merk koppelingsplaat zou ook al genoeg zijn. Standaard kan het geweld eigenlijk niet goed aan.

ik heb nu een ACT koppeling erin icm TCC vliegwiel. loopt super! koppeling was in het begin alleen rete zwaar, maar nu eenmaal beetje ingesleten enzo schiet hij naar de 100 en is ook iets sneller onderin naar mijn mening.

tis dat de jouwe nu al in elkaar zat maar anders had ik ervoor gekozen om, als hij dan toch gelijk open ligt, om het te vervangen zodat je daar nooit gezeik mee krijgt. 2 keer openhalen zal altijd duurder zijn leek mij als 1 keer goed :?:
heb dit dus bij de mijne gedaan toen het carter was gescheurd..
wilco

Post by wilco »

Mijn vriendin had gisteren het vliegwiel weggebracht en kreeg dit mee van de dealer,je ziet dat er een klein stukje is afgebroken achtede veer en je kunt zien dat de veren enorm ingesleten zijn in hun zitting, de veren zitten nu ook los in de zitting :shock:

Image
Image
Image
Image
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

jep, bekend geval!
Dat doen ze allemaal.
Mau il-Vec

Post by Mau il-Vec »

mijne zag er ook zo beroerd uit :wink:

Heb nu al 1,5 jaar de exedy koppeling en bevalt prima!
wilco

Post by wilco »

Ik weet niet of dit van mijn ITR de eerste plaat was , de auto heeft zelf nu 80.000KM gereden , is toch vrij netjes als dit de eerste plaat was.
Als de nieuwe plaat het nu net zo lang uithoudt , ben ik tevreden.
ITR1689

Post by ITR1689 »

wilco wrote:Ik weet niet of dit van mijn ITR de eerste plaat was , de auto heeft zelf nu 80.000KM gereden , is toch vrij netjes als dit de eerste plaat was.
Als de nieuwe plaat het nu net zo lang uithoudt , ben ik tevreden.

80.000 is niks bijzonders. Ik rij al 120.000km met de eerste koppeling.
BugsM

Post by BugsM »

wilco wrote:

Image

Image

Blijft toch grappig om te zien, dat ze op dezelfde manier kaduuk gaan...
mr. X

Post by mr. X »

BugsM wrote:
wilco wrote:Blijft toch grappig om te zien, dat ze op dezelfde manier kaduuk gaan...

grappig zou niet mijn woordkeus zijn :wink:
BugsM

Post by BugsM »

mr. X wrote:
BugsM wrote:
wilco wrote:Blijft toch grappig om te zien, dat ze op dezelfde manier kaduuk gaan...

grappig zou niet mijn woordkeus zijn :wink:

Och die dingen gebeuren gewoon...

Natuurlijk baalde ik toen de koppeling het begaf, maar dan kan je er wel moeilijk over gaan doen, maar daar schiet je niets mee op.
Dusss, de mouwen opstropen en er tegen aan... :wink:
Mau il-Vec

Post by Mau il-Vec »

Dusss, de mouwen opstropen en er tegen aan...

klopt, portefeuille opentrekken en een ander de mouwen op laten stropen was het bij mij. :-) Maar komt op hetzelfde neer :wink:
wilco

Post by wilco »

Tja normaal vind ik het ook niet erg , maar nu wel want ik had andere dingen in mijn hoofd die op de ITR moesten komen .
Maar ja het schakelt super nu , en ik heb het idee dat alles vlotjes door de toeren heen loopt met het lichter vliegwiel.
Locked