Page 2 of 3

Posted: Wed Apr 05, 2006 5:49 pm
by S2KJan
De s2000 brandstof meter is meer een gokwedstrijd.
Die houdt namelijk "intelligent" bij hoeveel kilometer je waarschijnlijk nog zou kunnen afleggen. (Is dus niet een lineaire schaal.)

29 maart was ik op zandvoort.(subaru circuit dag ;) en ik.) en na een hele dag sturen. (180km gereden) had ik nog 3 streepjes over op de meter(van de 50 liter).
Rij dus het circuit af, denk dat ik wel ergens op de snelweg kan tanken.
Binnen 1 kilometer stond de meter op 0. Dat symbooltje van "nu tanken" ging toen ook prompt aan.
Toch maar snel even volgegooid.
Tank was zogoed als leeg. :shock:
Vlasblom was nog erg positief over de s2000. Heb hem 3 rondjes laten sturen, die stond namelijk al de hele dag te geilen op de s2000.

Posted: Wed Apr 05, 2006 6:41 pm
by wilco
Volgens mij zit er een 50ltr tank in , geeft het instructieboekje ook aan.

Posted: Wed Apr 05, 2006 8:38 pm
by itr-1895
het licht er aan hoeveel gas je geeft.
als je even lekker aan het rijden bent gaat hij idd. direct bij het rode streepje aan.

ga je dan van je gas en rij je rustig aan verder gaat hij weer uit.
en dan brand hij pas als hij over de helft van het rooie is.

en dan kan je nog zonder probleem wel een km of 10 afleggen.
wat best wel handig is als je geen pomp kan vinden met ron98 :o ops:

Posted: Wed Apr 05, 2006 10:41 pm
by Nyther
Bij mij gaat lampje altijd branden als de meter het rode aantikt, en dan heb ik een 350km gereden, en dan rij ik nog een 75km door tot ie blijft branden continu, en dan ga ik tanken en dan knal ik er meestal een 43 liter in.....


blijft raar die honda meters...

Posted: Thu Apr 06, 2006 5:58 am
by Gaskleppie
het licht er aan hoeveel gas je geeft.
als je even lekker aan het rijden bent gaat hij idd. direct bij het rode streepje aan.

ga je dan van je gas en rij je rustig aan verder gaat hij weer uit.
en dan brand hij pas als hij over de helft van het rooie is.

en dan kan je nog zonder probleem wel een km of 10 afleggen.
wat best wel handig is als je geen pomp kan vinden met ron98


dit doet hij bij mij presies hetzelfde! Gaat ook rustig weer een tijdje uit als je dat bochtige stuk gepaseerd bent.... :-)

Posted: Thu Apr 06, 2006 12:03 pm
by HondArd
itr-1895 wrote:het licht er aan hoeveel gas je geeft.
als je even lekker aan het rijden bent gaat hij idd. direct bij het rode streepje aan.

ga je dan van je gas en rij je rustig aan verder gaat hij weer uit.
en dan brand hij pas als hij over de helft van het rooie is.

Bij de ATR is het zo: Lampje aan, lampje blijft aan mits je weer gaat tanken.

Posted: Thu Apr 06, 2006 4:31 pm
by Katana
AccordTypeaRd wrote:
Aiyoku wrote:
AccordTypeaRd wrote: Bij de ATR gaat deze branden als er nog maar 9 liter in de tank zit en dan staat het wijzertje nog net boven het onderste streepje.


:wink: Bij mijn ATR gaat ie al branden als er nog 15 ltr in zit...

Volgens het boekje gaat het lampje branden bij 9 liter. Als ik meteen daarna ga tanken gaat er 51 liter in dus dan zou ik een tank hebben van 60 liter i.p.v. de (in het boekje) beloofde 65. Het meeste wat ik ooit heb getankt (en toen had ik een kilometer of 80-90 gereden nadat het lampje ging branden) was 61 liter en toen stroomde de tank eigenlijk al over. Of ik kan nog een kilometer of 150 rijden als het lampje gaat branden, of Honda is (weer eens) optimistisch als het over de opgegeven tankinhoud gaat want als m'n CRX in rechte lijn al ging sputteren dan ging er maar 40 in in plaats van 45 :-?. Niet dat ik ooit wil uitproberen om de tank helemaal droog te rijden en dan te kijken hoeveel liter er in gaat, maar ik ben wel benieuwd hoe groot de tankinhoud echt is.


Ik kan je met zekerheid vermelden dat de tank van een ATR 65 ltr inhoud heeft. Vorig jaar dec naar de Messe in Essen geweest en met de meter op nul getankt... er ging 63,7 ltr in. :o ops:

Posted: Thu Apr 06, 2006 6:16 pm
by wilco
Klopt op bochte wegen kun je net zo goed naar de toerenteller kijken want die gaat net zo hard heen en weer.

Ik tank ook meestal 37 á 42 ltr en dat ook vaak bij om en nabij de 400KM.
Niet aan denken want de prijzen van BP Ultimate lagen afgelopen weekend op ruim €1.489...........

Posted: Thu Apr 06, 2006 7:09 pm
by Voodoo
BP Ultimate lagen afgelopen weekend op ruim €1.489


Loopt beetej de spuigaten uit, wordt tijd dat ze het 'kwartje van Kok' maar gaan herzien!!!

Posted: Thu Apr 06, 2006 7:28 pm
by wilco
Tja gaat erg snel nu op dit moment.....

Posted: Thu Apr 06, 2006 8:10 pm
by mr. X
hmm.. ik rij nu op dit moment in 1 van mn vaders auto's een mercedes 450 slc uit 1972. dáár wor je pas niet vrolijk van wat zo'n 4.5 liter verbruikt. rustig rijden tussen de 1 op 5 en 1 op 6... en zit een 80 of 90 liter tank in. net bij ons in het dorp vol gegooid a 1.509 per liter.. zat dus wel ff op de 114.15 euro! :| blij als de itr weer terug is want ik rij nogal veel :-?

Posted: Fri Apr 07, 2006 2:50 pm
by HondArd
Aiyoku wrote:Ik kan je met zekerheid vermelden dat de tank van een ATR 65 ltr inhoud heeft. Vorig jaar dec naar de Messe in Essen geweest en met de meter op nul getankt... er ging 63,7 ltr in. :o ops:

In dat geval kan ik de volgende keer nog wel even door :thumbs:

Posted: Fri Apr 07, 2006 7:01 pm
by Mau il-Vec
ik zoek ook altijd een BP :lol:

Posted: Sun Apr 09, 2006 4:12 pm
by roblom
Lampje doet het overigens, heb hem op de terugweg van de meeting zien branden. Kneep hem wel een beetje want er kwam maar geen benzine pomp in zicht en dat lampje brandde al even. Er ging evengoed maar 42 liter.

Posted: Sun Apr 09, 2006 6:15 pm
by Voodoo
roblom wrote:Lampje doet het overigens, heb hem op de terugweg van de meeting zien branden. Kneep hem wel een beetje want er kwam maar geen benzine pomp in zicht en dat lampje brandde al even. Er ging evengoed maar 42 liter.


Halleluja, praise the lord :lol:

Posted: Sun Apr 09, 2006 7:54 pm
by roblom
Voodoo wrote:
roblom wrote:Lampje doet het overigens, heb hem op de terugweg van de meeting zien branden. Kneep hem wel een beetje want er kwam maar geen benzine pomp in zicht en dat lampje brandde al even. Er ging evengoed maar 42 liter.


Halleluja, praise the lord :lol:

Ja dat riep ik ook toen ik het bordje met benzine pomp over 1km zag :D

Posted: Wed Apr 19, 2006 8:14 am
by Katana
AccordTypeaRd wrote:
Aiyoku wrote:Ik kan je met zekerheid vermelden dat de tank van een ATR 65 ltr inhoud heeft. Vorig jaar dec naar de Messe in Essen geweest en met de meter op nul getankt... er ging 63,7 ltr in. :o ops:

In dat geval kan ik de volgende keer nog wel even door :thumbs:


Ard,

Nog even een kleine kant tekening hierbij;
Ik heb wel gemerkt dat mijn ATR meer benzine kan bevatten als ze bij het tanken met de linker achterkant hoger staat als de rechter voorkant(vloer van het tank station). Staat ze dat niet dan haalt de benzine meter net niet de bovenkant van de schaal. Honda benzine meters leven soms hun eigen leven.

En maken die van ons daar door ook soms spannend :D

Posted: Wed Apr 19, 2006 9:27 am
by HondArd
[quote="Aiyoku"]Ard,

Nog even een kleine kant tekening hierbij]
Daar was ik inmiddels ook al achter. Ik zet 'em bij het tanken altijd aan de linkerkant naast de pomp ( ATR komt dan een beetje omhoog aan de linkerkant) met als gevolg dat de hele slang dan om/achter de auto door moet (en maar hopen dat de slang lang genoeg is). Ook laat ik 'em altijd een paar keer afslaan en als dat twee keer heel kort na elkaar gebeurt stop ik pas. Brandstofmeter komt dan net boven maximaal uit. Overigens: ik heb geen klachten over de meter. Hij blijft redelijk stabiel, ook na (snel) bochtenwerk en elk klein streepje is ongeveer 30km. Bij m'n CRX destijds kwam hij pas van de bovenkant los na 80-100km en zag je 'em wel eens meebewegen met het bochtenwerk.

Posted: Wed Apr 19, 2006 11:35 am
by Gaskleppie
Ja Ard, we weten hoe jij door bochten gaat........... ;)

Posted: Wed Apr 19, 2006 12:15 pm
by HondArd
[quote="Gaskleppie"]Ja Ard, we weten hoe jij door bochten gaat........... ]
Goed, niet zo hard als wat jij (zeer waarschijnlijk) doet, maar ik moet mijn vriendin altijd waarschuwen als ik met 120 door een gebogen in en/of uitvoegstrook ga. Kan ze schrapzetten.