Page 2 of 2
Posted: Wed Feb 22, 2006 11:17 pm
by IvoG
De instelpunten zijn per 500 toeren, echter daartussen wordt gewoon uitgerekend. 500 RPM is nauwkeurig zat.
Posted: Wed Feb 22, 2006 11:19 pm
by Erik de Wild
VTECRob wrote:Oew... even offtopic...
Ik lees hele nette duidelijke informatie :thumbs:
En ik lees een gecombineerde Testdag/ Type R Meeting :wink:
De testdag wordt gehouden op het vliegveld van Niederrein (D) op vrijdag 3 maart. Deze wordt georganiseerd door het BSR (Bestuur Sectie Rally's) en is helaas niet voor straatauto's toegankelijk. Bij intresse kan ik informeren of dit ook voor publiek toegankelijk is. Hier zullen de diverse rallyteams de auto op punt gaan zetten voor de eerste wedstrijd in Emmeloord.
Posted: Fri Feb 24, 2006 7:49 pm
by roblom
Erik de Wild wrote:Hallo,
Bij de keren dat het gebeurde had het wel degelijk te maken met de toeren. Als het meerdere keren met dezelfde oorzaak (noem bv. mischakelen) gebeurt, kan je hier wel zeker van zijn.
Als de standaard computer "schrikt" van deze hoge toeren kan hij uit veiligheid op de noodloop gaan lopen. (laten vertellen door Honda monteur) Komt bij dat er maar weinig chip's of computers het inteligente VTEC systeem onder controle hebben. Unichip heeft dat duidelijk niet.
Hondata en Motec kunnen hier wel mee omgaan.
Had niet begrepen dat het om het toerental ging. Dit kan idd een beperking zijn, kan me indenken dat de motor dusdanig is aangepakt dat het max toerental niet meer voorkomt in de maps Weet zo niet tot waar ze lopen), en dus in noodloop gaat.
De Honda ECU is behoorlijk slim en blijft goed werken bij redelijke aanpassingen, echter heeft het natuurlijk ook zijn grenzen. Meer aanpassingen vragen dan ook om een ander management systeem. Hondata is dan een van de mogelijke goede opties.
Posted: Wed Mar 29, 2006 10:41 pm
by mr. X
nou kwam ik weer iets tegen. wat mij dus een heel stuk aantrekkelijker leek dan een zn chip:
Mugen Type-R ECU
Description
The Mugen Type-R ECU box hosts a special program for extracting maximum engine performance in n1 races. Increased engine speeds have necessitated modifications in its use. An excellent addition to the infamous Integra Type-R.
http://www.carreview.com/cat/parts/engine-management/Mugen/PRD_54530_2874crx.aspx
Posted: Sun Apr 02, 2006 11:24 am
by jap_speed
mr. X wrote:nou kwam ik weer iets tegen. wat mij dus een heel stuk aantrekkelijker leek dan een zn chip:
Mugen Type-R ECU ....
Mugen ECU is een dure oplossing die geen garanties geeft naar een goede afstelling. Die ECU is gemaakt en gehomologeerd voor de Japanse N1 races. Zelfs als je de volledige mechanische setup van Mugen zou doen, zal een individuele afstelling een beter resultaat en afstelling garanderen. Elke motor is anders..... Mugen (M-TEC) zelf weet dat ook.
Posted: Sun Apr 02, 2006 11:29 am
by HONDA
Welkom jap speed, stel je je ook even voor?
Posted: Sat Apr 08, 2006 6:31 pm
by CWATR
Er zijn inderdaad meerdere maps vastgelegd in de ECU maar dat is niet voor de CTEC, toch? Het punt waar het nokkenasprofiel naar de fellere nokken overgaat ligt immers vast en is bij de ATR bij zo'n 5800 rpm (mits de motor warm is).
Ik dacht dat de ECU v.w.b. maps onderscheid maakt tussen de mate waarin het gaspedaal wordt ingetrapt. Er zit, als ik het goed heb, een variabele weerstand (pot. meter) gekoppeld aan het pedaal waardoor er een (variable) spanningssignaal naar de ECU wordt gestuurd.
Bij weinig tot halfgas gebruikt de ECU een variabele mapping (open loop): de tabel (map) met de timing en de aansturing van de benzine-injectoren wordt gestuurd houdt dan ook rekening met de o.a. de inlaatdruk (map-sensor), motortemperatuur en wellicht aandere ingangssignalen.
Bij (plotseling) geheel intrappen van het gaspedaal wordt er een vaste mapping gebruikt (closed loop) ; timing en benzine-inspuiting liggen dan vast.
Correct me if I'm wrong.