Page 2 of 4

Posted: Sun Jan 29, 2006 6:53 pm
by HONDA
Wat kost een setje OEM schijven eigenlijk?

Posted: Sun Jan 29, 2006 6:54 pm
by wilco
Ik weet dat ik voor de Sub. toen de remattributen kon krijgen bij autocompany maar waar haal ik de Ferodo of Hawk blokken voor mijn ITR.
Want van de zomer moet hij er toch aan geloven op de Ring...

Posted: Sun Jan 29, 2006 7:36 pm
by Gaskleppie
TCC heeft meestal een setje DS2500 voor de ITR op voorraad liggen.
Of andere zaken dat ook hebben weet ik niet.

Posted: Sun Jan 29, 2006 8:18 pm
by wilco
En dat geldt voor de achterkant net zo?

Posted: Sun Jan 29, 2006 8:37 pm
by HONDA
EMS verkoopt Hawk Wilco.

Posted: Sun Jan 29, 2006 8:47 pm
by ITR1689
VTECCIE wrote:Zijn OEM blokken dan zoveel minder? Die stoffen niet noemenswaardig en de schijven blijven ook heel.

Ze zijn goed genoeg totdat ze te heet worden....

Posted: Sun Jan 29, 2006 8:47 pm
by ITR1689
VTECCIE wrote:Wat kost een setje OEM schijven eigenlijk?

Rond de 200 euro excl. BTW per stuk (voorin).

Posted: Mon Jan 30, 2006 6:23 am
by wilco
VTECCIE wrote:EMS verkoopt Hawk Wilco.


Ik meende dat hij puur voor de Sub. of EVO verkocht?

Posted: Mon Jan 30, 2006 8:36 am
by HONDA
Nee hoor, ITR is geen probleem. Ik heb ook wel eens geinformeerd namelijk.

Posted: Mon Sep 22, 2008 7:34 pm
by VTECRTY
ITR1689 wrote:
VTECCIE wrote:Wat kost een setje OEM schijven eigenlijk?

Rond de 200 euro excl. BTW per stuk (voorin).


En bij kraay kosten ze 37 euro per stuk,was even aan het zoeken over remmerij etc. Mijn stuur trilt ook wat met het remmen dus waarschijnlijk nieuw spul nodig. Maar 200 en 37 euro scheelt nog al wat. Of zijn die van 37 niet oem??
http://www.akr-performance.nl/shop_nl/1 ... 93d78c.php
Deze dus

Posted: Mon Sep 22, 2008 7:51 pm
by itr-1895
ik denk dus niet dat je voor 35 euro de zelfde kwaliteit moet verwachten als bij OEM

maar als je een setje powerslot schijven besteld bij TCC die kosten volgens mij ook iets van 200 euro en die zijn gewoon goed.

en dan direct andere blokken er bij nemen (ferodo ds2500)

Posted: Mon Sep 22, 2008 8:07 pm
by VTECRTY
Dacht dat kraay alleen maar oem leverde,vond het al wat weinig 37 euro. Heb liever wel het beste voor mijn itr,en dacht ook ol aan ds2500+de oem schijven,maar die zullen dan wel wat duurder zijn. Maar moet even 100% weten dat het trillen daar aan ligt. Km stand is inmiddels 113000 en zijn waarschijnlijk nog van fabriek-af.

Posted: Mon Sep 22, 2008 8:25 pm
by jochem dc2
Zag bij Kraaij op de site Rotora schijven,... 208,- incl. BTW per set voorzijde. En 199,- incl. BTW per set achterzijde.

Ferodo voorzijde. 169,- incl. BTW per set voorzijde. Achterzijde 119,- incl. BTW.

Wie weet of Rotora beter, slechter of gelijk zijn aan OEM??

Greetz,

Posted: Mon Sep 22, 2008 9:49 pm
by mr. X
Afdraaien geen optie?

Posted: Mon Sep 22, 2008 10:17 pm
by Lucas79
Gaskleppie wrote:Zowiezo rijden er hele massa's mensen rond met upgrades die ze helemaal niet nodig hebben of nuttig gebruiken.


:lol:

Welke upgrade heb je écht nodig dan? Oh.., ik weet er één... LSD op een FN2 :twisted:

On Topic: Goed dat je ze vervangt, ziet er niet al te best meer uit! Wat betreft goede schijven, na 30k kreeg ik nieuwe van de dealer, omdat de mijne krom waren (bij Nick hetzelfde geloof ik) en remstof.., bij mijn achterwielen wordt ik er helemaal gek van! Klinkt raar, normaal moet voor veel meer remstof op de velgen zitten, maar bij mijn FN2 in ieder geval niet. Zodra de originele blokken op zijn ga ik de Ferode DS 2500 proberen.

Posted: Mon Sep 22, 2008 10:49 pm
by wesjes
Schijven trekken krom nadat je flink heb lopen trappen en bij stilstand de rem nog ingedrukt blijft houden, of bijvoorbeeld na het rijden handrem..

Posted: Mon Sep 22, 2008 11:00 pm
by Lucas79
wesjes wrote:Schijven trekken krom nadat je flink heb lopen trappen en bij stilstand de rem nog ingedrukt blijft houden, of bijvoorbeeld na het rijden handrem..


@Wes: Dank voor de tip :roll: Al vraag ik mij of of die ene pad van de handrem achter de achterremschijf krom trekt. Het waren bij mij in ieder geval voorremmen, en ik houd de rem dus nooit in als ik stil sta. (daarom kreeg ik nieuwe onder garantie :razz: )

Posted: Tue Sep 23, 2008 11:39 am
by lange bas
@mr.X

Afdraaien kan altijd, maar als de schijven al aardig versleten zijn is het verstandiger/veiliger om ze te vervangen.

Posted: Tue Sep 23, 2008 12:50 pm
by kamelenjager
Had stock ITR schijven+blokken op de crx.
Na even flink uitproberen deden ze plots niets meer. Juist.. te warm.. paar tellen later wou die wel weer oppakken.
Maar de schijven wel krom.

Posted: Tue Sep 23, 2008 5:59 pm
by Ramon
Ik moet mijn remmen ook nodig vernieuwen, maar nou dacht ik aan brembo max i.c.m. ferodo's, echter ik hoor niemand over de brembo's.

Kan dit niet of zijn ze gewoon niet goed? Voor de duidelijkheid het gaat om een ep3.