Page 2 of 6
Posted: Wed Mar 01, 2006 10:11 am
by IvoG
Typhoon is een merknaam van K&N inderdaad.
Posted: Wed Mar 01, 2006 10:57 am
by Katana
Dimer wrote:voor CTR zijn er drie systemen die echt goed zijn en niet al teveel herrie maken.
1. Mugen (+/- 1000,-)
2. GruppeM (+/- 1000,-)
3. Comptech (+/- 500,-)
De Mugen is van carbon en de GruppeM van carbon/kevlar, vandaar ook de prijs.
Als je besluit voor de Mugen te gaan is het wel aan te raden ook de Mugen grill te kopen. De Mugen zuigt namelijk aan vanuit de grill.
De GruppeM zuigt aan van boven je motorkap, bij je ruitenwisser en de Comptech onder de auto.
De Comptech heeft de beste prijs/performance verhouding en de Mugen is de beste icm de grill.
Gevonden! Mugen rules! :worshippy:
Nu nog effe je spaarvarken in elkaar slaan! :twisted:
Posted: Thu Mar 02, 2006 11:46 am
by Wodka
Op het forum in de UK staat een aardige vergelijking van CAI systemen
http://civictype-r.co.uk/phpbb2/viewtopic.php?t=94695
Posted: Tue Apr 24, 2007 12:01 pm
by MeijerR
K&N heeft de prijs van de Typhoon kit een "beetje"aangepast!!!
Ik had goeie verhalen gelezen over de typhoon kit voor de ATR , dus die kwam om mijn things to do lijst.
Even informeren bij de importeur EFKA import . In dec 2006 was de prijs 364 EURO. Dat is een redelijk hoog bedrag , maar had het er wel voor over.
Maar niet direct besteld , de winter komt eraan dus ik wacht nog wel even op het mooie weer.
Maart 2007, ik wil een typhoon kit bestellen , blijkt dat ze de prijzen aangepast hebben met een stijging van 28.5% ja je leest het goed 28,5% dus de prijs is nu 468,75 EURO. Ik heb veel over voor m'n hobby maar dit gaat me echt te ver, hebben ze hem van goud gemaakt ofzo? M'n bek viel er van open toen ik die prijs las.
Dus nu maar even verder zoeken naar iets anders , of misschien heeft iemand nog tips. Dan hoor ik het graag.
Posted: Tue Apr 24, 2007 2:22 pm
by LCR
:shock: AUB zeg, zijn die mensen gek ofzo???!!!
Wordt echt tijd om een bedrijf ergens in Azie te starten met alleen maar kopies. Zal ze leren die geldwolven :evil:
Een hele boel mensen zullen niet blij zijn met mijn uitspraak...ach ja, Sh*t happens.....A LOT!
Posted: Tue Apr 24, 2007 6:25 pm
by Voodoo
MeijerR wrote:K&N heeft de prijs van de Typhoon kit een "beetje"aangepast!!!
Ik had goeie verhalen gelezen over de typhoon kit voor de ATR , dus die kwam om mijn things to do lijst.
Even informeren bij de importeur EFKA import . In dec 2006 was de prijs 364 EURO. Dat is een redelijk hoog bedrag , maar had het er wel voor over.
Maar niet direct besteld , de winter komt eraan dus ik wacht nog wel even op het mooie weer.
Maart 2007, ik wil een typhoon kit bestellen , blijkt dat ze de prijzen aangepast hebben met een stijging van 28.5% ja je leest het goed 28,5% dus de prijs is nu 468,75 EURO. Ik heb veel over voor m'n hobby maar dit gaat me echt te ver, hebben ze hem van goud gemaakt ofzo? M'n bek viel er van open toen ik die prijs las.
Dus nu maar even verder zoeken naar iets anders , of misschien heeft iemand nog tips. Dan hoor ik het graag.
Heb je ook ergens anders naar de K&N-set gezocht dan bij EFKA? Op Ebay kan je een hoop vinden, iig succes met de zoektocht :wink:
Posted: Tue Apr 24, 2007 6:35 pm
by W-ice
MeijerR wrote:Dus nu maar even verder zoeken naar iets anders , of misschien heeft iemand nog tips. Dan hoor ik het graag.
Ik heb zelf laatst een CAI van Injen op mijn Accord 1.8 laten zetten, waar ik zeer tevreden over ben. Heb hem aangeschaft via TCC, prijs kwam op €319..heerlijk geluid als de VTEC begint te grommen in die buis!!

Posted: Tue Apr 24, 2007 7:05 pm
by Gangaran
Heb zelf de AEM CAI, kreeg er ongeveer 18pk bij, prijs viel mee(+/- 275 euro's)
Posted: Tue Apr 24, 2007 7:52 pm
by vtecmoon
Gangaran wrote:Heb zelf de AEM CAI, kreeg er ongeveer 18pk bij, prijs viel mee(+/- 275 euro's)
zit wel wat extra mods erbij dan alleen de AEM CAI om die 18pk eruit te krijgen...
Posted: Tue Apr 24, 2007 8:13 pm
by Gangaran
Oh nee, toen had ik alleen een CAI en intake gasket voor de rest niks. Pas later heb ik meerdere dingen gedaan.
Posted: Tue Apr 24, 2007 9:21 pm
by mr. X
Welke bank, en graffiek aanwezig van voor en na?
Anders is het een leuke mod voor alle CTR rijders

Posted: Tue Apr 24, 2007 9:30 pm
by MeijerR
Ik zal me nog even orienteren in de AEM en Injen intakes , en dan zal het wel 1 van die beide worden.
Posted: Tue Apr 24, 2007 9:32 pm
by MeijerR
Heb je ook ergens anders naar de K&N-set gezocht dan bij EFKA? Op Ebay kan je een hoop vinden, iig succes met de zoektocht :wink:[/quote]
Ja heb een beetje op Ebay gezocht , maar heb eerlijk gezegd geen ervaring me iets kopen op Ebay.
Posted: Tue Apr 24, 2007 9:50 pm
by Gangaran
mr. X wrote:Welke bank, en graffiek aanwezig van voor en na?
Anders is het een leuke mod voor alle CTR rijders
Dit was vorig jaar bij RICA. Moet grafiek scannen om het te laten zien. Volgens mij heeft Martijn ook zo'n vermogen winst gemaakt met alleen een AEM CAI.
Posted: Tue Apr 24, 2007 10:53 pm
by Voodoo
MeijerR wrote:Heb je ook ergens anders naar de K&N-set gezocht dan bij EFKA? Op Ebay kan je een hoop vinden, iig succes met de zoektocht :wink:
Ja heb een beetje op Ebay gezocht , maar heb eerlijk gezegd geen ervaring me iets kopen op Ebay.[/quote]
Stelt niets voor en is zeer veilig door gebruik te maken van Paypal (electronisch betaalmiddel).
Posted: Fri Apr 27, 2007 6:05 am
by slED9e
hmm..pas op zitten ook wat huftertjes tussen juist met die autospullen
Posted: Fri Apr 27, 2007 9:37 am
by Katana
MeijerR wrote:Heb je ook ergens anders naar de K&N-set gezocht dan bij EFKA? Op Ebay kan je een hoop vinden, iig succes met de zoektocht :wink:
Vraag anders RJ van TCC, daar hebben we vorig jaar met een TRCB group-buy een leuke prijs gehad :wink:
CAI
Posted: Fri Apr 27, 2007 10:56 am
by martijn
Klopt Urvin en ik hebben een gelijke Intake van AEM.
Ik heb een Before and After run gedaan bij rica.
Ik ging van 195.6 naar 209.5 met enkel een AEM en "kleppenstellen"
Verder voor mijn keus heb ik veel gevonden op het franse forum.
Hierbij kwamen ze tot de conclusie dat de AEM een van de beste was voor een CTR.
Conclusie ik ben zeer tevreden over de AEM qua vermogen en herrie
Martijn
Posted: Fri Apr 27, 2007 12:05 pm
by slydawg
AEM zal wel goed zijn maar is zeker niet de beste.
Jammer dat GruppeM niet op onze CTR's past....
Posted: Fri Apr 27, 2007 12:12 pm
by MeijerR
Katana wrote:MeijerR wrote:Heb je ook ergens anders naar de K&N-set gezocht dan bij EFKA? Op Ebay kan je een hoop vinden, iig succes met de zoektocht :wink:
Vraag anders RJ van TCC, daar hebben we vorig jaar met een TRCB group-buy een leuke prijs gehad :wink:
Heb ik gedaan , maar maakt geen verschil
Hij raadde mij een Injen aan . Iemand anders nog ervaring met Injen , behalve W-ice want die heeft er een op z'n accord.