Cold air intake WElkE
Dimer wrote:voor CTR zijn er drie systemen die echt goed zijn en niet al teveel herrie maken.
1. Mugen (+/- 1000,-)
2. GruppeM (+/- 1000,-)
3. Comptech (+/- 500,-)
De Mugen is van carbon en de GruppeM van carbon/kevlar, vandaar ook de prijs.
Als je besluit voor de Mugen te gaan is het wel aan te raden ook de Mugen grill te kopen. De Mugen zuigt namelijk aan vanuit de grill.
De GruppeM zuigt aan van boven je motorkap, bij je ruitenwisser en de Comptech onder de auto.
De Comptech heeft de beste prijs/performance verhouding en de Mugen is de beste icm de grill.

Gevonden! Mugen rules! :worshippy:
Nu nog effe je spaarvarken in elkaar slaan! :twisted:
Op het forum in de UK staat een aardige vergelijking van CAI systemen
http://civictype-r.co.uk/phpbb2/viewtopic.php?t=94695
http://civictype-r.co.uk/phpbb2/viewtopic.php?t=94695
K&N heeft de prijs van de Typhoon kit een "beetje"aangepast!!!
Ik had goeie verhalen gelezen over de typhoon kit voor de ATR , dus die kwam om mijn things to do lijst.
Even informeren bij de importeur EFKA import . In dec 2006 was de prijs 364 EURO. Dat is een redelijk hoog bedrag , maar had het er wel voor over.
Maar niet direct besteld , de winter komt eraan dus ik wacht nog wel even op het mooie weer.
Maart 2007, ik wil een typhoon kit bestellen , blijkt dat ze de prijzen aangepast hebben met een stijging van 28.5% ja je leest het goed 28,5% dus de prijs is nu 468,75 EURO. Ik heb veel over voor m'n hobby maar dit gaat me echt te ver, hebben ze hem van goud gemaakt ofzo? M'n bek viel er van open toen ik die prijs las.
Dus nu maar even verder zoeken naar iets anders , of misschien heeft iemand nog tips. Dan hoor ik het graag.
Ik had goeie verhalen gelezen over de typhoon kit voor de ATR , dus die kwam om mijn things to do lijst.
Even informeren bij de importeur EFKA import . In dec 2006 was de prijs 364 EURO. Dat is een redelijk hoog bedrag , maar had het er wel voor over.
Maar niet direct besteld , de winter komt eraan dus ik wacht nog wel even op het mooie weer.
Maart 2007, ik wil een typhoon kit bestellen , blijkt dat ze de prijzen aangepast hebben met een stijging van 28.5% ja je leest het goed 28,5% dus de prijs is nu 468,75 EURO. Ik heb veel over voor m'n hobby maar dit gaat me echt te ver, hebben ze hem van goud gemaakt ofzo? M'n bek viel er van open toen ik die prijs las.
Dus nu maar even verder zoeken naar iets anders , of misschien heeft iemand nog tips. Dan hoor ik het graag.
MeijerR wrote:K&N heeft de prijs van de Typhoon kit een "beetje"aangepast!!!
Heb je ook ergens anders naar de K&N-set gezocht dan bij EFKA? Op Ebay kan je een hoop vinden, iig succes met de zoektocht :wink:
MeijerR wrote:Dus nu maar even verder zoeken naar iets anders , of misschien heeft iemand nog tips. Dan hoor ik het graag.
Ik heb zelf laatst een CAI van Injen op mijn Accord 1.8 laten zetten, waar ik zeer tevreden over ben. Heb hem aangeschaft via TCC, prijs kwam op €319..heerlijk geluid als de VTEC begint te grommen in die buis!!

MeijerR wrote:Heb je ook ergens anders naar de K&N-set gezocht dan bij EFKA? Op Ebay kan je een hoop vinden, iig succes met de zoektocht :wink:
Ja heb een beetje op Ebay gezocht , maar heb eerlijk gezegd geen ervaring me iets kopen op Ebay.[/quote]
Stelt niets voor en is zeer veilig door gebruik te maken van Paypal (electronisch betaalmiddel).
CAI
Klopt Urvin en ik hebben een gelijke Intake van AEM.
Ik heb een Before and After run gedaan bij rica.
Ik ging van 195.6 naar 209.5 met enkel een AEM en "kleppenstellen"
Verder voor mijn keus heb ik veel gevonden op het franse forum.
Hierbij kwamen ze tot de conclusie dat de AEM een van de beste was voor een CTR.
Conclusie ik ben zeer tevreden over de AEM qua vermogen en herrie
Martijn
Ik heb een Before and After run gedaan bij rica.
Ik ging van 195.6 naar 209.5 met enkel een AEM en "kleppenstellen"
Verder voor mijn keus heb ik veel gevonden op het franse forum.
Hierbij kwamen ze tot de conclusie dat de AEM een van de beste was voor een CTR.
Conclusie ik ben zeer tevreden over de AEM qua vermogen en herrie

Martijn
Katana wrote:MeijerR wrote:Heb je ook ergens anders naar de K&N-set gezocht dan bij EFKA? Op Ebay kan je een hoop vinden, iig succes met de zoektocht :wink:
Vraag anders RJ van TCC, daar hebben we vorig jaar met een TRCB group-buy een leuke prijs gehad :wink:
Heb ik gedaan , maar maakt geen verschil

Hij raadde mij een Injen aan . Iemand anders nog ervaring met Injen , behalve W-ice want die heeft er een op z'n accord.