Cold air intake WElkE

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
IvoG

Post by IvoG »

Typhoon is een merknaam van K&N inderdaad.
Katana

Post by Katana »

Dimer wrote:voor CTR zijn er drie systemen die echt goed zijn en niet al teveel herrie maken.

1. Mugen (+/- 1000,-)

2. GruppeM (+/- 1000,-)

3. Comptech (+/- 500,-)

De Mugen is van carbon en de GruppeM van carbon/kevlar, vandaar ook de prijs.
Als je besluit voor de Mugen te gaan is het wel aan te raden ook de Mugen grill te kopen. De Mugen zuigt namelijk aan vanuit de grill.
De GruppeM zuigt aan van boven je motorkap, bij je ruitenwisser en de Comptech onder de auto.

De Comptech heeft de beste prijs/performance verhouding en de Mugen is de beste icm de grill.

Image

Image

Gevonden! Mugen rules! :worshippy:

Nu nog effe je spaarvarken in elkaar slaan! :twisted:
Wodka

Post by Wodka »

Op het forum in de UK staat een aardige vergelijking van CAI systemen

http://civictype-r.co.uk/phpbb2/viewtopic.php?t=94695
MeijerR

Post by MeijerR »

K&N heeft de prijs van de Typhoon kit een "beetje"aangepast!!!

Ik had goeie verhalen gelezen over de typhoon kit voor de ATR , dus die kwam om mijn things to do lijst.
Even informeren bij de importeur EFKA import . In dec 2006 was de prijs 364 EURO. Dat is een redelijk hoog bedrag , maar had het er wel voor over.
Maar niet direct besteld , de winter komt eraan dus ik wacht nog wel even op het mooie weer.
Maart 2007, ik wil een typhoon kit bestellen , blijkt dat ze de prijzen aangepast hebben met een stijging van 28.5% ja je leest het goed 28,5% dus de prijs is nu 468,75 EURO. Ik heb veel over voor m'n hobby maar dit gaat me echt te ver, hebben ze hem van goud gemaakt ofzo? M'n bek viel er van open toen ik die prijs las.
Dus nu maar even verder zoeken naar iets anders , of misschien heeft iemand nog tips. Dan hoor ik het graag.
LCR

Post by LCR »

:shock: AUB zeg, zijn die mensen gek ofzo???!!!
Wordt echt tijd om een bedrijf ergens in Azie te starten met alleen maar kopies. Zal ze leren die geldwolven :evil:
Een hele boel mensen zullen niet blij zijn met mijn uitspraak...ach ja, Sh*t happens.....A LOT!
Voodoo

Post by Voodoo »

MeijerR wrote:K&N heeft de prijs van de Typhoon kit een "beetje"aangepast!!!

Ik had goeie verhalen gelezen over de typhoon kit voor de ATR , dus die kwam om mijn things to do lijst.
Even informeren bij de importeur EFKA import . In dec 2006 was de prijs 364 EURO. Dat is een redelijk hoog bedrag , maar had het er wel voor over.
Maar niet direct besteld , de winter komt eraan dus ik wacht nog wel even op het mooie weer.
Maart 2007, ik wil een typhoon kit bestellen , blijkt dat ze de prijzen aangepast hebben met een stijging van 28.5% ja je leest het goed 28,5% dus de prijs is nu 468,75 EURO. Ik heb veel over voor m'n hobby maar dit gaat me echt te ver, hebben ze hem van goud gemaakt ofzo? M'n bek viel er van open toen ik die prijs las.
Dus nu maar even verder zoeken naar iets anders , of misschien heeft iemand nog tips. Dan hoor ik het graag.

Heb je ook ergens anders naar de K&N-set gezocht dan bij EFKA? Op Ebay kan je een hoop vinden, iig succes met de zoektocht :wink:
W-ice

Post by W-ice »

MeijerR wrote:Dus nu maar even verder zoeken naar iets anders , of misschien heeft iemand nog tips. Dan hoor ik het graag.

Ik heb zelf laatst een CAI van Injen op mijn Accord 1.8 laten zetten, waar ik zeer tevreden over ben. Heb hem aangeschaft via TCC, prijs kwam op €319..heerlijk geluid als de VTEC begint te grommen in die buis!! :D
Gangaran

Post by Gangaran »

Heb zelf de AEM CAI, kreeg er ongeveer 18pk bij, prijs viel mee(+/- 275 euro's)
vtecmoon

Post by vtecmoon »

Gangaran wrote:Heb zelf de AEM CAI, kreeg er ongeveer 18pk bij, prijs viel mee(+/- 275 euro's)

zit wel wat extra mods erbij dan alleen de AEM CAI om die 18pk eruit te krijgen...
Gangaran

Post by Gangaran »

Oh nee, toen had ik alleen een CAI en intake gasket voor de rest niks. Pas later heb ik meerdere dingen gedaan.
mr. X

Post by mr. X »

Welke bank, en graffiek aanwezig van voor en na?

Anders is het een leuke mod voor alle CTR rijders :D
MeijerR

Post by MeijerR »

Ik zal me nog even orienteren in de AEM en Injen intakes , en dan zal het wel 1 van die beide worden.
MeijerR

Post by MeijerR »

Heb je ook ergens anders naar de K&N-set gezocht dan bij EFKA? Op Ebay kan je een hoop vinden, iig succes met de zoektocht :wink:[/quote]

Ja heb een beetje op Ebay gezocht , maar heb eerlijk gezegd geen ervaring me iets kopen op Ebay.
Gangaran

Post by Gangaran »

mr. X wrote:Welke bank, en graffiek aanwezig van voor en na?

Anders is het een leuke mod voor alle CTR rijders :D

Dit was vorig jaar bij RICA. Moet grafiek scannen om het te laten zien. Volgens mij heeft Martijn ook zo'n vermogen winst gemaakt met alleen een AEM CAI.
Voodoo

Post by Voodoo »

MeijerR wrote:Heb je ook ergens anders naar de K&N-set gezocht dan bij EFKA? Op Ebay kan je een hoop vinden, iig succes met de zoektocht :wink:

Ja heb een beetje op Ebay gezocht , maar heb eerlijk gezegd geen ervaring me iets kopen op Ebay.[/quote]

Stelt niets voor en is zeer veilig door gebruik te maken van Paypal (electronisch betaalmiddel).
slED9e

Post by slED9e »

hmm..pas op zitten ook wat huftertjes tussen juist met die autospullen
Katana

Post by Katana »

MeijerR wrote:Heb je ook ergens anders naar de K&N-set gezocht dan bij EFKA? Op Ebay kan je een hoop vinden, iig succes met de zoektocht :wink:

Vraag anders RJ van TCC, daar hebben we vorig jaar met een TRCB group-buy een leuke prijs gehad :wink:
martijn

CAI

Post by martijn »

Klopt Urvin en ik hebben een gelijke Intake van AEM.
Ik heb een Before and After run gedaan bij rica.

Ik ging van 195.6 naar 209.5 met enkel een AEM en "kleppenstellen"

Verder voor mijn keus heb ik veel gevonden op het franse forum.
Hierbij kwamen ze tot de conclusie dat de AEM een van de beste was voor een CTR.
Conclusie ik ben zeer tevreden over de AEM qua vermogen en herrie :D :D

Martijn
slydawg

Post by slydawg »

AEM zal wel goed zijn maar is zeker niet de beste.
Jammer dat GruppeM niet op onze CTR's past....
MeijerR

Post by MeijerR »

Katana wrote:

Vraag anders RJ van TCC, daar hebben we vorig jaar met een TRCB group-buy een leuke prijs gehad :wink:

Heb ik gedaan , maar maakt geen verschil :(
Hij raadde mij een Injen aan . Iemand anders nog ervaring met Injen , behalve W-ice want die heeft er een op z'n accord.
Locked