ongeluk S2k :( :(

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ik wil geen zout in open wonden strooien,

Waarom doet je dat dan? Denk je dat die gozer dat ook niet weet?
Ik ben bang dat z'n Pa hem al zoiets gezegt zal hebben de laatste paar dagen..... Herhaling lijkt me niet nodig......


Sterkte ermee, Ik vind wel dat je het heel netjes oplost. Zelf schade maken is zelf schade betalen. Risico van het vak zeg ik altijd maar.
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Gaskleppie wrote:
Ik wil geen zout in open wonden strooien,

Waarom doet je dat dan?
Dat deed ik juist niet naar mijn idee. :-?

Eric (CWATR) vroeg iets over de aard van het uitbreken van de S2000, en ik reageerde daar op. Om alle schijn van betutteling tegen gaan, begon ik mijn reactie op Eric's vraag juist met de expliciete opmerking dat het niet bedoeld was om zout in open wonden te strooien.

Wat ik verteld heb is nu eenmaal zo en ik wist toen al dat het misschien verkeerd kon worden opgevat, dat ik het alleen naar Dimer toe bedoelde. Het is echter iets wat ik al vaker gezien heb, zowel op circuit als op straat, in US, UK en NL. Leeftijd heeft er niet veel mee te maken, ervaring wel. En de ophanging en uitlijning van de S2000 is juist om het beter te maken aangepast door Honda m.i.v. modeljaar 2004, dat is niet voor niets gedaan.

Ik had al eerder gereageerd en mijn medeleven uitgesproken, ik heb zelfs geprobeerd om mee te denken om het schadebedrag wat mee te laten vallen. Ik vind het jammer voor hem dat het gebeurd is, dat het schadebedrag zo hoog is, en dat hij hierdoor zijn CTR moet verkopen. Ik vind het knap dat hij dit überhaupt met ons deelt, ik had het niet gekund :(

Nogmaals Dimer, sterkte met wat er nu nog moet gebeuren. :(
S2KJan
Posts: 184
Joined: Sat Feb 19, 2005 3:55 pm

Post by S2KJan »

Een S2000 staat vrij makkelijk achterste voren.
Zeker als de banden nog niet op temperatuur zijn.

Ik ben met de S2000 ook al een keertje in het gras beland.
Het had gevroren 's nachts en ik rij net de straat uit.
Haakse bocht naar rechts en net te vroeg op het gas.
Achterkant kwam direct om! En ik reed iets van 20km/h!

Brede achterbanden met (koud) weinig grip, 50/50 gewichtsverdeling en een klein foutje zijn genoeg om de S2000 te laten glijden.

Ik had de mazzel dat ik geen gekke dingen deed.(Lang leve de slipcursus) En dat ik in het gras eindigde(180graden spin) Enige schade was een klein deukje in een velg en ik heb de auto opnieuw moeten laten uitlijnen. En mijn ego was een beetje gekrenkt. Maar dat is beter dan de S2000 dubbel.

Dimer had kennelijk minder geluk. Zonde man! En sterkte met de afwisseling.
Nurburgring blauwe S2000 2005
Alfa rosso 155Q4 wb 1995
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

.(Lang leve de slipcursus)


:idea: Is dat misschien geen idee om met de club te doen? Een gezamelijke slipcursus met groepskorting, mochten clubleden er nooit een gevolgd hebben of als ze de kennis willen opfrissen :?:

btw, sterkte Dimer. Wel heel dapper dat je er mee naar buiten komt.
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

slipcursus is ook al naar voren gebracht tijdens de vergadering meen ik ;)

En tsja, zoals Jan zegt, het hoeft niet eens hard te gaan. Ik ging misschien ook maar 30/40km/h, iets te vroeg/veel op het gas en het gaat mis.

Maar ik heb het al redelijk verwerkt en kijk al uit naar de volgende auto en wat daar allemaal aan gesleuteld kan worden ;)
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Klote man.....sterkte...

Inderdaad respect voor hoe je het oplost!
Mau il-Vec
Posts: 404
Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
Contact:

Post by Mau il-Vec »

kut man! Je lost het iig netjes op.

We hebben allemaal snelle wagens en daar rijden we af en toe hard mee, dan kan het wel eens een keer fout gaan, ik vergallopeerde me laatst ook even in een bochtje, daar was het nog net een beetje vochtig, met man en macht net uit de stoeprand weten te houden.

Shit happens......niet meer ,niet minder, sterkte.
bUnDiE
Posts: 21
Joined: Mon Jun 13, 2005 7:18 pm

Post by bUnDiE »

Kut man diemer.....
Als ik je ergens mee kan helpen geef je maar een gil...

you now where you can find me... en nee niet in de bosjes :p
rob010
Posts: 57
Joined: Fri Sep 26, 2003 11:26 pm
Contact:

Post by rob010 »

Ik weet niet of je hier wat aan hebt,maar voor zover ik weet heeft Eimert de Groot een complete neus (nog) staan van een S2000.

Wie weet kan je daar wat onderdelen goedkoper halen....

Draagarm voor heeft ie en achter dacht ik ook...stuurhuis weet ik niet zeker of dat er nog is

0183-607574
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Hee je hebt een nieuwe bolide... VTI power. :thumbs:
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Tim
Posts: 87
Joined: Tue Aug 16, 2005 9:11 am

Post by Tim »

Ik had het gehoord ja van van nieuwkerk maat van mij werkt daar als verkoper (marc heet ie )

succes man ,
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

Marc Ledder :D
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Dimer, hoe staat het nu? Heb je al een andere wagen en zoja wat voor één? Je komt toch wel nog een keer op een meeting kijken hoop ik?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Tim
Posts: 87
Joined: Tue Aug 16, 2005 9:11 am

Post by Tim »

ja inderdaad , ken hem goed , maar waar kom jij vandaan , ik uit loenen (mesthoop city) , had hiervoor een delsol heb ik met hem in duitsland gehaald ,

hoorde dat je nog spullen had voor de type-r van de oude af bijv spagettie spruitstuk :-)
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

Ik rij nu in een Civic EG6 Vti, zwart.

Setup is nog niet echt spannend...

Recaro Pole Positions
Sabelt 4 punts gordels
Rota Circuit 10 "mugen MF10 replica" (besteld)
Tenzo R uitlaat (komt Apexi voor in de plaats)
Gele Koni's met onbekende veren
en misschien nog wat kleine dingen

plannen zijn iig groot :)

10 september kom ik naar Showoff, ik zie jullie daar weer gezel! :D
Tim
Posts: 87
Joined: Tue Aug 16, 2005 9:11 am

Post by Tim »

ben benieuwd zie hem wel staan bij showoff
Post Reply