1e DC5 in nederland!

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
rolo

Post by rolo »

VTECCIE wrote:Als het goed is 30pk verschil en wat 25Nm koppel. Je zal dus zeker vlotter zijn dan een DC2.

Ja de theorie wist ik wel, maar praktijk.... dat is vaak toch anders...

De dc2 heb ik toch al wat verbeterd, middels intake systeem, 4-1 header, andere uitlaat etc....

de dc5 zit enkel een AEM cold air intake op...

dus wel keer leuk om op de bank te testen
accordR alias AccordS

Post by accordR alias AccordS »

Winnie: Tja... zulke reacties zijn dan weer het nadeel. Ik werk er meer dan 80 uur in de week voor, en laat veel andere dingen ervoor schieten. Dat is mijn keus, en helaas zijn er dan ook mensen die er anders op kijken, wat dat betreft doe je het nooit goed.

Ja zulke mensen heb je altijd, ik werk ook ± 70 uur p/w , en heb ook een ATR en een del so VTI-El ( die te koop staat om een CTR aan te schaffen )
Ik heb er geen problemen mee, iemand die 80 uur draait mag wel eens wat extra's hebben 8)

En jij hebt je bedrijf gewoon goed op poten gezet de afgelopen 2 jaar :wink:

Is er misschien een korting/service regeling te maken met je voor onze clubleden?

suc6
Greets accordR
Mau il-Vec

Post by Mau il-Vec »

nice man!!!
Dimer

Post by Dimer »

welkom!

je hebt echt een heeele gave bak! respect :D

kom gezellig mee met de rondrit 23 april!
Voodoo

Post by Voodoo »

Ach, je hebt altijd mensen die zitten te zeiken. Je werkt er hard genoeg voor, geniet er maar van :-) by the way....IK WIL OOK EEN!!!! :(
WinFreak

Post by WinFreak »

Ik bedoel het ook niet slecht... wou dat ik zelf zo'n ding kon rijden... :D
Image
HONDA

Post by HONDA »

Ik heb me altijd al afgevraagd hoe je nu een kaartje bij een parkeerautomaat gaat pakken als je alleen bent?

Bij ons bedrijf hebben we ook een slagboom waar je je pasje voor moet houden, dat wordt met een rechtsgestuurde wagen ook moeilijk.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
ITR1689

Post by ITR1689 »

Staat ie al op NL kenteken? Wat heeft typegoedkeuring gekost? Nou kunnen wij allemaal een DC5-R importeren zonder typegoedkeuring... hehehehe hmmmm :D
rolo

Post by rolo »

ITR1689 wrote:Staat ie al op NL kenteken? Wat heeft typegoedkeuring gekost? Nou kunnen wij allemaal een DC5-R importeren zonder typegoedkeuring... hehehehe hmmmm :D

Nog niet, ben ermee bezig.

En nee, HELAAS voor velen, er gaat geen europese type goedkeuring op gegeven worden, dus GEEN vrijbrief voor alle andere import van deze auto's ;)

Dat werkt zo niet, al jaren niet meer.... Auto's uit japan (en andere landen buiten EU) krijgen kunnen geen kenteken krijgen hier, alleen als het verhuisgoed zou zijn. Dat is al zo sinds 1999 (of 96).

Een europese type goedkeuring kan alleen door een importeur/dealer worden geregeld, want dat kost kapitalen. (mag je er eerst 1 aanleveren voor de botsproef... lol)

Hoe het dan wel kan... tja...ik zou zeggen; wie echt interesse heeft in een dc5, informeer bij me! En wellicht komt er binnenkort wat meer info over te staan op de showoff website, wanneer ik alles rond heb.
IvoG

Post by IvoG »

Volgens mij is het volgens EU regelgeving zo dat wanneer een auto in een EU lidstaat een typegoedkeuring krijgt/heeft, het in alle andere EU lidstaten toegestaan moet worden. Dus als een auto in UK door de officiele typegoedkeuring is gegaan en daar op kenteken is gezet, kunnen alle andere auto's van hetzelfde model ook op kenteken in heel EU.

Volgens mij!
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

niet helemaal maar het scheelt absoluut! Er zijn "vasteland" en "nederlandse" regeltjes waar je aan moet voldoen, maar je hoeft hem niet tegen de muur te rammen!!
Het is een deel van de complete keuring die je moet doorlopen.
Maar er is toch een bedrijf in nederland om dit soort problemen op te lossen? Ik weet ff niet meer hoe ze heten.
rolo

Post by rolo »

Wat IvoG zegt klopt, maar het punt is dat dat alleen geldt bij een TYPE GOEDKEURING, ofwel een algemene goedkeuring voor een model (zoals dus integra type R dc5), en die goedkeuring is er niet, want die is moeilijk en erg duur...

In SOMMIGE landen, zoals dus in engeland was gaskleppie zegt kan je een auto INDIVIDUEEL goedgekeurd krijgen, dat is een minder strenge en minder dure keuring dan een TYPE GOEDKEURING. Maar betekent dus dat de goedkeuring van 1 auto geen vrijbrief is voor verder import van hetzelfde model... ELKE auto dient opnieuw die keuring te ondergaan...

Als je de RDW in nederland belt dan hebben ze je alleen te melden dat een auto uit japan die hier geen europese type goedkeuring heeft, ook nooit en te nimmer die goedkeuring kan/mag krijgen, tenzij een merk-importeur zich daarmee gaat bezig houden. Is bedoeld om de grijze import tegen te gaan, want daar hebben de dealers dan weer last van zogenaamd...

In engeland hebben ze een uitzonderlijke regel omdat daar vroeger meer auto's vanuit het europese vasteland werden ingevoerd, of vanuit japan. En diezelfde regels waren ook bedoeld voor zelfbouw auto's...
DC2

Post by DC2 »

Dreamcarcompany heeft ervaring met de import, APK/RDW goedkeuring en straatlegaal maken van de Skylines uit Engeland en Japan.
Dimer

Post by Dimer »

Ik wil net zeggen, er rijden ook Skylines rond in NL. Die zouden dan toch hetzelfde probleem moeten hebben als de DC5R
rolo

Post by rolo »

typeR2004 wrote:Dreamcarcompany heeft ervaring met de import, APK/RDW goedkeuring en straatlegaal maken van de Skylines uit Engeland en Japan.

Klopt ja, en datzelfde ben ik me nu in aan het verdiepen voor wat speciale honda's... like the dc5.

Gaat dus altijd om individuele keuringen...
IvoG

Post by IvoG »

Wie wordt de gelukkige eigenaar hiervan: http://www.neweraimports.com/carDetails.jsp?carId=150 8)
Jelte,89

Post by Jelte,89 »

Mwah. Ik vind de facelift minder :( (lang geleden trouwens dat ik hier ben geweest. Wist niet eens van een facelift :o ops: )
HONDA

Post by HONDA »

@Rolo

Ik heb de DC5 eens goed bekeken tijdens de Jappendag en ik vind het een mooi ding. Het was de eerste keer dat ik een DC5 in het echt heb gezien en die eerste ontmoeting was geslaagd. Ik zag wel dat er wat beschadigingen op de wagen zaten, zonde man.

Jammer dat ik niet wist wie je was anders had ik wel even kennis gemaakt.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
rolo

Post by rolo »

VTECCIE wrote:@Rolo

Ik heb de DC5 eens goed bekeken tijdens de Jappendag en ik vind het een mooi ding. Het was de eerste keer dat ik een DC5 in het echt heb gezien en die eerste ontmoeting was geslaagd. Ik zag wel dat er wat beschadigingen op de wagen zaten, zonde man.

Jammer dat ik niet wist wie je was anders had ik wel even kennis gemaakt.

Mij niet kennen? gewoon vragen :)
Zie anders deze link, sta in het midden met zonnebril ]http://www.showoffimports.nl/gallery/view_photo.php?set_albumName=album07&id=IMGP0601[/url]

Beschadigingen: Enkele de bodykit heeft dat gelukkig, voorbumper heeft 2 kleine dingen ja, en achterbumper is stukje slecht gespoten. Dat wordt over een paar weken helemaal bijgewerkt. ook de velgen worden opnieuw gecoat. Aantal weken terug is de carosserie reeds helemaal nagelopen met ' uitdeuken zonder spuiten' , alle kleine parkeertikjes etc eruit.

Moet helemaal in NIEUWSTAAT zijn over paar weken :)
HONDA

Post by HONDA »

Vergeet de skirt aan de passagierskant niet. :D

De volgende meeting schiet ik je wel even aan mits je het niet te druk hebt.
Locked