Page 2 of 4

Posted: Sun Mar 20, 2005 4:30 pm
by crx303
Ja da's Hi-tech van de kwantum :razz:

Hier een betere foto.

Image

Posted: Sun Mar 20, 2005 10:54 pm
by ITR1689
Daar ontluchten lijkt mij niet zo gezond voor de inzittenden. Als de auto stilstaat dan. De mijne gaat naar de bodem van de auto.

Posted: Mon Mar 21, 2005 1:15 pm
by crx303
Och ja, het stinkt wel wat meer inderdaad, maar aangezien ik altijd met altijd en eeuwig met m'n raam op een kier rijdt is niet zo'n probleem.

Bovendien ben ik 95% van de tijd de enige inzittende.

Als de slang omlaag loopt, dump je dus de rommel op straat?

Posted: Mon Mar 21, 2005 2:27 pm
by ITR1689
crx303 wrote:Och ja, het stinkt wel wat meer inderdaad, maar aangezien ik altijd met altijd en eeuwig met m'n raam op een kier rijdt is niet zo'n probleem.

Bovendien ben ik 95% van de tijd de enige inzittende.

Als de slang omlaag loopt, dump je dus de rommel op straat?

Yep, er komt damp (alleen gassen) uit, dus zoveel rommel komt er niet uit. :D

Posted: Mon Mar 21, 2005 7:33 pm
by crx303
Nou ik stond nog raar te kijken wat voor een zooi eruit komt, qua blow by gassen enzo, laat maar eens condenseren in een potje, heb er nog een foto van:

Image

Na verloop van tijd hield ik dus een bodempje gele meuk over en daarbovenop olie

Posted: Mon Mar 21, 2005 10:34 pm
by ITR1689
Hmmm, geel? Bij mij is de slang van binnen gewoon lichtbruin van de olie. Geen geel vloeistof. Aan de onderkant van de auto waar de gassen uitkomen zie ik niks.
Mijn motor verbruikt ook weinig olie. Iets minder dan 1 liter per 10.000 km.

Posted: Mon Mar 21, 2005 11:14 pm
by IvoG
Geel = Zwavel uit brandstof :idea:

Posted: Mon Mar 21, 2005 11:16 pm
by ITR1689
IvoG wrote:Geel = Zwavel uit brandstof :idea:

Oh, getver. Ik tank meestal Shell 98 en af en toe meng ik het met Shell V-power.

Posted: Tue Mar 22, 2005 9:37 am
by crx303
IvoG wrote:Geel = Zwavel uit brandstof :idea:


Dat zeg ik, dus uit blow-by gassen, hint, ik heb een turbo ;)

Posted: Tue Mar 22, 2005 5:59 pm
by crx303
ITR1689 wrote:Hmmm, geel? Bij mij is de slang van binnen gewoon lichtbruin van de olie. Geen geel vloeistof. Aan de onderkant van de auto waar de gassen uitkomen zie ik niks.
Mijn motor verbruikt ook weinig olie. Iets minder dan 1 liter per 10.000 km.


Dat slangetje van jou, waar zit die trouwens op aangesloten?

Posted: Tue Mar 22, 2005 6:25 pm
by Gaskleppie
Ik zou maar de olieververs interval wat verkorten dan.....

Posted: Tue Mar 22, 2005 6:43 pm
by ITR1689
crx303 wrote:Dat slangetje van jou, waar zit die trouwens op aangesloten?

Op dat slangetje onder de koolstoffilter (grote zwarte pot). Die is bij mij ook verwijderd.

Posted: Tue Mar 22, 2005 7:07 pm
by crx303
Gaskleppie wrote:Ik zou maar de olieververs interval wat verkorten dan.....


om de 5000 km ipv 10000

De eerste verversing sinds de turbo is op korte termijn, oftewel, ik heb er nu bijna 5000km opzitten

Posted: Tue Mar 22, 2005 7:09 pm
by crx303
ITR1689 wrote:
crx303 wrote:Dat slangetje van jou, waar zit die trouwens op aangesloten?

Op dat slangetje onder de koolstoffilter (grote zwarte pot). Die is bij mij ook verwijderd.


:?:

Dat vat ik niet. Het is toch een ontluchting voor het blok waar je het over hebt?

Posted: Tue Mar 22, 2005 7:24 pm
by ITR1689
crx303 wrote:
ITR1689 wrote:
crx303 wrote:Dat slangetje van jou, waar zit die trouwens op aangesloten?

Op dat slangetje onder de koolstoffilter (grote zwarte pot). Die is bij mij ook verwijderd.


:?:

Dat vat ik niet. Het is toch een ontluchting voor het blok waar je het over hebt?

Oh, je bedoelt de andere kant. Ik dacht dat je de kant bedoelt waar de gassen in de lucht komen.
1 slang zit aan dat zwart rechthoekig blikje onder de inlaat, waar de PCV klep eerst zat. Een andere slang zit aan de kleppendeksel. Deze 2 slangen komen samen in een T stuk, en van de T stuk loopt een slang naar de bodem van de auto.
Zo dus:

Image

Posted: Tue Mar 22, 2005 8:13 pm
by crx303
OK duidelijk, zelfde wat ik dus heb, al zit er bij mij dus nog een potje tussen :wink:

Posted: Thu Mar 31, 2005 12:32 pm
by Voodoo
Gaskleppie wrote:graag!
Ik heb nog een oude zwarte waar ik extra aansluitingen op wil maken.
Ook de halve maantjes voor de camgears moeten daar nog uit.
Plus dat mijn rode deksel begint te bladeren.


Ik heb bericht gehad van mijn vriend, hij zegt dat de poeder wat zij gebruiken niet bestand is tegen hoge temperaturen :(

Posted: Thu Mar 31, 2005 12:47 pm
by WinFreak
Zo warm wordt het kleppendeksel niet hoor...

Bij mij zit er gewoon autolak op...



Ik zou het gewoon proberen...

Posted: Thu Mar 31, 2005 5:12 pm
by Gaskleppie
Tja, is 140 graden heet voor gewone lak??

Posted: Thu Mar 31, 2005 5:57 pm
by WinFreak
Zo heet wordt ie niet toch...